תפריט עמוד

אילת עם הילדים: ים של חוויות (כולל הדרך)

שתפו:

דריה מעוז משתפת בחופשה משפחתית מהנה באילת שחוותה ממש לאחרונה. הטיול מתחיל מהדרך – אפשר לנסוע מכביש ים המלח ולחזור דרך מצפה רמון (או ההפך). באילת בחרה המשפחה ראשית לצלול במים המזמינים לחווייה תת-ימית נפלאה, לצפות בכרישים במצפה התת-ימי, להמשיך לספורט ימי בחוף חנניה באבוב שכיבה; וגם לבקר בפארק מים מרענן. בדרך החוצה מאילת ביקרה בפארק הצפרות ובגן הבוטני. מומלץ בחום

עודכן 21.10.24

בקיץ ובחגי תשרי גדשו את אילת המוני מבקרים, והדרכים המובילות אל העיר היו עמוסות במיוחד. חיפוש מקום פנוי במסעדות הפופולריות היה אתגר לא קטן, אלא אם הזמנתם מקום כמה ימים מראש. אך חשוב לדעת שאילת פתוחה ומזמינה גם בשאר חודשי השנה, כאשר הסתיו והאביב נחשבים לעונות האידיאליות לביקור, עם טמפרטורות נוחות ומענגות.

בשובי מחופשה משפחתית מהנה באילת במהלך חופשת סוכות, החלטתי לשתף אתכם בחוויות ובאטרקציות המרכזיות שבעיר ובמה שניתן לעשות בדרך הארוכה אליה. אני ממליצה בחום לעצור לפחות בשתי תחנות בכל כיוון על מנת למלא את המסע בחוויות מרגשות ותוכן עשיר.

צלילה במועדון

אילת נחשבת לגן עדן עבור חובבי הצלילה, בזכות המים הצלולים של הים האדום שמציעים תנאים אופטימליים לחוויה תת-ימית נפלאה. שוניות האלמוגים הצבעוניות משמשות בית למגוון עצום של יצורים ימיים ייחודיים, אלא שלהתרשמותנו, אלו הלכו והתמעטו עם השנים.

אנחנו בחרנו במועדון לאקי דייברס שהעניק לנו הזדמנות מושלמת להתחיל את המסע התת-ימי שלנו בצלילת היכרות בליווי מדריכים אישיים. הצלילה היתה אירוע מרגש עבור כולנו. החשש הראשוני התפוגג במהרה והתחלף בהנאה צרופה וממכרת.

היתרון של לאקי דייברס הוא קרבתו לחוף, מה שמאפשר להתחיל לצלול מבלי להתאמץ יותר מדי עם הציוד הכבד. יתרון נוסף הוא הוותק והניסיון הרב של המועדון והצוות המקצועי, שרובו דובר רוסית, בניהולו של יואל, שמתאפיין ביחס מקצועי ונעים, ותשומת לב אישית לכל צוללן.
עוד בערוץ הצלילה

הצלילה היתה אירוע מרגש עבור כולנו. החשש הראשוני התפוגג במהרה והתחלף בהנאה צרופה וממכרת

הצלילה היתה אירוע מרגש עבור כולנו. החשש הראשוני התפוגג במהרה והתחלף בהנאה צרופה וממכרת

ספורט ימי בחוף חנניה

מבין שלל האופציות באילת – אופנועי ים מהירים, מצנחי ים, שמאפשרים לכם לעוף גבוה מעל הים, סירות כאלה ואחרות, בחרנו לשכור את אבוב השכיבה בחוף חנניה, חוויה מסעירה ומשלהבת. האבוב מחובר לסירת מנוע מהירה, ובזמן השייט האבוב עף וקופץ על גבי המים הגועשים סביבכם ואתם צריכים להיאחז חזק בידיות האבוב כדי לא ליפול. צרחנו כל הדרך מקצת פחד והרבה תענוג, חווית אקסטרים כיפית, אך זהירות – הזרועות כואבות גם יומיים אחר כך מהאחיזה החזקה וממתיחתן.

בחרנו לשכור את אבוב השכיבה בחוף חנניה, חוויה מסעירה ומשלהבת

בחרנו לשכור את אבוב השכיבה בחוף חנניה, חוויה מסעירה ומשלהבת

פארקי מים באילת

שני פארקי מים יש באילת – ווטרלנד ו-יו ספלאש, שניהם חדשים וגדולים. אנחנו בחרנו  בווטרלנד, הגדול מביניהם, בשל קרבתו לחוף שבו שהינו. הפארק סיפק חוויה מלהיבה לבנים למשך שעתיים במגלשות מים בגבהים שונים לצד בריכות רחצה ובריכת גלים מפותלת. זהו מקום מצוין לבריחה רטובה של כמה שעות מהחום המדברי.

