מונגול ראלי – מתכוננים למסע

שתפו:

ארבעה צעירים ישראלים, מכונית מצ'וקמקת עם נפח מנוע אלף סמ"ק, 18,000 קילומטרים מלונדון למונגוליה, בלי לנסוע על אף כביש ראשי. זאת התוכנית. למה? כמה? מתי? כל התשובות בפרק הראשון על המונגול ראלי - צוות מסע אחר. והפעם - מתכוננים למסע

פורסם 4.8.14

הכל התחיל בינואר השנה, כשתום שלח לי קישור בפייסבוק והוסיף – יולי 2014, תרשום. "מה אני אגיד לך", עניתי לו. "נראה מה יהיה, בלגן, יש אילוצים, ובכלל – למה לדעתך נצליח להרים את הדבר הזה?". 

וזה הקישור שהוא שלח לי:

אתם מכירים את ההרגשה הזאת, שכשדברים באים מהבטן כנראה שהם נכונים, גם אם אין בהם הרבה הגיון? אז מה יש לנו כאן: נהיגה במשך חודש וחצי, לאורך שתי יבשות, חציית רכסי הרים, ימים ומדינות עם שמות, שרבים ודאי לא יצליחו לבטא, שלא לדבר על למקם אותן על המפה…


המונגול ראלי. מלונדון למונגוליה במכונית מקרטעת

המשימה היא לנהוג 18,000 ק"מ ברכב מצ'וקמק, בעל נפח מנוע שלא עולה על ליטר אחד, ולחצות בו את כל המוזכר למעלה, להצליח להתארגן על ויזות, קבוצה, ציוד, ידע טכני בסיסי, שכולל קצת יותר מהחלפת שמן וגלגל, נהיגה במדבריות של קזחסטן ומונגוליה, אינספור קילומטרים ברוסיה, שכבר הצליחה לעצור מגלומנים גדולים מאיתנו, ובמשך כל הזמן הזה ליהנות וגם להצליח לכתוב או לצלם איזה תמונה או שתיים תוך כדי.

במחשבה שנייה – כנראה שזה יהיה הדבר הכי חכם לעשות!

הצוות הישראלי הראשון למונגול ראלי יוצא בשיתוף עם מסע אחר אונליין. 
הטיסות למסע הן באדיבות אמסלם טורס.
מערכת איתור – מגנוס לווייני

מה זה מונגול ראלי?
המונגול ראלי הוא מסע מוטורי יוצא דופן, שמתקיים כבר עשר שנים. הוא מתחיל בלונדון ומסתיים באולאן בטור, בירת מונגוליה, אבל המטרה היא לא לנסוע בדרך הקצרה ביותר או במסלול הכי נוח. כל משתתף יכול לבנות לעצמו את המסלול, אבל זאת רק ההתחלה: אפשר לגמוא את הדרך באופנוע של 125 סמ"ק או פחות או במכוניות בנפח מנוע של עד 1,000 סמ"ק (בשנים האחרונות המגבלה הזאת הוקלה מעט וכיום גם רכבים עם נפח מנוע של 1,200 סמ"ק מורשים להשתתף), אסור לנסוע בכבישים ראשיים ואין גוף מארגן שדואג למשתתפים – הם צריכים לדאוג בעצמם לנקודות עצירה, הצטיידות ולינה, ובעיקר לתחזוקת הרכב, שכן לרשותם לא עומדים צוותים תחזוקה מקצועיים כנהוג בתחרויות ראלי אחרות. עוד נקודה חשובה שמארגני הראלי מקפידים עליה: לא נוטשים את המכוניות והאופנועים בסוף הדרך. הצלחתם להגיע עם הטרנטה שלכם עד מונגוליה? עכשיו תמצאו דרך להחזיר אותה משם. המרחבים הבתוליים של מונגוליה הם לא בית קברות למכוניות, אומרים המארגנים.

אבל הדבר העיקרי שמבדל את המונגול ראלי ממסעות מוטוריים דומים, הראלי דקאר למשל, הוא שכאן אין מנצחים או מפסידים, ואפילו אין דירוג מקומות. החוויה עצמה היא המטרה. ויש עוד מטרה אחת, חשובה לא פחות: המשתתפים נקראים לאסוף תרומות מחברים, מכרים, חברות מסחריות וכל מי שהם מכירים לטובת ארגון צדקה על פי בחירתם.



האיסור לעלות על דרכים ראשיות מצריך את המשתתפים במונגול ראלי למצוא דרכים צדדיות. מאוד

"העולם הוא ספר, ומי שלא מטייל, קורא רק דף אחד". אני לא נוטה להשתמש במשפטי חוכמה מסוג זה, אבל במקרה הזה, הציטוט של אוגוסטינוס, קדוש נוצרי שאין לו כל קשר להרפתקה שלנו – קולע בול. בואו נצא רגע מהשגרה, מהמצב החברתי הלא פשוט במדינה שלנו, מהאלימות ששולטת ברחובות, מהטייקונים ומיוקר המחיה, ונפתח את הראש. יש הרבה דברים לעשות ותהליכים לקדם, אבל הם ימתינו לנו חודשיים בקיץ הזה של שנת 2014. אולי גם נלמד משהו מהאירוע הרב-לאומי, שקורה כל שנה כבר 10 שנים וכולל 400 מכוניות של חובבנים מכל רחבי העולם, שמתנתקים לחודשיים מהעבודות היומיומיות שלהם ובוחרים לחרוץ קו על המפה שמחברת שתי נקודות, שלא אמורות להתחבר בשום מצב – מלונדון למונגוליה.

אז החלטנו שאנחנו עושים את זה!

זה היה הקטע הקל. עכשיו לעבודה.


במונגול ראלי אין מנצחים או מפסדים, יש רק חוויות שאוספים לאורך הדרך. כמו למשל גלישה בעזרת מכונית

אבל לפני הכל, מי אנחנו?
תום – מהנדס, בימים אלו עובד באפריקה בחברה בטחונית, בן למשפחת יוצרי הטומקאר (הקרוי על שמו), מכונאי מחונן, צלם ונהג שטח חובב.
סתיו – צלם, מטפס, צוללן ובעיקר יוצא לשנה של חופש וגילוי עצמי (אם למישהו יש רעיון אפשר לדבר על זה).
עדי – משוחררת טרייה, שבימים אלו מטיילת בדרום אמריקה ואוספת חוויות שיספיקו להרבה סיפורים לאורך הדרך.
דיאן – החוליה הצרפתית, מעצבת גרפית והאישה עם השכל הישר בחבורה,
חיבור של רגע בין שני אנשים והצעה להצטרף לטיול, שנענתה ברגע בכן. 


סליחה, איך מגיעים לאולאן בטור? משתתף במונגול ראלי מקבל מעט עזרה מחבר מקומי

באמצע חודש יולי אנחנו אמורים להיפגש כולנו בצרפת, להיות הבעלים הגאים של רכב קטן (יש הצעות? יש למישהו סבתא שבדיוק רוצה למכור את הקליאו יד שנייה מרופא שלה ואתם חושבים שהרכב יעמוד ב-18,000 ק"מ עם חציית נהרות ומדבריות?), עם כמה מפות לא מעודכנות של אחד מהאזורים הפחות מתוירים בעולם (כמובן שאפשר לנסוע דרך כבישים ראשיים, אבל מארגני המסע דאגו שנימנע מהם), ובגדול – לצאת לדרך.

המסלול המדוייק עדיין לא סגור עד סופו. חשבנו לחצות את אירופה ולהגיע לרוסיה דרך אוקראינה. אז חשבנו. עוד כמה אופציות הן לעשות מסלול צפוני, שכולל את כל הסקנדינביות, משם לאורך סיביר ואז למונגוליה. או לחילופין לחצות את הים השחור לגאורגיה ומשם צפונה דרך רוסיה ולמסלול הרגיל. לפני חמש שנים ירו שם אר פי ג'יאים מהגבעות במלחמת צ'צ'ניה, לא משהו רציני. נראה. תלוי ברוח ההרפתקנית שלנו.


אז מה מחכה לנו? נהיגה של חודש וחצי דרך שתי יבשות ואינספור מדינות, שאת רובן רק מעטים ימצאו על המפה

אחת ממטרות המסע הראשיות היא איסוף תרומות לעמותה לבחירתנו, ואנחנו החלטנו לעשות קמפיין לעמותת אתגרים, אשר מקדמת שילוב חברתי של אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות דרך מגוון פעילויות, קבוצות תמיכה ועוד. תוכלו למצוא עוד פרטים על העמותה בדף איסוף התרומות שלנו, וכמובן אם חשקה נפשכם ואתם מתחברים למטרה – נשמח מאוד לתרומה. כל תרומה תעזור לעמותה בקידום מטרותיה, והכסף עובר בשלמותו לעמותה, אפילו חלק קטן מהכסף לא נשאר אצלנו. תחשבו שאתם קונים שתי בירות בפאב התל אביבי (50 שקל) ושימו אותם שם. בעיני ההשוואה הזאת מכניסה לפרספקטיבה.


רק אני והאופנוע שלי (ומישהו פרוותי להתכרבל בלילה). במונגול ראלי משתתפים גם אופנועים מתחת 125 סמ"ק

זהו עד כאן. עכשיו אנחנו בשלב ההכנות, 20 ביולי מתוכננת ההזנקה. בעזרת השם, בעזרתנו ובעיקר בעזרתכם (תקראו, תשתפו והפיצו – ותעשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק You had me at Shalom) – נוכל לשתף אתכם במסע המופלא הזה מחוץ לקופסה. מבטיחים.


הצוות הישראלי הראשון למונגול ראלי יוצא בשיתוף עם מסע אחר אונליין 

המסע בחסות מסעות – טיולי איכות גאוגרפיים

ציוד טיולים – מצוק, כפר סבא

מערכת איתור – מגנוס לווייני

רחפן – LOOLTV

 

מונגול ראלי - ראשי
מונגול ראלי – ראשי
המשימה: לעבור 18 אלף ק"מ – מלונדון עד מונגוליה – אך ורק בדרכים צדדיות. האמצעי: מכונית מקרטעת בנפח מנוע שלא עולה על אלף סמ"ק. המשתתפים: לראשונה מצטרף ל …

 

הצילומים בכתבה באדיבות מונגול ראלי, כל הזכויות שמורות

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

שתפו: