חוק חדש: נוסעים יפוצו על שינוי בשעת הטיסה

שתפו:

כולנו מכירים את תחושת הייאוש למראה המילה "עיכוב" על לוח הטיסות, תחושה שרק הולכת ומתעצמת ככל שחולפות השעות. מהבוקר (חמישי) כל זה עומד להשתנות: חוק הפיצוי, שנכנס לתוקף, מחייב את חברות התעופה לפצות נוסעים בכל מקרה של שינוי בטיסה – בין אם הטיסה הוקדמה, התעכבה או בוטלה. גובה הפיצוי וטיבו תלויים במספר השעות של העיכוב או הקדמת הטיסה ובמרחק של היעד. נוסע שלא יימצא לו מקום בטיסה בשל אובר-בוקינג יפוצה במחיר מלא של כרטיס הטיסה, ונוסע שרכש כרטיס למחלקה משודרגת אבל הופנה למחלקת תיירים בשל חוסר מקום, יפוצה בהפרש המחיר בין המחלקות. החוק חל על כל חברות התעופה הטסות מישראל, כולל חברות תעופה זרות.

החוק החדש קובע לוח זמנים מדויק לפיו נקבע סוג הפיצוי וגובהו: בטיסה שמתעכבת בשעתיים, הנוסעים יקבלו אוכל, שתייה ושירותי תקשורת בחינם; טיסה שמתעכבת בחמש עד שמונה שעות החברה תצטרך לפצות את הנוסעים בכסף או להציע להם כרטיס טיסה חלופי. עיכוב של מעל שמונה שעות ייחשב כביטול הטיסה, ובנוסף לפיצויים האחרים הנוסעים יפוצו גם בלילה חינם במלון. ומה בדבר טיסות שהוקדמו? החל משבועיים לפני הטיסה, אם המועד שלה הוקדם בחמש עד שמונה שעות, הנוסעים יוכלו לקבל פיצוי כספי או כרטיס טיסה חלופי. נוסע שלא קיבל את הפיצוי הקבוע בחוק יוכל לתבוע את חברת התעופה בסכום שלא יעלה על עשרת אלפים שקל, וזאת עד ארבע שנים מיום הטיסה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו: