תפריט עמוד

מדבר סהרה – ארגז החול הגדול בעולם

מדבר סהרה הוא הגדול במדבריות העולם. נפתלי הילגר מביא תמונות מרהיבות מארגז החול העצום (צילום: נפתלי הילגר)

מדבר סהרה, התופס חלק ניכר משטחה של לוב, הוא הגדול במדבריות העולם. רוחבו המירבי ממזרח למערב הוא 5,150 קילומטרים וכיום הוא משתרע על פני יותר משבעה מיליון קילומטרים רבועים, פי 450 משטחה של ישראל.

דיונות חול עצומות מכסות כשליש משטח הסהרה. בתהליך שנמשך כמה אלפי שנים עורמות הרוחות את החולות לגבעות עד לגובה של עשרות מטרים. הגבעות נעות ומשנות כיוון וצורה באיטיות וללא הפסק ובהתאם לעוצמת הרוח.

בצילומיו של נפתלי הילגר אנו רואים את איזור הדיונות שמקיף את אגם גברון. מימי אגם זה מלוחים יותר ממימיו של ים המלח. החוקרים רואים במליחות המים הוכחה לכך שהאיזור כולו היה פעם מכוסה בים. לא רחוק מכאן שוכן אגם נוסף – אגם מארה, שמימיו משנים במהלך היום את צבעם מאדום לכחול ולירוק. שני נאות המדבר בסביבה זו נקראים מנדארה ורמלאת דאוואדה. בשניהם מלבלבים עצי דקל ירוקים, בצילם אפשר לנוח. רוב הנוסעים שמגיעים לכאן כיום, עושים זאת במהלך טיולי 4X4 אתגריים, שחוצים את הדיונות העצומות של הסהרה.

צילומיו המרהיבים של צלם "מסע אחר" נפתלי הילגר ממדבר סהרה בלוב ממחישים עד כמה איננו מכירים כלל את האיזור הזר והמוזר הזה. לצד דיונות חול בצבעים מרהיבים נפערים נווה מדבר ירוק, עצי דקל, ואפילו אגם גברון הכחול, שנראה כשייך לנוף אחר לחלוטין. קטע הוידאו שלפנינו הוא הזדמנות נדירה להציץ אל הנופים הלא מוכרים האלה.
 

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק