מונגול ראלי – ראשי

שתפו:

המשימה: לעבור 18 אלף ק"מ - מלונדון עד מונגוליה - אך ורק בדרכים צדדיות. האמצעי: מכונית מקרטעת בנפח מנוע שלא עולה על אלף סמ"ק. המשתתפים: לראשונה מצטרף למונגול ראלי צוות ישראלי בחסות מסע אחר אונליין

פורסם 14.9.14

הצוות הישראלי של המונגול ראלי, בחסות מסע אחר אונליין, ייצא לדרך מלונדון ב-20 יולי 2014, וכחודש וחצי לאחר מכן ידרכו חבריו על אדמת אולן בטור, בירת מונגוליה. בדרך הם יתמודדו בשלל משימות לא פשוטות: 18,000 ק"מ ברכב מצ'וקמק, בעל נפח מנוע שלא עולה על ליטר אחד, בדרכים צדדיות (אחד הכללים של המרוץ אומר שאסור לנסוע בכבישים ראשיים, אוטוסטרדות), דרך שתי יבשות ושלל מדינות שלא כולן מסבירות פנים לתייר. ועוד לפני הכל צריך לארגן את הקבוצה, לבנות את המסלול, להוציא אשרות כניסה לכל אחת מהמדינות שעוברים בדרך, לארגן ציוד, לשפר את הידע הטכני בתיקון תקלות, ובין כל אלה – לא לשכוח ליהנות ולשלוח חוויות ותמונות מהדרך.

לפני הכל, מה זה בעצם מונגול ראלי?
המונגול ראלי הוא מסע מוטורי יוצא דופן, שמתקיים כבר עשר שנים. הוא מתחיל בלונדון ומסתיים באולאן בטור, בירת מונגוליה, אבל המטרה היא לא לנסוע בדרך הקצרה ביותר או במסלול הכי נוח. כל משתתף יכול לבנות לעצמו את המסלול, אבל זאת רק ההתחלה: אפשר לגמוא את הדרך באופנוע של 125 סמ"ק או פחות או במכוניות בנפח מנוע של עד 1,000 סמ"ק (בשנים האחרונות גם רכבים עם נפח מנוע של 1,200 סמ"ק מורשים להשתתף, בתנאי שהקבוצה גדולה יותר), אסור לנסוע בכבישים ראשיים ואין גוף מארגן שדואג למשתתפים – הם צריכים לדאוג בעצמם לנקודות עצירה, הצטיידות ולינה, ובעיקר לתחזוקת הרכב, שכן לרשותם לא עומדים צוותים תחזוקה מקצועיים כנהוג בתחרויות ראלי אחרות. עוד נקודה חשובה שמארגני הראלי מקפידים עליה: לא נוטשים את המכוניות והאופנועים בסוף הדרך – המרחבים הבתוליים של מונגוליה הם לא בית קברות למכוניות.

אבל הדבר העיקרי שמבדל את המונגול ראלי ממסעות מוטוריים דומים, הראלי דקאר למשל, הוא שכאן אין מנצחים או מפסידים, ואפילו אין דירוג מקומות. החוויה עצמה היא המטרה. ויש עוד מטרה אחת, חשובה לא פחות: המשתתפים נקראים לאסוף תרומות מחברים, מכרים, חברות מסחריות וכל מי שהם מכירים לטובת ארגון צדקה על פי בחירתם.

השותפים למסע

מי בצוות הישראלי למונגול ראלי?
תום – מהנדס, בן למשפחת זרחי, יוצרי הטומקאר (הקרוי על שמו), מכונאי מחונן, צלם ונהג שטח חובב.
סתיו – צלם, מטפס, צוללן ובעיקר יוצא לשנה של חופש וגילוי עצמי.
עדי – משוחררת טרייה, למונגול ראלי תגיע היישר מטיול עמוס חוויות בדרום אמריקה.
דיאן – החולייה הצרפתית, מעצבת גרפית ובעלת השכל הישר בחבורה

אחת ממטרות המסע היא איסוף תרומות לעמותה על פי בחירת הקבוצה. החבורה הישראלית בחרה בעמותת אתגרים, שמקדמת שילוב חברתי של אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות דרך מגוון פעילויות, קבוצות תמיכה ועוד. פרטים על העמותה תמצאו בדף איסוף התרומות.
אז מה מחכה לכם בהמשך הדרך? חוויות, סיפורים, צילומים, תובנות ועוד – את כל אלה תמצאו בפרויקט מונגול ראלי של מסע אחר אונליין. 

הצוות הישראלי הראשון למונגול ראלי יוצא בשיתוף עם מסע אחר אונליין 

המסע בחסות מסעות – טיולי איכות גאוגרפיים

ציוד טיולים – מצוק, כפר סבא

מערכת איתור – מגנוס לווייני

רחפן – LOOLTV

עדכונים מהשטח גם בוואלה! תיירות>

כתבות מהמסע:

מונגול ראלי - מתכוננים למסע
ארבעה צעירים ישראלים, מכונית מצ'וקמקת עם נפח מנוע אלף סמ"ק, 18,000 קילומטרים מלונדון למונגוליה, בלי לנסוע על אף כביש ראשי. זאת התוכנית. למה? כמה? מתי? כל התשובות בפרק הראשון על המונגול ראלי – צוות מסע אחר. והפעם – מתכוננים למסע

 

מונגול ראלי - מעבירים הילוך
אחרי שההחלטה לצאת למסע התקבלה, הצוות הישראלי הראשון במונגול ראלי ממשיך להתכונן במרץ. מכונית כבר נמצאה, גם הלוגו מוכן, נשאר רק העניין הפעוט של בחירת מסלול מלונדון למונגוליה

 

מונגול ראלי - ההזנקה 
3. ההזנקה
הכנת המכונית בצרפת, הנסיעה לנורמנדי, חציית התעלה וההגעה ללונדון – רגע ההזנקה למונגול ראלי מתקרב, לא לפני שכולם חוגגים במסיבה רבת משתתפים ורבת לאומים. ההתרגשות מגיעה לשיאה, המסע מתחיל

מונגול ראלי - הימים הראשונים 
4. הימים הראשונים
שלושת הימים הראשונים של המונגול ראלי עוברים דרך גרמניה, צ'כיה וסלובקיה ומלמדים כמה דברים חשובים. למשל, שמותר לסמוך על טוב לבם של זרים, שכדאי להתחיל לחפש מקום לינה מוקדם ושגשר רכבות הוא לא בהכרח אתר אידיאלי לקמפינג

 

מונגול ראלי - בין רוסיה לאוזבקיסטן 
5. בין רוסיה לאוזבקיסטן
למה לא כדאי לעבור קו הפרדה רצוף ברוסיה, איך נראה מעבר הגבול בקזחסטן, למה באוזבקיסטן כל כך קשה להשיג דלק, למרות שיש שם נפט בשפע? חברי הצוות הישראלי הראשון במונגול ראלי חוצים את מדבריות מרכז אסיה, נושמים אבק וצוברים חוויות

 

מונגול ראלי - מגיעים למונגוליה 
6. מגיעים למונגוליה
לילה בשטח הפקר בין אוזבקיסטן לקירגיזסטן, לילה בחווה מבודדת באלטאי שברוסיה, לילה על הגבול המונגולי. הצוות הישראלי הראשון למונגול ראלי מגיעה לתחילת הסוף – מונגוליה

 

מונגול ראלי - סוף המרוץ 
7. סוף המרוץ
שום דבר לא הכין את הצוות הישראלי הראשון במונגול ראלי לשבוע האחרון במסע: הכבישים של מונגוליה התבררו כמבוך לא הגיוני של דרכי עפר משובשות, שחלקן כלל לא עבירות. אבל אחרי שחצו 14 מדינות, הם שרדו גם את מונגוליה והגיעו לקו הסיום במקום טוב באמצע
 

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

שתפו: