תפריט עמוד

מאצ'ו פיצ'ו – מסתרי האינקה בפרו

אחד היעדים הבולטים ברשימת האתרים של כל מטייל לפרו היא עיר האינקה המסתורית – המאצ'ו פיצ'ו. זוהי אחת מערי האינקה הבודדות שנותרה בשלמותה ונחשבת לאתר קדוש. אייל ברטוב חזר מפרו (צילום: ועריכה: אייל ברטוב)

ב-24 ביולי 1911 גילה ההיסטוריון האמריקאי היראם בינגאם (Hiram Bingham) בלב היער הפרואני, מבנים עתיקים ומסתוריים מכוסים בצמחייה עבותה. האתר המפואר שהתגלה היה סודם הכמוס של כמה מקומיים בודדים ובעקבות הגילוי החשוב החלו בעבודות מחקר וגילוי. כיום נחשב המאצ'ו פיצ'ו (Machu Pichu) לאתר הארכיאולוגי הבולט ביותר ביבשת כולה ולאחד מאתרי החובה הפופולריים על ידי תיירים בפרו, אך למרות זאת שומרת עיר האינקה העתיקה על קסמה המיוחד.
העיר הקטנה, הבנויה על פסגת הרי האנדים, משתרעת על שטח של שמונה קילומטרים רבועיים ומוקפת בטרסות חקלאיות תלולות וירוקות. איכות עבודות האבן ושפע האתרים במקום הם עדות לכך שהאתר היה מרכז טקסי חשוב. באתר מבנים רבים המפוסלים באבן גרניט מקומית וכבדה. האבנים הכבדות, שחלקן שוקלות מעל חמישים טון, סותתו בדייקנות ובקפידה והמבנים מתאפיינים בארכיטקטורה ייחודית הנחשבת לפלא אמיתי וגאוני. בין המבנים שבמקום אפשר לראות ארמונות, מרחצאות, מקדשים ובתי מגורים ואחסון. המבנים החשובים ביותר הם בקתת השומר (Hut of the Caretaker) ממנה נשקף נוף מרהיב, והמקדש הראשי של מאצ'ו פיצ'ו, בראשו סלע חצוב הנקרא שעון השמש, אשר שימש לזיהוי עונות השנה על ידי הכוהנים הגדולים.
למבקרים באתר מומלץ לצאת גם לטיולים קצרים באזור המאצ'ו פיצ'ו – טיפוס אל פסגת הר אואיינה פיצ'ו ממנו נשקפים נופים מרהיבים או טיול במסלול האינקה הקסום.

איך להגיע?
אתר מאצ'ו פיצ'ו נמצא כ-700 מטר מעל תחנת הרכבת Puente Ruinas. מהתחנה יוצאים אוטובוסים המעלים את המטיילים אל אתר העתיקות. לחלופין, אפשר לטפס לאתר בשביל להולכי רגל שהטיפוס בו אורך כשעה וחצי.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק

    כתבות מפרו

    מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי
    מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי

    מנקורה היא עיירת חוף הנמצאת בצפון פרו, כשעתיים דרומית לגבול אקוודור. מוקדי העניין המרכזיים בעיירה הם חוף הים לאוהבי גלישת הגלים וקייטסרפינג. טרוחיו היא עיר גדולה שקרוב אליה נמצאת צ'אן צ'אן, עיר הבוץ

    טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי
    טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי

    העיר הוארז היא המקום המושלם לאוהבי טרקים, טיפוס הרים, טיולי יום וספורט אתגרי. היא שוכנת בצפון פרו לרגלי "קורדיליירה בלנקה" - הרכס הלבן, וסביבה יש אינספור הרים מושלגים, קירות טיפוס טבעיים, לגונות, שבילי הליכה, מסלולי רכיבה על אופניים ...

    לימה, נאסקה, הואקצ'ינה – המדריך לתרמילאי
    לימה, נאסקה, הואקצ'ינה – המדריך לתרמילאי

    בלימה מזג האוויר בדרך כלל אפור. רוב המטיילים רק חולפים בה בדרכם ליעדים אחרים אך לא חסר מה לעשות בעיר עצמה ובעיקר סביבה. פירטנו כאן על מסלול בעיר וכן על האתרים הואקצ'ינה וקווי נאסקה - מחוץ לעיר