אל מדבר הקרח והאש – טיול חוצה איסלנד

ברוח למציאות אחרת, להתנתק מהרעש ולנחות במקום בו הזמן זורם בקצב אחר. טיול מאורגן יחודי לקבוצות בינלאומיות ברכב שטח. חוויה איסלנדית אמיתית כפי שרק המקומיים מכירים! נטייל לאורך מסלול הררי באוטובוס מיוחד שמותאם גם לשטח ומאפשר לנו לשלב מסלולים קלאסיים עם המרכז ההררי הפראי והמרתק של איסלנד.

אל מדבר הקרח והאש – טיול חוצה איסלנד

אל מדבר הקרח והאש – טיול חוצה איסלנד

11 יום 

לברוח למציאות אחרת, להתנתק מהרעש ולנחות במקום בו הזמן זורם בקצב אחר. טיול מאורגן יחודי לקבוצות בינלאומיות ברכב שטח. חוויה איסלנדית אמיתית כפי שרק המקומיים מכירים! נטייל לאורך מסלול הררי באוטובוס מיוחד שמותאם גם לשטח ומאפשר לנו לשלב מסלולים קלאסיים עם המרכז ההררי הפראי והמרתק של איסלנד. טיול זה יחשוף בפנינו את הטבע האיסלנדי היחודי על כל רבדיו המנוגדים. שילובים של קרח ואש, עושר בצבעים מול שדות של לבה שחורה, טבע עוצמתי וכביר מצד אחד, גם עדין ושברירי מצד שני. טיול שהוא חוויה איסלנדית מלאה.
המטיילים שלנו מאד נהנים מטיולים בינלאומיים ולא פעם המפגש החברתי הוא בונוס אמיתי לטיול כולו!
מקסימום 19 מטיילים בקבוצה!

לפרטים והרשמה >>

מסלול הטיול:

יום 1. נחיתה – רייקיאוויק.

ניתן להגיע בכל שעה – לילה ראשון כלול במחיר. את שארית היום ניתן להקדיש לטיול עצמאי בעיר הבירה של איסלנד, רייקיאוויק. העיר שהוכרה מספר שנים ברציפות כעיר "הירוקה" בעולם. רייקיאוויק היא מקום משיכה למוסיקאים ואמנים מתחומים שונים הבאים לקבל השראה מהאווירה התוססת והנופים המרהיבים המקיפים את העיר.


האתרים המרכזים של היום: רייקיאוויק.
לינה: רייקיאוויק.


יום 2. גייזר – מפל גולפוס – פארק ת'ינגווטליר (מעגל הזהב).

פגישת הקבוצה עם המדריך בבוקר בלובי המלון.
נטייל במסלול "מעגל הזהב" הקלאסי. אנחנו מתחילים את הטיול בפארק הלאומי תינגוואטליר, זהו אתר בעל חשיבות גיאולוגית וגם היסטורית. הפארק מהווה נקודת מפגש של שני לוחות טקטוניים המחברים את אמריקה ואירו-אסיה. בשביל המוביל לפארק נצעד בין שתי יבשות. תינגוואטליר הוא גם אתר היסטורי חשוב ונקודת ציון חשובה, שם התכנס לראשונה הפרלמנט הראשון בעולם, האלטינגי. ממשיכים לתחנה הבאה, אנחנו נוסעים לאזור הפעיל מבחינה גיאותרמית גייזרת אותו סילון קיטור מתפרץ הידוע בעולם כולו שנתן את שמו לתופעה. המקום כולו שוקק פעילות גיאותרמית בצורת מעיינות חמים ובריכות בוץ רותח. סטרוקטור הוא גייזר הפעיל ביותר,כל כמה דקות הוא יורה סילון מים גבוה לשמים. נמשיך הלאה אל גולפוס "מפל הזהב", נחשב ע"י רבים למפל היפה באיסלנד.


האתרים המרכזים של היום: פארק תינווטליר (אונסקו) – מפל גולפוס – פארק הגייזרים
לינה: אזור קוולסווטלור.

יום 3. ויק – צוק דירהוליי – קיריובאיירקלאוסטר.
נתפעל משני המפלים היפים – סקוגפוס, וסליאלאנדאפוס לפני שנתחיל בחציית המישורים של אזור הסחף הקרחוני בדרכינו לנקודה הדרומית ביותר באיסלנד. נעצור כדי ליהנות מהנוף הנהדר בצוקי דירהוליי, הנקודה הדרומית ביותר באי בה אלפי תוכי ים (פאפינים) וציפורי ים אחרות מקננות כל קיץ.
ב- Reynishverfi נוכל לטייל על החוף עם החול השחור וליהנות מהנוף אל הצוקים. נחצה את Eldhraun שדה הלבה הגדול מסוגו בעולם הנגרם מההתפרצות יחידה באיסלנד.


האתרים המרכזים של היום: מפלי המים סקוגפוס וסליילאנדפוס – שמורת דירהוליי – חופי ים שחורים.
לינה: אזור קירקיובאיירקלאוסטר.

יום 4. פארק לאומי סקאפטפל – הלגונה הקרחונית.

נתחיל את היום בביקור בלגונה הקרחונית יוקולסורלון, גושי קרחונים שניתקו מהקרחון הסמוך צפים במימיה הכחולים של הלגונה, המקום שימש תפאורה טבעית לסרטים רבים בינהם סרטי ג'יימס בונד. אופציונלי – לקחת שיט בסירה בין הקרחונים הצפים – חוויה מומלצת.
נבלה את אחר הצהריים בפארק הלאומי סקאפטאפל, הפארק מציע מגוון מסלולים ברמות קושי שונות. נטייל בין שבילי הפארק הנמצא לרגלי קרחון ואטנאיוקול, הגדול באירופה.


האתרים המרכזים של היום: פארק סקאפטאפל – הלגונה הקרחונית.
לינה: אזור קירקיובאיירקלאוסטר.

יום 5. שמורת ההרים הצבעוניים של לנדמנלאוגר.

נעלה על הדרך ההררית שחוצה את מרכז איסלנד בדרכינו ללנדמנלאוגר. לנדמנלאוגר הוא אזור מרהיב במרכז האי המוקף בהרי ריאולייט צבעוניים. אפשרות לרחצה בבריכה גיאותרמית טבעית.
הנוף היחודי של העמקים וההרים הצבעוניים של לנדמנלאוגר הנחשב לאחת מהפנינות של מרכז איסלנד נוצרו בהתפרצויות געשיות מתחת לכיפות הקרחונים שכיסו את האזור בזמן עידן הקרח. באזור ישנם מספר מסלולי הליכה.

האתרים המרכזים של היום: ההרים הצבעוניים בלנמנלאוגר – בריכות גיאותרמיות טבעיות – הר הגעש הקלה – שדות לבה.
לינה: אזור Þjórsárdalur.

יום 6. "חוצה איסלנד" דרך ספרנגיסאנדור.

נגלה חלקים מוסתרים של מרכז איסלנד עם נופים שנחבאים רוב הזמן משאר העולם. ספרנגיסאנדור הוא אחד מהאזורים הנידחים במרכז איסלנד. ללא תושבים וכמעט ללא דרכים, הוא ללא ספק אחד המקומות המרתקים באי. נעבור בחבל ארץ מדברי זה המפריד בין צפון איסלנד לדרומה שעביר לרכבים רק בתקופת הקיץ. נחצה את שדה הלבה הגדול ביותר בעולם וגם נהרות במידת הצורך.


האתרים המרכזים של היום: דרך ספרנגיסאנדור – מפל אלדריאפוס.
לינה: אזור אגם מיוואטן.

יום 7. חצי האי טיורנס – אסבירגי – מפל דטיפוס – אגם מיוואטן.

לפנינו יום מלא בהרפתקות עם תפאורה טבעית של נופים שמימיים. המסע מתחיל עם הקפה של חצי האי טיורנס. נבקר בקניון בצורת הפרסה הענקית בפארק אסבירגי. לפי המיתולוגיה הנורדית, את הפרסה הטביע בקרקע סוסו בעל שמונה הרגליים של אבי האלים אודין. נמשיך לראות את מפל דטיפוס בפארק יוקולסארגליופור. דטיפוס הוא המפל הגדול באירופה, כמויות מים במידה לא נתפסת נופלות בעוצמה אדירה במרחק מטרים ספורים מאיתנו. נמשיך לאזור היפהפייה של אגם מיוואטן, גן עדן לחובבי טבע וצפרים. נראה את האזור על תצורות הלבה המיוחדות בו ונלמד על "המכתשים המדומים" הפזורים מסביב לאי. הרבה אנשים מתארים את הביקור במקום כטיול בכוכב לכת אחר.


האתרים המרכזים של היום: פארק יוקולסארגליופור – דטיפוס המפל החזק באירופה – פעילות גיאותרמית.
לינה: אזור אגם מיוואטן.

יום 8. אקוריירי – חבל סקגפיורדור.

לפני שנמשיך לאקוריירי, בירת צפון איסלנד. נעבור במפל גודפוס – "מפל האלים". נבלה את היום באקוריירי העיר היפה. הביקור יכול לכלול סיור בגנים הבוטניים.
נמשיך לסקגאפיורדור, אזור עם נוף מעורר ההשראה. אזור זה מפורסם במגדלי הסוסים הרבים, הסוס האיסלנדי הוא אחד החיות המזוהות ביותר עם האי. הוא לא גבוה, אך הוא חסון ובעל חן יוצא דופן. נבקר באתרים באזור בעלי חשיבות היסטורית שנוגעות לסיפורי הסאגות, נלמד כיצד חיו האיסלנדים בעבר. בערב, אפשרי לעשות טיול רכיבה על סוסים ויקינגים גזעיים או לעשות טיול רגלי בנוף הציורי.


האתרים המרכזים של היום: גודאפוס מפל האלים – אקוריירי בירת צפון איסלנד – סוסים איסלנדים.
לינה: אזור Hvammstangi.

יום 9. קוומסטאנגי – החווה של "אריק האדום" – חצי האי סנייפלסנס.

המסע ממשיך דרך אדמות חקלאיות פוריות. נעבור דרך Laxárdalsheiði למוזיאון הויקינגי איריקסטאדיר, שם נמצא הבית המקורי בו חי הויקינג המפורסם "אריק האדום", שם גם נולד בנו לייף איריקסון, האירופאי הראשון שביקר באמריקה, עוד לפני קולומבוס. נמשיך במסע דרך כפרי דייגים קטנים בחוף הצפוני של חצי האי סנייפלסנס.


האתרים המרכזים של היום: חבל סקגפיורדור – מקום הולדתו של הויקינג אריק האדום – כפרי הדייגים בחצי האי סנייפלסנס.
לינה: אזור סנייפלסנס.

יום 10. פארק הלאומי סנייפלסיוקול.

בבוקר ניסע לקצה המערבי של חצי האי סנייפלסנס, שם נמצא הפארק הלאומי סניפלסיוקול. נטייל סביב קרחון סנייפלסיוקול האגדי שבו על פי ז'ול ורן, נמצאת הכניסה למרכז כדור הארץ (כפי שמתואר בסיפרו "מסע אל בטן האדמה"). נמשיך לחוף הים הסלעי היפה דופאלונסאנדור ,נטייל לאורך החוף עטור עמודי הבזלת ואבני הלבה השחורות. נעצור בכפר הדייגים הציורי ארנרסטאפי ונצא לטיול רגלי ייחודי בין הכפרים ארנרסטאפי והטנר, לפני שנמשיך בדרכינו לרייקיאוויק. סיום הטיול המודרך.


האתרים המרכזים של היום: קרחון סנייפלסיוקול – חופי ים שחורים – צוקי ציפורים ותצורות לבה – כפרי דייגים יפים.
לינה: רייקיאוויק.

יום 11. רייקיאוויק – קפלאוויק (טיסה).

שארית היום ניתן להקדיש לטיול עצמאי ברייקיאוויק עד הטיסה.

לפרטים והרשמה >>