תפריט עמוד

זאבים טלואים באפריקה

הזאבים הטלואים הם מין בסכנת הכחדה. כיום מעריכים כי רק אלפים מהם נותרו באפריקה. אייל ברטוב מביא תיעוד מרתק (צילום: אייל ברטוב)

רבים סבורים שהבעיה העיקרית של הזאב הטלוא היא שהוא פשוט מכוער נורא. אין כמובן בעלי חיים יפים ומכוערים, כולם יפים ולכולם יש אבא ואמא שאוהבים אותם, אבל בכל זאת, הזאב הטלוא, מוכרחים להודות, לא מצטיין ביופי מדהים. בגיל מבוגר הוא גם משיר את רוב הפרווה, מה שלא מוסיף להדרת הכבוד שלו. כל זה עדיין לא מצדיק את מצבו הבעייתי.

לפי הערכות חוקרים רוב הזאבים הטלואים בעולם נכחדו. לפי הערכות אלה נותרו באפריקה רק 5,000-3,000 פרטים. הזאבים הטלואים חיים בלהקות המונות עד עשרים פרטים. בלהקה קיים דירוג ברור במעמדם של הפרטים, הבא לידי ביטוי בטקסי הכנעה ופיוס.

הטרף המועדף על הזאבים הטלואים הוא צבאי תומסון ואימפלות. הזאבים הטלואים נחשבים לציידים אכזריים. הם מנהלים מרדפים ארוכים שנמשכים כמה קילומטרים אחרי הטרף שלהם. במהלך המרדף הם מתחלפים ביניהם, עד שהם מתישים את הטרף שלהם. מהירות הריצה של הזאב הטלוא מגיעה לשישים קילומטר בשעה. כאשר הטרף מותש, הוא מותקף על ידי הלהקה, שמתחילה לאכול אותו כשהוא עוד בחיים. הנתון המדהים ביותר לגביהם הוא שיותר משני שליש מנסיונות הציד שלהם מסתיימים בהצלחה. רוב בעלי החיים שיוצאים לציד נהנים מאחוזים נמוכים בהרבה.

האכלת הגורים נעשית על ידי הקאת הבשר הלעוס. סוד הצלחתם בציד ובגידול הצאצאים טמון בעבודת הצוות: בעונת הרבייה רק הנקבה השולטת ממליטה, אך כולם משתתפים בשמירה על הגורים ובהאכלתם בנתח הראשון של בשר הציד. משך ההריון של הזאבות הוא עשרה שבועות ובכל המלטה נולדים כתריסר גורים.

שמו הלועזי של הזאב הטלוא הוא Cape Hunting Dog. שמו הלטיני Lycaon pictus.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק