תפריט עמוד

חופשה במיקונוס – אי החיים הטובים

האי היווני מיקונוס מציע כל מה שצריך לחופשה מוצלחת: עיר עתיקה עם סמטאות צרות והמון חנויות ומסעדות טובות, טחנות רוח ציוריות, חופים יפים עם חול רך, מלונות יוקרתיים, ולבליינים - מסיבות שנמשכות עד אור הבוקר. הנה הצעות לדברים שכדאי לעשות במיקונוס

האי מיקונוס (Mykonos), ששוכן בים האגאי ומהווה חלק מקבוצת האיים הקיקלאדיים, הוא אחד האיים המתויירים ביותר ביוון, ויש לכך הרבה סיבות טובות. יש בו את הארכיטקטורה האופיינית לאיים הקיקלאדיים, עם בתים מסוידים לבן, טחנות רוח וסמטאות צרות ומרוצפות אבן. יש בו ובסביבתו אתרים ארכיאולוגיים מרתקים, שירגשו כל חובב היסטוריה, וחופים נהדרים, שבשונה מהחופים באיים השכנים מצטיינים בחול רך וזהוב. ומעבר לכל אלה, מיקונוס הוא אחד האיים היווניים היוקרתיים (והיקרים), עם המסיבות הכי טובות, המלונות הכי מפנקים ואוכל מצוין. בקיצור, כל מה שאוהבי החיים הטובים מחפשים. אז מה עושים במיקונוס? הנה עשר הצעות שיהפכו את החופשה שלכם במיקונוס למוצלחת במיוחד:

1. לבלות בחופים היפים
החופים של מיקונוס מצטיינים בחול זהוב ורך ובמים צלולים במיוחד. נדיר למצוא פה חופים מבודדים ובתוליים, ומרבית החופים, בעיקר בדרום האי, מפותחים ומאורגנים מאוד. שני חופים פופולריים במיוחד הם חוף פרידייז (Paradise), שחביב במיוחד על קהל צעיר וחובב מסעדות, וסופר פרידייז (Super Paradise) הסמוך לו, שחביב על גייז שמגיעים לפה מכל העולם. החוף שהקרוב ביותר לבירת האי
חורה (Chora) הוא אגיוס סטפנוס (Agios Stefanos), חוף מוגן מרוחות, שגדוש בטברנות ובפעילויות ספורט מים. מי שמחפש מעט שלווה ורוגע, ימצא אותן בחוף אגיוס סוסטיס (Agios Sostis), שאין בו כלל מתקנים מלבד טברנה אחת, ובחוף פנורמוס (Panormos) המבודד, שבצפון האי.


בשונה מהחופים ברוב איי יוון, החופים במיקונוס מצטיינים בחול זהוב ורך

2. לראות את השקיעה בוונציה הקטנה
לא מעט מקומות ברחבי העולם מכונים "ונציה הקטנה", אבל קצת מפתיע לפגוש את הכינוי הזה דווקא באי יווני. זה השם שניתן לחלק המערבי של חורה הבירה, במקום בו העיר פוגשת את הים. תעלות מים אמנם אין פה, אבל בתים מהמאות ה-16 וה-17, שבנויים ממש על קו המים והמרפסות שלהם תלויות מעל הים, יש גם יש. ממש כמו בוונציה, גם כאן תמצאו שפע של ברים ומסעדות עם מחירים מופקעים, אבל למרות זאת זהו אחד המקומות הטובים בעיר ליהנות בהם מקוקטייל בשעת השקיעה.


בתים נושקים למים ומרפסות שתלויות מעל הים – ונציה הקטנה, גרסת מיקונוס

3. לסייר באתר הארכיאולוגי בדלוס
במרחק כשלושה קילומטרים מדרום-מערב למיקונוס נמצא האי הקטן דלוס (Delos), והביקור בו הוא אחד מטיולי היום המוצלחים ביותר ממיקונוס. למרות מימדיו הצנועים (שלושה קילומטרים רבועים בסך הכל), לאי יש חשיבות עצומה בתרבות, בהיסטוריה ובמיתולוגיה היוונית, והוא נחשב למקום לידתם של האלים אפולו וארטמיס. לפי המיתולוגיה, לטו, מאהבתו של זאוס, כרעה ללדת אבל לא מצאה אי שיסכים לקבל אותה, בשל הפחד מנקמתה של הרה, אשת זאוס. רק האי דלוס, שהיה כה קטן והתנודד על הגלים, הסכים לקבלה. לאחר הלידה עלו מתחתית הים עמודים גדולים שהתחברו לאי והחזיקוהו במקום, ומאז הוא נחשב למקום מקודש. בדלוס מתגוררים כ-20 תושבים בסך הכל, אבל מדי יום מגיעים אליו תיירים רבים על מנת להתרשם מהאוצרות הארכיאולוגיים, שבזכותם הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בין השאר אפשר לראות כאן שדרת פסלי האריות, תיאטרון ושרידי מקדשים רבים. כדאי לבקר גם במוזיאון דלוס ובו פסלים, פסיפסים, תכשיטים וממצאים נוספים שנמצאו באי.


שרידים ארכיאולוגיים באי דלוס

4. לצלם את טחנות הרוח
טחנות הרוח הלבנות הפזורות ברחבי מיקונוס, בעיקר באזור חורה, הן מהסמלים המוכרים ביותר של האי. מרביתן הוקמו במאה ה-16 על ידי הוונציאנים על מנת לטחון חיטה, והן היוו חלק חשוב בכלכלת האי. הטחנות הפסיקו לפעול במהלך המאה ה-20, אבל 16 מהן נשתמרו, ואחת אפילו הוסבה למוזיאון. המקום הטוב ביותר לצפות בטחנות הרוח הוא בגבעה הסמוכה לנמל מיקונוס, שם יש ריכוז של שבע טחנות רוח. אל תשכחו מצלמה – טחנות הרו פוטוגניות להפליא ולא במקרה הן מככבות בכל גלויות התיירים של מיקונוס.


טחנות הרוח המפורסמות של מיקונוס

5. לבקר בכנסיית פרפורטיאני
אתר נוסף שהפך לסמל בולט של מיקונוס הוא כנסיית פרפורטיאני (Paraportiani), ששוכנת בסמוך לכניסה הראשית לנמל בבירת האי. בנייתה של הכנסייה, שכמו רבים מהמבנים במיקונוס צבועה כולה לבן, החלה ב-1425 אבל הסתיימה רק במאה ה-17. למעשה, אלו חמש כנסיות נפרדות שחוברו יחדיו – ארבע כנסיות ניצבות על הקרקע והחמישית נבנתה מעליהן. גם כנסיית פרפורטיאני היא אתר החביב במיוחד על חובבי הצילום.


כנסיית פרפורטיאני, אחד מסמלי האי

6. לחגוג במסיבות ובמועדונים
שמעם של חיי הלילה הסוערים של מיקונוס יצא למרחוק, והאי נחשב לאהוב במיוחד על קהל צעיר וחובב מסיבות, וגם הקהילה הגאה אימצה אותו באהבה. החופים החביבים במיוחד על הבליינים הם חוף פרדייז וחוף סופר פרדייז, עם מסיבות חוף המוניות ומגוון מועדונים וברים. אחד המועדונים הוותיקים והמצליחים באי הוא Cavo Paradiso, ששוכן על קצהו של מצוק בחוף פרדייז. המסיבות כאן מתקיימות באוויר הפתוח, מול הים, עם סטים של די.ג'ייז בינלאומיים ידועים, אלכוהול בשפע ובריכה שאפשר להתרענן בה כשרוצים לנוח מהריקודים. מדי אוגוסט מתקיים באי פסטיבל גייז עם מוזיקה אלקטרונית, שמושך קהל גאה מכל רחבי אירופה.

7. לצפות בנוף ממגדלור ארמניסטיס
נקודת התצפית היפה ביותר באי נמצאת, ללא ספק, במגדלור ארמניסטיס (Armenistis), שבצפון-מזרח האי. המגדלור, שנבנה בסוף המאה ה-19, כבר לא נמצא בשימוש, אבל הנופים הנשקפים במקום מרהיבים – האי טינוס, הים האגאי והסירות שעושות את דרכן אל מיקונוס.


מגדלור ארמניסטיס. את התצפיות היפות באי

8. לעשות קניות
קניות הן חלק בלתי נפרד מסדר היום של התיירים במיקונוס, והרחובות הצרים ומרוצפי האבן של העיר העתיקה הם מקום אידיאלי לשיטוט בין בוטיקים ייחודיים וגלריות לאמנות. בוטיקי אופנה של מעצבים מקומיים ושל מותגים בינלאומיים, תכשיטים, פריטי עיצוב לבית, עבודות יד ושפע של מזכרות הם מהקניות הפופולריות פה. רחוב מטואיאני (Matoyianni) הוא רחוב ציורי עמוס בתיירים ובו מבחר גדול מאוד של חנויות מכל הסוגים לצד מסעדות ומקומות בילוי.


בגדים למכירה באחת הסמטאות בבירת מיקונוס

9. לאכול טוב
זה לא סוד שביוון אפשר לאכול טוב, וכל המטעמים של המטבח היווני מככבים גם במיקונוס – מאזטים נהדרים, מוסקה, סופלקי, גירוס, צזיקי, וכמובן – הסלט היווני המפורסם. באי לא חסרות מסעדות בהן ניתן לאכול טוב, מטברנות פשוטות על החוף ועד למסעדות יוקרה בעיר הבירה. כדאי לנסות את Avra, מסעדה ים תיכונית עם גינה יפה ומרפסת בעיר העתיקה, את Panormos Restaurant, מסעדה ובר עם מנות יצירתיות וקוקטיילים בחוף פנורמוס, ואת Nautilus, מסעדת שף אופנתית שמגישה מטעמים יווניים ופירות ים בעיר העתיקה.


לשבת תחת הבוגונווילה הפורחת. מסעדה במיקונוס

10. לישון במלון יוקרתי
במיקונוס נמצאים כמה מהמלונות היוקרתיים ביותר ביוון, ואם אתם יכולים להרשות לעצמכם, מומלץ מאוד לישון באחד מהם. אחד המלונות הייחודיים באי הוא Myconian Villa Collection הממוקם בחוף אלייה. במלון יש 96 וילות וחדרים מעוצבים, שבחלקם יש ג'קוזי חיצוני ובריכת שחייה פרטית. יש גם בריכה יפהפייה שמשותפת לכלל האורחים, ולצידה בר, מסעדה וספא מפנק עם בריכה מקורה.


וילה מול הים ב-Myconian Villa Collection, אחד המלונות הייחודיים והיוקרתיים במיקונוס

מלון יוקרתי נוסף הוא Bill & Coo, מלון סוויטות רומנטי ששוכן בחוף מגאלי, במרחק דקות הליכה ספורות מהמסעדות ומוקדי הבילוי של עיר הבירה. המלון, המיועד לזוגות בלבד, מעוצב להפליא, בסגנון מינימליסטי, ולכל חדריו יש מרפסות שמשקיפות אל הים האגאי, בחלקן יש ג'קוזי חיצוני גדול ובאחרות יש בריכה. יש גם בריכה משותפת לכל האורחים, שהקצה שלה נראה כמתמזג עם הים ובלילה היא מוארת באור עששיות. במלון יש לאונג' בר רומנטי ומסעדת שף עטורת שבחים.


הבריכה במלון Bill & Coo נראת כמתמזגת עם הים האגאי. נפלא במיוחד בשעת השקיעה

חוויה מסוג אחר מצפה לאורחים במלון Cavo Tagoo, שמעוצב ככפר יווני טיפוסי, עם בתי אבן לבנים שחלקם חצובים בסלע. החדרים צבועים בצבעים בהירים, עם הרבה כחול ולבן, מעוצבים בסגנון מינימליסטי אבל מאובזרים בכל הפינוקים, כמו ג'קוזי באמבטיה או במרפסת שצופה לים. בחלק מהחדרים יש גם בריכה פרטית, בנוסף לבריכה משותפת, שצורתה חצי ירח. למלון יש גם ספא שמציע שלל עיסויים וטיפולים.


חדר במלון Cavo Tagoo. חדרים חצובים בסלע עם נוף לים האגאי

הצילומים בכתבה: אייסטוק, פליקר – Steve Summers, Susan Frazier, Alfred Bina, petros asimomytis

 

 

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.