על הספר: "אתה חתיכת מעופף," אמר וילי, "אין לך מושג על מה אתה מדבר. רוחני? בתחת שלי". לא הגבתי. חשבתי כמה אמוציות הבן אדם הכניס במשפט אחד. "העולם שלי מכוער, אבל לפחות הוא מוחשי", המשיך וילי, מציאותי כתמיד, "לעסוק בעולם הרוחני זה שטויות". וילי מזרחי, סוחר נשק ישראלי, נרצח בבית מלון מעופש בדלהי. דותן נאור, חוקר פרטי, גיבור ספרו הקודם של יגאל צור, צרות בגן עדן, נוחת בהודו רק כדי לגלות שהתערבות תמימה, שנעשתה שנה לפני כן בדיוק, הציתה את שיפולי ההימלאיה באש של טרור נגד ישראלים. רישיקש מפסיקה להיות מקום של רוחניות, במנאלי אין יותר שאנטי ובקשמיר נחטף זוג ישראלי לצרכי מיקוח. בשנגרי-לה, גן העדן החבוי בשיפולי ההימלאיה, נשפך דם ישראלי, ובכמויות. מוות בשנגרי-לה, הוא ספר מתח קצבי שלוקח את הקורא למסע אל מעמקי הסיוטים של כל ישראלי – הפחד מטרור, החשש מחטיפה. העלילה הסוחפת מחברת בין שני קצוות מנוגדים: טרור ורוחניות. בתווך, נרקמים שני סיפורי אהבה יוצאי דופן. אם בצרות בגן עדן נאור רק החל לטעום מן המזרח הרחוק, כאן הוא כבר מאסטר. זה עדיין לא הופך שום דבר לפשוט. פרק מתוך הספר "מוות בשנגרי-לה": עמק קשמיר הם התקרבו אל שפת האגם. אורן הבחין בשני ג'יפים כהים שהמתינו במרווח צר ומוסתר בצמחייה העבותה. כשהתקרבו, ראה שתי דמויות כורעות בתפילת בוקר. אדם שלישי עמד שלוב ידיים והתבונן בסירה המתקרבת. הוא היה גבר גבה קומה, על ראשו טורבאן לבן, זקן סבוך עיטר את פניו. לבו החסיר פעימה. בדמיונו עלו כל תצלומי העיתונות של לוחמי טליבאן, או של לוחמי אל-קעידה, שעמדו מעל לדמות כפותה ונפנפו בחרב מעוקלת, רגע לפני שהנחיתו אותה באבחה אחת וכרתו את ראשו של הקורבן. בעל הטורבאן הביט בו. אורן ראה בעיניו שנאה תהומית ובוז, וידע שהם הולכים למות. הוא חיבק את יעל, שישבה שפופה ובכתה חרישית. הסירה הגוררת עשתה סיבוב חד ועגנה ליד החוף. המחבלת ירדה מהסירה, כיוונה אליהם את הנשק וציוותה, "תרדו ותיכנסו לג'יפ השמאלי". רגע לפני שעזבו את בית הסירה, יעל התעשתה פתאום ונזכרה בעדשות המגע שלה. היא שלחה את היד מבלי לחשוב והסיטה את הווילון הכבד שהפריד בין הסיפון לתא. המחבלת, שעמדה מולה, עקבה אחריה בדריכות. בתנועה איטית שלחה יעל את ידה ולקחה את התיק הרקום. הם התמקמו במושב האחורי של הג'יפ והגוררת התנתקה והתרחקה אל לב האגם, מושכת אחריה את בית הסירה הריק. אורן ידע שהבית הצף ישוחרר אי שם באגם. אין מצב שמישהו ידע היכן ירדו ולהיכן נלקחו. שני הכורעים סיימו את תפילת הבוקר, גילגלו את שטיחי התפילה והתיישבו כל אחד במושב הנהג של ג'יפ אחר. בעל הטורבאן התיישב בג'יפ שלהם והמחבלת התמקמה על ספסל מולם, התבור מונח על ברכיה. אורן הכיר את הנשק. הוא אפילו הצליח להבחין במספר הסידורי שלו: 34800169, מוטבע בתוך שקע קטן בקת. זה הנאחס שלנו, חשב, להיות מוּצאים להורג על ידי נשק ישראלי. אורן התיישר ושפשף את הלחי הכואבת. המנוע רעם בשעה שהנהג לחץ על דוושת הגז. הם נסעו צפונה, בנוף דרמטי של הרים ועוד הרים בכל המרחב. איש לא דיבר. הוא תהה אם הם ימותו בתוך דקות. מאנאלי, היום שאחרי הפארק, שמחבר בין מאנאלי בזאר לבין אולד מאנאלי, היה שומם. אולי משום הדרת הכבוד של העצים המרשימים ואולי בגלל הגידור, לא הפך למקלטם של חסרי בית או לשירותים ציבוריים לכל דורש. מצדו האחד עלתה דרך סלולה וצרה שלאורכה היו פזורים המלונות הוותיקים של מאנאלי. מהצד השני חתר ערוץ נהר הביאס. הכוח, בפיקודו של מייג'ור דארוק, התקדם באין מפריע והתמקם בין העצים, ממש מול הערוץ שמעבר לו ניצב בית חב"ד. הצלף בחר תלולית קטנה ושכב עליה. לאטו, הניח את קת התבור בשקע כתף ימין ודרך את הרובה, שולח כדור אל בית הבליעה. מבעד לכוונת ראה את המחבל הראשון תופס עמדה, פונה אליו בחצי גוף, כדי לחפות על חברו הנסוג. הצלף כיוון לגובה בית החזה של המחבל. הוא שאף עמוקות, שיחרר את האוויר באיטיות ומנה בהינדי "אק, דו, טין". כשהגיע לשלוש, לחץ בעדינות על ההדק. ירייה אחת. זה הספיק. המחבל השני החל לזחול במהירות לעבר הכניסה של בית חב"ד. הצלף דרך שנית, העביר כדור נוסף אל בית הבליעה, אבל לפני שהספיק לכוון, המחבל התרומם והחל לרוץ. הצלף המופתע קפא, ואז שמע את היריות וראה את המחבל נופל. מטח האש הגיע מכיוון ערוץ הביאס שבשולי היער, שם שכבו חמש דמויות מצוידות ברובי אם-16. מייג'ור דארוק הרים את המשקפת וסקר את השטח, אבל לא הבחין בדבר, לא בתנועה ולא בדמות. הוא סימן לקשר ששכב לידו להתקרב אליו בשפיפה וקרא בקשר, "בסיס, האם יש כוח נוסף מעל אולד מאנאלי?" השחר עלה. חמשת הגברים שכבו צמודים אל הקרקע, בוחנים את המבנה של בית חב"ד. הם היו פזורים במרחקים קצרים זה מזה, לבושים בבגדי שטח כהים, והתמזגו עם התלוליות וגדרות האבן. אחד מהם, גבר גדול ממדים, התקרב בדילוגים שפופים אל הדמות המרכזית ונשכב לידה. רן לא ענה. הוא היה עסוק באותה שאלה בדיוק, מאז שחיסלו את המחבל. הוא אהב התחבטויות. אורח חייו הִרגיל אותו לעשות הערכות מצב מהירות ולפעול בהתאם. הצלחתו כסוחר הסמים הקשוח ביותר בצפון הודו נבעה ברובה מהיכולת שלו לניתוח אנליטי מהיר של מצבים משתנים ופעולה מהירה, נועזת ותחבלנית. הוא היה ממזר מוכשר שפעל בשטח כאילו היה שלו. זה זמן רב עקב בדאגה אחרי תנועתם של גורמים אסלאמיים עוינים, שגלשו מפקיסטן אל קשמיר וממנה אל תוככי הודו, נבלעו בשוליים הרחבים והקולטים של האוכלוסייה המוסלמית. כל זמן שלא היוו איום על צירי התנועה וההברחות שלו, לא התערב. ועדיין, צפה את מתקפת המחבלים, העריך שזה רק עניין של זמן עד שמשהו כזה יקרה. ישראלים בהודו היו מטרה נייחת זמינה וטובה מדי, רוטב עסיסי שכל ג'יהאדיסט רצה לטבול בו את הפיתה שלו. רישיקש, הבוקר שאחרי הוא החל לקום, כשבחורה צעירה נדחפה בכוח אל בין השיחים ונתקלה בו. הם נפלו על האדמה הקשה ובני התחיל לבעוט בכל כוחו. בני האט את הקצב. מיוזעים מפחד ושותקים, צעדו בשביל החולי שלאורך נהר הגנגס והתקרבו לגשר התחתון, לקשמאן ג'ולה. ואז ראו, ממש במקרה, הבזק של אור, אולי החזר מעדשה טלסקופית של קנה. באחת, נשכבו על הקרקע. בני שם את ידו על פיה והנהן. הפחד ששלט בה הפך לאימה. הוא סימן לה, ובשפיפה החלו לסגת לאחור, להתרחק משתי הצלליות הכהות ששכבו בפאתי הגשר. ____ פרק מתוך הספר "מוות בשנגרי-לה", מאת יגאל צור, בהוצאת כנרת, זמורה ביתן – מוציאים לאור |
סוחר נשק ישראלי נרצח בבית מלון מעופש בדלהי. החוקר הפרטי דותן נאור מגיע לחקור את מותו ומרחיק עד מרגלות ההימלאיה, שם הוא מגלה שהטרור החליף את הרוחניות. פרק מתוך ספרו החדש של יגאל צור "מוות בשנגרי-לה" פורסם 14.8.12 |
Array
(
)