תפריט עמוד

רכבות הלילה הטובות באירופה

שתפו:

עד לפני כמה עשורים רכבות לילה היו אמצעי תחבורה פופולרי באירופה, אבל עם כניסתן של חברות התעופה הזולות לשוק התעופה, חלה ירידה בפופולריות שלהן. בשנים האחרונות נראה שרכבות הלילה זוכות לעדנה מחודשת, ואפשר להבין מדוע. במקום להגיע לשדה התעופה זמן רב לפני ההמראה, לפעמים באמצע הלילה, להמתין בתורים אינסופיים, לשבת בצפיפות של המטוס ואחר כך לנסוע במונית או באוטובוס למרכז העיר ולהגיע עייפים ליעד, אפשר לעלות בערב על הרכבת, ליהנות מהנופים הנשקפים בדרך, לישון בנוחות בקרון השינה ולהגיע בבוקר רעננים ליעד. לכך יש להוסיף את העובדה המשמחת שנסיעה ברכבת לילה חוסכת לילה במלון. דבר נוסף ולא פחות חשוב – נסיעה ברכבות לילה מציעה טיול בקצב אחר שנלווית לו הילה רומנטית, ובמיוחד כשנסיעה כזו מהווה חלק מטיול רכבות באירופה.

לקריאה נוספת:

יש כמה סיבות לפריחה המחודשת של רכבות הלילה. אחת מהן נעוצה במשבר התעופה שפקד את אירופה בתקופת הקורונה ולאחריה כשטיסות רבות בוטלו בזו אחר זו, וגם כשהטיסות יצאו לדרך המזוודות לא הגיעו ליעדן, מה שגרם לרבים לבחור בחלופה הבטוחה יותר של הרכבת. סיבה נוספת ולא פחות משמעותית היא משבר האקלים – טיסה יכולה להזיק לאקלים יותר מפי 80 בהשוואה לנסיעה ברכבת. עבור נוסעים מודעים שרוצים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם, הבחירה ברורה.

לצערנו, החזון של רכבת שתיסע מישראל לדמשק, לתורכיה ולאירופה נראה בימים אלה רחוק מתמיד (אפשר רק להתגעגע לרכבת החיג'אזית שפעלה פה פעם), אבל אם אתם רוצים לגלות את את אירופה תוכלו לצאת לכמה מסעות רכבת נפלאים במרחק טיסה קצרה. הנה כמה מסלולי רכבות לילה באירופה שכדאי לנסות:

מוונציה לפריז באוריינט אקספרס

רכבת הלילה המפורסמת והיוקרתית מכולן היא רכבת האוריינט אקספרס (Venice Simplon Orient Express), שריד לעולם אחר של רכבות פאר קלאסיות שכבר כמעט ואינן בנמצא. כאן העיצוב והפאר הם חלק מהחוויה – חיפויי עץ, וילונות כבדים, מנורות עתיקות, מראות בסגנון האר-דקו ומלצר שמספק מענה לכל גחמה שלכם. מי שהתקציב לא מהווה עבורו מכשול (וזה כנראה כל קהל היעד של הנוסעים ברכבת, שמחיר הנסיעה בה מתחיל ב-3,530 ליש"ט לאדם), יכול להתפנק בסוויטה פרטית עם אמבטיית שיש, באטלר צמוד ושמפניה ללא הגבלה. לא משנה באיזה קרון תלונו, תוכלו ליהנות מארוחת צהריים בת שלוש מנות וארוחת ערב בת ארבע מנות שמוכנות על ידי שפים צרפתים. הארוחות מלוות ביין ובשמפניה,  מוגשות בקרון המסעדה האלגנטי ומלוות בנגינת פסנתר. למחרת בבוקר תוגש לכם ארוחת בוקר לחדר השינה.

כמו בשייט בספינת תענוגות יוקרתית, נראה שהעיקר הוא מה שמתרחש בתוך הרכבת ולא מחוץ לה, אבל אם בכל זאת אתם מתעניינים בדרך, לא תצטערו. הרכבת יוצאת ב-11:30 מוונציה, נוסעת דרך הנופים הדרמטיים של הרי הדולומיטים ואז חוצה את הגבול לשווייץ, שם היא נוסעת בין הרים ואגמים. בהמשך הרכבת נכנסת לצרפת ונוסעת דרך נופים כפריים ופסטורליים עד שהיא מגיעה לפריז ביום המחרת ב-13:00 בצהריים.

פרטים נוספים באתר הרכבת

פאר והדר ברכבת האוריינט אקספרס מוונציה לפריז | צילום: Filippo.P / Shutterstock.com

פאר והדר ברכבת האוריינט אקספרס מוונציה לפריז | צילום: Filippo.P / Shutterstock.com

מטרונדהיים לבודו

הנופים של נורווגיה, על הפיורדים, היערות והאגמים ועיירות הדייגים הצבעוניות, הם מהיפים בעולם, והנסיעה מטרונדהיים לבודו מהווה הזדמנות נהדרת לחוות אותם. למרות שהרכבת שנוסעת בין שתי הערים לאורך 729 ק"מ מציעה קרונות שינה, יהיה זה בזבוז זמן לישון בדרך. בקיץ, כשהשמש בחוג הארקטי כמעט ואינה שוקעת, תוכלו לראות את כל היופי הזה גם בלילה. בחורף אמנם חשוך רוב היום, אבל הנסיעה ביערות המכוסים שלג עוצרת נשימה לא פחות, ומלבד זאת – מתי עוד יש לכם סיכוי לראות איילי צפון ולצפות בזוהר הצפוני בעודכם יושבים בקרון רכבת?  הרכבת יוצאת לדרך ב-23:05 ובסביבות שש וחצי בבוקר היא חוצה את חוג הקוטב הצפוני  – הכרוז של הרכבת מכריז על זה, כך שלא תוכלו לפספס. בתשע בבוקר הרכבת מגיעה  לבודו, שהיא, אגב, בירת התרבות האירופית לשנת 2024.

פרטים נוספים באתר האינטרנט

בחורף או בקיץ נסיעת הרכבת מטרונדהיים לבודו מציעה מראות קסומים

בחורף או בקיץ נסיעת הרכבת מטרונדהיים לבודו מציעה מראות קסומים

מלונדון לפורט וויליאם

רוצים לטייל בסקוטלנד? תוכלו לטוס לשם עם קונקשן בלונדון או באחת מערי אירופה, אבל הרבה יותר מהנה לבלות כמה ימים בלונדון הנהדרת ואז לעלות על ה-Caledonian Sleeper שתיקח אתכם, דרך כמה ערים נהדרות כמו אדינבורו ואינברנס, אל ההיילנדס של סקוטלנד. כמה שעות אחרי שתלכו לישון בלונדון הסואנת, תתעוררו מול נופים שונים לחלוטין, שכמחלון הרכבת נשקפת השממה המרהיבה ומלאת המסתורין של ההיילנדס, על ביצות הכבול והצבאים האדומים שמתגוררים בה.

הרכבת חולפת על פני נופי ההיילנדס בסקוטלנד | צילום: Joe Dunckley / Shutterstock.com

הרכבת חולפת על פני נופי ההיילנדס בסקוטלנד | צילום: Joe Dunckley / Shutterstock.com

הרכבת הנוחה והמודרנית מציעה מגוון אפשרויות לינה לכל כיס – מנסיעה במושבים נוחים שאפשר להשכיב, עם נקודת הטענה לטלפון, מנורת קריאה ותא אחסון שאפשר לנעול, ועד לחדרים עם מיטה זוגית וחדר רחצה פרטי, כשארוחת הבוקר כלולה במחיר, ויש עוד כמה אפשרויות בין לבין. יש גם מסעדה שמגישה מטעמים מהמטבח הסקוטי. זוהי לא רק נסיעת רכבת נופית, מסעירה ונוחה – היא גם משתלמת – במחיר של לילה במלון תקבלו נסיעה נופית עם לינה בחדר פרטי ותרוויחו יום נוסף בטיול. כשתגיעו ביום המחרת לפורט וויליאם תראו את בן נוויס, הגבוה בהרי סקוטלנד, מתנשא מעליכם. אם תרצו ליהנות מנסיעת רכבת נופית נוספת, תוכלו לנסוע  מפורט ווילאם למאלייג ברכבת קיטור עתיקה שהתפרסמה כרכבת של הארי פוטר והנסיעה בה נחשבת לאחת מהנופיות בעולם.
פרטים נוספים באתר הרכבת

קרון השינה ברכבת Caledonian Sleeper | צילום: באדיבות Caledonian sleeper

קרון השינה ברכבת Caledonian Sleeper | צילום: באדיבות Caledonian sleeper

מציריך לזגרב

רכבת NightJet הזו שחוצה חמש מדינות בתוך 15 שעות נחשבת לאחת מהנופיות באירופה, ובצדק. זו הסיבה שמומלץ במיוחד לנסוע בה בקיץ, כשהשמש זורחת שעות ארוכות. ככה תוכלו להספיק להנות מנופי האלפים השוויצרים בערב, לפני שהשמש שוקעת (הרכבת עוזבת את ציריך בשעה 19:40). בהמשך הרכבת עוברת (מבלי לעצור) בנסיכות הזעירה ליכטנשטיין. בשעות הלילה כנראה תפסידו את הנופים היפים של אוסטריה, אבל אם אתם משכימי קום (וזה שווה את זה), תזכו לראות את השמש זורחת על האלפים באוסטריה.

רכבת לילה מציריך לזגרב

בסביבות השעה שבע בבוקר הרכבת נכנסת לסלובניה ואת החלק הזה של המסע אזור לכם לפספס, שכן המקטע האחרון של הנסיעה בין לובליאנה בירת סלובניה לזגרב בירת קרואטיה, בו הרכבת מתפתלת לצד נהר הסאווה, ציורי במיוחד.

פרטים נוספים באתר הרכבת

המקטע האחרון של הרכבת מציריך לזגרב, בו הרכבת חולפת ליד נהר סאבה, ציורי במיוחד

המקטע האחרון של הרכבת מציריך לזגרב, בו הרכבת חולפת ליד נהר סאבה, ציורי במיוחד

מאינסברוק לקלן

רכבת נוספת שנוסעת בנופים אלפיניים נהדרים היא הרכבת מאינסברוק שבאוסטריה לקלן שבגרמניה. אחרי כמה ימים באינסברוק בירת טירול, בין אם ביליתם אותם בטיולי הליכה או בסקי, עלו על הרכבת הזו ותיהנו מתנאים נוחים ומפנקים, עם תאי שינה דו קומתיים ובהם דרגשי שינה משודרגים במפלס העליון. למרות התנאים הנוחים, אל תרשו לעצמכם לישון עד מאוחר – בשעות הבוקר המוקדמות הרכבת חולפת בעמק הריין על פני טירות וכרמים, ולא יכולה להיות פתיחה טובה מזו ליום (או סיום טוב מזה למסע).  אם זה לא מספיק, כשתצאו מתחנת הרכבת בקלן תראו ממש ממול את הקתדרלה המפורסמת של קלן, מהגדולות בעולם, שנחשבת לסמלה של העיר היפה.

פרטים נוספים באתר הרכבת

הרכבת מאינסברוג לקלן חולפת בבוקר בנופים הציוריים של עמק הריין | צילום: SkandaRamana / Shutterstock.com

הרכבת מאינסברוג לקלן חולפת בבוקר בנופים הציוריים של עמק הריין | צילום: SkandaRamana / Shutterstock.com

מבריסל לוונציה

הרכבת הזו, שתחל לפעול בפברואר 25 ותפעל רק בחודשי החורף, נועדה במקור להקל על הגולשים להגיע למדרונות הסקי, אבל הנסיעה בה היא תענוג לכל מי שרוצה לצאת לטיול חוצה מדינות באירופה. הנסיעה תתחיל בשעה 17:00 בבריסל ומשם תמשיך לאנטוורפן. לאחר מכן הרכבת תחצה את הגבול לאוטרכט ולרוטרדם שבהולנד ואז תמשיך לקלן ולמינכן שבגרמניה. בהמשך הנסיעה תגיע לשיאה כשתגיע לאינסברוק שבאלפים האוסטרים ולבולצאנו שבהרי הדולומיטים באיטליה – מקטע זה של הנסיעה יהיה בשעות הבוקר ביום למחרת, כך שתוכלו ליהנות מהנופים ההרריים היפים. לבסוף, הרכבת תמשיך לוורונה ולוונציה, שם, כעבור 20 שעות, תסתיים הנסיעה. את ארוחת הערב תוכלו לאכול בקרון המסעדה בזמן שהרכבת משקשקת בין אוטרכט לקלן. עם תזמון טוב, תוכלו לסיים את הנסיעה בקרנבל המסכות של ונציה. הרכבת עצמה נוחה אך לא מפנקת – יש בה תאי שינה עם שלושה דרגשי שינה לכל היותר, מצעים וכיור, בעוד ששירותים משותפים נמצאים מחוץ לתא. מחיר הנסיעה כולל גם משקה קבלת פנים, מים מינרלים וארוחת בוקר, כשארוחות נוספות ניתן לרכוש בתוספת תשלום.

פרטים נוספים באתר הרכבת

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

שתפו: