תפריט עמוד

האם היתה הצדקה לסגור את שמי אירופה?

שתפו:

עם סיומו של המשבר התעופתי הגדול בתולדות אירופה מתחילות להישמע האשמות כנגד ההחלטה לבטל טיסות במדינות רבות

פורסם 23.4.10
על רקע סיום משבר התעופה העצום שהתרחש באירופה, הגדול מסוגו שידעה היבשת, מתחילות להישאל שאלות נוקבות על התנהלות רשויות התעופה בימים שבהם ענן אפר וולקני שיתק את מרבית הטיסות בצפון ובמרכז אירופה. במפה למעלה אפשר לראות כיצד נראתה אירופה בשיאו של המשבר: המדינות הצבועות באדום הן אלה שהמרחב האווירי שלהן היה סגור לגמרי, המדינות הכתומות הן אלה שהמרחב האווירי שלהן נסגר באופן חלקי, ואיסלנד – ממנה יצא ענן האפר – צבועה בירוק. אחרי שבוע שבו המרחב האווירי מעל רבות ממדינות אירופה היה סגור, חברות התעופה צריכות להתמודד כעת עם התוצאות: ההפסדים הכספיים נאמדים בכשני מיליארד דולר, ויעברו עוד כמה ימים עד שהכאוס האווירי יסתיים והמצב יחזור לשגרה.

בעקבות כך, קבוצה של חברות תעופה מטיחה ביקורת נוקבת כנגד ההחלטה של רשויות התעופה האירופאיות לסגור את השמים ולקרקע את ציי המטוסים, החלטה שלדברי המבקרים היתה מוּנעת ממידע חלקי ולא מדויק ומחששות חסרי ביסוס. ההחלטה לבטל את הטיסות גרמה נזק כבד לא רק לענף התעופה כי אם לכלל כלכלת אירופה, והיא מאיימת על ההתאוששות הכלכלית של השנה האחרונה. המבקרים טוענים שהנזק הכולל שנגרם למדינות היבשת עולה על זה שנגרם לכלכלה העולמית בעקבות מתקפת הטרור על ארצות הברית ב-11 בספטמבר 2001.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו: