תפריט עמוד

כדור פורח בקפדוקיה

טיסה בכדור פורח היא אחד התענוגות המופלאים שאפשר לבקש. במקומות מסוימים, בהם הנוף מרשים או מרגש במיוחד, זו חוויה שזוכרים לאורך זמן (צילום ועריכה: טל ואייל ברטוב)

נתחיל בחדשות הרעות: טיסה בכדור פורח היא עניין די יקר. ברוב החברות גובים כיום בין 150 ל-250 דולר לאדם עבור טיסה שנמשכת כשעה. למרות זאת, לא כדאי להניח להוצאה הענקית להרתיע אתכם מפני הגשמת החלום. טיסה בכדור פורח היא אחד התענוגות המופלאים שאפשר לבקש. במקומות מסוימים, בהם הנוף מרשים או מרגש במיוחד, זו חוויה שזוכרים לאורך זמן.

יש לא מעט סיבות שגורמות להתרגשות. התאורה הרכה והשעה המוזרה מספקות את הסיבה הראשונה. כל החברות שמפעילות טיסות בכדור פורח מקיימות אותן בשעות הזריחה או השקיעה. יציאה מן המלון בחמש בבוקר לנקודת איסוף אפלולית היא הזמנה להרפתקה. התלות המוחלטת במזג האוויר – בימים בהם נושבת רוח חזקה מתבטלות כל הטיסות – מוסיפה למתח.
צורתם של הכדורים הפורחים, הצבעים הבוהקים שלהם, סל הקש הרומנטי בו עומדים הטסים, כל אלה מעניקים להרפתקה הזו נופך שלעיתים קרובות נראה כלקוח מספר ילדים. העובדה שמדובר בטכנולוגיה ותיקה ופשוטה מאוד ששייכת למאה ה-19, לפני שהומצא המטוס, תורמת לאווירה. אפשרות להתבונן בעולם מגובה כמה עשרות מטרים מרגשת כמובן, אבל היא שונה מטיסה במטוס. האוויר מלטף את הפנים, בחלק מן הטיסה הסל כמעט נוגע בצמרות העצים, ואפשר להבחין בפרטים שאין סיכוי לראותם ממטוס. קן ציפורים גדול בראש עץ, דייגים על גדת הנחל, או הריהוט על גגות הבתים בכפר הסמוך. כל אלה מושכים את העין.

מעל לכול משתרר שקט נהדר, דממה מוחלטת ללא רעש מנועים. השקט אינו רצוף כיוון שהטייס מפעיל מדי פעם את מבערי הגז, כדי לחמם את האוויר בבלון, אבל בהפסקות הארוכות שבין ההצתות שומעים כל ציפור, כל רחש של העצים, כל שכשוך של מפל רחוק.
התעלומה לגבי מקום הנחיתה המדויק מספקת עוד חלק מן העלילה. טייס הכדור הפורח שולט בגובה הטיסה אבל לא יכול לכוון את הכדור לאתר מדויק. מקום הנחיתה נקבע לכן בכל פעם מחדש.

יש אלפי אפשרויות לטוס בכדורים פורחים ברחבי העולם. כמה מקומות רכשו לעצמם מוניטין כאתרים שבהם "מתבקש" לעשות זאת, אבל המגוון עצום והתחרות בין החברות השונות צוברת תאוצה. יש סיכון מסוים בטיסה כזו, אבל בחברות שנוהגות באחריות הסיכון מזערי.
אם צריך לבחור מקום אחד לטוס בו בכדור פורח, קפדוקיה היא ללא ספק המקום לעשות זאת. המראה של ארובות הפיות, הפטריות, עמודי האבן והנוף הירחי של המקום מרשים עוד יותר מלמעלה. מרבית הסיורים נמשכים כשעה עד שעה וחצי וכוללים איסוף מהמלון ופיזור בו בסוף הסיור. אחת החברות הוותיקות שמתמחה בטיולים בכדור פורח בקפדוקיה היא Kapadokia Balloons .

המחיר לטיסה הוא 230 דולר לאדם. הטיסה נמשכת כשעה. רכב של חברת הכדורים הפורחים (יש לא מעט כאלה כיום בקפדוקיה) אוסף את הטסים מבית המלון בשעה חמש בבוקר ומחזיר אותם לאחר הטיסה בערך בתשע.

 

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק