תפריט עמוד

זנזיבר – גן עדן לחובבי דגים

מדי בוקר בכפרי הדייגים של זנזיבר, יוצאים הגברים והבנים הבוגרים בסירות הקאנו והדאו כדי לספק לאנשי האי את מזונם העיקרי: דגים ומאכלי ים. מיקי אלקלס חזר עם חוויות טעימות (צילום: מיקי אלקלס)

לחובבי פירות ים, זנזיבר היא גן עדן מלא בלובסטרים, חסילונים, קלמרי, תמנונים, מלפפוני ים, סוגים רבים של צדפות, וגם צלופחים, דגים אחרים ומה לא. בשוק המקומי תוכלו להשיג את כל אלה, טריים או מיובשים. 

השוק הגדול שוכן ברחוב מרקט (Market Street), בין סמטאותיה של זנזיבר טאון, שנראה כי אין להן סוף. קל מאוד לאבד את הדרך בין פיתולי העיר הרבים והליכה בהם היא חוויה בפני עצמה. אם אתם מגיעים ברכב, סעו דרך רחוב בנג'מין מקאפה(Benjamin Mkapa Road). עם היציאה מסמטאות העיר המתפתלות בין בתי האבן הישנים, נגלה השוק לעין בבת אחת. 

השוק מיועד לתושבי האי והאיים הסמוכים לו, ולמרות אדיבותם של אנשי המקום מסתובבים בין דוכניו רק מעט תיירים. נשים, ילדים וגברים מוכרים וקונים בו, חלקם מחליפים סחורה אחת באחרת. הסחורה הטרייה ממלאת את השוק בצבעים עזים ומבשמת אותו בריחות רעננים של אדמה. בדוכנים תמצאו מבחר מוצרי יסוד כמו אורז וקטניות, פירות וירקות, וגם כלי מטבח ובישול, בדים וכלי תפירה, נעליים, חומרי ניקוי וכל מה שרק תוכלו לדמיין, כך שכדי לראות הכל יידרשו לכם כמה ימים. 

בשוק ובסמטאות תוכלו להרוות את צמאונכם במשקה מתוק ומרענן המופק מקני סוכר שנסחטים היישר לתוך הכוס. אפשר גם לקנות את קני הסוכר טרם סחיטתם ולמצוץ מהם את המיץ. משקה נוסף, חמוץ דווקא, מכינים מתמרהינדי, העשיר בוויטמין סי. 

השוק פתוח בכל ימות השבוע ודוכני הפירות והירקות פעילים אפילו בלילה, לאורן של פתיליות נפט. ההליכה בשוק בלילה היא חוויה שונה לחלוטין מזו של שעות היום, ואווירה מסתורית מלוּוה בצללים ובריחות אופפת את המקום. אבל אל תתנו לאווירה לבלבל אתכם: בדקו את טריות הסחורה והיזהרו מכייסים. 

בכניסה לשוק הפירות והירקות מכיוון הכביש הראשי ישנו מבנה מוארך שבו נמצא שוק הדגים. בשוק, שרמת ההיגיינה בו אינה גבוהה, מוצג שלל הדגים היומי: פלמידות, דגי טונה, סרדינים, אנשובי, אנטיאס, כרישים ועוד. כמובן אפשר למצוא שם גם פירות ים טריים, כמו תמנונים, חסילונים, לובסטרים וצדפות.

 

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק