תפריט עמוד

החוף המערבי: טיול מסן פרנסיסקו לסן דייגו

טיול שעובר דרך שלוש ערים מרכזיות, שכל אחת מהן מציעה חוויה שונה מאוד, וביניהן שמורות טבע מופלאות, כביש נוף מהיפים בעולם, חופים נהדרים ועיירות נוצצות. שבועיים-שלושה של שכרון חושים קליפורני, שבסיומם תתקשו להיפרד

טיול בחוף המערבי של ארצות הברית, מסן פרנסיסקו לסן דייגו, עובר דרך שלוש ערים נהדרות – כל אחת בדרכה המיוחדת והשונה, שמורות טבע מופלאות, כביש נופי מהיפים בעולם ועיירות נוצצות מהסוג שתמצאו רק בקליפורניה. במילים אחרות: כל מה שצריך לטיול עמוס בריגושים וחוויות מהסוג שתתקשו למצוא באזורים אחרים. נסיעה רצופה בכביש המהיר I-5 בין נקודת ההתחלה בסן פרנסיסקו לנקודת הסיום בסן דייגו אורכת כשמונה וחצי שעות, כלומר אפשר לעשות את הדרך ביום אחד, אבל אז מפספסים את כל ההנאה. הזמן המומלץ לטיול הוא בין שבועיים לשלושה, עם עצירות מרובות, לעיתים ממושכות, לאורך הדרך. בסוף המסלול, אפשר להוסיף את לאס וגאס, שבשנים האחרונות שינתה את התדמית שלה והיא מציעה הרבה אטרקציות משפחתיות מוצלחות.

סן פרנסיסקו
את הטיול מתחילים בסן פרנסיסקו, אחת הערים היפות בארצות הברית (ויש האומרים בעולם). הקדישו לעיר לפחות שלושה ימים, בהם תוכלו לבקר בכמה מהאתרים היפים והמפורסמים. סן פרנסיסקו נבנתה על יותר מ-40 גבעות וחלק מרחובותיה תלולים מאוד, המוכר שבהם הוא רחוב לומברד (Lombard Street), שנחשב לרחוב המפותל בעולם. הנסיעה ברחוב הצר והמתפתל איטית וחווייתית ואפשר גם לטפס או לרדת במדרגות הנמצאות מצדי הכביש. 


רחוב לומברד בסן פרנסיסקו נחשב לרחוב המפותל בעולם | צילום: שאטרסטוק

לתצפית היפה ביותר על העיר, המשיכו ברחוב לומברד (בקטע הישר של הכביש, אחרי החלק המפותל) עד גבעת טלגרף (Telegraph Hill). שם, מראשו של מגדל קויט (Coit Tower) יש פנורמה מרהיבה של 360 מעלות על כל העיר. עוד מקום שכדאי לבקר בו הוא מזח הדייגים (Fisherman's wharf), אזור בילוי תוסס עם שפע של מסעדות, חנויות, אטרקציות תיירותיות ואמני רחוב. במזח 39 שברציף הדייגים מתגודדים אריות ים, המשתזפים בשמש, מחזה מלבב ומושך.


"הגברות הצבועות", בתים ויקטוריאניים צבועים בשלל צבעים, וברקע – גורדי השחקים המודרניים | צילום: שאטרסטוק

ברחוב סטיינר (Steiner Street), הגובל עם כיכר אלמו, תוכלו להתרשם מההגברות הצבועות, painted ladies – בתים ססגוניים, שכל אחד מהם צבוע בשלושה צבעים לפחות – מופת לסגנון האדריכלות הוויקטוריאנית. פארק גולדן גייט (Golden Gate park) מציע גנים בוטניים, גן תה יפני, אגמים, שבילי הליכה ומתקני משחקים לילדים. לצד כל אלה יש כאן גם מוזיאונים מעניינים, כמו המוזיאון לאמנות אסייתית, מוזיאון הטבע ופלנטריום. וכמובן אי אפשר לעזוב את סן פרנסיסקו בלי תצפית על גשר שער הזהב, התלוי מעל המפרץ ומחבר בין העיר למחוז מרין היוקרתי. אפשר לחצות את הגשר ברגל או ברכב ואפשר גם לשוט מתחתיו באחת הספינות היוצאות לסיורי שייט ממזח הדייגים.

גשר שער הזהב, מסמליה המפורסמים של סן פרנסיסקו. מומלץ ללכת או לנסוע לאורכו | צילום: שאטרסטוק

מסן פרנסיסקו לפארק יוסמיטי
כ-250 ק"מ ממזרח לסן פרנסיסקו נמצאת אחת משמורות הטבע היפות במערב ארצות הברית, יוסמיטי (Yosemite National Park). בפארק נמצאים המפלים הגבוהים ביותר בצפון אמריקה, גושי גרניט עצומים, בהם גוש הגרניט הגדול בעולם – אל קפיטן, עצי סקויה אדירים, עמקים עמוקים ומינים רבים של בעלי חיים – יש סיכוי לא קטן לפגוש כאן דובים, אז אם אתם לנים באוהל הקפידו לסגור היטב את האוכל בקופסאות והסתירו כל מה שעשוי למשוך דובים, אפילו שפורפרת של משחת שיניים…

יוסמיטי. מעבר לכל פינה מצפה מראה יפה מקודמו | צילום: Esther Lee

חובבי טבע יכולים לטייל כאן במשך ימים שלמים, בין יערות הסקויה, הנהרות והמפלים, מבלי להפסיק להתפעל ולהתרגש. נקודת התצפית גליישר פוינט (Glacier Point), הנגישה ברכב בין החודשים מאי לסוף אוקטובר (בתקופה הזאת פועל שאטל שמוביל מטיילים לתפית), פורשת בפני המבקרים מראות עוצמתיים של עמק יוסמיטי, המפלים והצוק העצום Half Dome, הנקרא כך על שום צורת חצי הכיפה שלו. בחורף הדרכים לתצפית חסומות בשלגים, אבל גולשי קרוס קאונטרי יכולים להגיע לכאן בתום מסלול של כ-16.5 ק"מ.


הנוף המפעים מתצפית גליישר פוינט – במרכז, הסלע המכונה Half Dome | צילום: Todd Petrie

איך מגיעים? מסן פרנסיסקו נוסעים בכביש CA-580 מזרח לכביש CA-205 מזרח ועד כביש 120 המוביל אל הפארק. משך הנסיעה כארבע שעות.

איפה ישנים? בעיירות מסביב הפארק יש אפשרויות לינה מרובות, ממוטלים פשוטים במחירים אטרקטיביים ועד מלונות מהודרים ויקרים. בפארק עצמו אפשר לישון באוהלים בקמפינג או בבקתות ברמות שונות. אם אתם רוצים להתפנק – מלון The Majestic Yosemite, שנבנה בשנות ה-20, מציע אירוח ברמה גבוהה ואיכותית, עם נופים מרהיבים שקשה לתאר את יופיים. פרטים על אפשרויות לינה בפארק והסביבה תמצאו באתר האינטרנט 

לאורך החוף
אחרי שהתמלאנו ביופיו ועוצמתו של הטבע, חוזרים אל החוף בכביש CA-152 לכיוון מערב עד מונטריי (Monterey). זוהי עיירה נאה ומושכת, עם קהילה אמנותית גדולה. אחת האטרקציות המרכזיות כאן היא האקווריום (Monterey Bay Aquarium) הגדול ובו תצוגות מרתקות של יצורים ימיים – מכרישים, דרך פינגווינים ועד מדוזות ואצות. בחופים שבסביבת העיירה אפשר לראות מושבות גדולות של כלבי ים ואריות ים ובמי האוקיינוס שוחים דולפינים ולווייתנים, ומומלץ לצאת לשייט כדי לצפות בהם.


עם נוף שכזה, אין פלא שכביש 1 נחשב לאחד הכבישים היפים בעולם | צילום: שאטרסטוק

נסיעה קצרצרה מהאקווריום של מונטריי אל פסיפיק גרוב (Pacific Grove) השכנה מובילה לדרך ציורית ששמה מעיד על אורכה – 17 מייל דרייב הוא מסלול נופי בן 17 מייל (כ-27 ק"מ) שמציע תצפיות מקסימות לאוקיינוס. הדרך הזו מובילה אל כרמל (או בשמה המלא – כרמל ליד הים, Carmel By The Sea), עיירה מצוחצחת ומקסימה עם נופים נהדרים. אם אתם מטיילים עם כלב, תשמחו לגלות שכרמל ידידותית במיוחד לכלבים ורוב גדול של המלונות והמסעדות מקדמים בברכה את ההולכים על ארבע ומציעים להם מיני פינוקים וליטופים.

מכרמל המשיכו לאורך Cabrillo Highway דרומה אל שמורת הטבע פוינט לובוס (Point Lobos State Natural Reserve) והשמורה הימית הצמודה לה. יש כאן מסלולי הליכה יפים, תצפיות לאוקיינוס ושפע של בעלי חיים – מעופות ימיים, דרך כלבי ים ועד מינים רבים של דגים. פרט לכמה אזורים מסומנים, אפשר לשחות, לצלול (בשטח השמורה יש אתרי צלילה יפים במיוחד), לחתור בקיאקים ימיים ועוד.


פינת חמד בשמורת פוינט לובוס | צילום: שאטרסטוק

מפוינט לובוס מתחילה אחת הנסיעות הנופיות היפות ביותר בקליפורניה, ולדעת רבים בעולם – כביש 1 המתפתל לאורך קו החוף הדרמטי ועובר דרך מפרצים קסומים, גשרים ונקודות תצפית נפלאות. אפשר לנהוג בכביש 1, המחבר בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו, בשני הכיוונים, אבל הדרך בה הטיול שלנו עובר – מצפון לדרום – מומלצת יותר, שכן הים נמצא מימינכם, ללא חציצה או הפרעה, וגם הנהג יכול להציץ בנוף המפעים. עם זאת, כדי לא להסתכן במהלך נהיגה המצריכה ריכוז, מומלץ להרבות בעצירות בנקודות התצפית, כך גם הנוסעים יוכלו ליהנות מהנוף בנחת ולא מבעד חלון המכונית.

בדרככם דרומה כדאי לעצור, בין השאר, במקלט ללוטרות ימיות – California Sea Otter Game Refuge, שם אפשר לראות את היצורים המתוקים והפרוותיים כשהם צפים על הגב במים או משתזפים על הסלעים, ובפארק אנדרו מולרה (Andrew Molera State Park) שבו מסלולי הליכה בנופים פראיים. באזור הזה הכביש מתרחק מעט מהחוף ומטפס על רכס סנטה לוסיה, הזדמנות להרחיב את נקודת המבט בנקודות התצפית הפזורות בצד הדרך.

לוטרת ים בתנוחה טיפוסית. עצירה במקלט ללוטרות ימיות מזמנת מפגש עם היצורים המתוקים | צילום: Andrew Reding

אחד הגשרים היפים לאורך כביש 1 נמצא באזור הזה – גשר ביקסבי (Bixby Bridge) שנבנה בשנות ה-30. מעט דרומה מביג סר (Big Sur) נמצאת שמורת ג'וליה פייפר ברנס (Julia Pfeiffer Burns State Park) שבה יש מפל מקסים הנופל מגובה של 24 מ' אל האוקיינוס ועצי סקוויה בני מאות ואפילו אלפי שנים שמגיעים לגובה של עשרות מטרים.

גשר ביקסבי באזור ביג סר, אחד הגשרים היפים בכביש 1 | צילום: שאטרסטוק

בגבעות מעל העיירה סן סימיון (San Simeon) נמצאת טירת הרסט הראוותנית, שבנה איל העיתונות וויליאם רנדולף הרסט. הטירה כוללת עשרות חדרי שינה, אולמות נשפים, גנים רחבי ידיים, בריכות שחייה מצועצעות, פסלים, עמודי שיש ופריטים נוספים שבעל הבית אסף במהלך חייו. במקום מתקיימים סיורים מאורגנים דרך הווילה העצומה והגנים המקיפים אותה. מכאן חוזרים לכביש 1 וממשיכים דרומה. בעיירת החוף מורו ביי (Morro Bay) תגלו סלע געשי גדול מאוד, המוקף במים משלושת צדדיו ואשר משמש מקום קינון לעופות ימיים – כיוון שהאזור מוגן, אסור לטפס עליו אפשר אפשר בהחלט להתרשם ממנו.

סלע מורו שנוצר כתוצאה מהתפרצות געשית | צילום: Kjkolb, CC BY 2.5

עוד עצירות יפות ששווה לעצור בהן: סולבנג (Solvang), עיירה שנבנתה בראשית המאה שעברה על ידי מהגרים מדנמרק וגם כיום היא שומרת על מראה דני מסורתי, וסנטה ברברה (Santa Barbara), עיר נופש פופולרית עם חופים יפים, בתים בסגנון ספרדי ומוזיאון אמנות מעניין. מכאן ממשיכים דרומה עד לוס אנג'לס.


העיירה סולבנג, שהוקמה על ידי מהגרים מדנמרק, שומרת על מראה של כפר דני מסורתי | צילום: שאטרסטוק

איך מגיעים? מיוסמיטי נוסעים בכביש CA-152 עד מונטריי ומשם בכביש 1 דרומה, עם עצירות בדרך. אפשר לנסוע את כל הדרך ביום אחד, אבל כדאי מאוד להקדיש לדרך הנופית היפה, לשמורות הטבע ולעיירות שלאורכה לפחות יומיים.

איפה ישנים? לאורך כביש 1 תמצאו מקומות לינה רבים, ממוטלים פשוטים, דרך מלונות משפחתיים ועד מלונות יוקרה בעיירות הנוצצות שבדרך.

לוס אנג'לס
בלוס אנג'לס אפשר לבלות חודש שלם מבלי למצות את כל האטרקציות שבה. מה שאנחנו קוראים "לוס אנג'לס" הוא בעצם אזור אורבני עצום שנוצר מצירוף של שכונות, עיירות וערים (תחשבו על גוש דן כפול עשרות מונים ותבינו למה הכוונה). כיוון שהיא משתרעת על שטח עצום, בין השאר בשל הבנייה הנמוכה – כמעט שאין כאן גורדי שחקים, פרט לאזור הדאון טאון – והתחבורה הציבורית לוקה בחסר, קשה מאוד להסתדר כאן בלי מכונית, במיוחד אם רוצים להגיע לאטרקציות המרוחקות מאוד זו מזו.

כביש בדאון טאון לוס אנג'לס. עיר ענקית המשתרעת על שטח עצום | צילום: שאטרסטוק

בין האטרקציות הבולטות בלוס אנג'לס נמנה כמה על קצה המזלג: אם אתם מטיילים עם ילדים ודאי תרצו לבקר באחד מפארקי השעשועים הגדולים והמוצלחים – אולפני יוניברסל, סיקס פלאגס (ופארק המים הצמוד לו) וכמובן דיסנילנד, הפארק הראשון שהקים וולט דיסני. טיול בשכונת בברלי הילס מאפשר הצצה לחייהם של העשירים והמפורסמים (בעיקר בחומות הגבוהות המקיפות את בתיהם), סנטה מוניקה נעימה ומזמינה, עם טיילת על החוף ומזח מפורסם, ניס ביץ' תוססת ומלאת חיים ופעילויות וגריפית פארק, הפארק העירוני הגדול למרגלות גבעות הוליווד והשלט המפורסם, מאפשר ללכת בשבילים, לרבוץ על מדשאות וגם לצפות בעיר הענקית ממרפסת בחזית מצפה הכוכבים. הקדישו ללוס אנג'לס כמה ימים עד שבוע ואז המשיכו דרומה אל סן דייגו.


רכבת ההרים Twisted Colossus בפארק השעשועים סיקס פלאגס | צילום: Six Flags California ©

סן דייגו
סן דייגו, השוכנת בפינה הדרומית-מערבית ביותר של ארצות הברית, על חוף הים סמוך לגבול המקסיקני, מציעה אווירה שונה מאוד מזאת שבסן פרנסיסקו שבה התחלנו את הטיול. יש כאן חופי רחצה רבים והרבה אפשרויות לספורט ימי. בין האטרקציות שלא כדאי להחמיץ: גן החיות של סן דייגו, הנחשב לגדול מסוגו בעולם – כדי להגיע לרוב חלקיו מומלץ לקחת סיור ממונע וכך תדעו באיזה אזור תרצו להתמקד. עוד בעיר, עולם הים, SeaWorld, עם מתקני שעשועים ומופעים של לווייתנים, דולפינים, אריות ים ועוד. הרובע העתיק של סן דייגו בנוי בסגנון מקסיקני עם חנויות ומסעדות רבות.

איך מגיעים? בכביש המהיר I-5 S מלוס אנג'לס, בהתאם למצב התנועה תגיעו לסן דייגו בתוך שעתיים-שלוש.


במרחק נגיעה: מבקרת צעירה ולווייתן בלוגה בעולם הים בסן דייגו | צילום: 
Mike Aguilera/SeaWorld® San Diego

טיפים להשכרת רכב בארה"ב
לשכור רכב בארה"ב זה עניין קל ופשוט. ראשית, הרכבים הזמינים להשכרה תמיד יהיו אוטומטים וממוזגים. כיוון שבארה"ב המרחקים גדולים והנסיעות ארוכות יותר בהשוואה ליעדי טיול באירופה, חשוב לבחור רכב נוח, לא צפוף או קטן מדי, שהמטען ייכנס בצורה טובה ונוחה וכמובן שיישאר מספיק מקום לקניות שתעשו לאורך הדרך… הזמן שבו תשהו ברכב במהלך הטיול וההפרשים הקטנים במחירים בין קבוצות הרכב בארה"ב מצדיקים בחירה של רכב גדול ואמין – טויוטה ראב 4, יונדאי סנטה פה, שברולט טאהו, שברולט אסקלייד, כולם מומלצים, יושבים גבוה על הכביש, יש להם תא מטען מרווח והם מספקים חוויית נהיגה נהדרת.

את הרכב כדאי לאסוף בשדה התעופה, שם יש מגוון גדול יותר של דגמים. על מנת לחסוך זמן, מומלץ לעשות צ'ק אין מראש, ממש כמו שעושים לפני טיסה – ממלאים בבית את כל הפרטים במחשב ובתחנה פשוט מעבירים את האישור שקיבלתם במייל בעמדת הקיוסק ויוצאים למגרש החניה לאסוף את הרכב. 

בשדות התעופה הגדולים בארה"ב, חברת ההשכרה לא נותנת לכם מפתח לרכב. אחרי שמסיימים את התהליך, יוצאים למגרש החניה ובוחרים את הדגם המתאים לכם מבין הרכבים הזמינים בקטגוריה שהזמנתם. הדבר הופך את בחירת הרכב לחוויה מרגשת, במיוחד עבור הילדים שמתרוצצים בהתרגשות בין הרכבים הנוצצים. אבל אל תבזבזו על תהליך הבחירה זמן רב מדי, האטרקציות של הטיול מחכות לכם… על מחזיק המפתחות של הרכב שקיבלתם יש ברקוד אותו ניתן לסרוק לטלפון הנייד וכך תהיה לכם גישה לספר הרכב ומספר חירום לשירותי דרך.

שימו לב: שובר השכרת הרכב בארה"ב כולל ביטוח במקרה נזק או גניבה לרכב השכור וכיסוי צד ג' מורחב. עם זאת, חשוב לדעת ששובר השכרת הרכב אינו כולל ביטוח תאונות אישיות המכסה נזקי גוף ומטען, אותו מומלץ לרכוש בנפרד מראש אצל כל סוכן ביטוח או סוכן נסיעות לכל תקופת הנסיעה.

הטיפים באדיבות אופרן

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.