תפריט עמוד

מלון בוטיק M, פאפוס: במרחק נגיעה

בפאפוס, קפריסין, הושק לאחרונה קרוב לים ולטיילת מלון בוטיק יוקרתי בשיתוף פעולה בין קפריסאים לישראלים. מרגע ההגעה למלון - אין צורך במכונית וכמעט שלא במונית. הכל קרוב בפאפוס, הכל במרחק נגיעה

הקורונה, ובעיקר המלחמה, הביאו מאות משפחות ישראליות לעבור לקפריסין ולפתוח שם חיים חדשים, ועוד ישראלים רבים לביקורים ותיירות באי, בעיקר מאז שאופציית תורכיה ירדה מהפרק.

אין פקקים, אין אנטישמיות, אין צרות. יש: רצועות חוף ארוכות, הזדמנויות עסקיות, מיסים נמוכים, חינוך משובח לילדים ושתי אוניברסיטאות שעומדות להיפתח. אנשים רבים רואים בקפריסין שער לאירופה, אבל בשביל ישראלים השער הזה קרוב ופתוח במיוחד. כארבעים דקות טיסה, ונסיעה קצרה לכל יעד, ואתם שם.

הקפריסאים, בניגוד לתושבי כמה מדינות אחרות, אוהבים את ישראל, והישראלים אוהבים אותם בחזרה. קפריסין מזכירה להם את ישראל של פעם, לפני עשרים-שלושים שנה, והחיבה הדדית מולידה שיתופי פעולה עסקיים מעניינים. הקפריסאים תורמים את התשתיות, הקשרים והידע המקומי, והישראלים את מה שהם יודעים לעשות כבר 76 שנה – לפתח מקומות ולהפיח בהם חיים וקידמה.

למידע נוסף – פאפוס: הדברים שלא כדאי להחמיץ

המלון שוכן סמוך לחוף הים ולטיילת מסודרת ונוחה שמשתרעת על פני קילומטרים לאורך חופי פאפוס

המלון שוכן סמוך לחוף הים ולטיילת מסודרת ונוחה שמשתרעת על פני קילומטרים לאורך חופי פאפוס

מלון בוטיק M

אחד משיתופי הפעולה היפים בין הקפריסאים לישראלים הוא M Boutique Hotel, מלון בוטיק יוקרתי שהושק בלב פאפוס, קפריסין. המלון הוא בבעלות קפריסאית, אבל את המסעדה שלו, ג'פטו, מוביל דווקא ישראלי – השף רפי כהן, שעבד כ-15 שנה במסעדות מהשורה הראשונה במלבורן, אוסטרליה. המסעדה משתמשת בחומרי גלם טריים, המגיעים מדי יום ממפעלים, מגדלים וחקלאיים מקומיים השוכנים בהרי פאפוס (farm to table). ביניהם יין שנמכר למלון בבלעדיות ממנזר, גבינת חלומי ושמן זית, המיוצרים אף הם במשקים מקומיים בהרים. באוכל הקוסמופוליטי ניכר הטאץ' הישראלי של השף, כמו למשל בסלט הישראלי שמשתלב בארוחת הבוקר המפוארת.

אנתימוס אקונומידס, מבעלי המלון, אחראי על הפיכתו ממלון דירות למלון בוטיק יוקרתי. אנתימוס הוא חובב ישראל גדול, ולדבריו: "העם הישראלי נמצא עמוק בלב שלי, והקשרים העסקיים העמוקים שטוויתי במשך השנים עם הישראלים הפכו במהרה ליחסים חברותיים וחמים". מלון הבוטיק החדש מהווה עבורו חלום שהתגשם, שכן הוא הוקם לזכרה של אימו, מריה, שנפטרה לפני כחמש שנים, אישה שהעניקה את חייה לניהול המלון במשך יותר מ-20 שנה.

M Boutique Hotel הוא מלון חדש למבוגרים בלבד (מעל גיל 18), שמהווה אופציה אטרקטיבית לחופשה זוגית, נטולת ילדים, נוחה ולא יקרה. המלון שוכן סמוך לחוף הים ולטיילת מסודרת ונוחה שמשתרעת על פני קילומטרים לאורך חופי פאפוס, והוא מציע 77 חדרים וסוויטות, מתוכן שמונה עם בריכה וג'קוזי פרטיים. במלון בריכה קרירה, ספא, סאונה יבשה, חדר כושר, בר משקאות, וגולת הכותרת – מסעדת שף בהובלתו של שף רפי כהן המגישה אוכל משובח ברמה גבוהה (ופתוחה גם לסועדים מחוץ למלון!), וכן בר משקאות מעולה, ה-ROOF TOP BAR שאפשר להתפנן בו על קוקטייל מעולה ולצפות על הים התיכון החל מ12 בצהריים ועד עמוק לתוך הלילה.

היתרון המרכזי של המלון הוא היותו מלון בוטיק, קטן, שחודש לאחרונה, ולכן הכל בו מעודכן, מצוחצח ונקי. יש לו צוות מסור במיוחד של עובדות ועובדים, שירות חדרים אדיב, חדרים מרווחים, מיטות נוחות, תאורה מגוונת בכל חדר, מרפסת דק עם כיסאות נוח, מקלחת טוש גשם מרעננת, ומוצרי טיפוח מצוינים. מעבר לכל, מורגשת החשיבה המתמדת על הנוחות וההנאה של האורחים, כולל שימת לב לפרטים הקטנים שמקלים על חייהם.

אפשר לטוס לשדה התעופה בלרנקה, ומשם להמשיך בנסיעה של שעה וחצי, אבל האופציה המועדפת להגיע לפאפוס היא לטוס ישירות לשדה התעופה בעיר ומשם נסיעה קצרה במונית למלון. אבל מרגע ההגעה למלון – אין צורך במכונית וכמעט שלא במונית. הכל קרוב בפאפוס, הכל במרחק נגיעה.

M Boutique Hotel הוא מלון חדש למבוגרים בלבד (מעל גיל 18), שמהווה אופציה אטרקטיבית לחופשה זוגית, נטולת ילדים, נוחה ולא יקרה

M Boutique Hotel הוא מלון חדש למבוגרים בלבד (מעל גיל 18), שמהווה אופציה אטרקטיבית לחופשה זוגית, נטולת ילדים, נוחה ולא יקרה

טיולים בפאפוס והאזור

פאפוס מתאימה למי שרוצה חופשה קולינרית, חופשת בטן-גב, חופשת אתרים היסטוריים, או שילוב של כולן. היא ממוקמת על החוף הדרום-מערבי של קפריסין ומהווה יעד מרתק שמשלב היסטוריה עתיקה עם הקסם של הים התיכון. היא מציעה חופים יפים וארוכים שבהם אפשר לשחות, לשנרקל, לעשות ספורט ימי או לצפות בקינון צבי ים.

פאפוס היא גם אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הידוע בזכות האוצרות הארכיאולוגיים שלו, וביניהם החורבות העתיקות של פארק ארכיאולוגי עם פסיפסים מרהיבים (Pafos Mosaics)  של בית דיוניסוס המציגים סצנות מהמיתולוגיה היוונית, ומתחם קברי המלכים, נקרופוליס (עיר מתים) מרשים מהתקופות ההלניסטית והרומית החצוב בסלע.

פאפוס מתאימה גם  לחובבי טבע וטיולים שיכולים למשל לבקר בסלע אפרודיטה, הממוקם בחוף יפהפה באזור הכפר קוקליה במרחק נסיעה של כ-20 דקות מהעיר, שלפי המיתולוגיה היוונית הוא המקום שבו נולדה אפרודיטה, אלת האהבה והיופי. אם תשחו סביבו שלוש פעמים, על פי האמונה המקומית, מובטחים לכם יופי ואהבה.

חובבי קניות גם הם יכולים למצוא את מבוקשם בפאפוס, בעיקר בקניון שדרת המלכים, שמתהדר בנציגות מרשימה של רשתות מוכרות ויותר ממאה חנויות, וכן בשוק העירוני המקורה של פאפוס, הממוקם בלב העיר העתיקה.

פאפוס מושכת מאוד ישראלים ומקלה עליהם את הביקור וההשתלבות בה, בין השאר גם בזכות האוכל הכשר שאפשר להשיג כאן בכמה מקומות, ביניהם המסעדה הים-תיכונית הכשרה "סבא" הממוקמת במרחק הליכה קצרצר מ- M Boutique Hotel שמעניקה אווירה ישראלית אותנטית, כולל מוזיקה, טעמים ירושלמים ושפע. בית חב"ד המקומי מפעיל גם הוא שתי מסעדות כשרות, ואפשר לבוא אליו לארוחות שבת וחג. הוא מהווה מרכז פעילות לישראלים, והשנה נפתח בו גם גן ילדים לטובת הקהילה המתרחבת.

בחב"ד מספרים על כמה מאות משפחות שגרות וחיות בקפריסין, ששלוחת חב"ד מהווה עבורן מרכז חברתי ודתי. עבור אלפי הישראלים הללו פתחו חב"ד שתי קבוצות ווטסאפ להעברת הודעות ועדכונים. אליס שני  מחברת Keynote Assets שעוסקת בנדל"ן בפאפוס מספרת שישנה התעוררות מוגברת בקפריסין ובפאפוס בעיקר של משפחות וזוגות שרוצים לרכוש בה נדל"ן להשקעה או לעבור לגור בה. לקהילה הישראלית המתגבשת נפתחו כמה קבוצות ווטסאפ (שתיים של בית חב"ד ואחת המכונה "נשות מודיעין מחוז פאפוס"), קבוצות פייסבוק (למשל, "קפריסין רילוקיישן", ו"רילוקיישן לקפריסין"), יוזמות מקומיות של חוגים (תיאטרון, ריקודי עם) והרצאות.

אז בין אם אתם מגיעים לחופשת בטן-גב או קולינריה, ובין אתם בוחנים השקעה או רילוקיישן, או שסתם בא לכם לעשות הפסקה קלילה ממרוץ החיים – ממליצה לקפוץ לפאפוס ולהתארח במלון החדש M Boutique Hotel.

———

להזמנת חדרים במלון: https://mboutiquehotel.reserve-online.net/

קוד הנחה לגולשי מסע אחר – יעניק לכם 15% הנחה לכל הזמנה בתאריכי שהייה מ-20/05/2024 עד 31/12/2024 (מלבד יולי ואוגוסט):

#MBINF

אתר מסעדת סבא:

https://sabba.cy/home-en/

———

דריה מעוז – דוקטור לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, המכללה האקדמית הדסה, חוקרת תיירות

הכותבת היתה אורחת של M Boutique Hotel

תודה ללירן לוי, עדן אבשלום ושיר עמר

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.