תפריט עמוד

חוף בית ינאי – גן לאומי נחל אלכסנדר

ביקור באחד הנחלים המעטים במישור החוף בהם זורמים מים בכל ימות השנה. מיקי אלקלס מביא תמונות מהגן הלאומי שהתברך בצמחייה עשירה, חולות נודדים והפתעה לחובבי בעלי חיים (צילום ועריכה: מיקי אלקלס)

חוף בית ינאי הוא אחת מפנינות הטבע היפות של ארצנו. אמנם רבים מכירים את המקום בשל חוף הים היפה שבו, אבל יש פה עוד הרבה אוצרות ובראשם הגן הלאומי נחל אלכסנדר, הנחשב לשמורת טבע ייחודית ויוצאת דופן. אם תהיתם מהיכן קיבל הנחל את שמו, הרי על שם המלך החשמונאי אלכסנדר ינאי. 

מאז שנות החמישים זוהמו מי הנחל בשל הזרמת שפכים, ואילו בשנים האחרונות נוקה הערוץ מצמחייה שחסמה את זרימת המים וקרקעית הנחל נוקתה מבוצה. כיום המים אמנם אינם מתאימים לשחייה, אבל המצב טוב בהרבה מבעבר. לאורך הנחל נסללה דרך נופית באורך 750 מטר, משני עברי הנחל נשתלה צמחייה עשירה ומגוונת, גשר פלדה תלוי מרשים חוצה את הנחל, פינות ישיבה ושולחנות פיקניק פוזרו בשמורה וחורשת אקליפטוס מצלה על האזור. 

אחת האטרקציות העיקריות בגן הלאומי היא אוכלוסיית הצבים הרכים שמתגוררת בנחל. הצבים הירוקים והחומים עם השריון הרך, מגיעים לגודל של יותר ממטר ומשקלם יכול להגיע לחמישים קילוגרם! בשל הפיתוח והבנייה של חופים רבים בארץ לא נותר לצבים מקומות ראויים להתרבות. בנחל אלכסנדר יש לצבים תנאים ראויים להטלת ביצים ופקחי רשות שמורות הטבע מסייעים רבות בהגנה על הזן הנכחד. המבקרים מוזמנים להאכיל את הצבים במעט לחם, אך לא להגזים בכמות ולא לזרוק דברי מזון שלא ראויים למאכל. 

המבקרים בשמורה מוזמנים לסיים את הביקור בחוף בית ינאי המקסים, הסמוך לשפך הנחל. בקיץ פועל במקום חוף רחצה מסודר.

איך להגיע?
לחוף – עולים על מחלף בית ינאי (כביש מספר 2 בין חדרה לנתניה) ופונים מערבה. לשמורת הנחל -עולים ממחלף כפר ויתקין (כביש מספר 2 בין חדרה לנתניה) , פונים לכיוון מערב, ימינה (צפונה) לכיוון מכמורת, עוברים את הגשר מעל הנחל ומיד פונים ימינה.
הכניסה לגן הלאומי ללא תשלום. הכניסה לחוף בעונת הרחצה – בתשלום.
טלפון לבירורים: 09-8666230

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק