תפריט עמוד

גומרה, אי השורקים

במשך דורות רבים פיתחו תושבי האי הקנרי גומרה צורת תקשורת מקורית – שפה שלא מדברים אותה וגם לא כותבים אותה אלא… שורקים אותה. לאחר שהשפה החלה להיעלם מהעולם החליטו ללמד אותה בבתי הספר היסודיים. משלחת "מסע אחר" שבה מהאי עם כמה צלילים באמתחתה.

גומרה הוא אי זעיר השייך לאיי הקנרים, המצויים תחת שלטון ספרד. באי התפתחה שפה ייחודית הקרויה "סילבו", על רקע תווי הקרקע שלו. גומרה הוא אי הררי עמוס ערוצים, גאיות וקניונים עמוקים, ואלה מקשים מאוד על תושביו לעבור בו ממקום למקום. כדי לנוע ברחבי האי מכפר לכפר נאלצו בעבר התושבים לטפס על מדרונות תלולים או לחלופין לרדת לחוף הים ולהגיע ליעדם בסירה.
עם הזמן פיתחו ילידי המקום צורת תקשורת מקורית שאפשרה להם לתקשר זה עם זה כשלא התאפשר להם להיפגש פנים אל פנים. מדובר בשפה ייחודית שלא מדברים אותה וגם לא כותבים אותה אלא… שורקים אותה. מקור שמה של השפה, סילבו (Silbo), הוא בפועל הספרדי silbar, שפירושו לשרוק. האדם ה"משוחח" בשפה זו מסוגל למסור משפטים שלמים ומורכבים, ולא רק מילים אחדות, למרחק של עד ארבעה קילומטרים. עמי בן בסט שוחח מעט עם חואן קבליו סָנטוס, שמדבר בשפה סילבו, בדיוק כמו אביו וסבו.

לכתבה המלאה 

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק