תפריט עמוד

בייג'ינג – הסודות והמקומות הלא מוכרים

גם בעיר ענקית כבייג'ין כדאי לצאת מן המסלול המוכר וההכרחי ולחפש את המקומות השונים, פחות מתוירים ולעיתים קרובות המעניינים הרבה יותר. הנה כמה מן הסודות הגלויים של בייג'ין


למפת בייג'ינג

פארק ריטאן
פארק ריטאן (Ritan Park) מאפשר לקחת נשימה עמוקה ולהירגע מן המירוץ אחר אתרי התיירות. פעם שימש המקום כמקדש השמש של העיר. כיום הוא מושך בעיקר חובבי אמנויות לחימה למיניהם, שמתאמנים כאן במשך כל היום. זהו מקום מתאים במיוחד לאלה שרוצים לרכוש קצת מיומנות באמנויות הלחימה.
במקום פועלים מדריכים רבים שאפשר  לשכור את שירותיהם לשיעור פרטי או להצטרף לקבוצה שהם מובילים. מידע על מדריכים לשיעורים בפארק באתר האינטרנט.

סיורי אופניים בחוטונג
חוטונג הן הסמטאות העתיקות של בייג'ינג. רבים אמנם ממהרים להספיד אותן אבל הן עדיין קיימות והדרך הטובה ביותר להכירן היא בסיור אופניים פרטי. אי אפשר ללכת כאן לאיבוד כי הסמטאות מסודרות באופן נוח ממזרח למערב ומצפון לדרום. זהו שתי וערב מסודר שקל להתמצא בו.  האזורים היפים ביותר לסייר בהם הם ברובע דונגצ'נג, בעיקר מדרום מזרח למגדל התוף ומצפון מזרח לעיר האסורה.
קל לשכור אופניים ממשרד הקבלה בבית המלון. אפשרות נוספת היא משירותי השכרה שפועלים ממערב למלון השלום נובוטל בג'יניון חוטונג.

משקה בבר דראם & בל
שני המגדלים העתיקים של בייג'ינג – התוף והפעמון – כקילומטר וחצי מצפון לעיר האסורה. כדי לנוח מעט מהטיפוס לראשם כדאי לפנות לבר בשם Drum & Bell Bar. יש לו מרפסת גג נעימה אליה מגיע קהל סיני וזר בשילוב מעניין.
כתובת: 41 Zhonglouwan Hutong

עיר הצעצועים
במרחק קצר ממערב למקדש קונפוציוס שוכנת חנות החפצים והצעצועים שנושאת את השם: "באנרמן טאנג". זו הזדמנות מעניינת לבחון אמנויות ומלאכה סינית מסורתית. רוב החפצים מיועדים לאספנים ועשויים בעבודת יד יפה. יפים במיוחד הם העפיפונים הצבעוניים שמרחפים ותלויים בחלל החנות.
כתובת: 38 Guozijian

החומה הסינית בג'יאנקו. במרחק לא רב מאתר החומה המתוייר אפשר ליהנות מחוויה מרשימה ונעימה הרבה יותר | צילום: נגה רובין

ארוחת דרך המשי
מסעדת טורפאן שוכנת ברובע המוסלמי הגדול בבייג'ינג. היא מציעה לסועדים את הטעמים של שינג'יאנג. העיצוב אמנם אינו מרשים אבל מעדני קבב הכבש מרשימים מאוד. יש כאן עוד מטעמים רבים ושונים ואם הקבוצה בחברתה הגעתם גדולה דיה תוכלי אפילו להזמין כבש שלם צלוי.
הכתובת:  6 Niujie Beikou
טלפון:
10-83164691

מרכז תרבות סין
מרכז תרבות סין מציע סיורים מודרכים באנגלית ברחבי העיר וגם הרצאות על נושאים רבים שקשורים לתרבות הסינית. באתר האינטרנט שלהם אפשר למצוא מידע רב ולהיעזר בדוברי האנגלית במרכז כדי למצוא כל מידע שדרוש לכם.
כתובת: Kent Center, 29, Anjialou, Liangmaqiao Lu
מחיר סיור כ-700 יואן.

החומה הנכונה
האתר הפופולי והצפוף ביותר לצפייה בחומה הסינית הוא באדאלינג. לא כדאי להידחק בו. מטוב לנסוע עוד 45 קילומטרים מזרחה משם, לגי'אנקו (Jiankou). חווית החומה כאן הרבה יותר מרשימה ונעימה. הנוף מהמם וההרים מרשימים לפחות כמו קיר האבן. ההליכה מהכפר לקטע החומה היפה ביותר נמשכת כארבעים דקות.
הדרך הטובה להגיע היא באוטובוס 916 המהיר מדונגז'ימן להואירו ומשם שוכרים מונית.

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.