תפריט עמוד

ביקור בארץ המלכים

הכינוי "ארץ המלכים" הוצמד לחבל רג'סטאן שבצפון מערב הודו בעיקר בזכות הארמונות הרבים הפזורים בו. אייל ברטוב מביא מבחר צילומים מערי רג'סטאן ומבהיר מדוע הפך האזור לאחד האהובים על מבקרים מישראל (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

את עיקר המוניטין רכש חבל רג'סטאן בזכות הצבעים הבוהקים שלו. הדימוי הראשון שעולה על הדעת בהקשר זה הם הטורבנים הצבעוניים שמעטרים את ראשי הרג'סטאנים. תרבות עשירה מאוד, נופים מדהימים שמשלבים בין הרים גבוהים, מדבר צחיח ומקורות מים מסקרנים הם המאפיינים הנוספים של האזור. יש כאן מבצרים וארמונות, שוק גמלים מפורסם ומקדשים מסתוריים. 

חבל רג'סטאן מפורסם גם במוזיקה העממית הנהדרת שמשמיעים בו ללא הרף ובאמנות המקומית, שרכשה כבר מעריצים ברחבי העולם. ברבים מן המקומות יש תחושה עזה של תפאורת אלף לילה ולילה. ארמנות ומבצרים שמתרוממים מתוך הישימון ומשובצים בכתמי צבע עזים. קשה לחלום על חוויה עזה מזו במסע בהודו.

ג'איפור, בירת חבל רג'סטאן, ידועה גם כ"עיר הוורודה". ג'איפור שוכנת 250 קילומטר מדלהי וזו נקודת הפתיחה הטובה ביותר לביקור ברג'סטאן. העיר נוסדה כבר במאה ה-18 ומפורסמת בעיקר בזכות כמה מבצרים מרשימים שמעטרים אותה. הידועים ביניהם הם האמבר פורט, יאנטר מאנטר, האווה מהאל. 250 קילומטר מג'איפור שוכנת ג'ודפור, הידועה גם כ"עיר הכחולה".

המרחקים ברג'סטאן גדולים אבל התחבורה, בעיקר באוטובוסים, טובה. הרכבות קצת יותר איטיות, אם כי רבים בוחרים דווקא בהן.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק