תרבות וטבע לחופי הים הקאריבי

מסע המשלב את נופי יערות הגשם והרי הגעש של קוסטה ריקה, עם התרבות, המוסיקה והסיפור המרתק של האי קובה.
מסלול מקיף ויצירתי המשלב בין התרבות הלטינית של קובה והטבע המופלא של קוסטה ריקה

תרבות וטבע לחופי הים הקאריבי

מועדון מסע אחר – אקו טיולי שטח

טיול לקובה וקוסטה ריקה 18 יום

תרבות וטבע לחופי הים הקאריבי
טיול לקובה וקוסטה ריקה לוקח אותנו למסע במרכז אמריקה והקאריביים, מסע המשלב את נופי יערות הגשם והרי הגעש של קוסטה ריקה, עם התרבות, המוסיקה והסיפור המרתק של האי קובה. טיול לקובה הוא מסע אל אי טרופי מנותק ובודד בים הקאריבי. זהו טיול בעקבות המפגש המרתק בין העבדים השחורים מאפריקה והאדונים הלבנים הספרדים. התושבים הם בני תערובת שנוצרו מתוך כור היתוך של בעלי אחוזות לבנים ועבדים ושפחות אפריקנים. מתוך העבר הקשה של עבדות במטעי הסוכר, אחוזות הטבק וחוות הבקר, צמחה תרבות עשירה המשלבת את המקורות האפריקנים והאירופאים. המוסיקה האפרו-קובנית על כל גווניה – הממבו והצ'ה צ'ה צ'ה, הבולרו והסלסה, היא תולדה ישירה של עירוב התרבויות, וביטוי לתרבות העבר ומאוויי ההווה של התושבים.
טיול לקוסטה ריקה אל שמורות הטבע של ארץ טרופית עם תופעות טבע מרשימות, יערות גשם, הרי געש פעילים, לגונות ונהרות בצד הים הקריבי וחופי האוקיינוסים. מסלול הטיול לקוסטה ריקה כולל מסלולים רגליים ביערות גשם, סיור צמרות ייחודי. ביקור בחוות אקזוטיות, צפייה בתופעות געשיות מרתקות, תצפיות על חיות הבר, שיט בתעלות הלגונות הטרופיות, ומגע ישיר עם הטבע המופלא של מרכז אמריקה.

ייחודי לטיולי אקו בקובה קוסטה ריקה

• טיול מקיף בקובה המגיע עד למזרח האי- העיר סנטיאגו דה קובה, בירת המוזיקה הקובנית והעיר קמגואיי.
• הבטחת הטיול במינימום 15 מטיילים ללא תוספת מחיר!!!
• גודל קבוצה עד 26 מטיילים בלבד!
• חצי פנסיון בקובה ובקוסטה ריקה +3 ארוחות נוספות
• ויזה לקובה כלולה במחיר הטיול
• מסלול מקיף ויצירתי המשלב בין התרבות הלטינית של קובה, הטבע המופלא של קוסטה ריקה.
• טיסת פנים מהוואנה לסנטיאגו דה קובה
• סיור במכוניות משנות ה-50 בהוואנה וכניסה למועדון המציג מוזיקה חיה
• שמורת הטבע טורטוגרו הכולל שייט תעלות וסיור צבים
• שייט בקטמארן במפרץ מנואל אנטוניו
• מלונות טובים במיקומים מרכזיים.

לפרטים נוספים והרשמה>>

יום 1 ת"א – הוואנה
טיסת בוקר דרך מדריד אל הוואנה בירת קובה. לאחר הנחיתה, נעבור למלוננו לארוחת ערב ולינה.

יום 2 הוואנה, בירת קובה
הוואנה, בירת קובה, היא עיר ידידותית המונה שני מיליון תושבים, בעלת עבר קולוניאלי מפואר המתבטא בכיכרות וברחובות של העיר העתיקה. בנייניה הקולוניאליים המרשימים, הנשמרים היטב ומתחדשים בחסות בתמיכת אונסקו הם נכס תרבותי לאנושות. ההווה מתבטא בשכונות החדשות ובעיר המודרנית, שלה פן קוסמופוליטי, לצד הרום, הסיגריה והסלסה – ממאפייני העבר הקרוב. נשוטט ברחובות ונתרשם מן העבר וההווה הניבטים מן הבתים והאנשים בכל פינה. נטייל בפלאזה דה ארמס וכיכר הקתדרל וברחובות הציוריים היוצאים מהן. בערב נצא למועדון המציג הופעות של מוזיקה מקומית חיה, יחד עם הקובנים והקובניות שבאים למועדון לרקוד סלסה . לינה בהוואנה.

יום 3 פינאר דל ריו – מחוז מגדלי הטבק
לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה אל מערב קובה, לאזור מגדלי הטבק במחוז פינאר דל ריו. נבקר בעמק וינאלס, בו נפרשים שדות טבק בין כפרים קולוניאליים והרי גיר מרשימים ("מוגוטס"). נבקר בשדות הטבק, בבתי הייבוש ("טבקרוס") ובבתי החרושת לליפוף הסיגרים. נשוט במערת הנטיפים בתוך גבעות המוגוטס, נביט אל ציור קיר גדול של חיות פרהיסטוריות, וניהנה ממראות ההרים במקום. אחר הצהריים נשוב להוואנה. נצא לסיור במכוניות אמריקאיות ישנות וניסע לאורך טיילת המאלקון הפונה לעבר גלי הים המתנפצים אליה. בערב נצא להסתובב במרכזה של הוואנה. לינה בהוואנה.

יום 4 סנטיאגו דה קובה – ערש התרבות הקובנית
מוקדם בבוקר ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסת למזרח קובה אל העיר הקולוניאלית סנטיאגו דה קובה. סנטיאגו, העיר השוכנת לחופו הדרומי של האי קובה, היה הנמל המרכזי של הספרדים בתקופה הקולוניאלית. כאן החלה המהפכה שהובילה את פידל קאסטרו לשלטון עד ימינו. סנטיאגו ידועה גם כמרכז המסורתי של המוסיקה האפרוקובנית, סלסה וג'ז קובני, במועדונים ובבתי ספר טובים לסלסה.
ניסע לטייל בהר גבוה שליד סנטיאגו. אם יתאפשר נטפס ברגל אל האבן הגדולה – גראן פיאדרה, ונסייר בגן הבוטני במקום. נמשיך וניסע לצפות ולסייר במבצר העתיק המרשים ששמר על הנמל מפני שודדי הים, ונאכל שם אל מול נוף הצוקים והים. אחר הצהריים נצא לסיורים רגליים בשכונות הישנות של סנטיאגו, להכיר את חיי הרחובות העניים, אך עשירים באירועים, ובעיקר נספוג את האווירה הייחודית של המקום. לינה בסנטיאגו.

יום 5 מסנטיאגו לקמאגווי
בבוקר נבקר בבית הקברות המעניין סנטה איפיגניה, שם ניחשף להיסטוריה המרתקת של קובה דרך הקברים של גדולי האומה, מדינאים ואנשי מוסיקה. לאחר מכן נצא בנסיעה צפונה לצד רכס ההרים סיארה מאסטרה, ודרך הנופים הטרופיים והכפריים של קובה. הכבישים צרים, התנועה דלילה ואיטית ושדות חקלאיים נראים מכל עבר. נעצור לביקור באזור הקולוניאלי היפה של העיירה באייאמו, שם נרקמו קשרי המהפיכה של המאה ה-19 כנגד השלטון הקולוניאלי. המשך נסיעה אל העיירה הקולוניאלית היפה קמאגווי, הידועה בכדי האכסון העתיקים (טינאכון). עיירה זו בעלת חשיבות היסטורית ופוליטית מהמאה ה–16. בתים ורחובות רבים בה השתמרו להפליא, וחיי הרחוב העשירים שלה מתעוררים עם לילה לקול צלילי המוסיקה. לינה באיזור קמאגווי.

ימים 6 – 7 עבר מפואר בטרינידד
נצא לסיור בוקר פנורמי בקמאגווי, כולל ביקור בשוק המקומי. נמשיך בנסיעה בכבישי מרכז קובה. לקראת צהרים נגיע לאזור הררי, וניסע לאורך הרי סיארה אסקמבריי אל טרינידד. עמקי החוף וההרים באזור טרינידד היו מרכז תעשיית הסוכר של קובה במאות השנים האחרונות. כתוצאה מכך בעמקים הציוריים שסביב העיירה נמצאים שרידי אחוזות ענק מפוארות, ולצדן מבני המגורים של העבדים השחורים. בטרינידד, שהיא אולי העיר היפה ביותר בקובה, יש מספר רב של בתי מידות קולוניאליים, סמטאות מרוצפות ובתים צבעוניים. נבקר באחוזות הסוכר הנרחבות שבעמק למרגלות ההרים, "ואייה דה לוס אינחניוס". נוכל לטפס אל מגדל הפעמון הענק שצלצל בעבר הלא רחוק (עד סוף המאה ה- 19), כדי להזעיק את העבדים לעבודת הפרך בשדות.
בהמשך נטייל בסמטאות טרינידד, עיירה נעימה לבלות בה במסע אל העבר המפואר, גן עדן לאוהבי ארכיטקטורה ומקום נפלא להתמזג עם המקומיים בבתיהם, לבקר במוזיאון ,טרינידד היא בדיוק המקום לשמוע מוסיקת סלסה מודרנית וללגום משקה אלכוהולי טוב בבאר קנצ'נצ'רה. לעת ערב נצא אל מועדוני הסון והסלסה המסורתיים, ליהנות מהמוזיקה הטובה, המשקאות העממיים והריקודים. לינה בטרינידד.

יום 8 מפרץ החזירים – הוואנה- סן חוזה
בבוקר נצא בנסיעה למרגלות הרי סיארה אסקמבריי אל עיר הנמל היפה סיאנפואגוס, ומשם נמשיך דרך אזור הביצות בנסיעה אל "מפרץ החזירים", שם ניסו גולים קובניים בתמיכה אמריקנית לפלוש לקובה, על מנת לנסות ולהוריד את פידל קסטרו מן השלטון בתחילת דרכו. משם נעלה על הכביש המהיר ונמשיך בנסיעה אל שדה התעופה בהוואנה ונטוס לסן חוזה (דרך יעד בייניים). לאחר הנחיתה, ניסע אל מלוננו ללינה. לינה בסן חוזה.

יום 9 הוואנה- סן חוזה- הר הגעש פואז ומפלי לה פז
היום נתחיל את טיולנו בקוסטה ריקה, נצא לביקור במפלי לה פז, השוכנים ביערות של מדרונות הר הגעש פואז. באזור 5 מפלים שוצפים וגועשים, צמחייה טרופית סבוכה שפע של פרפרים ובעלי כנף נמשיך לסיור בשמורת הר הגעש "פואס", . זהו ההר בעל הלוע הפעיל הגדול ביותר בעולם. קוטר הלוע 1.5 ק”מ ועומקו 300 מטר. לועו של הר הגעש פולט אדים באופן קבוע. במידה והראות תהיה טובה, נצפה באגם טורקיז הממוקם בתחתית הלוע ובמפלי מים צלולים היוצרים מחזה מרהיב. לינה בסן חוזה.

יום 10 שמורת הטבע טורטוגרו- שייט תעלות
נסיעה לשמורת טורטוגרו השוכנת בצפון מזרח המדינה, לחוף הים הקאריבי. נצא הפלגה מנמל קניו בלנקו בסירה מהירה דרך תעלות מים ונהרות. פארק טורטוגרו מורכב מרשת תעלות ואגמים בהם חיים בעלי חיים רבים כמו קרוקודילים, איגואנות, צבים, קופים ולמעלה מ-300 סוגי ציפורים. צפייה בשפע בעלי החיים הנמצאים במים, על העצים ועל גדות הנהרות. אחר הצהרים נצא לטייל באזור ונבקר בעיירה טורטוגרו ונצא לסיור צבים. לינה בלודג' בשמורת הטבע.

יום 11 הר הגעש ארנל – המעיינות החמים
בשעות הבוקר המוקדמות נצא לסיור באמצעות סירות בתעלות המים של השמורה, נצפה בנופי היער ובחיות הבר.
לאחר השייט ,המשך נסיעה מערבה אל אזור המישורים הצפוניים מהם מתנשא הר הגעש הפעיל ארנל. הר הגעש ארנל הוא הפעיל והציורי ביותר מבין הרי הגעש של קוסטה ריקה מאז התפרצותו הגדולה ב-1968. הנסיעה סביב אגם ארנל הציורי היא בין חוות קפה ושטחי מרעה. לאחר שנתארגן במלוננו נצא לארוחת ערב ורחצה במעיינות חמים הטובלים בצמחייה טרופית שופעת, אדים חמים ומפלים. לינה בארנל.

ימים 12-13 שמורת מונטה ורדה
בבוקר ניסע לביקור במפלי לה פורטונה. משם נמשיך בנסיעה אל שמורת יער העננים מונטה וורדה, הנמצאת על רכס הררי וטרופי, ומכונה גם "יער ערפל" בגלל יערות הגשם הצפופים וירוקי עד, המקבלים משקעים בצורת עננים הנחים על צמרותיהם. ביער חיים עצלנים, קופים, נחשים, מאות מיני פרפרים ומגוון רב של ציפורים. נצא ליומיים של טיולים וביקורים באזור נפלא זה כגון: סיור צמרות (אומגות) עוצר נשימה דרך 14 פלטפורמות המחוברות בכבלי מתכת, שהמטיילים גולשים ביניהן באומגות מעל "נפלאות היער". נמשיך ל"סקאי ווק" – סיורי הליכה על גשרי עץ תלויים ביער עד טרופי לח. הסיור כולל הליכה על גשרים התלויים בגבהים שונים ונותנים אפשרות למבט על הצומח והחי ביערות השמורה ועוד. נערוך סיור הליכה בשמורת הטבע ונכיר את עולם החי והצומח בקוסטה ריקה. לינה באזור שמורת מונטה ורדה.

יום 14 שמורת מנואל אנטוניו והאוקיינוס השקט
בבוקר נרד מן ההרים לכיוון האוקיינוס השקט. ניסע דרומה בין חופים לבנים, יערות גשם ומטעים חקלאיים, אל שמורת מנואל אנטוניו, הנמצאת במרכזה של רצועת חוף על שפת האוקיינוס השקט. בדרך נעצור ליד נהר התנינים טרקולס. הפארק הלאומי מנואל אנטוניו, המיוחד בחופיו הציוריים, שיער גשם ירוק משמשלהם כתפאורת רקע. נצא למסלולי הליכה ביער הגשם החופי, במפרצים הקטנים ובמצוקים, ונפגוש את שפע בעלי החיים של השמורה: עצלנים, איגואנות, ציפורים, קופים שונים כמו קופי הקפוצ'ין ועוד. לינה במנואל אנטוניו.

יום 15 שייט לוויתנים ומנואל אנטוניו
בבוקר ניסע לפארק הלאומי מרינו באיינה חוף ושם נעלה על שייט לצפייה בליוויתנים. בקוסטה ריקה תקופת ההגירה של הליוויתנים גדולי סנפיר ((Humpback Whales נחשבת לארוכה ביותר בגלל המים החמימים שלה. השייט מתחיל מחוף פונטה אובה ועובר בין איים קטנים . במהלך הסיור ניתן לראות גם ליוויתני נתב ודולפינים . במהלך השייט תהיה עצירה לשנורקלים בין שוניות האלמוגים המרהיבות, לאחר מכן נחזור למנואל אנטוניו. בסיום השייט נחזור חזרה למנואל אנטוניו, ונמשיך לסייר באזור בהתאם לזמן. לינה במנואל אנטוניו .
ימים 16-18 הדרך הביתה – סן חוזה – מדריד- ת"א
נמשיך את סיורנו באזור בהתאם לשעת הטיסה ולאחר מכן ניסע לשדה התעופה בסן חוזה. נעלה על טיסה למדריד אליה נגיע לפני הצהריים של היום למחרת. נעלה על טיסת ערב ממדריד לת"א. ננחת בת"א בשעות לפנות בוקר של היום ה-18 לטיול. (ה-25/10)

אופי הטיול: טיול בתנאים טובים, המשלב תרבות ומוסיקה בקובה, וטיול בדגש טבע בקוסטה ריקה.

לינה: בקובה לינה מדרגת תיירות ראשונה או מהטובים בנמצא. בקוסטה ריקה לינה בלודג'ים ובמלונות מדרגת תיירות ראשונה או מהטובים בנמצא.

כלכלה: חצי פנסיון בקובה ובקוסטה ריקה (ארוחות בוקר+ ארוחת צהריים או ערב ) + שלוש ארוחות נוספות.

תחבורה: טיסות פנים, רכב תיירות ממוזג לפי מספר המטיילים, שיט לפי התוכנית.

קבוצה וצוות: 15–26 מטיילים, מדריך מצוות "אקו". מדריכים מקומיים דוברי אנגלית.

יציאה          חזרה        מחיר טיול        מיסי נמל    אשרה       סה"כ

09/10/2016 26/10/2016 6079$           71$         –        6150$

מדריך: יריב עירון

תוספת ליחיד בחדר:890$

יציאה חזרה מחיר טיול מיסי נמל אשרה סה"כ מדריך/ה הערות
09/10/2016 26/10/2016 6079$ 71$ – 6150$ יריב עירון
תוספת ליחיד בחדר:890$

המחיר כולל:

טיסות בינלאומיות וטיסות פנים המפורטות במסלול.
לינה, כלכלה, תחבורה וצוות כמפורט במסלול הטיול.
דמי כניסה לאתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
ויזה לקובה.
מיסי נמל ודלק בטיסות בינלאומיות.
דמי רישום וטיפול.
טיפים לנותני השירותים המקומיים

המחיר אינו כולל: ביטוח רפואי ומטען; שתייה וארוחות שאינן כלולות; הוצאות בעלות אופי אישי; מסי נמל מקומיים שאינם נקובים בכרטיס ומשולמים בחו"ל (מס יציאה מקובה כ-32 ומס יציאה מקוסטה ריקה כ-18$); כניסה למועדונים, למעט המפורטים במסלול הטיול (הסכומים נעים בין דולרים בודדים ל-30$).

 

לתשומת לבכם: מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.

הערה חשובה לגבי קובה:
אנו מזמינים בתי מלון ברמה תיירות טובה 4* או הטוב בנמצא הזמין (לדוגמא :בטרינידד ובקמגוואי אין מלונות ברמת 4* לכן הלינה במלונות ברמת 3* עם תנאים בסיסיים. בעקבות הביקוש הגבוה לטיולים בקובה (בעקר עם פתיחת השערים לאמריקאים ) לא נוכל להתחייב על רמת בתי מלון 4 כוכבים , ככל שתקדימו להירשם כך רב הסיכוי שנשיג את המלונות הטובים יותר.

טיול לקובה קוסטה ריקה – הערות חשובות:

חיסונים – לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מדינות אמריקה הלטינית עדיין לא מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים במסלול, לטובת ורווחת הנוסעים.
מפגש הכנה עם המדריך יערך כשבועיים לפני היציאה לטיול.
כמו כן, באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה .
חלק מטיסות הפנים בדרום אמריקה הן טיסות לא ישירות. יתכנו שינויים במועדי טיסות הפנים

התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים


לפרטים נוספים והרשמה>>