ההתלבטות היתה קשה. האם 'ללכת על בטוח ולנסוע מטוקיו לקיוטו בתחבורה ציבורית, או האם להיות הרפתקניות ולעשות טיול טרמפים בין שתי הערים? היתרון של נסיעה בתחבורה הציבורית ברור: יודעים בדיוק מתי יוצאים ומתי מגיעים והנסיעה בטוחה ונעימה. החיסרון הוא בשעות הארוכות של ישיבה באוטובוס או ברכבת (לא היו לנו כרטיסים לשינקנסן, הרכבת המהירה) ובנסיעה ישירה בין שתי נקודות מבלי שניתן לעצור בדרך ולטייל. אני, הפחדנית (ויש שיגידו האחראית) מבין שלושתנו, חשבתי שעדיף לנסוע בתחבורה המסודרת. לי' לא היה אכפת כך או כך וש', שחיה ביפן 5 שנים, דחפה לכיוון נסיעה בטרמפים. "אל תדאגי", היא אמרה לי "זה קלי קלות". לבסוף גבר היצר ההרפתקני על החששות. החלטנו לשלב בין שתי הדרכים. להשתמש בתחבורה הציבורית כשצריך ולנסוע בטרמפים בכל עת שיתאפשר. יפן היא ארץ מופלאה. הכל בה שונה, מעניין, מרגש ואסתטי. יפן היא גם מדינה מאוד מסודרת וזו הסיבה שקל מאוד לטייל בה בתחבורה הציבורית. רשת התחבורה הציבורית ביפן רחבה, מאורגנת, יעילה ואמינה. לוחות הזמנים נשמרים בקפידה וכמעט לעולם לא תבוטל נסיעה מתוכננת ומערכת הרכבות בה נחשבת לאחת הטובות והמתקדמות בעולם. אבל אם אתם לא רוצים להיות תלויים בלוחות זמנים מוקפדים ולא רוצים להיות מוגבלים לביקור רק ביעדים אליהם מגיעה הרכבת, סעו בטרמפים. המשימה הראשונה שעמדה בפנינו, אחרי שהחלטנו לאן מועדות פנינו היתה לצאת מטוקיו. ידענו שטוקיו היא לא מקום שבו כדאי לנסות לתפוס טרמפים. כבישי העיר מלאים ופקוקים וממילא הסיכוי שנמצא מישהו שיעצור לנו הוא נמוך עד אפסי. לכן שמנו את פעמינו אל עבר תחנת הרכבת וקנינו כרטיס לעיירה אטאמי (Atami) שנמצאת בפתחו של חצי האי איזו (Izu), מדרום-מערב לטוקיו. אחרי כשלוש שעות נסיעה הגענו לאטאמי וביקור בלשכת התיירות שבעיר, עזר לנו להחליט שברצוננו לעשות מסלול הליכה באזור החוף ג'וגסאקי-קאיגן (Jogasaki-Kaigan), מדרום לאטאמי. יצאנו לכביש, הרמנו אגרוף קפוץ עם אגודל מזדקר כלפי מעלה וחכינו לטרמפ הראשון שלנו. לא עבר זמן רב ועצר לפנינו מיני-ואן לבן ובתוכו משפחה קטנה: שני הורים וילד, שהסכימו לקחת אותנו טרמפ. עלינו לרכב ובתוכו נגלה לעינינו עולם הייטקי: מסך GPS גדול ריצד לעברנו ממרכז לוח המחוונים, טלפון נייד משוכלל קבוע בתושבת ומאחור, מסכי וידאו קטנים, תעסוקה לילדים. מיד נרקמה שיחה ערה בין ש', שדוברת יפנית, לבין בני המשפחה. ש' הסבירה לנו מאוחר יותר כי מארחינו החליטו לקחת אותנו ממש עד לתחילת מסלול ההליכה, למרות שזה לא בדיוק בדרך שלהם. ניסינו להניא אותם מכך, אמרנו שאנחנו לא רוצות להיות לנטל. שיורידו אותנו איפה שנוח ונמשיך הלאה בטרמפ אחר. הם התעקשו: "זו ממש לא בעיה. אנחנו נדאג להביא אתכן למקום אליו אתן רוצות להגיע". ואכן כך היה, ולא מדובר במזל של מתחילים. רוב האנשים שעצרו לנו במהלך עשרת ימי הטיול בטרמפים, דאגו להביא אותנו למחוז חפצנו בדיוק. בחלק מהטרמפים, טוב הלב והכנסת האורחים היו אפילו יותר מדהימים. עמדנו בפאתי קויה סאן וחיכינו לטרמפ. אחרי כמה ניסיונות לא מוצלחים עצר לנו אוטו גדול. הנהג, בחור צעיר, הסכים לקחת אותנו לעיר נארה (Nara). כשנכנסנו למכונית עלה באפינו ריח ניחוח של עץ. התברר ששיגיאקי הוא נגר שתפקידו לתקן גגות של מקדשי שינטו. הוא שאל אותנו את שתי השאלות הקבועות: איך אתן מטיילות ביפן? ו-איפה אתן ישנות? כשענינו טרמפים ואוהל, תגובתו היתה: אֶאֶאֶאֶההההה???? גם לתגובה הזו כבר הספקנו להתרגל במהלך הטיול. אבל למה שקרה בהמשך ממש לא ציפינו. שיגיאקי התקשר מיד לאמא שלו וביקש את רשותה להזמין אותנו לישון אצלם. וכך מצאנו את עצמנו לנות על מזרני טטאמי ליד פינת הפולחן הביתית בסלון ביתו של שיגיאקי בפרוורי נארה. למחרת בבוקר שיגיאקי הביא אותנו לתחנת הרכבת המרכזית של נארה. לאחר שנפרדנו ממנו, השארנו את התרמילים בשמירת חפצים ויצאנו לטייל בעיר היפיפייה וממנה המשכנו לקיוטו. אחרי חמישה ימי טיול מופלאים בקיוטו הגיע הזמן לחזור בחזרה לטוקיו ושוב ההתלבטות קשה: איך לנסוע? החלטנו לנסות הפעם את הרכבת. |