הצבעים של איסלנד – טיול היקפי בין נופים פראיים

טיול בנהיגה עצמית במסלול היקפי מורחב בין נופיה המשגעים של איסלנד. הטיול עובר בשמורת יוקולסארגליופור שם מבקרים במפל דטיפוס – המפל החזק באירופה ועמק אסיברגי שנוצר משיטפון עז של מי נהר קרחוניים.

הצבעים של איסלנד – טיול היקפי בין נופים פראיים

"הצבעים של איסלנד" טיול היקפי בין נופים פראיים

11 יום

טיול בנהיגה עצמית במסלול היקפי מורחב בין נופיה המשגעים של איסלנד. הטיול עובר בשמורת יוקולסארגליופור שם מבקרים במפל דטיפוס – המפל החזק באירופה ועמק אסיברגי שנוצר משיטפון עז של מי נהר קרחוניים. הטיול ממשיך לחצי האי סנייפלסנס שם נמצא קרחון סנייפלסיוקול שיושב לפתחו של הר געש, בריכות הבוץ המבעבע וריחות הגופרית באזור אגם מיוואטן, טיולי הליכה בפארק לאומי סקאפטאפל, הלגונה הקרחונית ועוד…
אורך המסלול: 2070 ק"מ בקירוב.

לפרטים והרשמה >>

מסלול הטיול:

יום 1. נחיתה קפלאוויק – חצי האי רייקאנס – רייקיאוויק.

איסוף הרכב בשדה התעופה. לאחר הצ'ק-אין במלון והתארגנות קלה, מומלץ לצאת לטיול רגלי במרכז העיר רייקיאוויק. רייקיאוויק היא אחת העיר הנעימות והנקיות בעולם. אוכלוסיית העיר מונה 120,00 תושבים (בערך 70% מאוכלוסיית איסלנד כולה!) רייקיאוויק היא המרכז השילטוני-כלכלי-תרבותי של איסלנד. מרכז העיר תוסס ויש בו אוירה קוסמופוליטית מיוחדת. מומלץ לצאת לטיול רגלי סביב האגם עם הברבורים במרכז העיר ליד בניין הפרלמנט.


האתרים המרכזיים של היום: רייקיאוויק.
לינה רייקיאוויק.

יום 2. מעגל הזהב המורחב – פארק ת'ינגווטליר – פארק גייזרים – מפל הזהב.

טיול מעגל הזהב הוא מסלול חובה המרכז כמה מהאטרקציות החשובות והידועות של איסלנד. לאחר היציאה מריקיאוויק במרחק נסיעה של שלוש רבעי השעה נגיע לפארק לאומי בעל חשיבות היסטורית וגיאולוגית מיוחדת במינה. פארק תינגווטליר (Þingvellir) ידוע בעיקר במקום בו ניתן להלך בין יבשות. הפארק הוא נקודת החיבור של שני הלוחות הטקטוניים של אירו-אסיה ואמריקה. בדיוק בנקודה זו שני הלוחות מתרוממים מעל פני הקרקע ויוצרים גשר יבשתי בין הלוחות המשמש כשער כניסה מרשים לפארק. בתחום הפארק נמצא גם אתר סילפרה (Silfra), אחד מאתרי הצלילה המפורסמים בעולם, בחיבור היבשות ניקווים מים צלולים כבדולח וניתן לראות דרכם לעומק של 100 מטרים! פארק ת'ינגווטליר הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בהמשך המסלול נבקר בגייזר (Geysir) אחד הסמלים של איסלנד, הקיטור המתפרץ הוא אחד מאטרקציות הטבע המפתיעות, לא הרבה יודעים, אך הגייזר המתפרץ הוא רק אחד מגייזרים רבים הנמצאים בפארק. התחנה השלישית בטיול מעגל הזהב הם מפלי הזהב (Gullfoss). מים אדירים שנמסים מקרחון לנגיוקול (Langjökull) נופלים בעוצמה אדירה באחד המפלים המרשימים בעולם. בקיץ ניתן לראות מעל המפל קשת נצחית. במסלול מעגל הזהב יש עוד מספר אתרים מעניינים כמו המכתש הוולקני קריד (Kerið) ומפלי פאקסה (Faxa) הסמוכים. מרחק נסיעה מוערך: 210 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: מכתש קריד – גייזר – מפל גולפוס – פארק ת'ינגווטליר.
פעילות אופציונלית: שיט בסירת סילון – צלילה בסילפרה.
לינה אזור סלפוסמעגל הזהב

יום 3. חופה הדרומי של איסלנד – קרחונים – חופי לבה שחורים ומפלי מים עצומים.

כביש הטבעת לאורך דרומה של איסלנד עובר בכמה מן הנופים הדרמטיים באיסלנד. האזור המישורי שלאחר העיירה קוולסווטלור (Hvolsvöllur) מתחלף באופן חד לאזור הררי הנשלט על שני קרחונים גדולים, חופי לבה שחורים ומפלי מים רבים. קרחון אייפיאטלאיוקול (Eyjafjallajökull) וקרחון מירדאלסיוקול (Mýrdalsjökull) עיצבו את חופה הדרומי של איסלנד. מתחת לשני הקרחונים נמצאים שני הרי געש פעילים מאד שאחד מהם התפרץ בשנת 2010 וגרם לכאוס תעופתי באירופה. מן הקרחונים נופלים שני מפלי מים אדירים. מפל סליילאנדפוס (Seljalandsfoss) בו שביל הליכה יחודי המאפשר להקיף את המפל ב-360 מעלות ומפל סקוגפוס (Skógarfoss) אדיר המימדים הנופל בעוצמה מגובה שישים מטרים. בהמשך מגיעים לצוק דירהוליי המפורסם, זו הנקודה הדרומית ביותר באיסלנד והחופים השחורים הנראים ממרומי הצוק הופיעו כבר באין ספור סרטים. נעבור את חופי הסחף השחורים ןשדה הלבה הגדול אלדראון (Eldhraun) לכפר המבודד קירקיובאיירקלאוסטר (Kirkjubæjarklaustur) שבסמיכות לו נבקר בקניון Fjardargljufur. מרחק נסיעה מוערך: 160 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: המפלים סיילילאנדפוס וסקוגפוס – קרחון סולהיימיוקול – קניון Fjaðrárgljúfur – שמורת דירהוליי – קירקיובאיירקלאוסטר.
פעילות אופציונלית: טיול אופנועי שלג על קרחון מירדאלסיוקול.
לינה אזור קירקיובאיירקלאוסטר

יום 4. פארק לאומי ואטנאיוקול – מפל משושי הלבה – לגונת הקרחונים.

לאחר שחלפנו על דרומה של איסלנד נגיע לאזור שבו השחקן המרכזי הוא ואטנאיוקול (Vatnajökull) הקרחון הגדול באירופה. לא ניתן לתאר את הנוף באיסלנד מבלי להאריך בחשיבותו של קרחון עצום מימדים זה לעיצוב פני האי. הקרחון מכסה 8% משטח ופעילות געשית הולכת ונשנית של הרי געש מתחת למעטה הקרח משנים את פני השטח ללא הרף. פארק לאומי ואטנאיוקול שמכסה בשטחו אתרים רבים וחשובים הוא כיום בפארק הלאומי הגדול באירופה. פארק סקפטאפל (Skaftafell) הוא אחד מגולות הכותרת של אזור זה. בנוף הדרמטי של הקרחון סביב, נמצא פארק ירוק וקסום עם שבילי הליכה רבים המובילים לעמדות תצפית על הקרחון העצום ומפלי מים רבים שהידוע מבניהם הוא מפל הבזלת השחור. בהמשך הדרך מזרחית לפארק נמצאת לגונת הקרחונים הססגונית, שברי הקרחונים שניתקים מאחד משלוחותיו של הקרחון הגדול צפים במים ולא המבקרים לא נותר אלא להתשאות מול העוצמה והיופי. שיט בלגונה בספינה אמפיבית אפשרי בכל תקופת הקיץ. מרחק נסיעה מוערך: 200 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: פארק סקאפטאפל – הלגונה הקרחונית – העיירה הופן.
פעילות אופציונלית: טיול אופנועי שלג על קרחון ואטנאיוקול – שיט בלגונת הקרחונים.
לינה אזור הופן


יום 5. הפיורדים של מזרח איסלנד – כפרי דייגים ציוריים ועדרים של איילי הצפון.

פיורדים ארוכים מחורצים בהרים משוננים, כפרי דייגים ציוריים ועדרים של איילי הצפון. אלו מסימני ההכר המובהקים של אזור הפיורדים המזרחיים. נסיעה לאורך הפיורדים המזרחיים זה כמו מסע לארץ אחרת, הריחוק הגיאוגרפי-תרבותי מרייקיאוויק שינה את אופיים של תושבי המקום. הקצב איטי יותר והפיורדים וההרים סביב הם התפאורה המושלמת לחיי ספנות ודייג. הפיורדים והאיים הקטנים הפזורים בם הם תחנת עצירה מצויינת למינים רבים של ציפורי ים כמו ברבורים לבנים ותוכוני ים (פאפינים). היער הגדול באיסלנד נמצא באזור המזרחי של איסלנד וסמוך אליו המפל התלוי (Hengifoss) אחד המפלים הגבוהים באיסלנד שהשביל הליכה אליו מציע את אחד מנקודות התצפית היפות ביותר בחבל ארץ זה. בנסיעה בחבל זה רצוי לפקוח עיניים סביב, אולי תזכו לראות את אחד מעדרי איילי הצפון הרועים פרא לצד הדרך. מרחק נסיעה מוערך: 280 ק"מ.
האתרים המרכזיים של היום: אגילסטדיר – הפיורדים המזרחיים.


פעילות אופציונלית: שיט לאי הציפורים פאפיי זמין במהלך הקיץ.
לינה אזור אגילסטדיר


יום 6. לאורכו של נהר היוקולסה – מפל דטיפוס – עמק אסבירגי – הוסאוויק בירת הלוויתנים.

מאגילסטדיר העיירה המרכזית במזרח איסלנד הדרך מובילה צפונה. הנוף משתנה בחדות מירוק לחום-אדמדם של הרמה הררית המפרידה את מזרח איסלנד מאזור הצפון. מפל דטיפוס (Dettifoss) העוצמתי הוא תוצר הפשרה של קרחון ואטנאיוקול הנמצא קילומטרים רבים דרומה. נהר היוקולסה א-פיולום (Jökulsá á Fjöllum) זורם בעוצמה מהקרחון לכיוון הים ויוצר את המפל החזק ביותר באירופה. המראה מדהים! במשך היסטוריה רצופת אירועים גיאולוגים קטסטרופלים נוצר עמק אסבירגי (Ásbyrgi) צפונית למפל, נחשול מים אדיר של הפשרה פתאומית חרץ בקרקע עמק רחב מימדים מוקף חומת סלע גבוהה. קשה שלא לעמוד נפעמים מול תופעת טבע כבירה כל כך שלקחה רגעים ספורים בלבד להיווצר. בהמשך מהעיירה הוסאוויק (Husvík) יש הזדמנות מצויינת לצפות בלווייתנים במימיו השקטים של המפרץ הסמוך. מרחק נסיעה מוערך: 250 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: קניון אסבירגי – יוקולסארגליופור – מפל דטיפוס – הוסאוויק.
פעילות אופציונלית: שיט לצפייה בלוויתנים מהעיירה הוסאוויק.
לינה אזור הוסאוויק.

יום 7. נוף מכוכב לכת אחר – טיול באתרים סביב אגם מיוואטן.

אזור אגם מיוואטן נחשב ל"יהלום שבכתר" באזור צפון איסלנד. מעט מאד המקומות המרכזים אתרים מעניינים רבים כל כך בתחום גיאוגרפי מצומצם. מכתש קוורפיאטל (Hverfjall) הינו המכתש הגדול באיסלנד שנראה כאילו נוצר מפגיעת מטאור, צורתו המושלמת מסתירה את העובדה שמדובר בתופעת וולקנית. שביל הליכה מוביל לראשו המכתש. להלך בשבילי ליירניוקור (Leirhnjúkur) משול להליכה על כוכב לכת אחר. ריחות הגופרית והצבעים העזים הם עדות טרייה להתפרצות הר געש קרפלה (Krafla) שנמצא בסמוך. מכתש ויטי בראש קרפלה הוא תחנת עצירה שאסור לפספס. אתרים רבים נוספים נמצאים סביב האגם. באזור אגם מיוואטן מומלץ לבקר במרחצאות התרמיים המעולים לאתנחתא רגועה בנוף חד פעמי. מרחק נסיעה מוערך: 240 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: אגם מיוואטן.
פעילות אופציונלית: רחצה במרחצאות תרמיים.
לינה אזור מיוואטןהוסאוויק

יום 8. אקוריירי בירת צפון איסלנד – חצי האי של הטרול – חבל מגדלי הסוסים.

במרחק לא רב מאגם מיוואטן נמצאים מפלי האלים (Goðafoss) אחד משורה ארוכה של מפלי מים מדהימים המעטרים את איסלנד. מלבד יופיים, למפלים יש חשיבות היסטורית והם תחנת עצירה חובה בדרך לעיר הבירה של מחוז הצפון, אקוריירי (Akureyri). תושביה של אוקויירי מתגאים בעירם היפה שנושקת לפיורד יפיפה ונהנת ממזג אויר מהטובים באיסלנד למרות מיקומה הצפוני. אקוריירי היא השער לחצי האי של הטרול (Trollaskagi) לשון יבשתית עם הרים גבוהים וקרחוני עד. טיול סביב חצי האי מציע את הנופים הדרמטים ביותר של איסלנד. כדאי לעצור בכפרים הציורים בדרך ולהנות מהנוף הנפלא. חבל ארץ סקגפיורדור (Skagafjorður) ממערב לאקוריירי הוא אחד המקומות הטובים באיסלנד לטיולי רכיבה על סוסים, הסוסים האיסלנדים רועים בחוות לאורך צידי הדרכים והם מקור גאווה לתושבים. הסוסים האיסלנדים הם זן יחודי שגדל בתנאי בידוד והתשבחות בתהליך של מאות שנים. מרחק נסיעה מוערך: 200 ק"מ.
האתרים המרכזיים של היום: אקוריירי – חבל סקגפיורדור.


פעילות אופציונלית: טיול רכיבה על סוסים איסלנדים.
לינה חבל סקגפיורדור

יום 9. מושבות כלבי ים בחצי האי וטסנס – חצי האי סנייפלסנס – כפר הדייגים סטיקיסהולמור.

הנוף הירוק הבוהק של חבל סקגפיורדור משתנה לאיטו ככל שאנו מתקרבים בכביש הטבעת המעגלי לעבר חצי אי וטסנס (Vatnsnes). אגדות רבות נקשרו בחצי אי זה, לחופיו ניתן לראות מושבות של כלבי ים רבים המנקדים את החופים. מצידו המערבי-צפוני של חצי האי ניתן לראות מרחוק את פסגות ההרים הגבוהות של הפיורדים המערביים. פסל ענקי של לבה קפואה המזכירה ספינה טבועה מעטרת את חופיו של חצי האי. לאחר שנקיף את חצי האי נמשיך לחצי האי סנייפלסנס. סטיקיסהולמור (Stykkishólmur) היא כפר הדייגים המרכזי של חבל ארץ זה. במרכז הכפר עומד נמל טבעי של אי שחובר ליבשה. גרם מדרגות מוביל למגדלור בראשו של האי לנקודת תצפית מדהימה על אלפי האיים הפוזרים במפרץ הסמוך. סטיקיסהולמור היא תחנה מצויינת להתחיל את הטיול בפארק לאומי הנמצא בהמשך הדרך. מרחק נסיעה מוערך: 350 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: בתי הדשא בגלומבאייר – חצי האי וסטנס.
לינה סנייפלסנס

יום 10. מסע לבטן האדמה – טיול בפארק לאומי סנייפלסיוקול.

מהעיירה היפה סטיקיסהולמור יתחיל הביקור שלנו בחבל הארץ המיוחד שנקרא חצי האי סנייפלסנס. סטיקיסהולמור עם הנמל הקטן והמקסים היתה בעברה מרכז סחר ותחבורה. היום מושקע מאמץ כדי לשמר את בתיה העתיקים. המבנה העתיק ביותר הוא הבית הנורוגי המשמש היום כמוזיאון פולקלור. הרבה אמנים גרים בעיירה ובקיץ יש בה שוק אומנים, בתי קפה ומסעדות. הנוף היפה ביותר נשקף מהכנסיה ובניין ספריית המים. באיזור ישנם סלעים ושרטונים רבים ולכן מרובים המגדלורים. סלע אחד גדול מגן על הנמל, ואפשר לטפס עליו (מדרגות מסודרות) ולהנות מיופיה של העיירה הקטנה על רקע פסגות מושלגות. על "ההר הקדוש" הלגפל (Helgafell) בכניסה לעיירה שעליו יש שרידי כנסיה ומנזר. גודרון, הגיבורה של הסאגה של אנשי לאקסאדל, אחת הסאגות היפות של איסלנד, המספרת על משולש אהבה טראגי, בילתה את שארית ימיה במנזר על ראש הגבעה. הנסיעה לאורך הכביש המקיף את סנייפלסנס מובילה אותנו בין נופי הרריים, מרחבים ירוקים, מפלים קטנים היורדים מההר וישובים עם נמלים קטנים. כמעט מכל מקום ניתן לראות את הקרחון בראשו של הר הגעש. הנסיעה בכבישים החוצים את חצי האי יפה במיוחד. קרחון סנייפלסיוקול מכסה הר געש פעיל שממנו מתחיל "המסע לבטן האדמה" בספרו המפורסם של ז'ול ורן. פארק סנייפסלסיוקול מציע למבקרים בו מגוון גדול של מסלולי טיול, אטרקציות, נופים מרהיבים, תופעות טבע וציפורים רבות שמקננות באזור. האיזור קשור בדמויות היסטוריות ובסאגות רבות. נבלה את שארית היום באיזור. אחר הצהריים ניסע לרייקיאוויק. מרחק נסיעה מוערך: 230 ק"מ.


האתרים המרכזיים של היום: מכתש אלדבורג – סטיקיסהולמור – קרחון סנייפלסיוקול – ארנרסטאפי והטנר.
לינה רייקיאוויק.

יום 11. רייקיאוויק – הלגונה הכחולה – קפלאוויק (טיסה).

את שארית היום נקדיש לטיול ברייקיאוויק, לפני הטיסה נעצור לטבילה בלגונה הכחולה הנמצא סמוך לשדה התעופה. הלגונה ההכחולה היא אחד האתרים המפורסמים באיסלנד ונחשב לאחד מעשרת אתרי הספא הטובים בעולם. סיום ראוי לחוויה הנפלאה שלנו באיסלנד. החזרת הרכב בשדה התעופה לפני הטיסה.
פעילות אופציונלית: רחצה בלגונה הכחולה.

הערה: אנו שומרים לעצמנו את הזכות לשנות את סדר כיוון הנסיעה.

לפרטים והרשמה >>