תפריט עמוד

שביל ישראל לאופניים יוצא לדרך

שתפו:

פורסם מכרז למקטע הראשון של שביל אופניים שיעבור לאורך כל מדינת ישראל, מהחרמון עד לאילת. המקטע הראשון, שאורכו 85 ק"מ, יעבור בשמורות טבע צוקי שיירות והרי אילת

פורסם 9.2.10
לאחר כארבע שנות תכנון יוצא לדרך הביצוע של הקמת שביל ישראל לאופניים. בימים אלו יצאה רשות הטבע והגנים במכרז להקמת המקטע הדרומי ביותר של המסלול, שיקשר בין מעלה שחרות, דרך תמנע ועד לאילת. המקטע, שאמור להיפתח לציבור הרוכבים בחודש אפריל, יהיה באורך של כ-85 ק"מ. עלותו הכוללת של המקטע עומדת על כחצי מיליון שקלים מתקציב משרד התיירות, וזאת מתוך כ-100 מיליון שקלים, שיוקצו ליישום תכנית לקידום ענף רכיבת האופנים. את התוכנית מכינה ועדת היגוי, בראשות משרד התיירות, והיא כוללת פיתוח תשתיות של כ-4,900 ק"מ של שבילים מגוונים, מוקדי שירותים נלווים ופעילויות חינוך קהילה והסברה. שבילים אלה, יתווספו לכ-600 ק"מ של שבילים קיימים וכ-1,400 ק"מ של שבילים המקודמים מתקציבים נפרדים.

במסגרת התוכנית, יוקם שביל ישראל לאופניים לאורכה של המדינה, מהחרמון בצפון ועד לים בדרום מפרץ אילת. השביל מתוכנן כך שיתאים לרוכבים ברמה בינונית, ויציע ממיטב הנופים והמראות שיש לארץ להציע. השותפים לפרויקט הם רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל, משרד התיירות, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע, מועצות מקומיות, איגוד רוכבי האופניים ומתנדבים רבים שביקשו לסייע. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר כי משרד התיירות מתכוון לקדם את ענף רכיבת האופניים ולהפכו ל"מרכיב מהותי בתרבות הבילוי והפנאי, כאמצעי תחבורה נגיש, חסכוני המשתלב עם הסביבה וכתחום נוסף המעשיר את המוצר התיירותי של ישראל".

המקטע הדרומי של מסלול האופניים יוקם בשטחי שמורת טבע הרי אילת וצוקי שיירות. השביל ייסלל על דרכי עפר קיימות ועל השביל החדש שהוקם לאחרונה על ידי קק"ל ועיריית אילת. במקטע הראשון של השביל ייהנו הרוכבים מסינגל מדברי הררי מרהיב עם נקודות לתצפית על הערבה ובקעת תמנע, יחלפו בבאר מלחן ובנחל מתק, ימשיכו למעלה סיירים ועד למבואה וחניון הלילה שבתמנע. מקטע היום השני יתחיל בקטע רכיבה נוח מתמנע, דרך נחל שחמון ועד למפרץ אילת. הלל זוסמן, מנהל פרויקט שביל ישראל לאופניים אמר כי תכנון שביל לאופניים בשטחי שמורות טבע אינו דבר מובן מאליו, "לא מבחינת שמירת הטבע ולא מבחינת בטיחות הרוכבים והשפעתם על המטיילים האחרים, ולכן נדרשנו – ועוד נדרש- לעבודה מאומצת ורבה. אני בטוח שהתוצאה תהיה מקצועית ביותר ומקווה שהרוכבים יקפידו על כללי הרכיבה ושמירת הטבע, ובעיקר ייהנו מכל מה שיש למדינה להציע לרוכבי האופניים".

מידע על שביל ישראל לאופניים באתר הרשמי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

שתפו: