תפריט עמוד

ביקור בוולוביליס, מרוקו

קפצנו לביקור בוולוביליס, אתר העתיקות הרומיות הגדול ביותר במרוקו, הכולל פסיפסים מורכבים ועיר עתיקה עם חומות אדירות

כ-33 קילומטר ממערב לעיר מקנס (Meknes) נמצאת וולוביליס (Volubillis), אחת הערים החשובות במרוקו, בה נמצא אתר העתיקות הרומיות הגדול ביותר במדינה, וזה שהשתמר בצורה הטובה ביותר.
וולוביליס מתוארכת למאות השנייה והשלישית לספירה, אז הגיעה לגדולתה, אבל חפירות גילו שהאתר יושב לראשונה עוד לפני כן, על ידי בני קרתגו. העיר שימשה כמרכז מסחרי חשוב, ודרכה עברו סחורות מאזור דרום הסהרה לכיוון צפון, אל נמלי הים התיכון ואל רומא.
במרכז וולוביליס יש רחוב מסחרי עם מבני קשתות ושרידים של בזיליקה מהתקופה הביזנטית. בנוסף, אפשר לראות פסיפסים נפלאים של בתי העשירים, שנבנו מהשער המזרחי לכיוון לב העיר, ורבים מהם כוללים אלמנטים הלקוחים מהמיתולוגיה היוונית-רומית. כל אלו מעידים על מעמדה ועושרה הרב של העיר בתקופתה.
בעיר וולוביליס ישבה אוכלוסייה מעורבת שהורכבה בעיקר מיהודים, ברברים, רומאים, יוונים ובני עמים אחרים. העיר הפכה נוצרית בתקופה הביזנטית ומאוחר יותר מוסלמית. היא המשיכה להתקיים עד המאה ה-18, אז נבזזו מבני הציבור היפים על ידי מולאי איסמעיל על מנת לפאר את בירתו שבמקנס.

איך להגיע?
ממקנס יש לנסוע לכיוון מולאי אידריס. האתר בוולוביליס נמצא במרחק שלושה קילומטרים ממולאי אידריס. לנוסעים ברכב שכור או במונית אין בעיה להגיע כיוון שהכבישים טובים. אם אתם נוסעים בתחבורה ציבורית יש לרדת בצומת שמתחת למולאי אדריס ומשם לתפוס מונית עד לאתר.
השילוט באתר מינימלי, ומומלץ לשכור את שירותיו של מדריך. בקרבת האתר יש מלון ואתר קמפינג. הכניסה בתשלום.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק