תפריט עמוד

טירת הנשרים בדרום צרפת

גבוה בהרי הפירנאים ניצבת כבר יותר מאלף שנים טירה מבוצרת. בין קירותיה העתיקים נמצא אוסף גדול ומרשים ביותר של עופות נדירים, רבים מהם עופות טורפים, חלקם פעילים רק בלילות (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

גבוה מעל הכפר בוסן (Beaucens) בהרי הפירנאים ניצבת כבר יותר מאלף שנים טירה מבוצרת שנושאת את שם הכפר. העיר הגדולה הקרובה ביותר היא לורד, שמפורסמת בעיקר במוקד משיכה לעולי רגל נוצרים רבים. מן הטירה בראש ההר נשקף נוף רחב ויפה של הסביבה כולה ושל הרי הפירנאים הסמוכים. 

בין קירותיה העתיקים של הטירה אפשר למצוא את אחד האוספים גדולים והמרשימים ביותר של עופות נדירים, רבים מהם עופות טורפים, חלקם פעילים רק בלילות.

מבקרים שמגיעים למקום מוזמנים להתבונן בעופות אבל לא בדרכים שגרתיות. רוב בעלי החיים אינם מוצגים כאן בכלובים אלא בהופעות מיוחדות, עם מאמנים שמתמחים בהפעלתם בדרכים מסורתיות, כמיטב שיטות האילוף של בזים ועופות אחרים, בעיקר בקרב הבדואים במדבריות ערב.

במקום מוצגים חמישים מינים שונים של עופות וציפורים. בכל יום אחר הצהריים מתקיימת במקום הופעה ייחדית של העופות.

בין היתר אפשר לראות בטירה הופעות של באזים מאולפים, עיטים, נשרים, תוכים ועוד. החווה פתוחה מתחילת האביב באפריל עד סוף ספטמבר. ההופעות מתקיימות רק בשעות אחר הצהריים. כדי להגיע אל הטירה נוסעים מלורד דרומה במשך כעשרים דקות. הטירה בולטת מאוד בראש הגבעה ואי אפשר להחמיץ את המראה.

 

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק