רמות הרריות ומישורים ירוקים – טיול ג'יפים בנהיגה עצמית

טיול ג'יפים שהוא הרפתקאת 4×4 אמיתית. טיול ברמות ההרריות והמישורים הירוקים של איסלנד, הטיול מכסה את הנופים הכי מעניינים של האי. הטיול עובר במעגל הזהב וממשיך בדרך ההררית קיולור (Kjölur) העוברת בין הקרחונים Langjökull ו-Hofsjökull.

רמות הרריות ומישורים ירוקים – טיול ג'יפים בנהיגה עצמית

רמות הרריות ומישורים ירוקים – טיול ג'יפים בנהיגה עצמית

10 יום

לפרטים והרשמה >>

מסלול הטיול:

יום 1. נחיתה באיסלנד – רייקיאוויק עיר המפרץ המעשן.

את הרכב אוספים בשדה התעופה של קלפאוויק (Keflavík). היציאה מהשדה בדר"כ מהירה. נסיעה קצרה לאורך החוף של חצי האי רייקאנס (Reykjanes) מובילה לעיר הבירה רייקיאוויק (Reykjavík) שם נתמקם במלון ואם יתיר הזמן ניתן לצאת לסיור בעיר. פירוש המילה "רייקיאוויק" הוא "המפרץ המעשן". תמרות קיטור של פעילות גיאותרמית היה הדבר הראשון שנגלה לויקינגים הראשונים שהגיעו בספינה למקום. כיום רייקיאוויק היא עיר תוססת ומעניינת. רחובות קטנים וציורים, בתים עם גגות צבעוניים, בתי קפה, מסעדות ושבילי הליכה רבים מושכים מטיילים רבים לאחת הערים היפות באירופה. שגם נחשבת לבירה הצפונית בעולם. רייקיאוויק תיהיה נקודת היציאה להמשך ההרפתקה באיסלנד.


האתרים המרכזים של היום: רייקיאוויק.
לינה: רייקיאוויק.

יום 2. פארק ת'ינגווטליר (UNESCO) – גייזר – מכתש קריד – מפל גולפוס.

יציאה מרייקיאוויק במסלול "מעגל הזהב", מסלול הטיול המפורסם באיסלנד. התחנה הראשונה היא הפארק הלאומי ת'ינגווטליר (Þingvellir), זהו מקום ייחודי מבחינה גיאולוגית. מחקרים הראו כי פארק תינגווטליר הוא פלא טבע בקנה מידה בינלאומי, בדיוק בתחום הפארק הקרום של כדור הארץ נקרע ומפריד שני לוחות טקטוניים שעולים אל מעל לפני הקרקע. זהו המקום בו ניתן "ללכת בין יבשות" כאשר מצד אחד הלוח האירואסיאתי ומן העבר השני הלוח הצפון אמריקאי. לת'ינגווטליר גם חשיבות ההיסטורית רבה שכן זהו מקום התכנסותו של הפרלמנט הראשון בעולם האלטינגי. כיום הפרלמנט עבר לבירה רייקיאוויק. פארק ת'ינגווטליר התקבל ע"י אונסק"ו (UNESCO) כאתר מורשת עולמית בשנת 2004. המסלול ממשיך לאורך שפת אגם תינגוואטלאוואטן (Þingvallavatn) ללוע המכתש הוולקני קריד (Kerið) מכתש געשי צעיר עם אגם בראשו. לא רחוק משם במעלה הכביש נבקר במפל היפה פאקסי (Faxá). בפארק הגייזרים המפורסם נשתהה מגייזר "סטרוקור" המתפרץ כל 10 דקות סילון אדיר לשמים. משם במרחק קצר למפל המלכותי גולפוס (Gullfoss) "מפל הזהב" אחד המפלים הגדולים והמרהיבים של איסלנד. מרחק נסיעה מוערך: 230 ק"מ.


האתרים המרכזים של היום: מעגל הזהב.
לינה: אזור גולפוססלפוס.

יום 3. חציית מרכז איסלנד בדרך קיולור – אקוריירי בירת הצפון (4X4).

היום נחצה את איסלנד מדרומה לצפונה דרך הרמות ההרריות. אחד האזורים הפראיים של איסלנד שסיפורי מסתורין נקשרו בו. קיולור (Kjölur) זו דרך עפר הררית המתחילה סמוך למפל גולפוס ועוברת בין שני קרחוני ענק, לאנקיוקול (Langjökull) והופסיוקול (Hofsjökull). הנופים של הקרחונים ברקע עוצרי נשימה. דרך קיולור הוא חלק מתוואי עתיק שהוביל איסלנדים על גבי סוסים בעת העתיקה מהחלק הצפוני של האי לפארק תינגווטליר שם התכנס הפרלמנט ("אלטינגי") בתקופת האביב. לאורך המסלול ההררי הבלתי מיושב יש נופים נרחבים של הרים בכל הגדלים והצורות, קרחוני ענק, מדבריות שחורים, ובאזור קרלינגארפיוטל (Kerlingarfjöll) נוף של הרים צבעוניים מכוסי כתמי קרחונים ותמרות עשן של פעילות תרמית. זוהי דרך הררית אמיתית של פסגות, קניונים מרהיבים ואזורים תרמיים מוזרים וצבעוניים. בערך באמצע הדרך נמצא אתר קווראווטליר (Hveravellir) פארק גייזרים ומעיינות חמים, ניתן לטבול במעיין התרמי במקום. דרך קיולור מסתיימת בצפון איסלנד באזור העמקים הירוקים של סקגפיורדור (Skagafjordur), הקונטרסט של איסלנד בה לידי ביטוי בשינוי חד בנוף. האזור נודע במגדלי הסוסים שבו וניתן לצאת לסיור רכיבה לרכובים מתחילים ומנוסים כאחד. לקראת הערב נגיע לבירת הצפון אקוריירי (Akureyri) היושבת לפתחו של פיורד יפה. מרחק נסיעה מוערך: 240 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: דרך קיולור – חבל סקגפיורדור – אקוריירי.
פעילות אופציונלית: שיט בסירת סילון.
לינה: אקוריירי.

יום 4. מפל האלים – הנוף הירחי באזור אגם מיוואטן.

נפרד מאקוריירי היפה ונמשיך לאורך מעבר הררי על כביש הטבעת בדרכינו לאגם מיוואטן (Mývatn). בערך באמצע הדרך נעצור ב"מפל האלים" (Goðafoss). זהו אחד המפלים היפים של איסלנד המסמל את מעברה של איסלנד מדת פגאנית של אלילים מהפנתיאון הנורדי לדת הנוצרית. רוב יום מוקדש לטיול סביב אגם מיוואטן. האזור כולו סביב האגם הוא תופעת טבע אחת גדולה. האגם קטן יחסית אך סביבו מרוכזים מספר אתרים מעניינים. דימובורגיר (Dimmuborgir) – פארק פסלי הלבה הוא המקום היחיד בעולם בו ניתן להלך בשבילים מסודרים בין פסלי לבה ענקיים, בינהם פסל בצורת כנסייה או מבצר. באתר (Námaskarð) טמפרטורת פני השטח גבוהה ובריכות הבוץ המבעבע וקיטורי העשן מהארובות בקרקע היא עדות חיה לכך. נבקר במכתשים המדומים (Skútustaðagígar) בדרום האגם ונעלה לראש אחד המכתשים לנקודת תצפית על אלפי הברווזים והברבורים המקננים במקום. נעלה למכתש הגהנום ויטי בהר געש קרפלה (Krafla). לפני שנמשיך צפונה להוסאוויק (Husavík) נוכל לבקר במרחצאות הגיאותרמיים הנפלאים שבמקום. מהוסאוויק נוכל בערב להצטרף לשיט לצפייה בלוויתנים ולראות את ענקי הים המדהימים בעולמם הטבעי. מרחק נסיעה מוערך: 200 ק"מ.

האתרים המרכזיים של היום: מפל גודפוס – אזור אגם מיוואטן – הוסאוויק.
פעילות אופציונלית: רחצה במרחצאות הגיאותרמיים של מיוואטן.
לינה: הוסאוויק אזור אגם מיוואטן.

יום 5. פארק יוקולסארגליופור – מפל דטיפוס – אסבירגי (4X4).

נטייל באזור הפארק הלאומי יוקולסארגליפור וכל היופי הטבעי שהוא מציע. קניון אסבירגי (Ásbyrgi) הוא הקניון בצורת פרסה מוזר ומרהיב – לא לפספס. הפארק כולל שטח של 150 קמ"ר, מטרתו להגן על הקניון שנוצר על ידי הנהר ועל המגוון הגדול של הצמחים והעופות שבו. הקניון יוקולסארגליופור, שפירוש שמו הוא קניון הנהר הקרחוני, הוא אחד הגדולים והמרשימים באיסלנד. אורכו 25 ק"מ, רוחבו 1.5 ק"מ ועומקו במקומות רבים יותר מ-100 מטר. הקניון ממוקם באחד מהאיזורים הוולקניים ביותר באיסלנד. הפארק כולל כמה מהאטרקציות המרכזיות באיסלנד: אסבירגי Ásbyrg, קניון בצורת פרסה, תצורות הסלע הליוד'אקלטאר (Hljóðaklettar), ומפל דטיפוס (Dettifoss), המפל החזק ביותר באיסלנד. מרחק נסיעה מוערך: 230 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: Hljóðaklettar – קניון אסבירגי – יוקולסארגליופור – מפל דטיפוס
פעילות אופציונלית: שיט לצפייה בלוויתנים.
לינה: אזור אגילסטדיר


יום 6. הפיורדים המזרחיים – כפרי דייגים – הופן
.

ניסע דרך הנוף המרהיב של הפיורדים המזרחיים, כל פיורד הוא סיפור אחר, כמו עולם משלו. הפיורדים המזרחיים זה אחד מחבלי הארץ העתיקים באיסלנד מבחינה גיאולוגית, נסיגת קרחונים בתום עידן הקרח עיצבו את צורתם. נסע לאורך ההררים הגבוהים המשתפלים לים, בדרכינו נעצור בכפרי דייגים יפים. באזור הפיורדים המזרחיים רועים עדרי של איילי הצפון ועם קצת מזל נוכל להבחין בהם בצידי הדרכים. בכפר Stöðvarfjörður ניתן לעצור באוסף אבנים ומינרלים מעניין המרוכז במוזיאון יחודי. בהמשך דרכינו נגיע לכפר דיופיווגור, שער היציאה מהפיורדים המזרחיים. אזור דיופיווגור ידוע בהמון מינים של עופות ים המקננים באזור. אנו נכנסים לתחום שיפוטו של קרחון ואטנאיוקול, הקרחון הגדול באירופה. ממשיכים בדרכינו דרומה דרך Lónsöræfi נעבור במעבר Almannaskarð ונשקיף על הנוף היפה. נמשיף להופן (Höfn) עיירת דיג פורחת הידועה בבירת הלובסטרים של איסלנד, העיירה הנמצאת בקצה קרחון וואטניוקול ומספקת הזדמנות לצפייה בנוף המרשים של הקרחון.


האתרים המרכזיים של היום: הפיורדים המזרחיים – הופן.
פעילות אופציונלית: שיט לאי פאפיי צפייה במושבות של תוכוני ים (פאפינים).
לינה: אזור הופן


יום 7. לגונת הקרחונים – פארק סקפטאפל
.

ממשיכים מערבה לכיוון הלגונה הקרחונית יוקולסרלון, אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר במדינה. קרחונים ענקיים, פסלים אמיתיים של הטבע צפים על פני מימיה הצלולים של הלגונה לרגלי קרחון Breiðamerkurjökull, אחד משלוחותיו של קרחון ואטנאיוקול הענק. ניתן לצאת לשיט בספינה אמפיבית בין הקרחונים הצפים בלגונה, זו גם הזדמנות טובה לצפייה בכלבי ים. נמשיך לאורך החוף דרומה לפארק הלאומי סקאפטאפל (Skaftafell), הפארק הנמצא למרגלות הקרחון כולל אפשרויות רבות לטיולים רגליים. היופי הטבעי של סקאפטאפל היא תוצאה של תנאי מזג אוויר נוחים מאוד והשילוב המופלא של אש וקרח. מסלול הליכה מעניין בפארק מביא אותנו ל"מפל השחור" Svartifoss, הנקרא כך בשל עמודי הבזלת בצורת משושים המקיפים אותו מכל עבר, אחד המפלים הציוריים באיסלנד. מסקפטאפל נמשיך דרך ביצות הסחף Skeiðarársandur לעבר העיירה בעלת השם הבלתי אפשרי קירקיובאיירקלאוסטר (Kirkjubæjarklaustur), בפאתי העיירה נבקר ב Kirkjugólfið (ריצפה טבעית עשוייה ממשושי בזלת המזכירה רצפת כנסייה). אחד משיאי היום הוא ביקור בקניון הצוקים Fjaðrárgljúfur זהו קניון לא גדול במיוחד אך צורתו המיוחדת הופכות אותו לאחד הקניונים היפים במדינה. מרחק נסיעה מוערך: 180 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: הלגונה הקרחונית – פארק לאומי סקאפטאפל – "המפל השחור".
פעילות אופציונלית: שיט בסירה אמפיבית בלגונה הקרחונית.
לינה: אזור קירקיובאיירקלאוסטר.


יום 8. דרך Fjallabak – שמורת הרים צבעוניים ומעיינות חמים בלנדמנלאוגר (4X4).

נמשיך בדרך Fjallabak לשמורת לנדמנלאוגר. הדרך נחשבת לאחת היפות באיסלנד ושיאה בשמורת ההרים הצבעוניים של לנדמנלאוגר. Eldgjá, אחד המראות המעניינים ביותר בחלק הזה של הארץ. במקום זה הטבע יצר פיצול יחודי בהרים במהלכו נוצר חתך ענקי באורך של 30 ק"מ ארוכים בתוך האדמה, במקומות מסוימים הוא מגיע עד 600 מטר רוחב ו-200 מטר עומק. הסדק הוולקני נחשב לגדול ביותר מסוגו בעולם. בהמשך מפל Ófærufoss, שנחשב לאחד היפים במדינה, הממוסגר על ידי גשר טבעי שקרס לפני כמה שנים. פנינו מועדות למרכז האי לכיוון שמורת לנדמנלאוגר המאופיין בהרי הריאוליט הצבעוניים שבו. המסלול עובר דרך מגוון רחב של קניונים, עמקים ורכסי לבה שחורה, מישורי הלבה מוקפים בהרים צבועניים או מראה שובה לב. הדרך ההררית של Landmannaleið מציעה כמה מהנופים היפים בכל האזור. בלנדמנלאוגר נמצא ביקתה מטיילים ואתר קמפינג פופולרי. ליד הביקתה נמצאת בריכת מים חמים שנוצרה על ידי מפגש של מים חמים טבעיים ומי מעיינות קרים. מקום חלומי לטבילה מרגיעה בסביבה יפה בנוף סוריאליסטי. מרחק נסיעה מוערך: 180 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: Fjallabak – שמורת לנדמנלאוגר – Eldgjá – מפל Ófærufoss
לינה: אזור גולפוססלפוס.

יום 9. החוף הדרומי – המפלים הגדולים – חצי האי רייקאנס – הלגונה הכחולה.

נמשיך על אחד הקטעים היפים ביותר של כביש הטבעת בחלקו הדרומי. נבקר בשני המפלים הגדולים. מפל סליאלנאדפוס (Seljalandsfoss) בו ניתן ללכת מאחורי המפל בשביל הליכה קצר והמפל העצום והרחב סקוגפוס (Skogafoss) הנופל בעוצמה אדירה מגובה של שישים מטר. קרחון אייפיאטלאיוקול (Eyjafjallajökull) המפורסם הנמצא ברכבס מעל מזין את שני המפלים הגדולים. מתחת לקרחון מצוי הר געש פעיל מאד שזכור לרובנו בשל ענן האפר מההתפרצות של 2010 שגרמה למשבר תעופה עולמי. מכאן נעשה פרסה ונשוב מערבה לחצי האי רייקאנס הידוע בנוף הירחי וטמפרטרת הקרקע החמה. זהו גם האזור בו נמצאת הלגונה הכחולה. נבקר באתר קירסוויק (Krýsuvík) עם בורות הבוץ הרותח ולאחר מכן נסיים את הטיול בספא המדהים בלגונה הכחולה. הלגונה הכחולה היא אחד האתרים המפורסמים באיסלנד. טבילה בלגונה נחשבת כעוזרת לאנשים הסובלים ממחלות עור ולכן יש כאלה הטוענים כי קיים דמיון מסויים לים המלח. אם כי מי הלגונה אינם מלוחים. הלגונה החיצונית אידיאלית לרחצה בכל מזג אויר, מסעדה וחנויות של המתחם משלימות את חווית הביקור במקום. נחזור לרייקיאוויק שם נבלה את שארית היום. מרחק נסיעה מוערך: 240 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: מפל סליאלאנדפוס – מפל סקוגפוס – הלגונה הכחולה – רייקיאוויק.
לינה: רייקיאוויק.


יום 10. רייקיאוויק – קפלאוויק (טיסה).

בהתאם לשעת הטיסה את שארית היום נקדיש לטיול ברייקיאוויק עד הטיסה. את הרכב נחזיר בשדה התעופה.

הערה: אנו שומרים לעצמנו את הזכות לשנות את סדר כיוון הנסיעה.

לפרטים והרשמה >>