תפריט עמוד

היעדים המבטיחים לשנת 2016

יש כמה מקומות ברחבי העולם ששווה במיוחד לבקר בהם השנה: לחלקם נפתחו קווי טיסות חדשים מישראל, באחרים יתקיימו אירועים מיוחדים ויש הנמצאים במגמת התחדשות ופריחה. וגם אתם סיפרתם לנו לאן תרצו לנסוע בשנה הקרובה

 בכל שנה מתווספים עוד ועוד יעדים למפת התיירות העולמית, ונראה שלא נותר כמעט מקום על גבי הגלובוס שעדיין אינו מתוייר. ולמרות זאת, עולם התיירות לא מפסיק לחדש ולהפתיע. לצד יעדים שנחשבים חדשים יחסית ושעד כה נותרו מחוץ למסלול התיירים הרגיל, כמו טייוואן ובוצוואנה, גם יעדים מוכרים מחדשים את פניהם ומציעים סיבות טובות לחזור אליהם שוב, למשל רומא ושווייץ. לאלה יש להוסיף יעדים אהובים שהשנה יתקיימו בהם אירועים מיוחדים ומרגשים, דוגמת ריו דה ז'ניירו אשר מארחת ב-2016 את המשחקים האולימפיים. הנה 10 מקומות שכדאי מאוד להגיע אליהם במהלך 2016 (את הבחירות של גולשי אתר מסע אחר תמצאו בסוף הכתבה):

1. ריו דה ז'ניירו, ברזיל
ברזיל נבחרה לארח, בהפרש של שנתיים, את שני אירועי הספורט הגדולים בעולם: ב-2014 התקיים ברחבי המדינה המונדיאל, ואילו בקיץ 2016 תארח העיר את המשחקים האולימפיים. לצד המתחם האולימפי, יתקיימו חלק מהתחרויות והאירועים באתרים המפורסמים של העיר – אצטדיון המרקנה יארח את טקס הפתיחה והסיום ואת טורניר הכדורגל, בסמבודרומו, שם מתקיים מצעדבתע הספר לסמבה בזמן הקרנבל, יתקיימו תחרויות הקליעה בחץ וקשת, ואילו בחוף קופקבנה הפופולרי יתקיים טורניר כדורעף חופים. כמו בכל עיר שמארחת את האולימפיאדה, גם בריו יש תנופת פיתוח, עם שיפור התשתיות והתחבורה ופתיחה של מלונות חדשים. למרות שברזיל נתונה במשבר כלכלי ויש דיבורים על כך שהאולימפיאדה הזו תהיה פחות נוצצת מקודמותיה, עדיין הולך להיות מעניין בריו בקיץ הקרוב.


ריו דה ז'ניירו תארח בקיץ 2016 את המשחקים האולימפיים

לקראת האולימפיאדה ולכבוד חגיגות ה-450 לעיר, העיר התחדשה בכמה וכמה אטרקציות שיעסיקו את התיירים הרבים בין צפייה בתחרות אחת לאחרת. אחת מהאטרקציות שנפתחה ממש בימים אלה היא מוזיאון המחר, שממוקם בנמל המתחדש ושוכן במבנה יוצא דופן הנראה כצף מעל המים, פרי עיצובו של סנטיארגו קלטרבה. המוזיאון מוקדש למדע ולאנושות ולדרך בה הבחירות שלנו משפיעות על העתיד, ויש בו תצוגות אינטראקטיביות שעוסקות בנושאים כמו גידול האוכלוסין, גלובליזציה ושינויי האקלים. המוזיאון שוכן במתחם הנמל המתחדש ומוקף בפארק ירוק עם גנים, בריכת נוי ושבילי אופניים, תוספת לריאות הירוקות הרבות של העיר. המוזיאון הוא חלק מפרויקט ההתחדשות המקיף של אזור הנמל והשכונות שסביבו. 


המבנה המרשים של מוזיאון המחר בנמל ריו

2. סן סבסטיאן, ספרד
סן סבסטיאן (San Sebastián), בירת נפת גיפוסקואה (Gipuzkoa) שבחבל הבסקים בצפון ספרד, נבחרה כבירת התרבות האירופית לשנת 2016. הבחירה הזו מספקת סיבה טובה נוספת להגיע לעיר הציורית, התחומה בין הרים מרשימים ומתהדרת ברצועת חוף יפהפייה. העיר מפורסמת בעיקר הודות למטבח העשיר שלה ולריכוז גבוה במיוחד של מסעדות שף עטורות שבחים וכוכבים (סן סבסטיאן מתהדרת במספר הגבוה ביותר של כוכבי מישלן לתושב). במהלך שנת הכהונה כבירת התרבות תתקיים בעיר תכנית תרבותית עשירה, בסימן דו קיום, אשר תכלול פרויקטים מיוחדים, תערוכות ומיצגים, הצגות תיאטרון, קונצרטים ומופעים מוזיקליים, מופעי מחול, דיונים והרצאות ועוד ועוד – בסה”כ יתקיימו בעיר 458 אירועים מיוחדים. שמח במיוחד יהיה באירועי הפתיחה, ב-24-20 בינואר. רבים מהאירועים יתקיימו במרכז טבקלרה הבינלאומי לתרבות עכשווית, ששוכן במפעל טבק לשעבר ומארח דרך קבע אירועי תרבות חשובים כמו פסטיבל הסרטים של העיר.  בין אירוע אחד למשנהו אל תחמיצו טיול בטיילת היפה והשוקקת של העיר, רחצה בחוף לה קונצ'ה ובילוי באחד מהפינצ'ו ברים הרבים שבעיר – הגרסה המקומית לטאפאס.


חוף לה קונצ'ה בסן סבסטיאן

3. סן פרנסיסקו, ארה"ב
פתיחתו של קו הטיסות הישירות של יונייטד מתל אביב לסן פרנסיסקו באביב הקרוב מספקת הזדמנות מצוינת לבקר בעיר הנפלאה הזו. מרבית המטיילים הישראלים מגיעים לעיר במסגרת טיול בחוף המערבי של ארצות הברית, והפעלת הטיסות הישירות לעיר תהפוך אותה לבסיס מצוין לטיולים בקליפורניה, אבל סן פרנסיסקו יכולה לספק תעסוקה לחודשים ארוכים גם בלי לצאת ממנה לרגע. זוהי אחת מהערים הכי יפות בארצות הברית, עם נוף מרהיב של המפרץ והאוקיינוס השקט, המון טבע בעיר וסביב לה, פארקים וגנים, שכונות טרנדיות, אוכל מצוין, ארכיטקטורה מעניינת, מוזיאונים מצוינים וחיי לילה שוקקים. בפברואר הקרוב האווירה בסן פרנסיסקו תהיה חגיגית במיוחד, כשהעיר תארח לראשונה בתולדותיה את אירוע הסופרבול, משחק ההכרעה של ליגת הפוטבול האמריקנית. בשבוע שלפני ערב הגמר יתקיימו בעיר שלל אירועים, מופעים וחגיגות. סיבה נוספת להגיע לעיר דוקא השנה היא פתיחתו המחודשת, הצפויה במאי הקרוב, של מוזיאון סן פרנסיסקו לאמנות מודרנית, אחרי הרחבה ושיפוצים שיהפכו אותו למוזיאון הגדול והמוביל לאמנות מודרנית בארצות הברית.


סן פרנסיסקו, אחת הערים היפות בארצות הברית, עכשיו בטיסה ישירה מתל אביב
 
4. שנחאי, סין
קשה להתחרות בקצב המסחרר שבו סין מתחדשת ומתפתחת, וזו בהחלט סיבה מצוינת לשוב ולבקר במדינה המרתקת הזו, שמציעה שילוב בין ישן וחדש, טבע פראי וחוויה תרבותית שאין שנייה לה. החל מהשנה הקרובה ההגעה לסין תהיה זולה וקלה יותר, שכן לחברת אל על המפעילה טיסות ישירות בין תל אביב לבייג'ין, מצטרפת חברת התעופה הסינית האינאן איירליינס שתטוס לתל אביב מסוף אפריל. את המדינה העצומה הזו אי אפשר לכסות בטיול אחד וגם לא בעשרים, אז אחרי הביקור ההכרחי בבייג'ין שעברה מתיחת פנים משמעותית לקראת האוליפיאדה של 2008, ואחרי שמגיעים לעוד כמה אתרי חובה כמו צ'נגדו, גווילין ויונאן, כדאי מאוד להגיע לשנחאי, שנמצאת גם היא במגמת התחדשות מתמדת. קו הרקיע של שנחאי קיבל השנה תוספת חדשה ומרשימה בדמותו של מגדל שנחאי, שבנייתו הושלמה השנה. המגדל השקוף והמפותל, המתנשא לגובה 632 מטר, הוא, לעת עתה, הבניין הגבוה ביותר בסין והשני בגובהו בעולם, אחרי בורג' חליפה שבדובאי. אטרקציה נוספת שננחאי תתחדש בה השנה היא פארק דיסני שנחאי, אשר יכלול בשלב הראשון את פארק השעשועים דיסנילנד (הבנוי במתכונת של פארק ממלכת הקסם באורלנדו), וכן מתחם של בילויים ושני מלונות נושאיים השוכנים ליד אגם. בהמשך צפויים לקום במתחם פארקי שעשועים נוספים מבית היוצר של דיסני.


קו הרקיע של שנחאי עם מגדל שנחאי שנחנך השנה, המבנה הגבוה ביותר במדינה

5. טוקיו, יפן
 גם יפן הופכת להיות השנה קרובה מתמיד עם כניסתה זאת הפעם הראשונה של חברת התעופה היפנית אול ניפון איירווייז (ANA) לשוק הישראלי. יחד עם עלויות המחיה ביפן שהוזלו בשנים האחרונות, זוהי הזדמנות מצוינת להגשים חלום ולנסוע לארץ השמש העולה.

טוקיו, בירת יפן, היתה מאז ומתמיד אחד היעדים המרתקים באסיה, עם שילוב של ארכיטקטורה עתידנית ושימור קפדני של מסורות עתיקות. רק בטוקיו אפשר לטייל בין מגדלי זכוכית ומתכת שכאילו נלקחו מסרט מדע בדיוני ומיד אחר כך להיכנס למקדש עתיק המוקף בגן מרהיב ואפוף שלווה, לטבול במעיינות חמים או לשתות תה בטקס תה מסורתי.


חיי לילה ברובע שינג'וקו בטוקיו

טוקיו נמצאת עכשיו במגמת חידוש ופיתוח התשתיות התיירותיות, לקראת אליפות העולם ברוגבי שתתקיים ב-2019 והאולימפיאדה שתתקיים ב ב-2020. ההכנות נמצאות בעיצומן, ולצד הקמת הכפר האולימפי ורובע קניות חדש, ניתן יהיה לראות את הסנונית הראשונה כבר בסוף 2016, כאשר שוק הדגים צוקיג'י  יעבור למיקום חדש ונוצץ. אחרי שמסמנים וי על אתרי החובה של העיר, כמו האזורים שינג'וקו, שיבויה וגינזה, ארמון הקיסר ומקדש מייג'י, כדאי לבחון את הטרנדים החמים בעיר, שאחד מהם הוא ה-Animal Cafes, בתי קפה שמספקים לצד האוכל והשתייה אפשרות ללטף חיות מחמד – מחתולים, דרך עזים וצבים ועד לינשופים.


מקדש סנסו ג'י בטוקיו
 
6. שוויץ
שווייץ, ללא ספק אחת המדינות היפות באירופה, מספקת השנה כמה סיבות טובות לבקר בה, מלבד הטבע המרהיב והנופים הנפלאים. בשווייץ צפויות להיפתח השנה כמה אטרקציות תרבותיות מעניינות, בהן מוזיאונים ומרכזי מבקרים. אחת האטרקציות המדוברות היא מוזיאון הכדורגל של פיפה (FIFA World Football Museum) שצפוי להיפתח במהלך 2016 בציריך ובו שלוש קומות של תצוגות שמסבירות איך הפך הכדורגל לספורט הפופולרי בעולם. אטרקציות נוספות הן מרכז האמנות והתרבות של אגם לוגאנו (LAC Lugano Arte e Cultura) שנפתח לא מזמן במבנה מרשים לצד האגם. זהו אחד ממכוני התרבות החשובים בשווייץ ויש בו מוזיאון לאמנות ואולם קונצרטים ותיאטרון. במונטרה, על שפת אגם ז'נבה, צפוי להיפתח באביב מוזיאון צ'פלין. האחוזה בה התגורר צ'פלין עם משפחתו הוסבה למוזיאון, מרכז תרבותי ופארק נושאי המוקדשים ליוצר המוכשר הזה. בווה (Vevey) צפוי להיפתח מרכז מבקרים חדש ואינטראקטיבי של נסטלה שיהווה מוקד משיכה למשפחות.


נוף טיפוסי בשווייץ, אחת המדינות היפות באירופה, מתחדשת בכמה מוסדות תרבות חדשים ומסקרנים

7. בוצוואנה
בוצוואנה, הנמצאת בדרום יבשת אפריקה, חוגגת 50 שנות עצמאות, וזו הזדמנות נהדרת לגלות את אחת המדינות הדמוקרטיות, היציבות והבטוחות באפריקה. בוצוואנה אמנם אינה מתוירת כמו דרום אפריקה, קניה וטנזניה, אך היא אינה נופלת מהן בטבע פראי ובעולם חי עשיר. בוצוואנה היא גן עדן לאוהבי טבע, והיא מציעה נופי טבע מגוונים: מצד אחד, מדבר קלהארי ומנגד – הדלתא של נהר האוקוונגו


מבט מלמעלה על הדלתא של האוקוונגו

הדלתא הפנים יבשתית הגדולה בתבל, שמגיעה בשיאה לשטח של 22 אלף קמ"ר, כוללת לגונות, ביצות, תעלות ואיים, וגם בעלי חיים רבים שמתגוררים במקום, ובהם קרנפים, היפופוטמים, אריות, ג'ירפות, זברות ועוד. אזור נוסף במדינה בו אפשר לצפות בהיצע מסחרר של בעלי חיים הוא הפארק הלאומי צ'ובה, שבו יש אוכלוסייה של כ-120 אלף פילים לצד בעלי חיים גדולים נוספים כמו אריות, ברדלסים, ג'ירפות, היפופוטמים, זברות ועוד.


פילים בשמורת צ'ובה

8. רוטרדם, הולנד
העיר ההולנדית רוטרדם (Rotterdam) נמצאת בהתחדשות מתמדת. היא נחשבת מזה שנים לאחד היעדים המובילים באירופה לחובבי ארכיטקטורה, עם שלל מבנים יוצאי דופן, כמו קומפלקס המגדלים האימתני דה רוטרדם בתכנונו של רם קולהאס השוכן בחזית הנמל, בתי הקוביות בנמל הישן, מגדל יורומסט ספייס, גשר ארסמוס ואחרים. אבל לא רק ארכיטקטורה מעניינת יש ברוטרדם, אלא גם אוכל טוב, פריחה אמנותית וחיי לילה תוססים. לצד ההתחדשות הארכיטקטונית, לאחרונה נפתחו כמה אטרקציות מעניינות בעיר, ובראשן שוק האוכל המקורה Markthal Rotterdam, הנמצא במבנה מרשים דמוי פרסה עם חזית זכוכית. זהו אחד משוקי האוכל המקורים השיקיים בעולם, ויש בו למעלה מ-100 דוכני מזון לצד עשרות מסעדות וחנויות. הקשת הפנימית של המתחם מעוטרת בציור קיר עצום ומרהיב של צמחים, פירות וירקות ססגוניים.

מתחם בילויים נוסף נמצא בתחנת הרכבת לשעבר Station Hofplein שהוסבה למתחם קניות ובילויים תוסס ואופנתי. לאלה יש להוסיף את מוזיאון רוטרדם, שצפוי להיפתח השנה במיקום חדש במרכז ההיסטורי של אמסטרדם, קרוב לבית העירייה.


שוק Markthal Rotterdam החדש והמעוצב להפליא ברוטרדם
 
9. רומא, איטליה
רומא, המכונה עיר הנצח, היא מקום נהדר לביקור, ובשנה הקרובה אף יותר מתמיד. שניים מהאתרים המפורסמים והחשובים בעיר שופצו לאחרונה: הקולוסאום ומזרקת טרווי, שנפתחה מחדש בנובמבר לאחר שיפוץ מקיף שנמשך שנה וחצי. גם המדרגות הספרדיות צפויות לעבור שיפוץ בשנה הקרובה. לצד האתרים המשופצים, בעיר שהאוכל מהווה חלק נפרד מחווית השהות בה נפתחו מסעדות חדשות רבות, וכן מקומות בילוי אופנתיים ומעודכנים. רבים מהמקומות החדשים נפתחו בשכונת Pigneto הטרנדית, מעוז ההיפסטרים של רומא. אם לא די בכך, העיר הזוהרת מככבת גם על המסכים. רומא מופיעה בסרט האחרון בסדרת ג'יימס בונד, ספקטר, עם מרדפי מכוניות בין אתריה הידועים, וגם הסרט בן חור שייצא למסכים השנה צולם באולפני Cinecittà הממוקמים ברומא.  


מזרקת טרווי שנפתחה לאחרונה אחרי שיפוץ מקיף

10. טייואן
טייוואן היא אחד היעדים הכי מסקרנים באסיה. האי הירוק, שמציע נופים הרריים יפים, עיר בירה תוססת, שווקי לילה מלאי חיים, תרבות עשירה, מקדשים מסורתיים ואוכל מצוין, נותר עדיין מחוץ למסלול התיירים הסטנדרטי. 2016 היא זמן מצוין לשנות זאת. טייפה הבירה הוכרזה כבירת העיצוב העולמית לשנת 2016, תואר שמוענק לערים שר עושות שימוש חדשני בעיצוב כדי לקדם התפתחות חברתית, כלכלית ותרבותית. בנוסף, השנה צפוי להיפתח בטייפה המרכז לאמנויות הבמה, במבנה יוצא דופן בתכנונו של האדריכל ההולנדי רם קולהאס.


מפל בטייוואן, מדינה ירוקה ומסקרנת שנמצאת מחוץ למסלול התיירות הרגיל

בטיינאן, שבדרום-מערב טייוואן, נפתח פארק מטרופוליטן שבמרכזו מוזיאון צ'י מי ויש בו שבילי אופניים, במת הופעות, תיאטרון פתוח. גם מחוץ לערים נפתחו אטרקציות חדשות: במפל לונגפנג שבמחוז ננטו נחנכה טיילת תצפית Longfeng Waterfall Skywalk בצורת פרסה ובאורך 30 מטר, שמתבלטת מעל עמק צר וארוך בו נופלים בשצף מימיו של המפל הקטן. הטיילת הזו מתווספת לשורה של טיילות תצפית שנחנכו בשנים האחרונות ברחבי המדינה.  

סקר: לאן אתם מתכננים לנסוע השנה?
גולשים רבים ענו על סקר הנסיעות שלנו, אשר בדק את התוכניות שלכם לשנה הקרובה: מה הם היעדים והטיולים המועדפים עליכם לנסיעות במהלך השנה הקרובה? הגולשים התבקשו לציין את ההעדפות והחלומות שהיו רוצים להגשים השנה. הנה התוצאות, ותודה לכל מי שהשתתף!

• בקטגוריה נופש בטן-גב, איי יוון הגיעו למקום הראשון, כשתאילנד וסיישל נמצאים במקומות הבאים, בהתאם. המקום הרביעי הפתיע: ישראל, עם מספר קולות קרוב מאוד לזה שקיבלו שני היעדים האקזוטיים שלפניה. כמו משפט הקסם מ"הקוסם מארץ עוץ", מסתבר שרבים חושבים שאין מקום כמו הבית…

 מהם יעדי הטיול שאתם מתכננים (או חולמים) לשנה הקרובה? רחוקים מאוד, מסתבר. למקום הראשון הגיעו ארצות הברית וקנדה, ולא רחוק מהן – דרום ומרכז אמריקה. מערב אירופה הגיעה רק למקום השלישי, וברביעי – יפן. מסקנה: רבים רוצים לנפוש בארץ, אבל מעדיפים לטייל במקומות רחוקים ואפילו אקזוטיים.

 בקטגוריה טיול מיוחד טיולי ג'יפים הגיעו למקום הראשון, בשני ובשלישי נמצאות סדנאות צילום ובישול.

• ואיזה טיול אתגרי בחרו רוב הגולשים? ברוב גדול מאוד למקום הראשון הגיעו טיולי הליכה ברגל, סקי הגיע למקום השני וטיול אופניים – לשלישי.

 

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.