תפריט עמוד

האיים של הסתיו

ביקור באיים אינו בהכרח חוויה קיצית. לפניכם חמישה איים נהדרים ברחבי העולם, שמתאימים במיוחד לסתיו. בחלקם חם, באחרים דווקא קר, אבל כולם נושאים הרבה אופי ומאפשרים חוויה שזוכרים זמן רב

איים מתקשרים אצלנו בדמיון עם שמש, דקלי קוקוס וקוקטייל על חוף הים. אבל הימים והאוקיינוסים מנוקדים באיים, ורבים מהם שונים מאוד מהדימוי הטרופי הזה. לקראת הסתיו ליקטנו כמה איים מרחבי העולם, חלקם טרופיים, אחרים דווקא קרירים עד מאוד, וכולם מציעים חוויית ביקור מיוחדת ובלתי נשכחת.

קי ווסט, פלורידה
האווירה הפרועה והכמעט קריבית תשחרר את הרסן גם אצל אלה שהם בדרך כלל שלווים ושפויים. האי שנמצא בנקודה הדרומית ביותר בפלורידה היווה תמיד מוקד משיכה לטיפוסים בוהמיינים למיניהם, המפורסם שבהם הוא הסופר ארנסט המינגווי, שהתגורר בקי ווסט באמצע המאה העשרים. האווירה הייחודית באי מגיעה לשיאה בליל כל הקדושים, בו לצד רבים שמשקיעים בתחפושות ססגוניות רבים אחרים מעדיפים להשיל את הבגדים לחלוטין, והטיול ברחובות העיר נהפך לקרנבל פרוע במיוחד. כמובן שזו לא הסיבה היחידה להגיע לאי. אחת הסיבות העיקריות לבוא לכאן היא הדרך – במהלך הנסיעה ממיאמי לכאן תעברו על פני 42 גשרים שנבנו על עמודים בלב ים. הנסיעה על הכביש באמצע הים היא חוויה מדהימה.  באי יש עוד כמה דברים לעשות חוץ מהשתתפות במסיבות – אפשר לצפות בשקיעות היפות ביותר שתראו בארצות הברית; לעלות למגדלור שנמצא מול ביתו של המינגווי, שגם הוא שווה ביקור;  לטייל ברחובות הציוריים על שלל הגלריות והחנויות הייחודיות ולבקר בברים שמשמיעים מוזיקה קובנית ומגישים קוקטיילים טרופיים.
כמו בכל אי טרופי שמכבד את עצמו, יוצאות מקי ווסט הפלגות רומנטיות בשקיעה ומגוון אפשרויות לצלילה ומפגש עם דולפינים.


קי ווסט. זוכרים את המינגוויי

איי לופוטן, נורווגיה
גם אתם לא מאנשי הקיץ, והמחשבה על שמש, ים, מסיבות ושיזוף גורמת לכם להגביר את עצמת המזגן, יש איים שמתאימים לכם. אמנם גם האיים האלו, שישה במספר, מוצפים בקיץ בתיירים, אך בכל זאת תמצאו כאן הרבה שקט ושלווה ואפילו קור. כדאי במיוחד להגיע לאיים בהפלגה, שכן אז תזכו לראות את חומת לופוטן – קיר הרים אדיר שחלקו מושלג המזדקר אנכית מעל קו המים. האיים מתאפיינים בחופים ירוקים, מפרצונים מקסימים ובכפרי דייגים מלאי אווירה, עם בקתות עץ ומתלי ייבוש עליהם תלויים דגי הבקלה האופייניים לאזור. אפשר לשכור כאן אופניים ולצאת לטיול בנוף הבראשיתי, לטפס על הרים ולדוג. כדאי מאוד גם לצאת לשייט באיי לופוטן הדרומיים, ואראיי ורסט, איים סלעיים שמכונים איי הציפורים בשל אוכלוסיית הציפורים הרבה שפוקדת אותם: קורמורנים, שחפים, נשרים ופאפינס.


איי לופוטן. מפרצים מקסימים וכפרי דייגים מלאי אווירה

קופנגאן, תאילנד
אוקטובר מסמן את תחילתה של העונה היבשה באיי תאילנד, כלומר את תחילתה של עונת התיירות. אם אתם לא אוהבים לראות שלטים בעברית, ומתרחקים מכל מעוז של ישראליות, כדאי שתמצאו אי אחר, אבל אם זה לא מפריע לכם, תגיעו למקום שנראה כמו גן עדן, עם חופים עטורי עצי קוקוס ועם חול לבן. אחד היתרונות של האי, כמו מרבית האיים בתאילנד, הוא שהוא מאפשר גם למטיילים דלי תקציב ליהנות מחופשה חלומית. המחירים כאן זולים להפליא ובניגוד לאיים אחרים האוכלוסייה השולטת כאן היא עדיין התרמילאים. סדר היום כולל יקיצה מאוחרת, רביצה בחופים ובמסעדות, צפייה בשקיעות המדהימות עם כוס שייק טרופי ביד ומסיבות פרועות בלילה, בעיקר בלילות ירח מלא. אבל גם האי הזה מציע מגוון אפשרויות טיול, כמו טיולים למקדשים שבאי, או למפלי פאנג היפים.


קופנגאן. למחפשים פיסת גן עדן בתקציב סביר

מדירה באוקיינוס האטלנטי
האי מדירה שייך אמנם לפורטוגל, אבל הוא שוכן בלב האוקיינוס האטלנטי מול חופי מרוקו. קו הרוחב הזה מאפשר בילוי במזג אוויר נוח גם במהלך הסתיו ורוב החורף האירופי.
החופשה במדירה לא נועדה למי שמחפש מסיבות פרועות, אך גם לא למי שמעוניין להתבטל כל היום על החוף, כי מרבית החופים במדירה סלעיים ופחות מתאימים לרחצה. האי הירוק הזה מציע תמהיל מצוין של נופים נפלאים, אוכל טוב, מזג אויר מצוין וכל מה שצריך לחופשה נינוחה. האי עשיר בצמחיה סוב-טרופית, יערות עבותים, מפלי מים, פרחים ופירות טרופיים ונותן תחושה של ביקור בגן פורח. לרומנטיקנים שביניכם מומלץ לבקר בכפרי הדייגים שבאי, ולצפות בשקיעה מהמרפסות של מסעדות הדגים המעולות שבאי, או סתם ליהנות מהצפייה בצוקים שנופלים בדרמטיות לאוקיינוס האטלנטי. מומלץ להישאר בעיר הבירה פונשל (Funchal), שהיא יעד מעניין בפני עצמו הודות לגנים הבוטניים המיוחדים שבה והודות לשווקים הססגוניים שלה, אך מהווה גם נקודת מוצא טובה לכל הטיולים באי.


מדירה. לא לחובבי בטן-גב, כן לרומנטיקנים

סנטוריני, האיים הקיקלדיים, יוון
בניגוד לאיים אחרים ביוון, חופים הם דווקא לא תחום ההתמחות של סנטוריני. החופים מאוד יפים, בעלי חול שחור וגס, אבל החול בהם לוהט ולכן לא מתאים ל"בטן-גב". ובכל זאת, הביקור באי הגעשי סנטוריני משיג בדיוק את אותו האפקט שנועדה להשיג הבטלה על החוף – שלווה. המראה הוא של אי יווני טיפוסי, בתים לבנים עם גגות קמורים, בנויים על הצוק. מהצוק נשקף מראה מדהים של הים והר הגעש, והשקיעות כאן הן מהיפות שראיתם. לקראת הערב מגיעים המוני תיירים לכפר איה, כי משם השקיעות נחשבות ליפות ביותר. אבל אפשר וכדאי לבלות באיה את כל החופשה, וליהנות מהשיטוט חסר המטרה בסמטאות הציוריות של הכפר. כשתרצו לטייל תוכלו ללכת לאתר העתיקות אקרוטירי שבדרום האי, ולשלב זאת עם טבילה בחוף האדום הסמוך, לבקר בת'ירה העתיקה ואף לשוט ללוע הר הגעש, חוויה מרגשת במיוחד.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.