בין אם אתם מצלמים ליד הבית או רוצים להצטייד במצלמה לקראת טיול, חשוב לדעת איזה ציוד צילום יתאים לכם ביותר. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות סדר בתיק הצילום שלכם. נתחיל באלו שמעוניינים לסחוב כמה שפחות ורוצים להשיג כמה שיותר: עבורם יש מצלמות קומפקטיות דוגמת canon sx700 שמציגות יכולות זום מרשימות במיוחד בגוף בגודל של חפיסת קלפים, נוחות גבוהה ומצלמה שנכנסת בקלות כמעט לכל מקום. לעומתם, יש את אלו שרוצים להרגיש מצלמה ביד ולהשיג את נוחות האחיזה הטובה כמו במצלמות מקצועיות, אך אינם מעוניינים להוצאה הכרוכה בכך. עבורם יש מצלמות גדולות יותר המספקות אחיזה נוחה לצד זום חזק במיוחד כמו canon sx50is, שעליה ועל יכולותיה דובר רבות. לציוד צילום איכותי וייעוץ מקצועי בנושאי צילום וציוד לחצו כאן >>
יתרונן של מצלמות אלו הוא בזום החזק שלהן, אך חסרונן הוא בחיישן הקטן שבתנאי אור קשים עלול לספק תוצאות בינוניות. לאלו שמעונינים במצלמות קטנות, אך שאינם רוצים להתפשר על איכות ניתן למצוא מצלמות דוגמת Canon G16 או Canon G1X II, בעלות החיישן הגדול והאופטיקה מהגבוהות ביותר.
לאלו שנהנים לקחת איתם את האופטיקה הטובה ביותר, שמוכנים להשקיע בציוד טוב, קיימות מצלמות הרפלקס או dslr. אלו מצלמות שניתן להחליף בהן עדשות לצורך התאמה מקסימלית לצרכי הצלם. אופן הצילום בהן הוא על ידי מבט דרך העינית, למרות שניתן כיום להביט דרך המסך, אך צורה זו גוזלת סוללה ומאטה מאוד את המצלמה בגלל שיטת העבודה של המצלמה המצריכה עבודה עם המראה. יש שני כיווני בחירה: הראשון, מצלמות עם חיישן בגודל מלא, כמו Nikon D800/D810/D610 או Canon 5d mark III / 6D, מצלמות שמספקות את איכות התמונה מהטובות ביותר שניתן להשיג היום. כמובן שלמצלמות אלו יש לצרף עדשות איכותיות בהתאם, כמו 24-70 ו 70-200 2.8. עדשות אלו ודומות להן נועדו להעביר את כמות האור ואת המידע האופטי הנדרש לחיישנים על מנת לספק לנו את התוצאה הטובה ביותר. אך איכות מגיעה עם מחיר, גם מחיר הציוד שאינו זול וגם משקל. מצלמות כאלו אינן זולות ומשקלן ומשקל העדשות שלהן יחסית גבוה.
למי שמעוניין להשקיע בצילום אך אינו רוצה לסחוב משקל רב מדי, יש אפשרות לרכוש מצלמות עם חיישן מעט קטן יותר. גם הן מספקות תוצאות מעולות, אך במשקל ובמחיר שפוי יותר. מצלמות אלו מספקות תוצאות מעולות ומתאימות לצלמים מתחילים ומתקדמים כאחד. ניתן להרכיב עליהן את כל מגוון העדשות של החברות השונות, בהתאמה כמובן, וניתן לשלוט בהן בצורה מלאה, ובאותה מידה ברגעי דחק לעבוד איתן גם במצב אוטומטי.
לאלו מאיתנו שמעוניינים להשיג שליטה מלאה במצלמה, אך אינם רוצים לסחוב ארסנל שלם של עדשות איתם מהבית, יש את עדשות הזום, דוגמת 18-200 או 18-300 של קנון וניקון. אלו יספקו טווח זום יחסית ארוך ונוח לעבודה, כך שלא נצטרך לסחוב איתנו ערמת עדשות, וכדי שלא נצטרך להתמודד עם החלפת עדשות בתנועה, אף על פי שגם לכך יש פתרונות יעילים דוגמת ה-gowing, שמאפשר החלפת עדשות זריזה תוך כדי תנועה, או פאוצ'ים שניתנים לתליה על החגורה (ראו בסרטון): כמעט לכל המצלמות הללו יש יכולות וידאו מרשימות במיוחד, כאשר בולטת ביניהן Canon 70D שמציגה יכולות פוקוס אוטומטי גם במצב וידאו, דבר שעד לאחרונה לא היה ניתן לעשות במצלמות אלו. עד כדי כך הן טובות, שבסדרות ובסרטים מסוימים משתמשים במצלמות אלו כמצלמות וידאו לכל דבר, במקומות שבעבר לא היה ניתן לצלם עם מצלמות הברודקסט הגדולות והמקובלות בתעשייה זו.
אם אנחנו רוצים לצלם את עצמנו היכן נניח את המצלמה? אפשרות אחרת היא החצובה המוכרת. יתרונה הוא בגובהה: בזמן שחצובות הגורילה אינן עוברות את גובה 30 הסנטימטר, חצובות אלו יכולות להגיע למטר וחצי ויותר, וגם לרדת לגובה רצפה. חסרונן הוא בגודלן ובמשקלן – ככל שחצובה גבוהה יותר, היא שוקלת יותר ומתקפלת פחות, כך שהיא לא נכנסת לתיק ומכבידה על הסחיבה, אך היא מאפשרת לצלמים יציבות גבוהה לצורך חשיפות ארוכות וצילום פנורמי.
במידה שאנחנו צריכים יציבות מקסימלית יחד עם משקל קל, קיימות חצובות המשלבות את שתי התכונות בעזרת שימוש בחומרים מורכבים מסוג קרבון פייבר. חצובות אלו אמנם יקרות יותר, אך משלבות יציבות גבוהה ביותר עם משקל קל מאוד, יתרון נוסף שלהן הוא הבידוד היחסי שלהן מחום וקור (נסו לאחוז בחצובת אלומיניום במתכת, ולא בספוג, באמצע יום חם). לאלו שאינם זקוקים לחצובה לחשיפות ארוכות, אך חפצים ביציבות – קיים המונופוד, חצובת הרגל. זו מאפשרת יציבות גבוהה מצילום חופשי ביד ושוקלת כשליש או אפילו חצי מחצובה רגילה. יתרון נוסף למונופוד הוא האפשרות לתפוס אותו בקצה הרחוק ובעזרת כבל או אפליקציה מתאימה בטלפון לצלם מעבר לנקודה שאנו לא רואים או אפילו את עצמנו ממרחק, כמובן במצלמות התומכות.
קנינו מצלמה ועדשה או שתיים, פלש ואביזרים, איפה נשים את הכל?
למי שרוצה לקחת את המצלמה איתו למקום בו היא תהיה חשופה לחול רב או למים, למשל ליד מפלים שוצפים, שבהם יש חשש לפגיעה של המצלמה – ניתן כיום לרכוש מארזים שיגנו על המצלמה מפני נזקים אלו ואף יאפשרו להכניסה למים עד לעומק של כחמישה מטרים. באותה הזדמנות כדאי להגן על הסמארטפון, שאף לו יש מארז דומה, דוגמאת מארזי Dicapac המאפשרים כניסה למים ללא חשש. המארזים הללו מתאימים לזמן שאנחנו מבלים בחוף הים או בבריכה ולא רוצים להשאיר את הטלפון או המצלמה בתיק ללא שמירה. גם אם אנחנו לא מתכוננים להיכנס למים עם המצלמה, עדיין נצטרך תיק נשיאה בשבילה. אם במצלמות קומפקטיות מדובר אז תיק קטן שיתאים ואותו אפשר לשלב על רצועת תיק הגב שלנו או החגורה.
הדבר החשוב ביותר, הוא לא לשכוח ליהנות – גם בזמן הצילום וגם מהסביבה. לכן קחו תיק, שיהיה לכם הכי נוח להסתובב איתו. אם אתם מתלהבים או חובבים, חשבו על הציוד אותו אתם לוקחים איתכם, חשבו על מטרת היציאה לצילום ותכננו את הציוד בהתאם. אם יצאתם ללובר, אין טעם לקחת חצובה, אך מומלץ לקחת עדשת טלה (נסו לצלם את המונה ליזה מקרוב ותגלו שזו משימה כמעט בלתי אפשרית). אם נסעתם לשוק או לקרנבל המסכות של ונציה, כדאי מאוד לקחת עדשה רחבה, וכך תהיו בטוחים שתוכלו לנצל את הזמן ואת הזדמנויות הצילום עד תום. תיהנו, תצלמו, תשתפו והכי חשוב – תשמרו על עצמכם. לציוד צילום איכותי וייעוץ מקצועי בנושאי צילום וציוד לחצו כאן >> עופר אשל – מצלם מזה 20 שנה, כיום עוסק בעיקר בהדרכה ונמנה בצוות הנציגים הבכירים של ארליך – מרכז הצילום של ישראל. מציג בתערוכות שונות וכותב למגזינים שונים, בהם מגזין PC |
יותר ויותר אנשים מתייחסים לצילום ברצינות רבה והם רוצים לדעת באיזו מצלמה לבחור ומה הציוד הנלווה הנחוץ. כמה טיפים שיעזרו לכם לארגן את תיק הצילום הנכון והמתאים ביותר עבורכם פורסם 11.11.14 |
Array
(
)