תפריט עמוד

אוסטריה – האתרים שלא כדאי להחמיץ

כולם מכירים את וינה וזלצבורג, אבל באוסטריה יש הרבה יותר מערים יפות. יש בה הרים נישאים שפסגותיהם מושלגות, יערות עבותים, אגמים תכולים, מפלי מים, כרי מרעה ירוקים וטירות עתיקות. מדריך למוקדי העניין המרכזיים באוסטריה

אוסטריה שוכנת במרכז אירופה וגובלת בצפון בצ'כיה וגרמניה, במזרח בסלובקיה ובהונגריה, בדרום בסלובניה ובאיטליה, ובמערב בשווייץ ובליכטנשטיין. במדינה ההררית אין מוצא לים, אבל יש בה אגמים לרוב ובשטחה גם זורם נהר הדנובה, השני בגודלו באירופה. הרפובליקה פדרלית של אוסטריה מורכבת מתשע מדינות, וכדי שתדעו איפה לבקר ובמה להתמקד, ריכזנו את מוקדי העניין המרכזיים בכל אחת מהמדינות.

וינה (Vienna)
בירת אוסטריה היא גן עדן לכל חובבי התרבות, האמנות והמוזיקה. זוהי עיר של מוזיקאים גדולים כמו מוצארט, בטהובן, היידן, שוברט, ברהמס ושטראוס. זוהי עיר עם היסטוריה עשירה, ארכיטקטורה מפוארת ומוזיאונים מצוינים ולאלה יש להוסיף גם את בתי הקפה הנהדרים שמגישים עוגות קצפת מפתות ואת המסעדות שמגישות שניצל וינאי גדול מימדים.

בעיר יש לא מעט מבנים מרשימים, בהם כנסיית קראל הבארוקית היפהפייה, קתדרלת סן סטפן הגותית ובית העירייה. חובבי הארמונות ייהנו מהארמונות הרבים שבעיר: ארמון שונברון היפהפה, המוקף גנים נהדרים, ש-1,441 חדריו המפוארים מעוצבים בסגנון הרוקוקו; ארמון בלוודר הבארוקי שבו יש אוסף מרשים של יצירות אמנות, וארמון הופבורג שהיה מקום מושבם של מלכי האבסבורג במשך יותר משבעים עשורים, ובו כדאי לבקר בדירות המלכותיות של הקיסרים ובית הספר הספרדי לרכיבה. אין להחמיץ גם צפייה באוצר תכשיטי בית המלוכה.

בית העירייה של וינה בתקופת חג המולד

וינה היא גם עיר של מוזיאונים, יש בה רשימה מכובדת של מוזיאונים משובחים, בהם מוזיאון אלברטינה שבו נמצא אחד האוספים הגדולים בעולם של אמנות גרפית, עם כ-60,000 רישומים ולמעלה ממיליון הדפסים, אגף של רישומים ארכיטקטוניים ואוסף מרשים של צילום. מוזיאונים חשובים נוספים הם המוזיאון לאמנויות יפות, עם אוסף גדול במיוחד של יצירות של אמנים פלמיים ואיטלקיים; מוזיאון ליאופולד; המוזיאון לאמנות שימושית ועוד.

לחובבי המוזיקה לא כדאי להחמיץ ביקור בבית האופרה, אחד מהחשובים בעולם, ואת מוזיאון מוצרט.

בורגרלנד (Burgenland)
חבל בורגרלנד, ששוכן במזרח אוסטריה וגובל בהונגריה, סלובקיה וסלובניה, הוא המישורי ביותר באוסטריה, ואחד הפחות מתויירים במדינה. אין זה אומר שאין לו מה להציע לתיירים, אלא שהנופים המישוריים הפסטורליים, העשירים בכרמי גפנים (זהו אזור גידול הגפנים החשוב במדינה), אינם יכולים להתחרות בנופים הדרמטיים של הרי האלפים שבמערב המדינה, שמושכים אליהם את מירב התיירים.

מוקד המשיכה העיקרי בבורגרלנד הוא ימת נויזידלר (Neusiedlersee), שקרבתה לווינה (כ-45 קילומטרים דרומית-מזרחית לעיר) הקנתה לה את הכינוי "הים של תושבי וינה". הימה מוקפת צמחיית קנים וסביבה יש שביל שאורכו 135 קילומטר והוא מאפשר הליכה לצד הימה או רכיבה על אופניים. בסמוך לימה נמצאת שמורת הטבע לאנגה לאקה (Lange Lacke) ובה כמה מינים של ציפורים נדירות. המרחבים המישוריים הפכו את האזור לגן עדן לרוכבי אופניים, ויש באזור רשת שבילי אופניים באורך כולל של כ-5,000 קילומטר. באזור יש גם לא מעט מעיינות תרמיים ומרחצאות חמים, שיחד עם ביקור ביקבים הרבים הופכים את האזור לאידיאלי לחופשה של פינוק ורגיעה.

כרמים בחבל בורגרלנד

קרינתיה (Kärnten)
חבל קרינתיה שוכן בדרום אוסטריה וגובלת בסלובניה ובאיטליה. זהו חבל ארץ הררי ששוכן ברובו על הרי האלפים ושופע אגמים, ונופיו היפים הופכים אותו לאתר תיירות פופולרי. בחורף מגיעים לאזור חובבי סקי וספורט שלג, ובקיץ האזור אידיאלי לטיפוס הרים, הליכה ורכיבה על אופניים או על גבי סוסים.

בירת קרינתיה היא קלגנפורט (Klagenfurt), עיר אוסטרית טיפוסית ונעימה. בקלגנפורט כדאי לבקר במוזיאון לאמנות מודרנית (Carinthian Museum of Modern Art). אחת האטרקציות התיירותיות המרכזיות בעיר היא Minimundus, פארק מיניאטורות ובו 170 דגמים מיניאטוריים של המבנים המפורסמים ביותר בעולם. מסביב לעיר יש טירות מרשימות רבות, בהן טירת Hochosterwitz, טירה יפהפייה ושמורה היטב מהמאה התשיעית.

העיר השניה בגודלה בקרינתיה היא וילאך (Villach), עיר עתיקה ויפה שבמרכזה מתפתל נהר, ונעים מאוד לטייל בין הבתים העתיקים והכנסיות המרשימות של העיר. בעיר יש מוזיאון תחבורה שמתאים מאוד לביקור משפחתי.

כפר בחבל קרינתיה

מעבר לערים היפות, העיקר בקרינתיה הוא הטבע הנהדר. בחבל יש יותר מ-200 אגמים, הגדולים והמפורסמים שבהם הם אגם וורתר (Worthersee), אגם מילשטאטר (See Millstatter) ואגם אוסיאכר (Ossiacher See). סביב האגמים יש עיירות נופש תוססות ושבילי הליכה, ובאגמים עצמם ניתן לשוט, לשחות ולעסוק בספורט מים.

קרינתיה מפורסמת גם הודות לפסגת הגרוסגלוקנר, שנמצאת בשטחה. הגרוסגלוקנר הוא ההר הגבוה ביותר באוסטריה. הוא מתנשא לגובה 3,798 מטר ונמצא בשטחם של חבל קרינתיה וחבל טירול. הכביש שמוביל למעלה ההר הוא כביש אגרה מפותל שנחשב לאחד מהנופיים ביותר באלפים. בדרך אפשר לראות פסגות הרים מושלגות, קרחונים, עמקים ירוקים וכפרים ציוריים.

אוסטריה עילית (Oberösterreich)
חבל אוסטריה עילית שוכן בצפון אוסטריה וגובל בגרמניה ובצ'כיה, והוא נחצה על ידי נהר הדנובה ויובליו. בירת החבל היא לינץ (Linz), שהיתה בירת התרבות האירופית ב-2009. לינץ מפורסמת בשני דברים, האחד שלילי והשני חיובי: זוהי עיר הולדתו של אדולף היטלר, וזוהי גם מולדתה של העוגה המפורסמת לינצר טורט. כיום זוהי עיר מרכזית ומודרנית, השלישית בגודלה באוסטריה, שנהר הדנובה חוצה אותה. חובבי הארכיטקטורה ייהנו מריכוז גבוה של בתים בארוקיים יפים לצד ארכיטקטורה מודרנית. יש בעיר כנסיות מרשימות, בהן קתדרלת סט. מארי, הגדולה ביותר באוסטריה. אטרקציות מעניינות נוספות כוללות את הטירה, שבה יש כמה מוזיאונים מעניינים ומהמרפסת שלה נשקף נוף נפלא של הדנובה; הכיכר המרכזית השוקקת והגן הבוטני היפהפה. חובבי המוזיאונים ייהנו ממוזיאון לנטוס לאמנות מודרנית וממוזיאון Ars Electronica Center, שבו תצוגות אינטראקטיביות שעוסקות באמנות דיגיטלית וטכנולוגיה.

הכפר הציורי הלשטט באוסטריה עילית

לינץ היא רק תחנה אחת בביקור באוסטריה עילית, שכן מדובר באזור של נופים מרהיבים: הרים וגבעות , יערות עבותים ואגמים צלולים. האזור שופע מסלולי הליכה, רכיבה על אופניים ורכיבה על סוסים, ובחורף הוא גן עדן לחובבי הסקי. אזור זלצקמרגוט (Salzkammergut) שמשותף לאוסטריה עילית ולזלצבורג הוא אזור הררי שופע אגמים, יערות ופסגות מושלגות. באזור זה נמצאת עיר המרחצאות באד אישל (Bad Ischl) שבה בתים אלגנטיים וגנים יפים. בטיילת העיר נמצאת הווילה בה הכריז ב-1914 הקיסר פרנץ יוזף על תחילת מלחמת העולם הראשונה. באזור זלצצקמרגוט כדאי לבקר גם בכפר הציורי הלשטט (Hallstatt) ששוכן לגדות אגם וסמוכים לו מכרות מלח רבים.

אוסטריה תחתית (Niederösterreich)
חבל אוסטריה תחתית שוכן בצפון מזרח אוסטריה, בסמוך לווינה, וגובל בסלובקיה ובצ'כיה. החבל, ששוכן למרגלות האלפים ולאורך עמק הדנובה, הוא הגדול ביותר מבין חבליה של אוסטריה, והוא שופע כרמים ונופים ירוקים לצד טירות וכנסיות עתיקות.

המנזר הבנדיקטני מלק, אחד האתרים החשובים ביותר באוסטריה תחתית

בירת החבל היא סנקט פלטן (Sankt Pölten) ששוכנת על גדות נהר טריין. זוהי עיר עתיקה (הוכרזה כעיר באופן רשמי ב-1159) עם מבנים בארוקיים וקתדרלות מרשימות. עיר חשובה נוספת היא קרמס (Krems) שבקצה עמק ואכאו, על גדות הדנובה. עיר זו נחשבת לאחד ממרכזי ייצור היין החשובים באוסטריה. האתר החשוב ביותר בחבל זה, לדעת רבים, הוא מנזר מלק (Melk), מנזר בנדיקטני מרשים שניצב על צוק המתנשא לגובה של חמישים מטר מעל הדנובה. מוקד עניין חשוב נוסף הוא הכפר דורנשטיין (Durnstein) שממוקם מתחת לצוק סלעי הבולט מתוך אחד מעיקולי הדנובה. הכפר מפורסם בשל הריסות הטירה בה נאסר ונכלא ריצ'רד לב הארי בשנת 1192, לאחר קרב עם מלך אוסטריה ליאופרד החמישי.

מפלי קרימלר, הגבוהים ביותר באירופה

זלצבורג (Salzburg)
חבל זלצבורג, שממוקם במרכז אוסטריה, סמוך לגבול עם גרמניה, הוא מהפופולאריים והמתויירים ביותר במדינה. אין להתפלא על כך: החבל מציע נופים מרהיבים של פסגות נישאות, אגמים, מפלים וקניונים לצד עיירות ציוריות ובירה יפהפייה. אלה מלווים בתשתיות תיירותיות מפותחות ושפע של אטרקציות לכל המשפחה.

בירת החבל, זלצבורג, מפורסמת כעיר הולדתו של וולפנג אמדרוס מוצרט, והביקור בה הוא תענוג גדול לכל חובבי המוזיקה. זלצבורג היא עיר יפהפייה: היא מוקפת הרים ומחולקת לשניים על ידי נהר זלצך, ובנוסף לנתונים הטבעיים המוצלחים יש בה לא מעט מוקדי עניין מרשימים מעשה ידי אדם: כיכרות רחבות ידיים מבנים בארוקיים יפים, כנסיות, ארמונות וגנים. כדאי לבקר בבית הולדתו של מוצרט ובמוזיאון המוקדש לו, בקתדרלת זלצבורג, בטירת הלברון שמוקפת גנים יפים ובהם מזרקות מסוגים שונים, במוזיאון לאמנות מודרנית, במוזיאון הטבע ובגן החיות.

מבט מלמעלה על זלצבורג, מהיפות בערי אוסטריה

מחוץ לזלצבורג יש אתרי טבע מרהיבים ביופיים, בהם מערות הקרח אייסריזנוולט, שנחשבות לגדולות בעולם; הסכר ותחנת הכוח של קפרון; קרחון Kitzsteinhorn בקפרון; נקיק ליכטנשטיין קלאם, שנחשב לעמוק ביותר באלפים; מכרה המלח דורנברג שבעיירה Hallein, בו אפשר לשוט בבריכת מלח, מפלי קרימלר (Krimml), שנחשבים לגבוהים ביותר באירופה; וכביש ההר גרוסגלוקנר (Grossglockner Road), אחד מהכבישים היפים ביותר באלפים.

שטיריה (Steiermark)
חבל שטיריה, שבדרום-מזרח אוסטריה, גובל בסלובניה והוא החבל השני בגודלו במדינה. זהו חבל ארץ מיוער ועשיר בכרמים, שמציע למבקרים בו נופי הרים וקרחונים לצד ערים עתיקות.

בירת החבל והאטרקציה התיירותית המרכזית היא העיר גראץ (Graz). זוהי עיר סטודנטיאלית מלאת חיים, עם עיר עתיקה ושמורה היטב שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. גראץ החלה את דרכה כמקום מבצר של הצבא הרומי ובמאה ב-14 הפכה להיות מקום משכנם של אצילי בית הבסבורג. חובבי הארכיטקטורה ייהנו מהסיור בעיר שבה ארכיטקטורה מרשימה מתקופת ימי הביניים והרנסנס. מצפון לעיר נמצא אזור היערות שטובינג (Stübing), שם יש גם מוזיאון פתוח, הגדול ביותר באוסטריה.


כמה מראות מרחבי אוסטריה

טירול (Tirol)
חבל טירול ששוכן במערב אוסטריה וגובל באיטליה ובגרמניה, מהווה חלק משרשרת הרי האלפים, מה שהופך אותו לאחד החבלים הנופיים ביותר באוסטריה ולאזור אידיאלי לטיולים ולסקי. הנופים באזור נהדרים וכוללים פסגות נישאות, יערות ואגמים. לצד אלה יש באזור שפע של עיירות ציוריות, כמו קופשטיין (Kufstein) שבה יש מבצר יפהפה.

בירת החבל היא אינסברוק (Innsbruck), ששוכנת על גדות נהר האין ונהנית מתפאורה נפלאה של הרי האלפים. אינסברוק נחשבת לבירת ספורט החורף באוסטריה, אך היא מציעה הרבה יותר מזה: יש לה מרכז עתיק עם מבנים בארוקיים כיכרות יפות, מזרקות וכנסיות עתיקות. אין להחמיץ ביקור במגדל העיר שסמוך לבית העירייה, בארמון הופבורג המפואר ובטירת אמברס המרשימה מהמאה ה-16. מוקדי עניין נוספים בעיר הם הפארק האולימפי, גן החיות, מוזיאון הפעמונים ועולם הקריסטל של סברובסקי.

נוף מושלג באזור טירול

בחבל טירות נמצאים כמה מאתרי הסקי הטובים באוסטריה, בהם עיירת הסקי הציורית קיצבהיל שכדאי לבקר בה גם בקיץ ואתר הסקי הפופולרי סט. אנטון. גם בקיץ יש לחבל טירול המון מה להציע: מסלולי הליכה וטיפוס, רכיבה על אופניים, רפטינג ועוד. האזור שופע אטרקציות ואתרי טבע, בהם הפארק הלאומי הואה טאורן (ששיך גם לחבל קרינתיה וחבל זלצבורג) ובו יותר ממאה פסגות שגובהן עולה על 3,000 מטר, קרחונים, יערות עתיקים, כרי מרעה ירוקים ומפלים שוצפים; האגם השחור, מכרה הכסף ועוד.

פורארלברג (Vorarlberg)
חבל פורארלברג הוא המערבי ביותר באוסטריה, וגובל בשוויץ, גרמניה וליכטנשטיין. החבל נהנה ממיקום נפלא, בין ימת קונסטנץ ונהר הריין במערב, הרי ארלברג במזרח, רכסי ההרים סילברטה ורטיקון בדרום.

בירת החבל היא ברגנץ (Bregenz) היפה ששוכנת לשפת ימת קונסטנץ. זוהי עיר עתיקה שמפורסמת הודות לפסטיבל ברגנץ שמתקיים בה מדי קיץ. כדאי לקחת מן העיר את הרכבל שמוביל ל- Pfänder. זוהי נסיעה נופית שמציעה נוף נפלא על האגם, ולמעלה יש תצפית נהדרת ושבילי הליכה. לא כדאי לוותר גם על שיט באגם.

מוקדי המשיכה העיקריים של האזור נמצאים בטבע: האזור שופע אגמים, קניונים, מפלים, יערות ומסלולי הליכה בהרים. בנוסף, זהו אזור נהדר לסקי, עם תנאי גלישה נהדרים ועיירות סקי מקסימות ומלאות חיים.


 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.