טיול לסין בהתאמה אישית – בדגש חבל סצ'ואן

סין, המעצמה התרבותית העתיקה והגדולה ביבשת אסיה, משתרעת בין ערבות הצפון ומדבריות המערב, רמת טיבט הגבוהה ולצד נהרות מהגדולים בעולם.
הטיול בסין מתמקד במחוז סיצ'ואן, המחוז הפורה והמאוכלס ביותר בסין עם נופים מרהיבים. בטיולנו נטעם גם ממערב סצ'ואן, בשיפולי הרמה הטיבטית המכונה "גג העולם". הטיול פורש בפני המטיילים מרחבי נוף עצומים ומגוונים – רכסים מושלגים, רמות נרחבות ועמקים מעובדים. נוסף על נופי הטבע, אנו נחשפים לנופים אנושיים מרתקים של העם הסיני.
דבר אחד בטוח, מי שנחשף לסין, ישאף לחזור אליה שוב ושוב….

טיול לסין בהתאמה אישית – בדגש חבל סצ'ואן

הטיול בהפקת אקו טיולי שטח

יום 1-2| מישראל לסצ'ואן
נצא בשעה 15:35 לטיסה ישירה מהארץ לצ'נגדו, בירת חבל סצ'ואן. לאחר הנחיתה ביום 2 בשעה 6:00 בבוקר נעבור למלון לארוחת בוקר ולמנוחה(צ'ק אין מוקדם כלול). לאחר מכן, נצא ליום טיול בצ'נגדו. זוהי עיר ענק, ה6 בגודלה בסין, עם 15 מיליון תושבים! כיום היא מוכרת בסין כאחת הערים המגניבות, הצעירות והיפות במדינה. נבקר היום בבית תה מקומי ונבצע טעימות של תה מסוגים שונים, במידנה בה התה הוא סוג של דת.
נמשיך לביקור בפארק העם, שם נראה את המקומיים עוסקים בתחביביהם כולל טאי צ׳י, ריקודים נגינה בכלים מסורתיים ועוד. נמשיך אל המקדש הבודהיסטי וון- שו, המרכז של זרם המהאייאנה בבודהיזם הסיני בצ׳נגדו, שם נלמד על חדירת הבודהיזם מהודו לסין והתפתחותו במדינה. בערב נצא לסיבוב ברחוב העתיק ג׳ינג לי עם שוק הלילה שלו ונסיים בארוחת ערב באחד המסעדות האופייניות לצ׳נגדו משם חזרה למלון. לינה בצ'נגדו.

יום 3| הפנדות הענקיות
היום נבקר בביתן של פנדות הענק, הסמל הלאומי של סין. בעבר הסתובבו מאות פנדות ביערות הבמבוק של מחוז סיצ'ואן, אך עקב חיסול של אזורי מחייה וניתוקם האחד מהשני התדלדלה אוכלוסיית הפנדות אל מתחת לאלף פרטים בסין כולה. המרכז לחקר ורביית פנדות הוא פארק ייחודי מסוגו בעולם, אשר מספק לפנדות סביבת מחייה המתאימה לצורכיהם ומאפשרת רבייה לזן העקשן שבדרך כלל מסרב להתרבות.
נמשיך לעיר העתיקה לואו דאי, בה חיים אנשי ההאקה, תת קבוצה אתנית בסין. נטייל בחומת הדרקון הזהוב אשר הגנה על העיר ונהנה מנופי האזור. נחזור לארוחת ערב ולינה בצ'נגדו.

יום 4-5| הר ארבע האחיות
בבוקר נצא לנסיעה של כ4 שעות מערבה לתוך הרמה הטיבטית, עד שנגיע לשמורת הר ארבע האחיות אשר נחשבת לאחת היפות בסצ'ואן. ביומיים הקרובים נסתובב באזור העיירה רילונג ובעמקים הסמוכים לה. נצא להליכות בשבילים נוחים כאשר את ההליכות ילוו הנופים המרהיבים של ארבעת הפסגות המושלגות(4 האחיות). עמקים אלפיניים, נהרות שוצפים, פסגות דרמטיות ומנזרי הרים הם חלק מפרטי הנוף הייחודיים למקום. לינה בעיירה רילונג.

יום 6| בחזרה לצ'נגדו
נחזור לצ'נגדו דרך שני אתרים מרתקים. הראשון הוא מערכת ההשקיה בדו-ג'יאנג-ין, על גדות נהר מִין. זו מערכת ההשקיה העתיקה ביותר בעולם, אשר מתאפיינת בהולכת מים בלא סכר ומתפקדת ביעילות למעלה מ2,000 שנה.. המערכת נבנתה בשנת 256 לפנה"ס, בתקופת המדינות הלוחמות (406-221 לפנה"ס) על-ידי מדינת צ'ין. המערכת הפכה את סצ'ואן לכר הפורה של סין, והיא ממשיכה לנתב מים לעשרות ערים שונות עד היום. סינים ומטיילים זרים מגיעים לכאן כדי לחזות במה שנחשב לאחד מפלאיה ההנדסיים של סין. במקום גשר העובר מעל הסכר ומספק נופים יפים של הפרויקט. נמשיך לעיירה העתיקה ג'יה דזה אשר נבנתה לפני יותר מ1,000 שנים. חזרה ללינה וארוחת ערב בצ'נגדו.

יום 7| יום של תרבות סינית בצ'נגדו
יום של כיף עם פעילויות שיחברו אותנו עם התרבות הסינית וגם אחד לשני. נתחיל את היום בפארק ואנג ג'ינג, נתרשם מיער הבמבוק במקום ונתחיל בשיעור טאי צ'י חוויתי. הטאי צ'י היא אמנות לחימה רכה, המבוססת על סדרת תנועות מדיטטיביות המשפיעות לטובה על מערכת העצמות, הגידים והעצבים. סינים מבוגרים רבים מתרגלים טאי צ'י, שכן הוכח מחקרית שתנועות אלו תורמות להארכת החיים! לאחר סיום השיעור, נמשיך למוזיאון הבישול של צ'נגדו, נלמד על המטבח הסיני ונבצע סדנת בישול מדליקה, בה נכין מספר מנות קלאסיות מהמטבח הסיני וכמובן גם נטעם אותן בסוף הסדנה…נמשיך למדרחוב המרכזי השוקק של צ'נגדו ונסיים בעיר העתיקה, מבוך של סימטאות ציוריות המלאות בברים, מסעדות, אזור בילוי אהוב על צעירי צ'נגדו. ארוחת ערב ולינה בצ'נגדו.

יום 8| הבודהה הגדול בעולם
נתחיל את הבוקר בביקור בשוק הבוקר של צ'נגדו, שוק יולין. זהו מתחם ענק בו נוכל לראות אינספור דוכנים של פירות טרופיים, תבלינים אקזוטיים, מאפים מקומיים, מאסטרים המכינים אטריות טריות ועוד.. נמשיך (שעתיים) לכיוון פסלו החצוב של בודהה, הגבוה מסוגו בעולם. בניית הפסל החלה בשנת 713 לספירה, נמשכה עשרות רבות של שנים ובעבודות החציבה השתתפו עשרות אלפי סינים. הפסל הוא עדות נוספת לעוצמת האמנות הסינית ומפעלי הבנייה של הסינים. נצא בשיט אל מול פסל הבודהה, המתנשא לגובה של – 71 מ', ונעלה אל המקדש שנמצא בראשו. בסיום הביקור ניסע מערבה (45 דקות) אל גני התה המרהיבים של אמיישאן. נסיים את היום בארוחת הוט פוט מסורתית ולינה באמיישאן.

יום 9| ההר הקדוש ושמורת הטבע אמיישאן
יום של טבע פראי ועוצמתי. נטייל יום מלא בהר אמיישאן, אחד מארבעת ההרים הקדושים למאמיני הבודהיזם הסיני. נעלה עם הרכבל לגובה של כ – 1000 מ', אל "מקדש עשרת אלפים השנים", אחד מהמקדשים הבודהיסטים הבודדים שנותרו על ההר לאחר שרוב המקדשים נהרסו בתקופת מהפיכת התרבות. נבקר במקדש, נתרשם מהנוף המרהיב הנשקף ממנו ונרד בשבילים מסומנים דרך הצמחיה עשירה של ההר. ניקח רכבל נוסף לשמורת קופי הבר אשר במקום אשר במקום. ארוחת ערב ולינה באמיישאן.

יום 10| בחזרה לצ'נגדו
נחזור בנסיעה לצ'נגדו(שעתיים). נבקר בשוק הפרחים והציפורים של צ'נגדו. זהו שוק צבעוני של תושבי העיר עם מתחם ציפורי מחמד ומתחם פרחים, סחלבים, עצי בונזאי ועוד.. נבקר עוד בכיכר המרכזית של העיר בה ניצב הפסל הענק של היו"ר מאו, מייסד סין הקומוניסטית. נמשיך לדופו קוטג', גן סיני קלאסי הבנוי לפי כל האלמנטים המסורתיים עם פביליונים קטנים בתוכו. אם נרצה, נגיע גם לשוק המרכזי של צ'נגדו להביא קצת מזכרות הביתה…נסיים את הטיול במסיבת סיום עם ארוחת דים סאם איכותית וניסע לשדה התעופה לטיסה חזרה לארץ.

יום 11| נחיתה בישראל
בשעה 2:15 לפנות בוקר נעלה על טיסה ישירה לארץ. נחיתה בנתב"ג בשעה 7:35 בבוקר.