תפריט עמוד

ריטריט שכולו חקירה חוץ גופית

מהם גבולות המודעות שלנו? סוף שבוע ארוך, שני לילות ושלושה ימים של חקר מסע חוץ גופי להרחבת גבולות המודעות. רפי קלמר הסתקרן והחליט להצטרף ולהשתתף. ריטריט פורץ גבולות – תרתי משמע

החלטתי לעשות שינוי, אבל הפעם שלא כהרגלי חשבתי על שינוי מקומי, שינוי בתוך הבית שלי. נברתי, חיטטתי, מיינתי, תייקתי, זרקתי, מסרתי, חילקתי, העפתי, חידשתי, החלפתי, ניקיתי וסידרתי. בין ערמת הניירת שרובה ככולה כבר לא היתה רלוונטית מצאתי פתק קטן בכתב ידי שכנראה כתבתי פעם מזמן וגם אותו בחרתי לשמור, הגיגים ושאלות ששאלתי את עצמי: "קשה להאמין, בלתי אפשרי. בעצם, אני לא מאמין. זהו? זה כל הסיפור? באים והולכים?? מה? למה? בשביל מה?" הפתק הזה עדיין רלוונטי עבורי. בפגישה מקרית עם דוקטור יוסף סגמן שהרצה בכנס של המכון למדע ותודעה, הסתקרנתי והחלטתי להצטרף לריטריט בהנחייתו ובהנחייתה של ד"ר אלה שיימן, שעיסוקו חוויה חוץ גופית. הרגשתי שאולי שם אמצא תשובות.

פברואר, עדיין חורף. נפגשנו לריטריט בצהרי יום חמישי באירוח הכפרי שבקיבוץ דגניה ב'. מזג האוויר הנעים, השמש, השמיים הכחולים, הנוף שבדרך, הדשא הירוק, העצים המלבלבים והגינות המטופחות השרו תחושה של הנה האביב הגיע. את פנינו קיבלו המנחים/ המורים/ המדריכים/ המלווים/ החונכים/ המובילים יוסף ואלה (בהמשך, כשנבין  אולי מה בדיוק אנחנו עושים פה, נבחר מהרשימה הנ"ל את הגדרת התפקיד שלהם) וגם בר מלא כל טוב, כריכים, עוגיות, ירקות ופירות, שתייה חמה וקרה וממתקים. התכנסנו באולם, בינתיים זרים אבל אחרי קבלת הפנים הזו לא לזמן רב, אשר עניינם המשותף הוא ללמוד ולהכיר את החוויה החוץ גופית. באולם המתינו לנו הכיסאות כשעל כל אחד מהם ערכה מפנקת ומועילה: חוברת הדרכה, מחברת, כלי כתיבה, שמיכה לתרגולות, כיסוי לעיניים ואטמי אוזניים.

מזג האוויר הנעים, השמש, השמיים הכחולים, הנוף שבדרך, הדשא הירוק, העצים המלבלבים והגינות המטופחות השרו תחושה של הנה האביב הגיע

מזג האוויר הנעים, השמש, השמיים הכחולים, הנוף שבדרך, הדשא הירוק, העצים המלבלבים והגינות המטופחות השרו תחושה של הנה האביב הגיע

ירוק בדגניה ב'

ירוק בדגניה ב'

כאמור את הריטריט מעבירים הדוקטור במתמטיקה יוסף סגמן והדוקטור בווטרינריה אלה שיימן שבחיי היום יום הפיזיים שלהם עובדים יחד בתחום ההייטק, מחוברים לקרקע לגמרי. יוסף ואלה הם צוות –  כמו מגלה ארצות וממפה ארצות, יוסף מחפש את הגבול, פורץ אותו ומציב גבול חדש ואלה הולכת בעקבותיו ו"ממפה" את מה שהתגלה לאחר הרחקת הגבול. הם מלמדים אותנו לנהוג ומה שנותר לנו הוא רק להחליט לאן.

את הריטריט מעבירים הדוקטור במתמטיקה יוסף סגמן והדוקטור בווטרינריה אלה שיינמן שבחיי היום יום הפיזיים שלהם עובדים יחד בתחום ההייטק

את הריטריט מעבירים הדוקטור במתמטיקה יוסף סגמן והדוקטור בווטרינריה אלה שיימן שבחיי היום יום הפיזיים שלהם עובדים יחד בתחום ההייטק

אלה השתתפה בקורסים בארץ ובעולם וקראה מאמרים מדעיים וספרות בעניין. לפחות פעמיים בשבוע היא יוצאת למסע חוץ גופי. היא שדרגה ושכללה את השיטות וניתן לומר שהיא מאסטר בתחום היציאה מהגוף.

לפחות פעמיים בשבוע יוצאת אלה שיינמן למסע חוץ גופי

לפחות פעמיים בשבוע יוצאת אלה למסע חוץ גופי

יוסף, יזם של מספר חברות הזנק, חיפש תשובות לשאלות קיומיות מאז שחר ילדותו. במהלך 1994, בזמן שנהג במכוניתו, "עמוד" אור פיצל את הכרתו לשני חלקים נבדלים. חלק אחד (מודעות) המשיכה לנהוג במכונית ואילו החלק השני (תודעה טהורה) ניצב מול שלוש ישויות. כל חלק תודעתי היה במודעות מלאה ותפקד באופן מופרד. "מה אתה רוצה לדעת?" השאלה נשאלה על ידי אחת הישויות. וכך התחיל המסע הרוחני של יוסף. הספר "מסע אל תוך הריק" הוא סיכום של מסע נפלא זה שנעשה בתיווך הישויות שפגש. בסיום "הקורס" שעבר ולאחר כתיבת הספר, יוסף בחר לחיות חיים רגילים ולהמשיך להיות יזם המפתח רעיונות חדשים למען האנושות עד סוף 2019. בתחילת 2020, בשיתוף עם אלה, החליטו יוסף ואלה להתחיל לשתף את הידע שלהם עם קהל אשר מחפש את התשובות.

למדנו בשיטתיות את שלבי ההכנה לחוויה חוץ גופית, תוך הבנה של שלבי החלימה ושלבי ההתעוררות מחלימה ומתי הגוף נמצא במצב אופטימלי לחוויה חוץ גופית. מסתבר שאפשר לעוף, לקפוץ מזמן לזמן, או ממקום למקום או שניהם יחד, ואפשר להיות באוסטרליה בהבזק המחשבה המטפיזית, או להיות בכוכב אחר או במימד אחר. אפשר לחוות חיות ועצים, הכל אפשרי. אלה סיפרה שמחקרים מראים שיותר ממחצית האוכלוסייה העולמית חוו לפחות פעם אחת יציאה חוץ גופית.

הבמאי קמרון הגיע לרעיון הסרט אווטאר מתוך חלום מודע, וגם מייסד גוגל וגם אלברט איינשטין ואחרים רבים חוו את רעיונותיהם מתוך חלום מודע. אז מה ההבדל בין חלימה מודעת לבין חוויה חוץ גופית? גם חלום הוא יציאה חוץ גופית אבל בלתי נשלט ומסע חוץ גופי הינו בשליטה מלאה של המודעות עם תחושת נתק מהגוף, למרות שאין נתק. מסתבר שישנן שעות יותר מתאימות לחוויה חוץ גופית, למשל לפני התעוררות לאחר שהגוף נח בלילה. תרגול יציאה חוץ גופית הוא בדיוק כמו כל תרגול אחר, אלא מה, בחוויה חוץ גופית המודעות יכולה לטייל בין מרחקים מטורפים ובכלל לטייל בעבר או בעתיד.

לדברי יוסף היציאה החוץ גופית היא טיול במרחב המטאפיזי. המרחב המטאפיזי הוא יחיד ושלם, לא מקרי שבתורה כתוב אלוהים אחד, יחידותו שקולה לשלמותו ולהיפך. בספר שמות פרק ל"ג פסוק י"ח – לשאלתו של משה: "וַיֹּאמַר:  הַרְאֵנִי נָא, אֶת-כְּבֹדֶךָ" ובפרק כ' "וַיֹּאמֶר, לֹא תוּכַל לִרְאֹת אֶת-פָּנָי:  כִּי לֹא-יִרְאַנִי הָאָדָם, וָחָי. ובפסוק כ"ג "וַהֲסִרֹתִי, אֶת-כַּפִּי, וְרָאִיתָ, אֶת-אֲחֹרָי; וּפָנַי, לֹא יֵרָאוּ".

פני משולים לריק, ואחורי משולים למשלים לריק. את אחורי ניתן לחוות, כלומר המשלים לריק ניתן לחוות, שם אוסף כל הסיפורים, שם מודעותינו מטיילת כשהיא יוצאת למסע חוץ גופי מנותק מהזמן ומחומר כי במשלים לריק אין חומר או אנרגיה. משה ניצב על הצוק בזמנו, חווה את הסיפורים במשלים לריק ובין היתר גם אותנו בזמננו מספרים את סיפורו בזמנו. גם אנחנו יכולים לשוטט ברשת המודעות הקולקטיבית (האחד) במרחב המטאפיזי חסר המימד ללא גוף ובמודעות מלאה, בדיוק כמו שמשה חווה בזמנו את המרחב המטאפיזי. את שלמותו ויחידותו של המרחב המטפיזי ניתן למצוא גם במילות השיר אדון עולם.

וכבר ביום למחרת חלק מהמשתתפים ספרו על חוויותיהם מחוץ לגוף.

למה זה טוב?

מעבר להנאה והכיף, החלימה הצלולה והחוויה החוץ גופית מאפשרים לנו לטייל בכל היקום, בין יקומים ובין זמנים, כאן בכדור הארץ שלנו ובכוכבים במרחק מאות ואלפי שנות אור. נוכל לפגוש חברים ובני משפחה, אנשים שנפטרו וכל מי שרק נחפוץ. ניתן לקבל מידע לשיפור חיי היומיום ותשובות שיסייעו לנו בקבלת החלטות. להשפיע על הפיזיולוגיה, לטפל במחלות ולהשתחרר ממוגבלויות פיזיות ועכבות נפשיות ולפתח את היצירתיות בכל התחומים – אמנות, בריאות, ספורט, מדע ועוד. יש כאלה שילמדו לחוות חוויות אלה על מנת למצוא שיטות טיפול פורצות דרך לעצמם ולמטופליהם.

הדיאלוג בין יוסף ובין הישות

בספר שהוציא יוסף הוא מביא את הדיאלוג שנוצר בין יוסף לבין אחת מן הישויות, ושופע בידע מטאפיזי חדשני ופורץ דרך. על פי אותה ישות, קיימת רק אמת אולטימטיבית אחת, והיא הריק, חסר התיאור והממשות. כמו כן, לריק קיים משלים שבו הכול אפשרי.

"לתשומת ליבך, אם אין בו היגיון, אזי הייתכן שאנחנו מתַקשרים זה עם זה? או אולי לא חייב להיות היגיון על מנת לתקשר ולשוחח על קיומו של ההיגיון? האם אין בכך פרדוקס? ובכלל, האם אתה מסוגל להגדיר את המושג היגיון? אנחנו יכולים להיות יצורים א-גשמיים ועדיין לנהל שיחה. הייתכן? האם הגיוני הדבר? הפוטונים, האלקטרונים, האטומים והיקום עצמו – כולם משוחחים בינם לבין עצמם. האם שאלת אותם לעניין ההיגיון בתקשורת שלהם? אז אולי לא נדרש היגיון כדי לנהל שיחה? אמור לי, אתה בטוח לגמרי שאתה ואני באמת מתקשרים זה עם זה? אולי כל זה מתרחש רק בדמיונך?

לא, אני יודע שאני לא מדמיין את זה.

לעולם לא תוכל לדעת בוודאות שבאמת תקשרנו זה עם זה. כשתהיה שוב במצב ערות, מאוחד עם גופך, לעולם לא תוכל להיות בטוח שהשיחה הזו אכן התקיימה. ינקר בך הספק שמא החזיונות הללו אינם אלא חלומות או פרי דמיונך.

לא, אני יודע בבירור מתי אני חולם ומתי התודעה הטהורה עוזבת את גופי.

זו רק האינטואיציה שלך שאומרת לך שהחזיונות אינם חלומות רגילים. אינך יכול להוכיח שהשיחות שלנו אכן התקיימו.

אין לי צורך להוכיח זאת. די לי בכך שאני מאמין שהן אכן התקיימו.

האין זה מסוכן לפתח אמונות כאלה? האין אלה האמונות שגורמות לעימותים ולמלחמות?

כן, אבל האמונות העיוורות הן שגורמות למלחמות. האמונה שלי היא אינטלקטואלית.

שטויות. כל אחד יכול לטעון שהאמונה שלו אינטלקטואלית ומשום כך היא נכונה.

ומה באשר לאירוע שקרה לי במכונית? הייתי מודע לגמרי למה שקורה.

ועדיין, אינך יכול להיות בטוח שלא חלמת בהקיץ. הקשב היטב לדבריי – כל הדברים הם חלום. המציאות שלך היא חלום, וחייך הם חלום. נסה להיזכר איך היית בגיל עשר; התמונות שאתה מעלה בזיכרונך הם בדיוק כמו חלום. אין הוכחה לשום דבר. אין מציאות. הגוף שלך, הצמחים, הכוכבים והגלקסיות הם כלום. למרות שאתה יכול לראות, לשמוע ולגעת בחומר, בסופו של דבר, המציאות אינה אלא רצף של חזיונות המתקיימים בתודעתך.

אבל אני חווה את הרגע, והרגע הזה אמיתי.

הרגע הזה לעולם אינו קיים. מבחינתך, בזמן שאתה חווה, הרגע הוא הגבול בין העתיד לעבר, ולעולם אינך יכול לגעת בו. כל מה שאתה חושב או אומר אינו העתיד ואף אינו הרגע הזה, אלא שייך לעבר. אז איפה הרגע?

אבל יש לי תודעה.

אכן, יש לך תודעה, ועדיין, לעולם אינך יכול להיות בטוח בכך. זה קסמם של הרִיק והמשלים לריק."

(מתוך המסע אל הריק, מאת ד"ר יוסף סגמן)

ומה אומרים המשתתפים

נורית – זו סדנא שמקבעת ומעגנת את שינוי התפישה המקובלת של משמעות החיים והמוות.

מישל – מבחינתי חוויית ה-obe היא בגדר חוויה משנת חיים ותודעה, ההבנה שאנחנו אינסופיים, הרבה מעבר לגוף… חוויה זו משנה את כל תפיסת החיים עליה גדלנו.

יפה – ריטריט מושקע, יסודי ומעניין, מרתק עתיר בידע והזדמנות לתרגל את שהועבר לנו והתנסינו בו לפנות בוקר. האווירה הייתה מדהימה ומלאת אחווה. החומר המקצועי הכתוב שנמצא בידינו, מאפשר לנו לרענן את הידע ולהעמיק בו. חוויה מיוחדת.

רותם – ריטריט שבו גם השמיים אינם הגבול, תודה על ידע מעמיק ורחב, על אופן העברה ברורה ומתודית להפליא של התכנים וגם התאמה מופלאה לכל אחד במקום שהינו. תודה גם על יסודיות והשקעה ועל חווית השליחות מעוררת ההשראה שעוברת דרככם הלאה. תודה גם על הזדמנות לחוויות יוצאות דופן, במרחב המטאפיזי שמשתקף דרך המרחב שאתם מאפשרים. אצלי היציאות החוץ גופיות היו ספונטניות ושוכללו דרך עוגנים שנתתם, דיוקים, שיתוף והמון מקצועיות. מחכה להתעדכן על המשך סדנאות.

ליזי – אני עדיין מעכלת את הסופ"ש הנהדר, זה באמת פתח למסע אחר, שונה, חזרתי עם ראייה יותר קלילה לגבי מצבים 'חוץ גופיים'. תמיד ריתק אותי להקשיב לאנשים שנקלעו לחווית סף מוות, והאפשרות ללמוד בצורה חיובית ועם שליטה להיות במצב דומה הביא אותי לריטריט, עדיין לא תרגלתי מספיק, אבל כן בכוונתי.

ג'ני – כתלמידה ותיקה של עולם הרוח, התנסויות מיסטיות למיניהן, מגיעה עם תפישת עולם מגובשת שיש עולם מעבר, שהמוות הינו רק מעבר בין עולמות. ולמרות זה  ואולי עקב זה, הסדנא פלחה את המוח. השילוב המיוחד בין  תיאוריה מדעית שמעגנת את הידע האזוטרי (בינתיים), וההתנסויות המיסטיות למיניהן, לבין כלים פרקטיים המבוססים על סקירת ספרות נרחבת  בהקשר, בשילוב עם מובילי הסדנה שמתנסים כדרך קבע ב"חומר" שהם מעבירים מרתקת. ו-מלבד היותם אנשים בעלי קסם אישי, ידע  עמוק ונרחב, התנסות ארוכת טווח במה שהם מלמדים, הם פורשים לפנינו שטיח של ידע וסיוע להתנסות בעצמינו. כל זאת בשילוב עם חבורת אנשים נהדרת, חוויה בלתי נשכחת.

עדן – חזרתי מהסדנה עשירת ידע ועם מלא שיטות חדשות לתרגול וליציאה מהגוף. סדנה ממש מומלצת ואחרת עם מדריכים מעולים ומתחשבים. ממליצה לכל אחד שמתחבר לנושא הזה ללכת לסדנא הזו.

יוסי – הסדנא בשבילי היתה סוג של חלום שהתגשם. עשרות שנים אני חווה יציאה מהגוף ובפעם הראשונה יצא לי להיות במפגש עם אנשים יקרים שמתמודדים עם דבר דומה ו/או  הנושא מעניין אותם והם מתייחסים אליו בכבוד וסובלנות. במקביל אהבתי מאד והתחברתי למדריכים ולחברים שהיו. אני ממשיך לתרגל בבית ולומד מהספר המושקע שקיבלנו. קיבלתי המון ידע וביטחון בסדנה המושקעת ואני חד משמעית מתכוון להגיע למפגש הבא.

דושה – הסדנה הזו היא הרחבת תודעה למימדים מאד גבוהים, זו היכרות עם אנשים מיוחדים, חברויות חדשות כשבבסיסן משהו שלא ניתן לשתף כל אחד… בזכות הסדנה קבלתי חיזוקים, שאני לא לבד עם החוויות שחוויתי כל חיי, ולא ידעתי לתת להן הסבר.

סיגלית – באתי מסוקרנת מאוד, קיבלתי מידע ותכנים שגרמו לי להיפתח למקומות חדשים ולנושאים מאתגרים. מטבעי אני אדם רוחני ששואף לגלות את המעבר… אך תמיד יהיה לי עוגן שיחבר אותי לאמונה ולרוחניות. בריטריט היה משהו שחיבר אותי וגם השאיר מקום להעמקה והמשך חקירה בתחום.

———-

התמונה הפותחת:באמצעות בינה מלאכותית

מידע נוסף כאן
עוד מסעות רוחניים

רפי קלמר (67), עיתונאי, מדריך טיולים, מרצה, מנחה, שחקן, אבא, סבא ובעיקר בר מזל.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. מוטי ענבר הגיב:

    שלום רב !הספר חלומות מכוונים של קרלוס קסטנדה מדבר על זה שם זה מסובך מאוד פה זה נראה מאוד פשוט.

  2. רפי, סקרן מה היתה החוויה האישית שלך מהסדנה?
    הייתי שמח לשמוע אותה ולא רק את של שאר המשתתפים
    תודה

  3. דפנה קורן הגיב:

    כתבה נהדרת בעיני. סוקרת בזרימה ובקלילות חומרים כבדי משקל וידע. השתתפתי בקורס של דר' יוסף סגמן ואלה שיינמן ובהחלכתבהט מצאתי שהכתבה מביאה בענייניות את תמצית הקורס והנושא.
    אכן אולי חסרה ההתנסות האישית של רפי הכתב כמו גם הערת עריכה קטנה, הייתי שמה במרכאות את כל המצוטט מספרו של יוסף ולפני הקטע על הריק והמשלים לריק והציטוט מהתנ"ך כדאי אולי הערה איך אפשר באופן מתמטי להסביר את הפסוקים בדרכו המיוחדת של יוסף.
    אני תומכת נלהבת בהתפתחות והרחבת התודעה ושמחה על כתבות, סדנאות וקורסים שעוזרים לכך.
    יישר כוח לעוסקים במלאכה!
    דפנה קורן

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.