תפריט עמוד

מיורקה: לאן כדאי לטייל

שילוב של חופים יפים, ערים נהדרות, כפרים מסורתיים, אתרי טבע ואוכל מצוין הופך את האי הספרדי מיורקה לאחד מאתרי הנופש הפופולריים באירופה. הנה המלצות לדברים שאפשר לראות ולעשות במיורקה

האי מיורקה הוא אחד מיעדי הנופש הפופולריים בספרד. האי, שמשתייך לאיים הבלאריים שבמערב הים התיכון, נהנה מרצועת חוף יפהפייה וכמות מכובדת של ימי שמש בשנה, אבל למרות התדמית שלו, הוא מציע הרבה יותר מבטן-גב. בנוסף לעיר בירה אלגנטית הגדושה בפנינים ארכיטקטוניות, יש בו כפרים הרריים מסורתיים, יערות אורנים, מטעי זיתים ושקדים, אתרים היסטוריים רבים וגם אוכל מצוין. הנה כמה דברים שכדאי לעשות ולראות במיורקה:

פלמה דה מיורקה
פלמה דה מיורקה (Palma de Mallorca), בירת מיורקה, היא עיר אלגנטית ותוססת שמהווה את מרכז חיי הלילה של האי. לא מדובר בעוד עיר נופש ששוכנת לחוף הים. פלמה היפה מציעה הרבה אטרקציות ופנינים ארכיטקטוניות שלא היו מביישות את הערים הגדולות באירופה. אחת מהן היא הקתדרלה של מיורקה, הידועה בשם Le seu, ששוכנת במבנה מרשים ביותר מאבן חול ומשקיפה על הנמל הישן של העיר. בנייתה החלה במאה ה-13 אבל הושלמה רק במהלך המאה ה-17. זהו מבנה עצום עם חזית גותית מרשימה, כאשר פנים הקתדרלה, אשר חלקו עוצב מחדש על ידי אנטוניו גאודי במהלך המאה ה-20, מרשים לא פחות.


הקתדרלה המפוארת של פלמה דה מיורקה

לא רחוק מהקדתרלה נמצא אתר מעניין נוסף, ארמון אלמודיינה, המעוצב בסגנון מורי. בעבר שימש הארמון את הכובשים המורים והיום הוא שייך לבית המלוכה הספרדי. בפלמה יש אתרים מעניינים נוספים כמו המרחצאות הערביים ומצודת בלוור (Castillo de Bellver) הנהדרת מהמאה ה-13, אשר שוכנת בראש גבעה ומפורסמת במבנה העגול יוצא הדופן שלה.

פלמה מציעה גם כמה מוזיאונים מעניינים כמו מוזיאון פלאו מארש ומוזיאון חואן מירו ששוכן בבית בו התגורר האמן ויש בו ציורים, רישומים ופסלים של מירו. מלבד זאת, תענוג לטייל בסבך הסמטאות הצרות ומלאות הקסם של העיר העתיקה, הגדושות בבתי קפה, מסעדות מצוינות, חנויות אופנתיות, מועדונים ומקומות בילוי. בקרבת העיר ובסביבה יש חופים יפים, כמו חוף קאלה מאיור, הקרוב ביותר למרכז העיר, חוף חולי שהוכרז כחוף דגל כחול וידוע במימיו הצלולים.

פלזה מיור, הכיכר המרכזית של פלמה

אלקודיה
העיירה היפה אלקודיה (Alcudia), ששוכנת בצפון האי, היא יעד תיירות פופולרי, לא רק בזכות החופים היפים שסביבה ויערות האורנים שמקיפים אותה בתפאורה ירוקה, אלא גם הודות לעיר העתיקה והמבוצרת ולכמה עתיקות רומיות שנשתמרו בה. העיר הימי ביניימית המוקפת חומה נשתמרה היטב ונחשבת לאחת מהיפות ביותר באי. תענוג לטייל ברחובות מלאי האווירה של העיר העתיקה, המשובצים בבתים רנסאנסיים יפים ובמבנים מרשימים רבים כמו מבצר סנט פראן וכנסיית סנטה אנה. מי שמעדיף טבע ימצא בסמוך לעיר את פארק לה אלבופרה (La Albufera) אשר מושך מינים רבים של ציפורים. עיירת הנופש הנופש הסמוכה פורטו אלקודיה מציעה חוף חולי יפה, טיילת אופנתית והרבה מסעדות משובחות.


רחוב בעיר העתיקה של אלקודיה, מהיפות בערי פלמה

סולייר
העיירה סולייר (Soller) שוכנת בעמק ירוק במערב האי והיא מוקפת במטעי זיתים ופרדסי לימונים. אחת האטרקציות הבולטות פה היא רכבת קטנה בעלת קרונות עץ שנוסעת מפלמה לסולר במסלול יפהפה שאורכו 27 קילומטר. בעיירה יש גם כמה אתרים היסטוריים מעניינים, כמו כנסיית סנט ברתומאו מהמאה ה-14 וארמון אלפביה המעוצב בסגנון בארוקי, המוקף גנים יפים עם עצי דקל, לימון ותפוז. בקרבת מקום נמצא נמל סולייר הנעים, שבו מעגן ליאכטות, בתי קפה ומסעדות.


הרכבת שנוסעת מפלמה דה מיורקה לסולייר עוברת בנופים ירוקים נפלאים

פוארטו פורטל
עיירת הנופש פוארטו פורטל (Puerto Portals), היא אחת היוקרתיות במיורקה והיא חביבה במיוחד על משפחת המלוכה הספרדית. סיור קצר בין היאכטות המפוארות במרינה הנוצצת של העיירה מבהיר מי הם הנופשים במקום, ויש הסבורים כי זוהי גרסה מוקטנת של מונטה קרלו. גם תיירים מן השורה מגיעים לפה, ולרוב הם עסוקים בשיטוט בין הבוטיקים היוקרתיים והמסעדות האופנתיות שבמרינה ולטישת עיניים במכוניות הפרארי והפורשה שנוסעות ברחובות העיירה כעניין שבשגרה.


יאכטות במרינה הנוצצת של פוארטו פורטלס

קלה פיגרה
קלה פיגרה (Cala Figuera) הוא כפר דייגים מקסים עם בתים לבנים שמגיעים עד קו המים. הכפר הצליח לשמור על האותנטיות שלו ועדיין ניתן לראות את הדייגים יוצאים השכם בבוקר אל הים ובהמשך היום מציעים למכירה את השלל הטרי, ממנו ניתן ליהנות במסעדות הדגים המקומיות המצוינות.

הנמל הקטן בכפר הדייגים קאלה פיגרה

כפרים הרריים מסורתיים
בין ההרים והגבעות של מיורקה שוכנים כפרים מסורתיים עם בתי אבן, אשר טובלים בטבע ירוק. כמה מהכפרים האלה הפכו ליעדי תיירות אהובים, אבל עדיין ניתן ליהנות בהם מאווירה מיוחדת ומשלווה מבורכת.

הכפר ההיסטורי ולדמוסה (Valldemossa) שוכן בין הרי טרמונטנה לים התיכון ומצטיין בסמטאות צרות ומפותלות המשובצות בבתי אבן עתיקים. ההרים המיוערים הניבטים מכל פינה תורמים אף הם לקסמו של המקום. האטרקציה המרכזית בכפר היא מנזר ריאל קרטוחה (Real Cartuja de Valldemossa), שנבנה במאה ה-14. לצד הנזירים שחיו והתפללו בו, המנזר משך גם אמנים רבים שקיוו לספוג השראה בין כתליו, כמו המלחין שופן שהתגורר במקום במשך תקופה עם אהובתו, הסופרת ג'ורג' סאנד, שכתבה כאן את הספר "חורף במיורקה".


חלון של בית טיפוסי בכפר וולדמוסה

עיירה עתיקה נוספת שכדאי לבקר בה היא ארטה (Arta), השוכנת בצפון-מזרח האי, בעמק ירוק עטור בעצי שקד, תאנים וזיתים ומוקף בהרים וגבעות ירוקות. אל תחמיצו ביקור במבצר סנט סלבדור המתנשא מעל העיירה וממנו נשקפים נופים נפלאים של האזור. כפר נוסף שאין להחמיצו הוא דאיה (Deia), ששוכן במיקום נהדר על צלע הר בצפון-מערב האי, מעל מפרץ, מוקף בגבעות מיוערות ובטרסות חקלאיות. בתי האבן של הכפר עם גגות רעפים ותריסים ירוקים, מקסימים לא פחות מהסביבה המקיפה אותם. אמנים רבים בחרו להתגורר פה ולספוג השראה מנופי האזור, והרחוב הראשי של הכפר גדוש בגלריות ובסדנאות אמנים. גם המשורר והסופר האנגלי רוברט גרייבס התגורר במקום וניתן לבקר בביתו אשר הוסב למוזיאון. אם השיטוט הרגלי בין שבילי הכפר יעורר בכם תיאבון, תוכלו לסעוד באחת המסעדות עטורות השבחים שבמקום (אחת מהן אף זכתה בכוכב מישלן).


כפר האמנים דאיה, שבתיו מקסימים לא פחות מהסביבה בה הם שוכנים

אל חיק הטבע
עם חופים נהדרים, יערות אורנים, מערות טבעיות ומטעי זיתים ושקדים שמעטרים את האי, מדובר ביעד שישמח כל חובב טבע. אחד מאתרי הטבע הפופולריים במיורקה הוא מערות ארטה שבמזרח האי. אלו הן מערות נטיפים מרשימות, המוארות בתאורה מיוחדת. מערות נוספות הן מערות הנטיפים של דראך (Drach), שבהן אפשר לשוט באגם תת קרקעי. אתר רומנטי במיוחד הוא צוק פורמנטור (Cabo de Formentor), שנמצא בנקודה הצפונית ביותר באי וצונח בתלילות אל הים.


צוק פורמנטר, מאתרי הטבע המרשימים (והרומנטיים) במיורקה

חופי האי

האי מיורקה גדוש בחופים יפהפיים, חלקם מפותחים והומים ואחרים מבודדים ושקטים. אחת מרצועות החוף היפות ביותר במיורקה נמצאת באזור Llucmajor, כ-25 קילומטר מדרום לפלמה. זוהי רצועת חוף ארוכה עם מפרצים, חופים וצוקים. חוף פלאיה דל ארנל הוא אחד החופים הפופולריים, בין השאר בזכות החול הלבן והרך והמים השקטים שמתאימים לרחצה ולשחייה. עוד חוף יפה הוא קאלה פי (Cala Pi), שמימיו הצלולים מצוינים לשנורקלינג. 

רצועת חוף יפהפייה אחרת היא קאלביה (Calvia), אשר נמתחת לאורך כ-50 קילומטר שבהם צוקים דרמטיים, מפרצים מבודדים וחופים נהדרים, בהם חוף Cala Vinyes, Playa de Palma Nova ו-Playas Paguera.

אחת הדרכים המהנות לחוות את יופיים של חופי מיורקה היא בשייט. בכל עיירות החוף תמצאו חברות המציעות סירות להשכרה או מארגנות טיולי שייט, בהם סיורי שקיעה או טיולי יום הכוללים ארוחת צהריים ועצירה לשיזוף ורחצה באחד מחופים שבדרך.


חוף פלאיה דל ארנל, מהחופים הפופולריים באי

לכל המשפחה
האטרקציה העיקרית למשפחות הנופשות במיורקה היא כמובן החופים היפים, אבל בנוסף, להם, יש פה עוד כמה אטרקציות למשפחות שמחפשות קצת אקשן. פארקי מים מאוד נפוצים במיורקה והם פזורים בכל רחבי האי. המוצלח מכולם הוא Aqualand El Arenal שבפלמה, שבו היצע מסחרר של מגלשות ומתקני מים. כדאי לבקר גם בדולפינריום Marineland ששוכן בסמוך לעיירה Puerto Portals, שבו אקווריום של כרישים, חממה של ציפורים טרופיות, תצוגת פינגווינים ומופעים בהשתתפות דולפינים ואריות ים. בפלמה דה מיורקה נמצא אקווריום, שנחשב לאחד המוצלחים באירופה, Palma Aquarium, ובו תצוגות מרהיבות של דגים טרופיים, צבי ים, מדוזות, כרישים ועוד ועוד.


חוף במיורקה עם חול רך ומי טורקיז. יש באי חופים הומים ותוססים וחופים מבודדים ושלווים

ומה אוכלים? 
אוכל הוא חלק בלתי נפרד מהחופשה במיורקה. בשונה מאזורי נופש פופולריים אחרים, כאן לא מתאמצים להתאים את התפריט לחיכם של התיירים, אלא מציעים את המטבח המקומי במיטבו. האוכל במיורקה הוא אוכל ים תיכוני עם הרבה דגים, פירות ים וירקות. לצד אלה ניתן למצוא פה מנות כמו כרוב ממולא בבשר חזיר עם צימוקים ואגוזים או תבשיל של שכבות חצילים ותפוחי אדמה ברוטב עגבניות ופלפלים. שפים מובילים רבים פתחו מסעדות באי ויש בו לא פחות משבע מסעדות המעוטרות בכוכבי מישלן. גם יין טוב עושים בפלמה, ומומלץ לבקר באחד מהיקבים המקומיים וליהנות מטעימות.

 

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.