תפריט עמוד

מלון חוף נחשולים – חלום לים התיכון

בתים קטנים פזורים בין מדשאות מטופחות מול מרחבים של טבע פראי וים כחול, הם חלק קטן מהיופי הפלאי שקיבל את פנינו במלון חוף נחשולים. הוסיפו לזה חדרי בוטיק מפנקים, קולינריה משובחת ופסקול חרישי של המיית הגלים, והרי לכם גן עדן

השער הלבן והגדול שנסגר מאחורינו באיטיות כמו הבהיר לנו שמעכשיו ועד שנעבור בו שוב בדרך חזרה – העולם שאנחנו מכירים נשאר בחוץ. שקט ושלווה פסטורלית קידמו את פנינו במלון חוף נחשולים, שיחידות נופש בלבן בוהק נטועות בין מדשאותיו המטופחות ומרחבים של ים כחול נשקפים אלינו מכל פינה ועוטפים אותנו בבועה של חמימות נעימה ומפנקת. אפילו מזג האוויר הסגרירי והסערה שעמדה להתרחש עלינו השתלבו בהרמוניה מושלמת במשחק הצבעים היפהפה שהקיף אותנו והוסיפו לאווירה מלאת הקסם של המקום. אם יש גן עדן, צבטנו עצמנו בלי שאף אחד יראה – הגענו אליו.

מלון חוף נחשולים השוכן למרגלות הכרמל, מול רצועת חוף חלומית שזורה במפרצונים קטנים ולגונות יפהפיות עם מי טורקיז צלולים, הוא אחד המקומות המקסימים והמפתיעים ביותר שתמצאו במרחק של פחות משעה נסיעה ממרכז הארץ, מבלי שתצטרכו להישבע שארזתם לבד. במתחם המלון יש יחידות אירוח ברמות שונות שמתאימות לכל סוגי החופשות. תוכלו לבחור בין חדרי בוטיק מפוארים וחדשים הסמוכים אל קו המים ומשקיפים אל הנוף המרהיב, ליחידות משפחתיות, חדרי נופש כפרי, ואם אתם בעניין של חופשה יוקרתית באווירה ביתית עומדת לרשותכם וילה משפחתית.

חדרי הבוטיק בקומת הקרקע מצוידים בבריכת שחייה פרטית | צילום: אסף פינצ'וק

חדרי בוטיק מעוצבים ומפנקים
השילוב של טבע פראי וחוף ים מהמם ביופיו, עם מדשאות, פינות נוי וערסלים מפנקים, ומעל כל אלה חדרי אירוח מושקעים וקולינריה משובחת, הופכים את מלון נחשולים לבחירה אידיאלית לחופשה בישראל בכל עונות השנה. בית ההארחה של קיבוץ נחשולים הממוקם על קו החוף פועל משנות ה-70 ולאחרונה התחדש בחדרי בוטיק ים במרחק פסיעה מהחוף, ובאגף המכיל 24 סוויטות ג'וניור ודה-לוקס בשני מבנים דו קומתיים.

חדרי הבוטיק הנושקים לים מעוצבים בגוונים מרגיעים של תכלת ולבן עם נגיעות של צבע חול, ומוכנים לאירוח של עד שלוש נפשות. החדרים היפהפיים, שהעיצוב והצבעוניות שלהם מתכתבים באופן מדויק להפליא עם הנוף שבחוץ, כוללים גן יפני מעוצב עם מקלחת חיצונית, דק עץ עם ריהוט גן יוקרתי, מערכת מיזוג מרכזית, מכונת אספרסו חדישה ומסך לד 46 אינץ'. חדרי בוטיק הים מזמינים לישיבה מענגת על החוף מול הים שמזגו וצבעיו משתנים תדירות לנגד עיניכם, ורחש הגלים המתמזג עם משק כנפי עופות הים מנגנים באוזניכם קונצרט מהפנט של טבע וחופש. על אף הסערה שהשתוללה בחוץ והפכה את השהייה במלון למהנה ומיוחדת יותר, לא עמדנו בפיתוי ויצאנו למרפסת לחזות במפגש המדהים של פלאי הטבע שנפרשו לפנינו במלוא יופיים ועוצמתם.

חדרי הבוטיק פונים כולם אל הים | צילום: אסף פינצ'וק

אגף הבוטיק המהודר, הכולל שני מבני קומתיים חדישים, עם 24 חדרים הפונים אל הים ומתאימים ברובם לזוגות, מציע חוויה עילאית של יופי עוצר נשימה ופינוק משכר לגוף ולנשמה. בקומה העליונה תקבלו מבט פנורמי נהדר על הסביבה ובקומה התחתונה תמצאו שורת בריכות פרטיות צמודות לסוויטות ומשקיפות אל הים. בקיץ תוכלו לבחור בין להשתכשך בבריכה הפרטית, בים או גם וגם, ואם הגעתם כמונו בחורף, קחו בחשבון שהבריכות לא מחוממות ומתאימות לשימוש לאמיצים בלבד.

הקסם נמצא בפרטים הקטנים
ומה בחדרים? המון הפתעות. בחדר המרווח תמצאו שתי ספות מעוצבות, מיטה רחבת ידיים, מסך לד ענק, פינת קפה מוארת וחדר אמבטיה מרווח ומחופה אבן טבעית. ואם לא די בכך, בחדרי הבוטיק ממתינה לכם מיטת קינג סייז מזמינה עם גב מעוצב בעל תאורת לד אחורית, חדר אמבטיה מפנק עם אמבטיה מחופה אבן טבעית ומקלחת נוספת, מרפסת עם רצפת עץ וריהוט גן יוקרתי אל מול הים, מסך לד גדול (בחדר הילדים בסוויטות המשפחתיות יש מסך נוסף), כבלים, מיני בר, מכונת אספרסו חדישה וקפסולות, ערכת קפה ותה. בשלב הזה כבר היה ברור לנו שהחדר מאובזר בסטנדרטים הגבוהים ביותר, אבל מה רבה היתה שמחתנו לגלות כי הרשימה עוד ארוכה וכוללת בין השאר: מגהץ וקרש גיהוץ, מייבש שיער, חלוקי מגבת נעימים, נעלי בית, מערכת בקרת אקלים חדשנית, מיטת שיזוף, Wi-Fi חופשי ועוד.

שקיעה מחדר בוטיק במלון חוף נחשולים. אי אפשר לשבוע מהמראה הזה | צילום: אסף פינצ'וק

האדריכלים יהודה ויואל פייגין שתכננו את המעטפת המקסימה הצליחו לבנות מלון מפואר מבפנים, אך צנוע ומתמזג עם הנוף שבחוץ. מעצב הפנים ניר גלעד השתמש גם הוא בנוף המקומי כמקור השראה – הארון וראש המיטה מחוררים במרקם המזכיר אצות ים; הסלון הקטן כולל ריהוט ראטן ושטיח בהדפס המזכיר צורות תת-ימיות, שולחנות הקפה מדמים חלוקי נחל, ומנורות השולחן עשויות עצי סחף. על הקיר נתלו פרחים מזכוכית מורנו כמחווה ל"מזגגה", בית החרושת לזכוכית הסמוך לחוף. בקומת הקרקע מובילה המרפסת המרוצפת עץ אל בריכה פרטית, שקו האפס שלה משיק לשפת הים ומתאחד איתו באופן מושלם.

אגף חדרי הבוטיק בלילה | צילום: אסף פינצ'וק

תשכחו מהדיאטה – גורמה מול הים
אחת ההנאות הגדולות של חופשה ליד הים היא לשבת במסעדה איכותית מול הנוף וליהנות מאוכל משובח ואנין טעם, מלווה בפסקול מרגיע ומעורר תיאבון של המיית הגלים. את זה בדיוק תמצאו במלון נחשולים שמציע שתי מסעדות – מסעדת החוף החדשה הממוקמת על החוף, במרחק נגיעה מהים, במבנה יפהפה המחופה כולו זכוכית, ומסעדת רוזמרין המצוינת והוותיקה יותר. בשתי המסעדות הכשרות תוכלו ליהנות מארוחות בוקר וערב עשירות וטעימות להפליא, עליהן מנצח השף המוכשר עופר בן גיגי. מסעדת החוף, המשרתת את אורחי חדרי הבוטיק, מעניקה חוויה קולינרית בלתי נשכחת של ארוחות בופה יצירתיות ומענגות במיוחד.

גם אם אתם לא מתארחים במלון ואתם בדרך לצפון או שבא לכם לצאת מהשגרה לכמה שעות ולהתענג על ארוחה נפלאה מול הים, בינואר 2016 השיק המלון ארוחת בוקר חדשה הפתוחה לכלל הציבור, תחת הקונספט המנצח "השראה ממטבחי הים התיכון".

מסעדת החוף בנחשולים, הדיאטה יכולה לחכות | צילום: בועז לביא

המטבח הים תיכוני השופע, על מגוון סגנונות הבישול שלו וחומרי הגלם הטריים והמשובחים, מציע אוכל עשיר, צבעוני וטעים, שלא ישאיר אתכם רעבים, בין אם אתם חובבי דגים, צמחונים, מקפידים על תזונה בריאה או שומרי כשרות. ארוחת הבוקר הים תיכונית בנחשולים מבוססת על חומרי גלם טריים, מקומיים ועונתיים, כאשר הצלייה של הירקות והדגים נעשית בתנור אבן או על הגריל. השף עופר בן גיגי בנה תפריט עשיר עם המון ירקות ועשבי תבלין טריים, שמן זית, גבינות צאן ובקר, קטניות ודגנים, מבחר מסחרר של דגים נהדרים מהים התיכון, טחינה ופירות הדר. כל השפע הזה, הכולל גם סוגים שונים של לחמים ומאפים, ריבות וממרחים, שתייה קרה וחמה, מנות אחרונות ועוגות נפלאות, מוגשים בצורה מפתה ואסתטית שתגרום לכם למלא שוב ושוב את צלחותיכם, תוך שאתם נשבעים לעצמכם לפצוח בדיאטה, ממחר.

בין המנות הנפלאות שדגמנו (ונאנחנו בעונג) – בריוש ממולא בגבינת שמנת וביצה עלומה, רביולי סלק מושלם, רושטי עם שמנת חמוצה וסלמון מעושן, שקשוקה ירוקה משובחת, סביצ'ה טונה אדומה טרייה, סביצ'ה לוקוס שאי אפשר להפסיק לאכול, מוצרלה בורטה טריה, הרינג הולנדי מצוין ועוד שלל מטעמים ופינוקים מענגים שגרמו לנו למחוא כפיים בהתלהבות לשף ולהבטיח ביקור חוזר.

ארוחת בוקר ים תיכונית. מומלץ לאכול כאן גם אם אתם לא מתארחים במלון | צילום: בועז לביא

ואם אתם כבר בסביבה – אטרקציות שוות במיוחד
רביצה מול הים וזלילה אינסופית בהחלט עונה על ההגדרה של חופשה מושלמת, אבל אם אתם כבר כאן כדאי לנצל כמה מהאפשרויות הנפלאות שיש באזור. במלון ישמחו לתאם עבורכם מגוון פעילויות ואטרקציות שיתאימו לסוג הבילוי המועדף עליכם, בין אם אתם בזוג, בחבורה או משפחה עם ילדים. תוכלו להצטרף לטיולי ג'יפים אתגריים, טיולי רכיבה על סוסים לאורך החוף, סיורים רגליים בטבע, ביקור במוזיאון המזגגה או בסטודיו למחזור, ספורט ימי וצניחה חופשית.

אקווה דורה. המרכז לארכיאולוגיה תת ימית דור נחשב לאחד מאתרי הארכיאולוגיה הימית המובילים בעולם, הן בתגליות שכבר נמצאו והן בעתודות שעוד קיימות בקרקע ומושכות אליהן מדי שנה מאות סטודנטים מאוניברסיטאות מובילות ברחבי הגלובוס. אקווה דורה הוא גם מועדון צלילה ותיק המציע מגוון אטרקציות צלילה החל מקורסים בסיסיים, דרך צלילות מודרכות לשוניות ולאתרים הארכיאולוגיים ועד רכישה והשכרת ציוד צלילה.

טיול לגונות ואוצרות. מלון נחשולים מציע טיול רגלי קליל ומהנה על קו החוף לעבר עתיקות תל דור. חוף דור הוא שמורת טבע הכוללת את האתר הארכיאולוגי תל דור, השוכן במרחק הליכה מהמלון. כדאי להצטרף לסיור בהדרכת דוקטור קורט רווה, היסטוריון וארכיאולוג ימי ויבשתי, שיוביל אתכם בין השרידים שנחשפו בחפירות הארכיאולוגיות, אל נקודת תצפית בראש התל, המשקיפה אל האחד הנופים המופלאים בישראל – חוף הים הקסום עטור הסלעים והמפרצים, בריכות הדגים, ההרים מהעבר השני ועתיקות תל דור.

תל דור. אתר העתיקות יורד אל הים במפרץ קסום

מוזיאון המזגגה. מוזיאון לארכיאולוגיה ימית וסביבתית הממוקם במבנה אבן מרשים במרחק קצר מהמלון. במוזיאון ממצאים שהתגלו בחפירות יבשתיות וימיות, המשמשים עדות לחיים השוקקים שהתנהלו בעבר באזור: אוסף נדיר של עוגנים, כדי חרס וחלקי ספינות שנמצאו במצולות הים, צלמיות וקמעות, כדים וכותרות, כלי מלחמה ופולחן, ופסיפס זכוכית ייחודי ומרהיב שלא תמצאו בשום מקום אחר במזרח התיכון.

סטודיו יש מאין. סטודיו למחזור של האמנית דלית יהב. בסטודיו שנבנה על חורבותיו של לול תרנגולות, הופכת יהב ג'אנק לעבודות אמנות: תריסי עץ ישנים הופכים למחזיקי מכתבים וגלויות, קופסאות סימילאק לעציצים צבעוניים, כפיסי עץ לאדניות תבלינים מרהיבות ועוד. חובבי היצירה שביניכם יכולים להגיע לסטודיו לעבוד במחיצת האמנית, או להביא אליה את הג'אנק הפרטי שלכם כדי שתעזור לכם להפוך אותו למוצר חדש.

הגלריה של יענקל'ה. סמוך למיני מרקט של הקיבוץ, נמצאת הגלריה של יענקל'ה בן ששון, בה מוצגות תמונות מרהיבות שצייר במגוון סגנונות וטכניקות על התל. מול הגלריה נמצא הסטודיו לציור של יענקל'ה, שם הוא מעביר סדנאות ציור לתלמידים בכל הגילים.

מידע שימושי
מה במלון? 152 יחידות אירוח ברמות שונות, בהן 24 חדרי בוטיק מפוארים וחדשים (סוויטות ג'וניור ודה-לוקס) בשני מבנים דו קומתיים הסמוכים לשפת הים, יחידות משפחתיות, וילה משפחתית, חדרי נופש כפרי.

למי זה מתאים? לכולם. למשפחות עם ילדים, לזוגות, לבודדים, לקבוצות של חברים, לאירועים מיוחדים כמו שבת חתן, מסיבות רווקים/ות ועוד.

מה אוכלים? במסעדת החוף, ארוחות בוקר נפלאות בסגנון בופה המוגשות בין השעות 12:00-8:00 ופתוחות גם לציבור הרחב.

ומה לחובבי הבשר? במסעדת רוזמרין מבחר עשיר של בשרים משובחים (אל תוותרו על הסיניה המצוינת) צלויים בגריל ועל האש, שפע של סלטים טריים ותוספות נהדרות.

איך מגיעים? לבאים מכיוון דרום: נוסעים בכביש 2 (כביש החוף), יוצאים במחלף זכרון יעקב. בצומת המרומזרת פונים שמאלה לכביש 4 (כביש ת"ל-חיפה הישן). כקילומטר אחרי פורדיס פונים שמאלה לכביש 7011 וממשיכים לפי השילוט לחוף נחשולים. לבאים מכיוון צפון: נוסעים על כביש 4, לפני צומת פורדיס פונים ימינה לכביש 7011 וממשיכים לעבר חוף נחשולים לפי השילוט.
פרטים נוספים: 04-6399533 אתר: http://www.nahsholim.co.il/

הכותבת היתה אורחת של מלון חוף נחשולים

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.