תפריט עמוד

Airbnb: טיפים והמלצות

איך לבחור דירה? למה חשוב לשים לב כשמזמינים? ואיך חשוב לפעול בזמן האירוח? כל מה שכדאי לדעת על הזמנה ב-airbnb, כולל המלצות שוות

עד לפני שנים לא כל כך רבות, כשיצאנו לחופשה לחו"ל הזמנו מלון. בשנים האחרונות, הודות לכניסת Airbnb  לשוק, מגוון אפשרויות הלינה גדל פלאים. היום אפשר לנסוע לחו"ל ולהרגיש כמו מקומי, לגור בשכונת מגורים בדירה שמרגישה ממש כמו בית, לבשל בדירה ולחסוך עלויות.

אז מה זה בעצם Airbnb? מדובר באתר אינטרנט שמתווך בין בעלי יחידות דיור המיועדות להשכרה לטווח קצר לבין תיירים שמעוניינים לשכור יחידות כאלה. ההיצע כולל לא רק דירות סטנדרטיות אלא גם חדרים בתוך דירה, בתי חווה, טירות, אוהלים, בתים על עצים ועוד. היתרונות של Airbnb עצומים, מחיסכון כספי ועד לאפשרות למפגש ישיר עם המקומיים וקבלת טיפים נהדרים על הסביבה שלא תמצאו בשום מדריך. עם זאת, האירוח ב-airbnb  לא מתאים לכל אחד. זהו לא מלון אלא אירוח בבית פרטי של מישהו, על כל המשתמע מכך. רמת השירות והפינוקים שונה מבית המלון – למרות השם, במרבית המקרים לא תקבלו ארוחת בוקר, אף אחד לא ינקה ויסדר את החדר אחריכם ולעתים אף אחד גם לא יקבל את פניכם והמפתח יחכה לכם במקום שהוסכם מראש.

דירת airbnb מאובזרת בקפידה במילאנו. הזדמנות נהדרת להרגיש כמו מקומיים | צילום: MikeDotta / Shutterstock.com

דירת airbnb מאובזרת בקפידה. אפשר להרגיש כמו מקומיים | צילום: MikeDotta / Shutterstock.com

איך זה עובד? נכנסים לאתר, בוחרים את היעד המבוקש, מגדירים פרמטרים כמו מספר אורחים ותאריכים ומקבלים היצע של דירות מתאימות הפנויות בתאריכים המבוקשים. כשנכנסים לכרטיס של כל דירה אפשר לקרוא את התיאור שלה, לקרוא את המפרט המלא של הדירה, לקבל פרטים על המיקום והשכונה, לראות תמונות ולקרוא המלצות מאורחים שכבר היו שם. בשלב הבא מבצעים הזמנה ומחכים לאישור מהמארח.

טיפים חשובים לפני שבוחרים מקום אירוח

  • הזמינו מראש: ביצוע ההזמנה זמן רב ככל האפשר לפני הנסיעה יבטיח לכם היצע גדול של דירות איכותיות.
  • עשו חיפוש ספציפי ככל האפשר: המבחר ב-airbnb עצום וקל ללכת לאיבוד בין שלל האפשרויות. לכן, כדאי לעשות חיפוש ספציפי ככל האפשר שיצמצם את האפשרויות לאלה המתאימות לכם ביותר. התחילו בלהגדיר אם אתם מעוניינים בחדר בתוך דירה או בדירה שלמה שתהיה כולה שלכם. הגדירו את התקציב שלכם – מהו המחיר המקסימלי שתהיו מוכנים לשלם ללילה. אם אתם קצרים בזמן ואינכם רוצים להמתין לאישור המארח, תוכלו לבחור באפשרות של instant booking שתציג רק מארחים שמאפשרים הזמנה מיידית.תוכלו להגדיר עוד הרבה אפשרויות – האם אתם מעוניינים בחדר רחצה פרטי, האם חשוב לכם מטבחון בדירה, כמה חדרי שינה וכמה מיטות תרצו בדירה, ופרטים הנוגעים לציוד בדירה כמו אח, טלוויזיה או מגבות בחדר הרחצה. אפשר גם לסנן תוצאות לפי מדיניות הביטולים במקום, השפות אותן דובר המארח ועוד.
ב-airbnb יש לא רק דירות סטנדרטיות אלא גם אוהלים, טירות ובתים על עצים | צילומים: שאטרסטוק

ב-airbnb יש לא רק דירות סטנדרטיות אלא גם אוהלים, טירות ובתים על עצים | צילומים: שאטרסטוק

  • התבוננו בתמונות: תמונות הן הדרך הטובה ביותר להתרשם ממקום האירוח ומהאווירה בו. המארחים עושים מאמץ לצלם תמונות שיהיו אטרקטיביות. אם התמונות לא נראות מושכות, כנראה שהמקום לא אטרקטיבי במיוחד. למרות זאת, פעמים רבות תראו בהמלצות שהמתארחים כותבים ש"התמונות עושות עול למקום, הוא נראה טוב יותר במציאות". כדי לשים לב להערות כאלה.
  • בדקו את הפרופיל של המארח: בדקו האם יש תמונה בפרופיל, האם החשבון מאומת, ומהו הדירוג של המארח עצמו. כדאי לבחור במארחים שקיבלו ארבעה כוכבים לפחות. אם אתם לא בטוחים, כדאי ליצור קשר עם המארח לפני ההזמנה, לשאול אותו שאלות או לבקש בקשות מיוחדות. דברים אלה יאפשרו לכם לעמוד על טיבו, לדעת האם הוא גמיש, האם הוא יעמוד לרשותכם וינסה לעזור לכם אם תתקלו בבעיות בזמן האירוח. במהלך החיפוש ב-airbnb, תגלו שמאחרים רבים זכו לתואר Superhost. כדי לקבל תואר Superhost, המארח צריך לעמוד בארבעה קריטריונים: לפחות עשרה אנשים שהתארחו במקום בשנה האחרונה, דירוג של 4.8 או יותר מלפחות מחמישים אחוז מהאורחים, אפס ביטולים מצד המארח במהלך השנה האחרונה, תגובה ל-90 אחוז מההודעות או יותר בתוך 24 שעות. כל אלה חשובים מאוד ובהחלט מעידים על המארח, אך לא בהכרח משקפים את האיכות של הדירה. יכולות      להיות דירות שהן לא נוחות, לא נקיות במיוחד או לא ממוקמות היטב, ועדיין לזכות בתואר Super Host, ומנגד, יש דירות נהדרות שלא זכו לתואר זה.

    התמונות מאפשרות להתרשם בצורה הטובה ביותר מהמקום ומהאווירה | צילום: Song_about_summer / Shutterstock.com

    התמונות מאפשרות להתרשם בצורה הטובה ביותר מהמקום ומהאווירה | צילום: Song_about_summer / Shutterstock.com

  • קראו את ההמלצות: אם יש מקום אירוח שמוצא חן בעיניכם, קראו את ההמלצות. שימו לב לפרטים הקטנים, קראו מה דעתם של האורחים על הדירה, על המיקום, על המארח. הביקורות הן אמינות משום שבשונה מאתרים כמו Tripadvisor, רק מי שהתארח במקום יכול לכתוב המלצה. עם זאת, אל תימנעו מלהזמין במקומות חדשים שעדיין אין להם המלצות. קראו את התיאור, בחנו את התמונות וסמכו על האינטואיציה שלכם.
  • בחנו את המיקום: ב-Airbnb יש מפה שמאפשרת לראות את המיקום המדויק בתוך השכונה, אך מסיבות מובנות לא מספקים כתובת מדויקת (זו נמסרת רק למי שהזמין). לכן, כדאי לעשות מחקר על השכונה בה מתארחים. אל תסתפקו בכך שהמארח כותב בתיאור: "קרוב למרכז העיר" .קרבה היא עניין יחסי. נסו לברר מה משך ההליכה לאטרקציות מרכזיות, האם יש מסעדות במרחק הליכה סבירה ומהן אפשרויות התחבורה הציבורית באזור. אם יש מקום ספציפי שחשוב לכם להגיע אליו, פנו למארח ושאלו אותו לגבי המרחק. כדאי לשים לב לביקורות של האורחים בהקשר זה.
  • שימו לב לדברים שחשובים לכם: קראו את הביקורות בקפידה וחפשו דברים שעשויים להפריע לכם. לפעמים, בעיקר באזורים כפריים באירופה, תוכלו להתארח בבית עתיק ומלא אופי עם נוף מרהיב – אבל התקרה נמוכה מדי. אם אתם גבוהים ותצטרכו להסתובב בדירה כשאתם כפופים – לא ממש תוכלו ליהנות מהנוף הנהדר. באותו אופן, יכולה להיות דירה נהדרת במיקום מצוין, אבל המתארחים מעידים על כך שבחדרים יש ריח של עובש. אם אתם רגישים לריחות זה עלול להרוס לכם את החופשה.
  • ודאו את מדיניות הביטולים: ב-airbnb מציעים שש דרגות שונות של מדיניות ביטולים, מגמישה ועד נוקשה מאוד. חשוב לבדוק היטב את מדיניות הביטולים, בחלק מהמקומות אין אפשרות לביטול מיד אחרי ביצוע ההזמנה ובאחרים מקבלים החזר כספי אם מבטלים עד שבועיים לפני ההגעה. אם יש מקום שאתם מעוניינים בו במיוחד, אבל מדיניות הביטולים שלו נוקשה, כדי לשקול לעשות ביטוח ביטול נסיעה מכל סיבה מיד עם ביצוע ההזמנה.
  • זמינות המארח: אם אתם פונים למארח מכל סיבה שהיא, שימו לב תוך כמה זמן הוא עונה לכם. כדאי לבחור במארחים שעונים תוך 24 שעות. אם המארח לא ענה לכם תוך 48 שעות, כדאי לשקול לפנות למארח אחר, כזה שתדעו שיהיה זמין עבורכם.
חשוב לבחון היטב את מיקום של הדירה

חשוב לבחון היטב את מיקום של הדירה

טיפים הקשורים להזמנה

  • נהלו את התקשורת עם המארח ושלחו לו אך ורק דרך הפלטפורמה של Airbnb. לעתים יהיה נוח יותר לנהל את התקשורת בטלפון הפרטי, אבל ניהול התקשורת והתשלום דרך Airbnb מגן עליכם מפני הונאות. אם המארח מציע לכם הנחה על תשלום ישירות אליו במזומן, סרבו.
  • למרות ההמלצה לפנות למארח בשאלות, חשוב שאלו יהיו שאלות בעלות ערך. אל תטרידו את המארח בשאלות שהתשובה עליהן ברורה. למשל, אם המארח כותב שהדירה לא מתאימה לאירוח בעלי חיים, אל תשאלו אם ניתן לארח את הכלב שלכם בדירה, ואם כתוב יש בדירה מדיח כלים, אין צורך לשאול שוב האם יש מדיח כלים.
  • אם המארח אישר את ההזמנה, אל תעכבו אותו זמן רב עם אישור וביצוע ההזמנה. ממש כשם שאתם מצפים לתשובה מהירה מן המארח, גם הוא מצפה לתשובה מהירה מכם.
  • סכמו מראש את שעת הצ'ק אין והצ'ק אאוט ועמדו בסיכום. אם השעה בה נוקב המארח בעייתית עבורכם, ידעו אותו. אולי הוא יוכל למצוא עבורכם פתרון (למשל, לשמור עבורכם את המזוודות). בכל מקרה, אם אתם מאחרים, חשוב שתיידעו את המארח ולא תתנו לו להמתין.
הקפידו לסדר אחריכם את החדר ואל תשאירו את העבודה למארחים

הקפידו לסדר אחריכם את החדר ואל תשאירו את העבודה למארחים

טיפים לזמן האירוח ודיווח

  • עם הגיעכם לדירה, ודאו שכל הציוד תקין ושדבר לא מקולקל או הרוס. אם משהו פגום, ידעו מיד את המארח. זה חשוב גם עבור הנוחות שלכם, וגם על מנת להבטיח שלא יאשימו אתכם שהרסתם דבר מה.
  • כדאי לבדוק אם ישנם דברים חשובים שחסרים בדירה – למשל, מגבות במקלחת או סבון כלים במטבח. יכול להיות שהמארח שלכם יוכח לספק לכם את מה שחסר, ואם לא, מוטב להצטייד כבר ביום הראשון בכל מה שצריך ולא ללכת לקניות בכל פעם שמגלים שמשהו נחוץ חסר.
  • היו אורחים טובים: בזמן האירוח, הקפידו לשמור על חוקי המקום (למשל, לא להרעיש בשעות הערב והלילה על מנת לא להפריע לשכנים), והקפידו לנקות ולסדר אחריכם, לשטוף את הכלים ולשמור על הציוד במקום.
  • שתפו את המארח בבעיות: אם אתם נתקלים בבעיה, למשל, זרם מים חלש במקלחת או מזגן שלא עובד, שתפו מיד את המארח. פעמים רבות המארח יכול לפתור את הבעיה ולדאוג שתצאו שבעי רצון. חשוב שלא תעמידו פנים שהכל תקין ואז תכתבו ביקורת לא טובה, אשר עלולה לפגוע במוניטין של המקום ובפרנסת המארח, כאשר מדובר בבעיה שיש לה פתרון מהיר.

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.