הצוות הישראלי של המונגול ראלי, בחסות מסע אחר אונליין, ייצא לדרך מלונדון ב-20 יולי 2014, וכחודש וחצי לאחר מכן ידרכו חבריו על אדמת אולן בטור, בירת מונגוליה. בדרך הם יתמודדו בשלל משימות לא פשוטות: 18,000 ק"מ ברכב מצ'וקמק, בעל נפח מנוע שלא עולה על ליטר אחד, בדרכים צדדיות (אחד הכללים של המרוץ אומר שאסור לנסוע בכבישים ראשיים, אוטוסטרדות), דרך שתי יבשות ושלל מדינות שלא כולן מסבירות פנים לתייר. ועוד לפני הכל צריך לארגן את הקבוצה, לבנות את המסלול, להוציא אשרות כניסה לכל אחת מהמדינות שעוברים בדרך, לארגן ציוד, לשפר את הידע הטכני בתיקון תקלות, ובין כל אלה – לא לשכוח ליהנות ולשלוח חוויות ותמונות מהדרך. לפני הכל, מה זה בעצם מונגול ראלי? אבל הדבר העיקרי שמבדל את המונגול ראלי ממסעות מוטוריים דומים, הראלי דקאר למשל, הוא שכאן אין מנצחים או מפסידים, ואפילו אין דירוג מקומות. החוויה עצמה היא המטרה. ויש עוד מטרה אחת, חשובה לא פחות: המשתתפים נקראים לאסוף תרומות מחברים, מכרים, חברות מסחריות וכל מי שהם מכירים לטובת ארגון צדקה על פי בחירתם.
מי בצוות הישראלי למונגול ראלי? אחת ממטרות המסע היא איסוף תרומות לעמותה על פי בחירת הקבוצה. החבורה הישראלית בחרה בעמותת אתגרים, שמקדמת שילוב חברתי של אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות דרך מגוון פעילויות, קבוצות תמיכה ועוד. פרטים על העמותה תמצאו בדף איסוף התרומות. הצוות הישראלי הראשון למונגול ראלי יוצא בשיתוף עם מסע אחר אונליין המסע בחסות מסעות – טיולי איכות גאוגרפיים ציוד טיולים – מצוק, כפר סבא מערכת איתור – מגנוס לווייני רחפן – LOOLTV עדכונים מהשטח גם בוואלה! תיירות> כתבות מהמסע:
|
לילה בשטח הפקר בין אוזבקיסטן לקירגיזסטן, לילה בחווה מבודדת באלטאי שברוסיה, לילה על הגבול המונגולי. הצוות הישראלי הראשון למונגול ראלי מגיעה לתחילת הסוף – מונגוליה | ||
שום דבר לא הכין את הצוות הישראלי הראשון במונגול ראלי לשבוע האחרון במסע: הכבישים של מונגוליה התבררו כמבוך לא הגיוני של דרכי עפר משובשות, שחלקן כלל לא עבירות. אבל אחרי שחצו 14 מדינות, הם שרדו גם את מונגוליה והגיעו לקו הסיום במקום טוב באמצע | ||