תפריט עמוד

סרי לנקה: בולעים להבות, הולכים על אש

המחול הקנדיאני הוא הרבה יותר מהופעת רקדנים. זהו טקס עתיק, שכולל בליעת אש והליכה על גחלים. דודו בן צור מביא קולות ותמונות מרגשות מסרי לנקה (צילום: דודו בן צור)

בכתבת הווידיאו שלהלן ניתן לראות דוגמה מאחד האוצרות התרבותיים של סרי לנקה, הריקוד הקנדיאני (Kandyan dances) שנקרא על שם הבירה הקדומה, קנדי, שנמצאת כמאה קילומטר מהבירה החדשה של סרי לנקה (שאז נקראה עוד ציילון), העיר קולומבו. בקנדי התפתחה מסורת עשירה של תרבות בכלל ומחול בפרט. המחול הקאנדיאני מפורסם בעולם כולו, ולפי המסורת המקומית, שורשיו מגיעים לפולחני כישוף וקסם עתיקים מלפני כ-2,500 שנה. יש כמה סוגים וסגנונות, וזה שנראה בסרט הוא סגנון הריקוד הקלאסי של העיר קאנדי.

כמקובל באמנות שהתפתחה מפולחן, לכל תנועה יש משמעות דתית, ויש מערכת שלמה של סמלים שמלווה את התנועות ואת המסיכות הטקסיות. אחד השיאים בהופעות המחול הקנדיאני הוא השימוש שהם עושים באש, לפידים והליכה על גחלים. איך הם עושים את זה? האמנים מסבירים שזהו חלק מפולחן דתי, והם מכניסים עצמם למצב טראנס מיוחד באמצעות מנטרות והכשרה נפשית וגופנית מתאימה. להלן ראיון עם בולע אש והולך על גחלים מפורסם, שאומן על ידי אביו, גם הוא הולך על אש, מאז שהיה בן 8. כיום הוא מופיע בעולם, מאירופה ועד ארצות המפרץ הפרסי.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק