תפריט עמוד

מלונות היין הטובים בעולם – לישון בכרמים

יש משהו רומנטי ומרגיע בלינה במלון הניצב בלב כרמים, בנופים פסטורליים ועם הרבה יין מקומי טוב. הנה מבחר מלונות כרמים מוצלחים במיוחד מרחבי העולם, שהשהות בכל אחד מהם מענגת לא רק לאוהבי היין

קוראים להם מלונות יין – wine hotels, והסיבה ברורה: אלו מקומות לינה שנמצאים בלב כרמים, לצד היקב המקומי, והשהות בהם מעניקה ערך מוסף, מעבר לחדרים נוחים. נופים פסטורליים של כרמים, יין מקומי מצוין שכמעט תמיד מלווה אוכל נהדר ולעיתים גם טיפולי ספא הקשורים ליין. ליקטנו כאן כמה מלונות יין מוצלחים במיוחד מרחבי העולם – חלקם באירופה, אחרים באזורי יין מרוחקים, וכולם שווים בהחלט:

Poggio al Casone, טוסקנה, איטליה

חבל טוסקנה האיטלקי מפורסם באחוזות היין המצוינות שבו. אחת מהן היא Poggio al Casone, השוכנת במרחק נסיעה קצרה מפיזה ומוקפת ב-400 דונם של כרמים אורגניים, כששום בית לא נראה באופק. במתחם האחוזה יש וילה עתיקה ושני קוטג'ים, כולם עברו שיפוץ לאחרונה. בווילה יש דירות אירוח, המתאימות לשניים עד חמישה אורחים, מעוצבות בטוב טעם ומציעות נוף נהדר לכרמים. מהנוף ניתן ליהנות לא רק ממרפסות החדרים אלא גם מבריכת השחייה היפה. בנוסף, יש במתחם אגם קטן ושבילי הליכה, ומי שרוצה חופשה פעילה יכול לשכור אופניים ולצאת לטיול בין הכרמים. בספטמבר ואוקטובר האורחים מוזמנים לבצור ענבים ביחד עם עובדי היקב.

איפה? Via Volpaia, 16 – 56040 Crespina, Pisa, אתר אינטרנט

אחוזת Poggio al Casone בלב הכרמים של טוסקנה

Les Sources de Caudalie, בורדו, צרפת

המלון הנהדר הזה, ששוכן בחבל בורדו, תחום בכרם ענבים מצידו האחד ואגם קטן מצדו השני, כך שנוף יפה ושלווה תמצאו פה בשפע. בחדרים יש עתיקות, פריטי אספנות ואלמנטים עיצוביים בהשראת הים. המסעדה שבמקום, של השף ניקולה מס, זכתה בכוכב מישלן ומציעה מנות מסורתיות שמבוססות על תוצרת מקומית ודגים טריים. וכיוון שיין ואוכל הולכים יד ביד, חובבי הגסטרונומיה יכולים להשתתף בשיעורי בישול וסדנאות יין, הכוללות טעימות.

איפה? Chemin de Smith Haut Lafitte, 33650 Bordeaux-Martillac, אתר אינטרנט

מלון Les source de Caudalie תחום בין כרמים לאגם קטן, דבר המוסיף ליופיו

Quinta do Vallado, עמק הדורו, פורטוגל

בעמק הדורו שבצפון פורטוגל שוכנת מזה 300 שנה חוות Quinta do Vallado, מהוותיקות בעמק, כשמכל עבריה אפשר לראות רק כרמים, כרמים ועוד כרמים. בית החווה העתיק, ששימש בעבר למגורי המשפחה הוסב לבית הארחה נעים ומפנק, שבו חמישה חדרים המעוצבים בסגנון כפרי. בסמוך נמצא מבנה חדש, שנבנה ב-2012, ובו שמונה חדרים נוספים. במתחם יש בריכת שחייה, חדר טעימות ומרתף יין, ומחיר הלינה כולל טעימות יין, ביקור במרתף היין ובקבוק יין מתוצרת החווה שממתין לאורחים בחדר. בנוסף לסיורי יקבים, אפשר ליהנות כאן גם משייט על נהר הדורו, שייט בקאנו, טיולי ג'יפים, דיג ורכיבה על אופניים בנופי האזור – האורחים יכולים לקבל ציוד דיג ואופניים ללא תוספת תשלום.

איפה? 5050-364 – Peso da Régua ,Vilarinho dos Freires,
 אתר אינטרנט

לחוות Quinta do Vallado העתיקה הוסף מבנה מודרני, שאף הוא נמצא בלב הכרמים של עמק הדורו

Hotel Marqués de Riscal, ריוחה, צפון ספרד 

המלון הזה, בעיצובו של האדריכל הנודע פרנק גרי, הוא פנינה אמתית לא רק לחובבי היין אלא גם לחובבי האדריכלות. הוא שוכן באלסייגו, שבחבל הבאסקים, ובשונה מרוב מלונות היין בעולם, כאן לא מדובר בעוד בית אחוזה עתיק כי אם ביצירת מופת אוונגרדית סופר-מודרנית, שבהחלט נראית חריגה על רקע נופי הכרמים של חבל היין ריוחה. העיצוב יוצא הדופן ניכר גם בחדרים עם קירות משופעים, חלונות זיג זג ותקרות עצומות בגובהן. החדרים מרווחים במיוחד וחלקם משקיפים לנופי הכרמים. העיצוב פה אולי מודרני, אבל מרתף היין של המלון הוא אחד מהוותיקים באזור והוא הוקם ב-1858. האוכל הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה פה. מסעדת הדגל של המלון מעוטרת בכוכב מישלן. בנוסף, במלון יש ביסטרו מעוצב שמציע אוכל ספרדי מסורתי ובר יין עם חנות צמודה, שם ניתן ליהנות מהיינות המשובחים שמיוצרים ביקב המקומי. בספא אפשר ליהנות ממגוון טיפולים, שהפופולריים בהם עוסקים ביין – וינותרפיה. בין השאר תוכלו להתפנק באמבט של יין חמים או בעטיפות גוף המבוססות על יין וזרעי ענבים.

איפה? Calle Torrea, 1, Elciego, אתר אינטרנט

העיצוב הפרוע וחסר המעצורים של מלון Marques de Riscal מוסיף לשהות כאן, באזור היין בצפון ספרד

Kenwood Inn and Spa, סונומה, קליפורניה

אחוזת היין הנעימה הזו, השוכנת בליבו של מחוז היין סונומה, מעוצבת בסגנון ים תיכוני ומוקפת בכרמים. בחצר האחוזה יש עצי פרי, גפנים מטפסות, צמחי תבלין, בריכות מים ומזרקות. שקט פה מאוד, והעובדה שאין בחדר טלוויזיה ושהלינה מיועדת לזוגות בלבד תורמת לאווירה הרומנטית. בחדרים הנעימים יש אח וג'קוזי ובמתחם תמצאו ספא עם בריכת שחייה מחוממת, הוט טאב ומגוון טיפולים, בהם טיפולי וינותרפיה כמו אמבט פינו נואר או שרדונה ועטיפת דבש ויין. להשלמת החוויה, בבר היין המקומי תוכלו לאכול אוכל איטלקי בלווי יינות מקומיים מצוינים.

איפה? 10400 Sonoma Highway, Kenwood, אתר אינטרנט 



Kenwood Inn במחוז היין סונומה בקליפורניה הוא מקום נהדר לחופשה רומנטית

La Posada de Bodega Vistalba, מנדוזה, ארגנטינה

למרגלות האנדים נמצא יקב קרלוס פולנטה, המפורסם ביינות המלבק המשובחים שלו. ליקב צמוד בית הארחה ובו שני חדרי אירוח בלבד, שלכל אחד הם מרפסת פרטית המשקיפה אל הכרמים או אל רכס האנדים. בצמוד יש בר יין שמגיש תפריט קבוע בן ארבע מנות, מלווה ביינות המיוצרים ביקב. האורחים יכולים לטייל בכרמים לבד או בליווי מדריך, שמסביר על ההבדלים בין זני הענבים השונים ועל תהליך ייצור היין מהבציר ועד הבקבוק.

איפה? Roque Saenz Pena, 3531, Vistalba, Lujan de Cuyo, Mendoza, 
אתר אינטרנט



בית ההארחה הצמוד ליקב קרלוס פולנטה למרגלות האנדים בארגנטינה

Lapostolle Residence, סנטה קרוז, צ'ילה

המלון הקטן הזה, הכולל ארבע סוויטות, שוכן בראש גבעה מיוערת בלב כרמי אלפטה ומציע תצפית מקסימה על הכרמים ועל ההרים שמסביב. הסוויטות המרווחות נושאות שמות של יינות, דוגמת קברנה סוביניון ומרלו, והן מעוצבות בטעם טוב ונהנות ממרפסת וגינה פרטית מול הנוף. בחצר יש בריכת שחייה שמשותפת לכל הסוויטות. האורחים נהנים מארוחות מצוינות שמבוססות על תוצרת מגן הירק האורגני הצמוד ומלוות ביינות משובחים מהיקב, ויש גם חדר טעימות בו אפשר להתענג על היינות המקומיים. האזור מציע מגוון פעילויות – מסיורי יקבים וטעימות, דרך טיולים רגליים בגבעות וביערות ועד לרכיבה על סוסים ורכיבה על אופניים.

איפה? Apalta, Santa Cruz, אתר אינטרנט 



מרפסת אל הנוף באחת מארבע הסוויטות של Lapostolle Residence 

Babylonstoren, סטלנבוש, דרום אפריקה

המלון פועל בבית חווה מקסים מ-1777, המוקף בהרים וכרמים. המקום מספק חוויה כפרית במיטבה, עם תרנגולות, מטעי פרי, גן ירק, מסלולי הליכה בטבע ונהר צמוד שניתן לשוט בו בקאנו. ביקב המקומי אפשר ליהנות מיינות נהדרים – אל תחמיצו את השרדונה המצוין. ארוחת הבוקר מבוססת על מוצרים טריים מתוצרת החווה וירקות מגן הירק. בנוסף לכל אלה, יש כאן גם מסעדה וספא.

איפה? R45 Road, between Paarl and Franschhoek, Paarl 7670, אתר אינטרנט

Takatu Lodge, בית הארחה מפנק בלב כרם בחצי האי טקטו שבאי הצפוני של ניו זילנד

Takatu Lodge & Vineyard, האי הצפוני, ניו זילנד

גם לניו זילנד יש אזור יין משלה, והוא לא נופל ביופיו מאזורי היין של אירופה או של קליפורניה. אחד ממלונות היין הטובים בניו זילנד הוא Takatu Lodge & Vineyard, בית הארחה מפנק ששוכן בלב כרם בכניסה לחצי האי טקטו, באי הצפוני של ניו זילנד. במבנה האבן ועץ יש ארבעה חדרים, דבר המבטיח אווירה אינטימית ויחס אישי. בכל החדרים יש תקרות מקומרות, אח וחלונות שנמתחים מהרצפה ועד התקרה מה שמאפשר לראות את נופי הכרמים מהמיטה ברגע שפוקחים את העיניים בבוקר. ניתן להשקיף על הנוף גם מהמרפסת הפרטית, שהיא מקום נהדר לשבת בו בשקיעה עם כוס של אחד היינות המצוינים שמיוצרים ביקב הצמוד.


איפה? 518 Whitmore Road, RD6, Matakana, Auckland, אתר אינטרנט

לקריאה נוספת:

מלונות מפנקים בטבע 
מלונות מפנקים בטבע
ג'קוזי בין צמרות העצים בקוסטה ריקה, בריכת טבילה פרטית בלודג' אפריקאי, הוט טאב ליד מפל שוצף בקנדה – חמישה מלונות ברחבי העולם שמציעים חופשה בלב הטבע הפראי בתנאי חמישה כוכבים

 

דרך היין בדרום אפריקה 
דרך היין בדרום אפריקה
מסע בדרך היין מזגזג בין כרמים ויקבים, ערים מנומנמות וחוות יענים, הרבה טעימות של יין וברנדי משובח וקפיצות מחוץ למסלול – אל מצוקי הים ואל ההרים המרשימים. שותים, סיפור אהבה

 

דרכי היין הנפלאות של צרפת 
דרכי היין הנפלאות של צרפת
טיול באחד מאזורי היין המפורסמים של צרפת עובר בדרכים צדדיות, בין כרמים, כפרים קטנים ויקבים משפחתיים. בדרך עוצרים לטעום מהיינות, לסעוד במסעדות מקומיות, לבקר בשווקים וליהנות מהחיים הטובים שהצרפתים כה מצטיינים בהם

 

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.