פארק המים סיפק חוויה מלהיבה לבנים למשך שעתיים במגלשות מים בגבהים שונים לצד בריכות רחצה ובריכת גלים מפותלת

פארק המים סיפק חוויה מלהיבה לבנים למשך שעתיים במגלשות מים בגבהים שונים לצד בריכות רחצה ובריכת גלים מפותלת

המצפה התת-ימי באילת

חתולים אולי לא אוהבים לשחות, אבל חתולי הים חייבים. במצפה התת-ימי באילת צפינו בהם מחליקים במים בחן עם זנבם הארסי, בצבי ים – יצורים מקסימים הנמצאים בסכנת הכחדה – שהתפנקו על חסה טרייה, בכרישים, אימתניים ומעוררי כבוד, שהשתתפו בארוחת צהריים בזמן שצוללן מאכיל אותם, ובדגים נדירים במגוון צבעים וצורות. לסיום, התיישבנו לצפייה בסרטון תלת-ממד מרהיב ב"אקווה דום", שבו ניתן לשמוע את שירת הלווייתנים המופלאה תוך שהם מתקרבים ו"שוחים" לכיוונכם – חוויה שמפעילה את כל החושים.

המצפה התת-ימי הוקם לפני 54 שנים, ומאז עבר פיתוחים ושדרוגים מרשימים שהפכו אותו לאחד האתרים הפופולריים באילת. המבקרים מקבלים הצצה ייחודית לשוניות האלמוגים המפורסמות של הים האדום, ביתם של יצורים ימיים נדירים וקסומים. דרך האקווריומים הענקיים והחלונות השקופים הממוקמים בעומק של כששה מטרים מתחת לפני הים אפשר לראות מקרוב דגים צבעוניים, אלמוגים רכים וקשים, מדוזות זוהרות, צבי ים ושפע מינים ימיים נוספים.

המצפה שם דגש על חינוך לשמירה על הסביבה הימית, וכולל מרכזי מחקר ושימור שנועדו להגן על שוניות האלמוגים ועל המגוון הביולוגי העשיר של הים האדום. ביקור מומלץ מאוד של כמה שעות מהנות.

במצפה התת-ימי צפינו בצבי ים – יצורים מקסימים הנמצאים בסכנת הכחדה, התפנקו על חסה טרייה

במצפה התת-ימי צפינו בצבי ים – יצורים מקסימים הנמצאים בסכנת הכחדה, התפנקו על חסה טרייה

צפינו בכרישים, אימתניים ומעוררי כבוד, שהשתתפו בארוחת צהריים בזמן שצוללן מאכיל אותם

צפינו בכרישים, אימתניים ומעוררי כבוד, שהשתתפו בארוחת צהריים בזמן שצוללן מאכיל אותם

פארק הצפרות באילת

לפארק הצפרות הגענו ביום האחרון, בדרכנו החוצה מאילת. העברנו בו כשעה, ונהנינו מכל רגע. זוהי אטרקציה טבעית נהדרת לכל מי שאוהב טבע, ובעיקר לצפרים נלהבים. במהלך עונות הנדידה הפארק הופך למוקד משיכה מרכזי עבור ציפורים נודדות שמגיעות אליו מכל רחבי העולם. אילת ממוקמת בנקודת מעבר אסטרטגית עבור ציפורים הנודדות מאסיה ואירופה בדרכן לאפריקה, והפארק מהווה תחנה קריטית עבורן – זהו המקום האחרון שבו הן יכולות לעצור כדי למצוא מזון לפני שהן ממשיכות בדרכן הארוכה והמאומצת של כ-3,000 ק"מ עד מדבר סהרה. בפארק מגדלים עצים וצמחים מיוחדים המספקים מזון עבור הציפורים, ובנוסף לכך, מיוצרת בו סביבה עשירה בפלנקטון ושאר מקורות מזון טבעיים.

המבנה של פארק הצפרות מזכיר במידה מסוימת את שמורת החולה בצפון הארץ, עם אגמים מלאכותיים יפהפיים ותחנות תצפית נוחות המאפשרות לצפות מקרוב בציפורים. מסלול ההליכה בפארק אורך כ-30 דקות, וכולל מספר תחנות תצפית המותאמות לצפייה בציפורים בעונת הנדידה. מומלץ מאוד להיעזר במדריך מקומי, המוסיף ידע מרתק על עולם הציפורים וההיסטוריה של הנדידה, או לפחות להצטייד במשקפת כדי להעצים את חוויית הצפרות. המדריך שלנו, נוח, מתנדב בשנת שירות, סיפק הסברים מרתקים על עולם הציפורים המופלא, החבוי בדרך כלל מעיני המבקרים המזדמנים.

פארק הצפרות הוא אטרקציה טבעית נהדרת לכל מי שאוהב טבע, ובעיקר לצפרים נלהבים

פארק הצפרות הוא אטרקציה טבעית נהדרת לכל מי שאוהב טבע, ובעיקר לצפרים נלהבים

הגן הבוטני באילת

מאילת נפרדנו בביקור קצר אך משובב נפש בפינת חמד ייחודית ואקזוטית בלב המדבר, שמציעה חוויית טבע ירוקה ורעננה בסביבה המדברית הצחיחה של אילת. הגן הוא פרי יוזמה פרטית של שלושה שותפים שהקימו אותו מאהבה לטבע ושאיפה לייצר מרחב ירוק ושלו באזור זה. בגן תמצאו שילוב יפהפה של מגוון רחב של צמחייה – צמחי מדבר נדירים המאפיינים את הסביבה המקומית לצד צמחייה טרופית עבותה המעניקה למקום תחושה של ג'ונגל.

בין הצמחים הייחודיים והגינות המטופחות, ישנם גם מפלים מלאכותיים ומסלול הליכה שמדמה יער גשם, בו ניתזים עליכם מים קרירים מפתיעים ומרעננים מדי כמה דקות. בגן ממוקמת המשתלה הגדולה ביותר באזור שבין באר שבע לאילת, שם ניתן לרכוש צמחים ולקבל הדרכה מקצועית על גידול צמחי נוי. אחת האטרקציות המיוחדות בגן היא מתקן "קן האוהבים", מבנה מוגבה שאליו ניתן לטפס בזוג ולצפות ממנו על הנוף הפסטורלי והצבעוני של הגן.

בגן הבוטני תמצאו שילוב יפהפה של מגוון רחב של צמחייה - צמחי מדבר נדירים המאפיינים את הסביבה המקומית לצד צמחייה טרופית עבותה המעניקה למקום תחושה של ג'ונגל

בגן הבוטני תמצאו שילוב יפהפה של מגוון רחב של צמחייה – צמחי מדבר נדירים המאפיינים את הסביבה המקומית לצד צמחייה טרופית עבותה המעניקה למקום תחושה של ג'ונגל

סרניטי

אילת מציעה מגוון קולינרי רחב, אבל המקום המיוחד והמלהיב ביותר בעינינו היה גלידריית הבוטיק סרניטי, המנוהלת על ידי אורי, בחור נחמד וכשרוני, שמכין בעצמו את הגלידות בטעמים מעולים וייחודיים. אנחנו ניסינו את טעם "נויה", גלידת פיסטוק עם שברי פיסטוק קלויים ושני סוגי שוקולד לבן. גלידה קרמית מעולה. הגלידות נמכרות בקופסאות לטייק אוויי בלבד (אפשר גם לאכול מהן בחצר הקטנה), והמחירים הם: 25 ₪ לקופסא אישית של רבע ליטר  ו45  ₪ לקופסא של חצי ליטר (אפשר לקחת בשני המקרים רק טעם אחד). פתוח כל יום מ12 עד 23:00

המלצות לתחנות בדרך לאילת:

חופים בים המלח

העצירה הראשונה שלנו בדרך לאילת היתה בחוף עין בוקק, שהפתיע אותנו בסדר ובניקיון המופתיים שלו ובגישה הנוחה והקלה לתוך המים. הילדים נכנסו בחדווה וצפו על המים בזמן שאנחנו שתינו קפה קר והבטנו בהם. אחרי מקלחות להורדת המלח קפצנו לחנות המזכרות בחוף, ורכשנו כמה מזכרות ומוצרי ים המלח במחירים אטרקטיביים.

פארק תמנע

לפארק תמנע, הממוקם כ-25 ק"מ צפונית לאילת, הגענו כתחנה שנייה במסענו לאילת. חבל שלא הייתי בו מאז הטיול השנתי שלי בתיכון, זאת היתה המחשבה הראשונה שלי כשנכנסנו למתחם העצום בשטח של כ־70,000 דונמים (גדול יותר מהעיר תל אביב!). שעת צהריים באוקטובר, וחם מאוד כאן, אבל את הדרך בין האתרים אפשר לעשות במכונית, וכך כמובן בחרנו. התחלנו בפטרייה, מבנה סלע ייחודי שנוצר מבלייה של אבני חול, מיקום קלאסי לתמונות. בדרך עצרנו לצילום של גבעת בורג – גבעה יפה בעלת מראה מחודד דמוי בורג. המשכנו לטיול בסובב הקשתות, שכולל טיפוס די מאתגר, המשלב סולמות, באזור של קשתות מרהיבות (אפשר לעשות רק חלק ממנו). עצרנו לזמן קצר בעמודי שלמה –  עמודי הסלע העצומים שנראים כמו עמודים טבעיים, שנקראו על שם המלך שלמה, צפינו בציורי הקיר באתר המרכבות – תחריטי סלע מרשימים מהמאה ה-14 עד למאה ה-12 לפנה"ס המתארים מרכבות, אנשים וסצנת ציד, וסיימנו בפעילות מהנה של מילוי בקבוקונים בחולות צבעוניים וצפייה על האגם המלאכותי המרהיב של הפארק.

בפארק הנפלא אפשר לטייל גם רגלית ובאופניים, ויש בו מקומות אידיאליים לצילומים לרשתות החברתיות עם נופים עוצרי נשימה שיגרמו לכל תמונה להיראות מרהיבה.

התחלנו בפטרייה, מבנה סלע ייחודי שנוצר מבלייה של אבני חול, מיקום קלאסי לתמונות

התחלנו בפטרייה, מבנה סלע ייחודי שנוצר מבלייה של אבני חול, מיקום קלאסי לתמונות

המשכנו לטיול בסובב הקשתות, שכולל טיפוס די מאתגר, המשלב סולמות, באזור של קשתות מרהיבות

המשכנו לטיול בסובב הקשתות, שכולל טיפוס די מאתגר, המשלב סולמות, באזור של קשתות מרהיבות

מצפה רמון והמכתש

במצפה רמון, השוכן בלב מדבר יהודה ומשקיף על מכתש רמון הנהדר, עצרנו בדרך חזרה מאילת. עשינו "טיול קנאה" קצר בצמוד למלון היוקרה "בראשית", שתפס את אחד המיקומים היפהפיים בארץ, חטפנו משהו לאכול במתחם בית רמונא על שפת המצוק ועצרנו בכמה מקומות תצפית. בכל מקום נתקלנו ביעלים מתוקות שמוכנות להיכנס לכל פריים, אבל כאן המקום להזהיר: אין להאכיל אותן במזון שלנו, הן ניזונות יפה מאוד לבד. נתקלנו לא אחת באנשים שמפתים אותן עם אוכל כדי לזכות בתמונת תקריב, אחת מהן, לצערנו, נברה נמרצות בשקית במבה שנזרקה אליה, שמהווה עבורה סכנת חיים.

במרכז המבקרים תמצאו הסברים מעמיקים על היווצרות המכתש, תהליכים גיאולוגיים מרתקים ואורח החיים במדבר. זהו מקום מצוין להתרשם מהמורשת וההיסטוריה של האזור, וללמוד על החי והצומח הייחודיים במדבר. מומלץ לעצור לתצפית מהר מצפה רמון וליהנות מהנוף המרהיב של המכתש והמדבר שסביבו.

בכל מקום נתקלנו ביעלים מתוקות

בכל מקום נתקלנו ביעלים מתוקות

מפת אטרקציות באילת:

סיכום

אילת היא יעד נופש מופלא המציע שילוב ייחודי של חופים מדהימים, אתרי טבע מרהיבים ואטרקציות מגוונות המתאימות לכל המשפחה. בין אם אתם מחפשים הרפתקאות מרתקות מתחת למים, מסלולי טיול ייחודיים במדבר, או פשוט מעוניינים להירגע באחד מהחופים המרהיבים, אילת מציעה הכל.

אך לא רק העיר עצמה מספקת חוויות; הדרך לאילת מלאה באטרקציות שוות שלא כדאי לפספס, מה שהופך את המסע עצמו לחלק בלתי נפרד מהחוויה הכללית. אילת היא המקום המושלם לבריחה מהשגרה וליצירת זיכרונות בלתי נשכחים עם המשפחה והחברים.

ד"ר דריה מעוז – דוקטור לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, המכללה האקדמית הדסה, חוקרת תיירות

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

שתפו: