תפריט עמוד

מוזיאון מירו, ברצלונה

על גבעת מונטג'ואיק המתנוססת מעל לעיר ברצלונה יושב אחד המוזיאונים המרתקים של העיר. מוזיאון חואן מירו מציג את האוסף הגדול ביותר של יצירותיו הנפלאות (צילום ועריכה: מיקי אלקלס)

חואן מירו – אמן, פסל ומעצב ספרדי, הנחשב לאחד האמנים המקוריים והבולטים בין אמני המאה העשרים – נולד בברצלונה ב-1893. בכל תקופת יצירתו הושפע האמן מזרמים שונים בהם הקוביזם והפוביזם וב-1920 בעת ביקורו בפריז הצטרף לתנועה הסוריאליסטית. ציוריו מפורסמים בזכות הצבעים העזים, הצורות הגיאומטריות והדמיון הרב. 

ב-1971 הקים מירו את הקרן על שמו (Fundacio Joan Miro) על גבעת מונטג'ואיק. במוזיאון המרהיב מוצגות תערוכות קבועות לצד תערוכות מתחלפות של האמן, כמעט מכל תחומי האמנות הפלסטית – מפסלים וכלי קרמיקה ועד עשרות ציורים פרי מכחולו וסקיצות מרשימות המעידות על תהליך העבודה. 

בעבודותיו השתמש מירו בחומרים מגוונים מאוד, שערבב ויצר בעצמו, בהם: צבעי טקסטורה מחול וזפת, צבעי מים, ציור על נחושת, תחריטים וליטוגרפיות. בין היצירות אפשר למצוא גם סדרת ציורים בגואש, עפרונות צבעוניים, דיו, שמן, פסטל ועוד, וגם קולאז'ים מחומרים רבים ומגוונים, כגון: נייר זפת, לינוליאום, חוטים, נייר זכוכית חבלים וחוטים מהודקים בנעצים, פחם, בדים, סוגי נייר, קרטון ועץ. 

באחד מחדרי המוזיאון מוצגים ציורים של אמנים אחרים שתרמו לאוסף מיצירותיהם לאחר מותו של מירו בשנת 1983. במרתף המוזיאון ישנה תערוכה של אמנים בני זמננו וגם ספרייה ציבורית.

כתובת המוזיאון: Parc de Montjuic.
טלפון: 934-439-470(34).
מידע נוסף: אתר המוזיאון

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק