תפריט עמוד

מסעדות שף בגליל

טיול בגליל לא חייב להסתיים במסעדת חומוס-צ'יפס-סלט סטנדרטית - בשנים האחרונות הגליל התחדש בכמה מסעדות שף משובחות. הצעה למסעדות שישדרגו כל טיול גלילי ואף מצדיקות נסיעה מיוחדת כדי לאכול בהן

 הגליל הוא כבר מזמן לא רק מקום לחטוף בו חומוס-צ'יפס-סלט על הדרך. הנופים היפים של הגליל מהווים תפאורה הולמת למסעדות שף נפלאות, שחלקן מצדיקות נסיעה מיוחדת מהמרכז. בין המסעדות שנפתחו בגליל בשנים האחרונות אפשר למנות כמה סוגים שונים: בהם מסעדות שף מהמטבח הערבי, מסעדות של שפים תל אביביים שפתחו שלוחה צפונית ומסעדות של שפים שעזבו את החיים הלחוצים במרכז לטובת נופי הגליל. כחלק מהחיפוש אחר השלווה הגלילית, חלק מהשפים המוזכרים כאן פותחים את המסעדות שלהם רק כמה ימים בשבוע, לכן לפני שאתם מצפינים לגליל, כדאי להתקשר ולוודא שהמקום פתוח ושיש שולחן פנוי. 

מגדלנה, מגדל
מסעדת מגדלנה במגדל היא חלק מהגל של מסעדות שף ערביות שפוקד את אזור הצפון. המסעדה של השף יוסף (זוזו) חנא, המוכר מהמסעדות קצה הנחל ותנורין, עשויה להטעות במבט ראשון. היא ממוקמת במרכז המסחרי של מגדל, מעל תחנת דלק, לא בדיוק לוקיישן אידיאלי למסעדת שף אינטימית. אבל החלל האלגנטי, הבר המעוצב, נוף הכנרת הנשקף מהחלונות הגדולים, השירות המוקפד והאסתטיקה של המנות – כל אלה מצביעים שאכן זוהי מסעדת שף. ומה שהופך את המקום הזה למוצלח כל כך הוא האוכל – מטבח ערבי אותנטי, שמבוסס על חומרי גלם מקומיים, בהם עשבי בר נפלאים שגדלים בצפון, ומציע פרשנות לבנונית וסורית למטבח התורכי. המנות גדולות מאוד וטעימות להפליא: בין השאר, תמצאו בתפריט עולש בר מבושל עם בצלים מקורמלים וקונפי שום, קובה צמחוני ממולא בגרגרי חומוס, חלומי, בצל ושום על סלט עדשים וטחינה, ולחמהבעג'ין – בצק פריך שעליו תערובת של בשר טחון מתובל, עגבניות וצנוברים. גם מנה פשוטה כמו מג'דרה של עדשים ובורגול מכינים פה באופן טעים להפליא.

מנת שישברק במסעדת מגדלנה – כיסוני בצק ממולאים בשר טלה וצנוברים ומבושלים ביוגורט עיזים

אפשר להרכיב ארוחה שלמה ומשביעה רק ממגוון המנות הראשונות ומנות הביניים, אבל מי שרוצה עיקרית לא יתאכזב, עם מנות כמו תבשיל צוואר טלה ממולא פריקי וצנוברים או פילה מוסר צרוב על ארטישוק ירושלמי ומנגולד. גם הקינוחים, כולם מהמטבח המקומי, מצוינים ושמעו של אחד מהם יצא למרחוק – חלאווית אלגיבן, בצק של סולת וגבינה עם דבש, פיסטוקים וקדאיף.
איפה? מתחם צומת מגדל, כביש 90
טלפון: 04-6730064
אתר המסעדה

שף זוזו חנא שוקד על מנה במסעדת מגדלנה. פרשנות אישית למטבח ערבי אותנטי

 טיבי'ס, ורד הגליל
השף חיים טיבי, ששמו יצא לפניו כשף של מסעדת מוסקט במצפה הימים, עבר לחוות ורד הגליל ופתח שם מסעדה, שהיא שדרוג של מסעדת הבשרים הוותיקה של המקום. התפריט מתבסס בעיקר על בשרים, כשגולת הכותרת הם הסטייקים העסיסיים, שעשויים במקצועיות ובדייקנות מנתחי בשר משובחים. לצד הסטייקים, מגישים פה גם המבורגרים וכמה מהמנות הקלאסיות של ורד הגליל כמו ירך עוף בגריל ברוטב ברביקיו אמריקאי או עוף בסל – נתחי עוף בציפוי פריך מטוגן בשמן עמוק.


סטייק פריים ריב במסעדת טיביס

טיבי רענן את התפריט במגוון מנות ראשונות משובחות, כמו פולנטה תירס ואספרגוס בגריל, פטריות אקזוטיות על הפלנצ'ה וריזוטו ארטישוק ומרווה, שיקסמו גם לצמחונים. לצד אלה, התפריט כולל גם סלטים רעננים ופסטות מפתיעות, בהן רביולי זנב שור ברוטב ציר בשר עשיר, ניוקי תוצרת בית בחמאה רכה וערמונים וטורטליני גבינות משק. למרות שזוהי מסעדת שף, ילדים מתקבלים פה בברכה וימצאו הרבה מנות שמתאימות להם.
איפה? חוות הנופש ורד הגליל
טלפון: 04-6330885
אתר אינטרנט

שף חיים טיבי בפעולה במסעדת טיביס, הנושאת את שמו

בועז מבשל, מצפה הילה
בועז מבשל היא לא עוד מסעדה רגילה. היא ממוקמת בביתו של השף בועז קוינטר במצפה הילה, והיא פתוחה רק בימי שישי בערב ומגישה תפריט קבוע של שבע מנות. התפריט משתנה בהתאם למצב הרוח של השף ולמוצרים שמצא בשוק. קוינטר, שהביא לתל אביביים טעמים איטלקיים אותנטיים עם קפריציוזה וביג מאמא, עזב את החיים הלחוצים כמסעדן בעיר הגדולה לטובת מגורים במצפה הילה ובישול של אוכל מעודן עם השפעות איטלקיות לקהל מצומצם של סועדים. 

שף בועז קוינטר, שהביא לתל אביב את הפיצה האיטלקית האותנטית, פרש לגליל שם הוא מבשל בביתו ארוחה אחת בשבוע 

הארוחה נפתחת בדגים ופירות ים, ממשיכה בפסטה, לאחריה סורבה מרענן לניטרול הטעמים, מנה בשרית וקינוח. הכל נעשה בעבודת יד, כולל הפסטה עצמה, ממרכיבים טריים ואיכותיים שנרכשו באותו בוקר בשוק של עכו. כאמור, המנות משתנות בכל שבוע. ארוחה לדוגמה יכולה לכלול שרימפס בקדאיף על חציל כבוש, רביולי מנגולד וגבינת צאן ברוטב קרם מרווה ופטריות, פילה עגל וגלילת נתח קצבים ברוטב קברנה. בין הקינוחים – קרם ברולה, אגס ביין, סורבה וגלידה תוצרת בית.
איפה? מצפה הילה
טלפון: 04-9572090
אתר אינטרנט

המסעדה הביתית בועז מבשל. כשרואים את הנוף שנשקף מהחלונות קל להבין מדוע השף נטש את המרכז ההומה 

מיכאל – ביסטרו מקומי, לימן
שף נוסף ומצליח שעבר מתל אביב לצפון הוא מיכאל גרטופסקי, שעזב את מסעדת הסושיאל קלאב האופנתית בתל אביב ופתח את ביסטרו מיכאל במושב לימן, שהפך מהר מאוד להצלחה מסחררת. הביסטרו, המעוצב בסגנון כפרי נעים, עם הרבה עץ, מזכיר את המסעדות הכפריות שעשויים להיתקל בהן בפרובאנס או בטוסקנה. התפריט עונתי, משתנה מדי יום ומבוסס על רכיבים מקומיים ועונתיים. המנות הראשונות מבוססות על ירקות טריים, וביניהן בולטת לטובה מנה של בייבי קישואים בפחמים עם תרד שחור, נענע ויוגורט. בעיקריות יש מבחר מצומצם אך איכותי של דגים בשרים ומנות פסטה. בין המנות המככבות ניתן למנות רוטולו – דף פסטה טרייה מגולגל במילוי דלעת, גבינת עזים, מנגולד, חמאה חומה ומרווה; שקדי טלה עם במיות, ארטישוק ירושלמי, מנגולד וטחינה חריפה ובייבי מליטות פריכות עם עגבניה מרוסקת ופלפלים חריפים. הכל משובח, וגם הקינוחים המצוינים.
איפה? רחוב הגפן 43, לימן

טלפון: 04-9821250
אתר אינטרנט

זה לא ביסטרו כפרי בפרובאנס או טוסקנה, זה הביסטרו של שף מיכאל גרטופסקי בכפר לימן שבגליל המערבי

מוסקט, מצפה הימים
את מקומו של שף חיים טיבי (שפתח את טיביס בוורד הגליל) תפס במסעדת מוסקט השף רועי דקל, שברזומה שלו אפשר למנות את כרמלה בנחלה, פסטה מיה והברסרי התל אביביות. דקל ממשיך בקו המוכר של המסעדה, כשמרבית התוצרת מגיעה מהחווה האורגנית של מצפה הימים. מהגן האורגני רחב הידיים מגיעים ירקות, פירות ועשבי תיבול שנקטפו באותו יום, מהדיר והמחלבה הצמודה מגיעות גבינות משק וכן הלאה. האווירה במסעדה האלגנטית, שמחלונותיה נשקף נוף מקסים, שקטה ורומנטית והתפריט בשרי (בניגוד לחדר האוכל של מצפה הימים, שמגיש מנות בריאות צמחוניות וחלביות).

מנה במסעדת מוסקט – פילה דג ים אפוי בתנור על מצע של ירקות מהגן האורגני ורוטב חמאה לבנה

בין השאר התפריט כולל מנות כמו שרימפס על פולנטה רכה עם גבינת פרמז'ן מתוצרת המחלבה, ברווז אורגני ברוטב קרמל תפוזים וציר ברווז, פילה עגל ביישון ביתי עם רוטב ציר בקר מלווה בפירה תפוחי אדמה וברוקולי. גם הצמחונים לא יישארו רעבים, עם מנות כמו טרין סלק וגבינה רכה, ניוקי גבינות צאן עם חמאת עגבניות ובזיל ותרד מהגינה, ריזוטו פטריות ורטטוי ירקות.
איפה? מלון מצפה הימים, ראש פינה
טלפון: 04-6994523
 
אתר אינטרנט


שף רועי דקל עם כל טוב מהגן האורגני של מצפה הימים

אלמרסא, עכו
עכו עוברת בשנים האחרונות תהליך של חידוש ופיתוח, והדבר נכון גם בתחום הקולינרי. לצד מוסדות ותיקים וידועים כמו אורי בורי, נפתחו פה בשנים האחרונות מסעדות חדשות ומבטיחות. אחת מהן היא מסעדת אלמרסא של השף עלאא מוסא, שעבד אצל אורי בורי השכן ובכמה מסעדות עטורות כוכבי מישלן בשוודיה, כמו F12.

פילה מוסר ים מבושל בטחינה עם כרובית וקוביות תפוח אדמה במסעדת השף אלמרסא | צילום יפית בשבקין

אלמרסא שוכנת במיקום רומנטי להפליא, בנמל הדייגים של עכו העתיקה. התפריט מורכב בעיקר ממנות דגים ופירות ים, לצד מרכיבים ממנות מסורתיות מבית אמו של השף, שהוא נותן להן פרשנות אישית, והכל מחומרי גלם איכותיים ומוקפדים. בין היתר תוכלו להזמין פה סביצה דג ים על קרם חציל שרוף, לימון כבוש וביצי טוביקו, פילה דג ברמונדי עשוי בגריל לצד פריקי לימונית ועשבי תיבול וקלמארי על מצע של משוואשה. גם לטבעונים יש מה לאכול פה – סלט עדשים חם עם ירקות העונה, פילה חציל, לימון כבוש וטחינה גולמית. לקינוח אפשר לבחור במנות עם טאץ' גלילי, דוגמת מוס חלבה עם גלידת פיסטוק ושערות קדאיף או כנאפה הבית בסירופ קרמל ותבלינים.
איפה? נמל הדייגים, עכו
טלפון: 04-9019281
אתר אינטרנט

בייבי קלמארי על משאוושה חומוס גרגרים עם טחינה חמה ויוגורט שמיר במסעדת אלמרסא | צילום יפית בשבקין

אלומה, מעלות תרשיחא
ביסטרו אלומה, ששוכן בין כפר ורדים למעלות תרשיחא, הוא מחלוצי מסעדות השף הגליליות. התפריט של שף עלאא סוויטאת משלב בין מטבחים אירופים, בעיקר המטבח הצרפתי, עם המטבח הערבי המקומי. כך אפשר למצוא פה בראשונות מנות כמו פטה כבדי עוף צלויים, ריבת דלעת וטוסטוני פאן דה מי, לצד חציל שרוף באש גלויה עם בצלים בגריל, טחינה שחורה, פטה עיזים ורוקט. בעיקריות אפשר לנסות אנטריקוט מיושן בגריל עם קרם תפוחי אדמה, בצלים ספוגים בציר כהה וציר בקר, או ללכת על מנה של פסטה שחורה עם שום קונפי וצ'ילי, מולים, קלמרי סגול, שרימפס, גרגירי חומוס ויין לבן. אם תרצו לנסות כמה קינוחים, בחרו בערבסק, מנה לזוג הכוללת כנאפה עם קרם ריקוטה, פרפה תמרים, קדאייף ממולא פקאנים ופודינג אורז-שקדים.
איפה? כביש תרשיחא – כפר ורדים, מעלות תרשיחא
טלפון: 04-9574477
אתר אינטרנט

נתח קצבים צרוב במחבת על מצע של רגו עדשים שחורים וציר בקר במסעדת אלומה | צילום: אנטולי מיכאלו

מורל, אבירים
מצפה אבירים משופע בצימרים, שעד לפני שנים אחדות אורחיהם נאלצו להרחיק מהיישוב כדי ליהנות מארוחה טובה. בשנים האחרונות זה השתנה, עם פתיחתה של מסעדת מורל של השף לירז קריספין, המוקפת בחורש טבעי. המסעדה קרויה על שמה של פטריית היער הצרפתית המשובחת, וההשפעה הצרפתית ניכרת גם במנות, אשר לקוחות מהמטבח של פרובאנס ומשלבות חומרי גלם מקומיים ועונתיים. בין היתר, תמצאו פה מאפה עלי פילו במילוי בשר וצנוברים מלווה בטחינה וסילאן, או רביולי צאן עם פטריות יער, מרווה, שום ויין לבן לראשונות, וטיבון טלה על מצע של פירה ירק העונה ופירות יבשים ברוטב יין אדום, או גלילי פילה ממולאים בפלפלים קלויים ועשבי תיבול גליליים ברוטב רוקפור לעיקריות. אחת ההפתעות הנעימות במקום היא המנות הגדולות, מה שאינו מובן מאליו במסעדת שף יוקרתית.
איפה? אבירים, בכניסה למושב
טלפון: 054-5863546
אתר אינטרנט


מסעדת מורל של השף לירז קריספין | צילום: אורי נדב

1910, דגניה
כשהחלוצים הקימו את קיבוץ דגניה, אין ספק שהם לא חשבו שבערוב הימים תיפתח כאן מסעדת שף משובחת. מסעדת 1910, של השף עודד שוורצברד, ממוקמת בחצר הראשונים של הקיבוץ וההיסטוריה ניכרת בכל פינה מסביב. התפריט במקום הוא ים תיכוני בדגש איטלקי, המנות מבוססות על חומרי גלם מקומיים, וכיאה למסעדה עם רוח חלוצית, גם תפריט היינות מבוסס ברובו על יינות ישראלים. במקום יש תנור אבן שממנו יוצאות פיצות ופוקצ'ות, ולצד אלה אפשר למצוא סלטים, פסטות, דגים ובשרים. מומלץ לנסות את הניוקי הישראלי, הממולא בבשר בקר ומוגש עם כרובית צלויה, סלק, פלפל צ'ומה וקציפת איולי, את הפסטות המצוינות (דוגמת פפרדלה עם חמאת עשבים ויין לבן, תרד, באק צ'וי, בצלים סגולים וערמונים), וכן סינטה עגל עם בצלי שאלוט וגזרים צלויים. אחד הבונוסים כאן הוא האפשרות להזמין חצאי מנות – אפשרות טובה למי שמתלבט או סתם לא הגיע מספיק רעב.

מגע של שף: שף עודד שוורצברד ממסעדת 1910 מטפל במנה לפני שהיא יוצאת לסועדים

המסעדה היא עסק משפחתי, ועל הקינוחים אחראיים הקונדיטור הנחשב ערן שוורצברד, אחיו של השף, ובשמת וינר-שוורצברד, אשתו. קרם לימון ונוגט עם מרנג קוקוס וסורבה קסיס, וקרם מסקרפונה עם תאנים טריות, רוטב וניל ועלי תחרה הם כמה מהקינוחים המומלצים.
איפה? חצר ראשונים, דגניה א'
טלפון: 04-6608565
אתר אינטרנט

חצר ראשונים בדגניה א'. החלוצים ודאי לא תיארו לעצמם שיום יבוא ויגישו כאן סינטה עגל עם בצלי שאלוט וגזרים צלויים…

קימל בגלבוע
השף שאול בן אדרת, המוכר ממסעדת קימל התל אביבית, פתח לפני שנים אחדות בצעד נועז אחות צעירה למסעדה הצרפתית המפורסמת שלו דווקא בגלבוע, אזור שידע מחסור במסעדות טובות. לצד האוכל הטוב, המסעדה משתבחת בנוף משגע של עמק יזרעאל שנשקף מהמרפסת.


קימל בגלבוע. נוף משגע מהמרפסת | צילום: דרור כץ

בשונה ממסעדה התל אביבית של בן אדרת, במסעדה הצפונית יש תפריט רחב ומגוון מאוד, כזה שנועד לקלוע לטעמם של המטיילים באזור, גם הצעירים שבהם. וכך, לצד פילה ברולה במעטפת חרדל, דבש וטימין בזיגוג סוכר ופילה סלמון בקרם שמנת ורוקפור, תמצאו פה גם נודלס עוף בקארי, קבב טלה בגריל ואפילו שניצל וצ'יפס. תפריט היינות, הבירות והקוקטיילים עשיר במיוחד. כדי ליהנות מאווירה שקטה ורומנטית, ותרו על ארוחה בשבת בצהריים והגיעו במקום זאת בשעות הערב.
איפה? מתחם סקי גלבוע, דרך נוף הגלבוע
טלפון: 04-6895566
אתר אינטרנט

לקריאה נוספת:

מסעדות עם נוף 
מסעדות עם נוף
רגע לפני שאתם שוקעים באוכל שבצלחת, הסתכלו על הנוף שנשקף מהחלונות. במסעדות הבאות תראו את הנופים הכי יפים בארץ

 

טיול קולינרי בתרשיחא 
טיול קולינרי בתרשיחא
טיול טעימות בתרשיחא נפתח בחומוס מצוין ומסתיים בגלידה עם נגיעות גליליות, ובאמצע – מיני מטעמים ומעדנים מהמטבח הערבי ומשילוב שלו עם המטבח המערבי. לשוטט, לאכול, להקשיב – זה כל הסיפור

 

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל התחתון

מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים
מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים

צעדים ספורים מובילים מבית הקרוואן שלי בחצרה של עדינה אל המצפור של הר כמון, הגבוה בהרי הגליל התחתון. במבט דרומה אני צופה אל בקעת סכנין. נוף ירוק של חורש ים תיכוני עוטף את הבקעה ואת הגבעות התמירות שבה. ...

מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון
מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון

בשלהי האביב הגיע רונן רז עם הג'יפ והקרוואן אל היישוב כמון השוכן על הפסגה הגבוהה ביותר של רכסי הגליל התחתון. "הגעתי עם כוונה להכיר את הגליל התחתון על הרכסים והבקעות שביניהם", הוא מספר. בדרך בין הנופים והכפרים חיפש ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...