תפריט עמוד

דיסניוורלד, אורלנדו: ממלכת הקסם

ממלכת הקסם של דיסני, הפארק הפופולרי ביותר בדיסניוורלד אורלנדו ובעולם כולו, עברה לאחרונה שיפוץ מקיף. כל מה שרציתם לדעת על הפארק האהוב - החידושים המרגשים, האטרקציות שאסור להחמיץ ואיך תקצרו את זמן ההמתנה בתורים

רכבות הרים שדוהרות בתוך נופים וסצנות שלא תמצאו בשום פארק אחר בעולם, מפגשים עם נסיכות ושאר דמויות דיסני אהובות, תהלוכות ומופעים מרהיבים ושפע עצום של אטרקציות שיישאו אתכם היישר אל תוך הקסם של עולם האגדות – כל אלו ועוד ממתינים למבקרים בפארק השעשועים המרהיב והפופולרי ביותר בעולם, ממלכת הקסם (Magic Kingdom). זהו אחד מארבעה פארקים המרכיבים את דיסניוורלד שבאורלנדו, האחרים הם אפקוט, אולפני דיסני וממלכת החיות, ולצדם מתחמי בילויים, מלונות ועוד.

ביקור חוזר בממלכת הקסם באורלנדו מגלה כי הממלכה אינה שוקטת על שמריה: בימים אלו הושלמה ההרחבה הגדולה ביותר בתולדות הפארק ושורה של פיתוחים וחידושים, הכוללים, בין השאר, הוספת אטרקציות חדישות ומלהיבות, דור חדש של נסיכות שמצטרפות לדמויות בהן תפגשו כאן, שיטות חדשות לקיצור משך ההמתנה בתורים, צמיד שעמו תפתחו את דלת החדר, תשלמו בחנויות ותשריינו תור מקוצר, וגולת הכותרת: הכפלת ארץ הפנטזיה (Fantasyland). הפנטזיה נשארת. רק בגדול. הרבה יותר גדול.

חגיגות פתיחת ארץ הפנטזיה המחודשת Disney ©

המקום השמח עלי אדמות
הדבר הראשון שלכד את עיניי, ברגע שנרגעתי מעט מהשפע המסחרר של האטרקציות והמראות שמסביבי, היו הפנים. מעולם, בכל חיי ובשום מקום אחר בעולם, לא ראיתי ריכוז שכזה של פרצופים זורחים. בכל מקום אליו הפניתי את ראשי ראיתי עיניים זוהרות. לגבי הילדים – זה ברור מאליו. עבורם זו פנטזיה שהופכת למציאות, חלקם מאמינים שהנסיכה שחובקת אותם היא אמיתית. אבל מדהים לראות כיצד הקסם הזה מצליח לגעת ולסחוף את כל השאר, ולא חשוב מאין הגיעו, מהי דתם, מהו גילם ואפילו עד כמה נרגנים או קשוחים הם בשאר ימות השנה. כולם, ללא יוצא מן הכלל מתרוצצים אחוזי התלהבות או פשוט ניצבים מרותקים מול התהלוכות והמופעים בעיניים בורקות וחיוך שמטפס עד לעיניים. The happiest place on Earth, המקום השמח ביותר עלי אדמות, מכנים את הפארק הזה של דיסני. וכשנמצאים כאן, גם לגמרי אפשר להבין למה.

קרוב לעשרים מיליון מבקרים המגיעים לכאן מכל קצוות תבל מדי שנה בשנה ממשיכים לשמור בהתמדה על מעמדו של הפארק הזה כפארק הפופולרי בעולם, ומה שהחל מחזון של איש אחד צמח לאימפריה הכוללת באורלנדו לבדה (מעבר ל-12 פארקים נוספים ברחבי העולם) ארבעה פארקי שעשועים, שני פארקי מים מיוחדים, עשרות בתי מלון, Downtown Disney – מתחם ענק של בילויים, מסעדות וחנויות, מגרשי גולף ועוד, ומאחורי כל אלו צוות אדיר של כ-70,000 עובדים.

רכבת ההרים הפופולרית splash mountain. מאחורי כל מתקן יש צוות גדול של מומחים Disney ©

מאחורי כל פארק, מתקן ואטרקציה עומד צוות אדיר של אנשי מקצוע ומומחים מ-140 תחומים שונים, בהם מהנדסים, ארכיטקטים, מעצבי תאורה, מפיקים, במאים, מומחים לאדריכלות נוף, מעצבים גרפיים ועוד. הם, אגב, לא אוהבים את המילה "אטרקציות". "אנחנו לא בעסקי בניית אטרקציות", אומר דייגו, אחד המהנדסים הבכירים של דיסני, "אלא בעסקי בניית חוויות". וכדי ליצור ולהעביר את החוויה במלואה, לא חוסכים כאן בדבר. אם צריך, הצוותים נשלחים אפילו עד להימלאיה, כמו במקרה של בניית רכבת ההרים "האוורסט" בממלכת החיות, או משתתפים בתכנית אימונים של אסטרונאוטים בנאס"א, כחלק מהקמת המתקן "המשימה: חלל". הצוות הזה הוא גם זה שעמד מאחורי השינויים והפיתוחים המשמעותיים שחלו בפארק במהלך השנים האחרונות.

מה חדש בממלכת הקסם?
מי שביקר בפארק בעבר יגלה שחלו לא מעט שינויים בממלכה. המשמעותי שבהם הוא New Fantasyland – הרחבה חסרת תקדים של ארץ הפנטזיה, האזור הפופולרי ביותר בפארק, שהכפיל את שטחו עם יער קסום מהאגדות, טירה נוספת משל עצמו, הכפר של בל מ"היפה והחיה", אזור חדש של שעשועי מים ומשחקייה מקסימה באוהלי קרקס בהשראת "דמבו הפיל המעופף", שנועדה בין השאר לפתור את בעיית התורים הארוכים שהשתרכו בהמתנה לקרוסלה הפופולרית של הפיל המעופף. מעתה, במקום להמתין בתור, יכולים הילדים ליהנות במשחקייה, ולקבל הודעה מזימונית מיוחדת כשמגיע תורם לעופף עם דמבו.

בין החידושים בארץ הפנטזיה – אוהלי קרקס בהם אפשר לשחק בזמן שממתינים בתור לקרוסלת דמבו Disney ©

בממלכה החדשה זוכות גם נסיכות, שקודם לכן קופחו מעט בשל חוסר מקום, באטרקציות משלהן. כך, למשל, בת הים הקטנה, עמה תוכלו להתחבק בפגישה אינטימית בתוך הצדף שלה, זוכה כעת גם למתקן חדש משל עצמה שיקח אתכם למסע מרהיב בסצנות מתוך הסרט. גם בל, כוכבת "היפה והחיה", זוכה לכפר יפהפה ומתחם שלם משל עצמה, שבו ניתן לא רק להיפגש עמה אלא גם להיכנס לעולמה ולהפוך לחלק מהסיפור ב-Enchanted Tales with Belle, שם תוכלו לגלם את החיה או אחת הדמויות האחרות לצידה בסצנה מומחזת שתעלו ביחד. התוצאה משעשעת למדי, בין אם אתם מגלמים את אחד התפקידים או צופים כחלק מהקהל האינטימי ב"חדר הספרייה" שבטירה של החיה. בדרככם לשם תעברו בבית ילדותה הכפרי ובאגף הנעול בטירת החיה, בו תגלו, בין השאר, על השולחן המעוצב ורד שעליו נושרים לאיטם ומעל האח תמונה עם דיוקן הנסיך שכשמבזיק האור משתנה לדיוקן החיה.

Enchanted Tales with Belle, להפוך לחלק מעולמה של בל, גיבורת "היפה החיה" Disney ©

אבל ללא ספק, גולת הכותרת והאטרקציה החדשה והמסעירה ביותר שנוספה במתחם זה היא רכבת ההרים Seven Dwarfs Mine Train. הרכבת דוהרת אל עולמם של שלגיה ושבעת הגמדים בין הרים, יערות ומכרות עמוסי יהלומים ואבני חן מנצנצות, תוך שהיא משלבת פיתולים ודהירה רוויית אדרנלין במעלה ההרים ובמדרונותיהם, עם חלקים רגועים יותר, כשהיא גולשת למכרות בבטן האדמה למסע קסום בתוך סצנות מרהיבות מהסיפור בהשתתפות שלל בובות אודיו אנימטרוניקס בדמות שלגיה, הגמדים ודמויות נוספות שיקדמו את פניכם בשירה עליזה. גם אם אינכם מאובזרים בילדים, את הרכבת הזו אסור לכם להחמיץ, ועם ילדים – על אחת כמה וכמה. הקסם של דיסני במיטבו.


Seven Dwarfs Mine Train, רכבת ההרים הדוהרת לעולמם של שלגיה ושבעת הגמדים Disney ©

בנוסף לכל אלו, ממתינות למבקרים בפארק שלל אטרקציות וחוויות לבני כל הגילאים, שעל חלקן לפחות בוודאי תרצו לחזור שנית. לשם כך תזדקקו ליותר מיום אחד, ומומלץ בחום לנצל ביעילות את כרטיסי ה-Fast Pass ושאר האמצעים לקיצור משך ההמתנה בתורים. אם זמנכם דחוק, מומלץ להתחיל באטרקציות הבאות שהן גולת הכותרת של הפארק. טיפים נוספים תמצאו בסוף הכתבה.

אטרקציות מרכזיות שלא תרצו להחמיץ
בנוסף לחידושים והשיפורים, ממלכת הקסם מציעה לא מעט אטרקציות ותיקות ואהובות מאוד שלא כדאי להחמיץ. הנה כמה מהן:

בארץ הספר (Frontierland), המעוצבת בסגנון המערב הפרוע, מככבים שניים מהמתקנים המלהיבים ביותר בפארק.

Big Thunder Mountain Railrod
אחת הרכבות הכייפיות ביותר בפארק, שדוהרת, מתפתלת, עולה וצונחת בתלילות בין ההרים בתוך תפאורה יפהפייה, ועל אף מנת האדרנלין הגדושה שהיא מספקת, היא מתונה יחסית ותתאים גם לפחות נועזים שבחבורה. הנאה צרופה, שללא ספק תרצו לחזור עליה שוב ושוב. מכיוון שגם רבים אחרים שותפים להתלהבות שלנו ממנה, מומלץ לשריין מראש Fast Pass מתאים שיחסוך לכם את ההמתנה בתורים הארוכים.

רכבת ההרים Big Thunder, אחת האטרקציות האהובות בפארק Disney ©

Splash Mountain
את המתקן הזה אסור לכם בשום אופן להחמיץ! כאן תצאו לשייט קסום בסירת עץ דרך סצנות מהסרט הקלאסי "שירת הדרום", המוצגות בתוך תפאורה מרהיבה על ידי יותר ממאה בובות המציגות, מזמרות ומספרות את סיפור עלילותיהם המשעשעות של הארנב, השועל והדב. ובתוך כל אלו יוביל אתכם הנהר המתפתל דרך כמה מפלים, כשהאחרון שבהם נופל מגובה של חמש קומות – יושבי השורה הקדמית יירטבו במיוחד. שילוב מנצח של ריגושים, מים והקסם של דיסני במיטבו. גם במתקן זה מומלץ בחום לנצל את ה-Fast Pass כדי לחסוך המתנה ממושכת.

Pirates of the Caribbean (בארץ ההרפתקאות – Adventureland)
שייט מרהיב בנהר החולף בתוך מערה אפלה שיישא אתכם במורד מפלים אל עולמם של שודדי הים. במהלך השייט חולפים בין סצנות מחיי שודדי הים המגולמים בידי יותר ממאה בובות רובוטיות, בהן גם דמותו של ג'וני דפ… המתקן הזה היווה את ההשראה לסדרת הסרטים המצליחה ולא להיפך, כפי שמקובל לחשוב. במהלך השנים שונו כמה מהסצנות, כמו זו שבה שודד ים רודף אחר אישה ואשר הומרה בסצנה משעשעת בה האישה היא זו שרודפת אחריו במעגלים עם מטאטא מונף בידה. על פי רוב, זמן ההמתנה למתקן הנהדר הזה סביר למדי.

שודדי הקריביים, שייט מהנה ללב מערת שודדי הים Disney ©

Space Mountain (בארץ המחר – Tomorrowland)
רכבת הרים מדהימה שתשגר אתכם לחלל לדהירה מטורפת ובלתי נשכחת באפלה מוחלטת, בה לא תראו אפילו רמז למסילה או למה שצפוי לכם וכל היפוך וצלילה מטה מהגבהים יגיעו בהפתעה מוחלטת. 15 שנה חלפו מאז שוולט דיסני הגה את המתקן הזה ועד שפותחה הטכנולוגיה המתאימה להוציאו לפועל, בשיתוף אסטרונאוט של נאס"א, והתוצאה: אחד המתקנים המוצלחים ביותר בפארק, ולו רק על פי מדד הצרחות והתור המשתרך אליו. לא לבעלי לב חלש או לכאלו שבדיוק סיימו ארוחה כבדה. לחובבי אדרנלין, כמוני, יהיו רק שתי מילים לומר בסוף המסלול: "עוד פעם!"

ספייס מאונטיין. חובבי האדרנלין יגידו בסוף המסלול רק שתי מילים: "עוד פעם!" Disney ©

Buzz Lightyear Astro Blasters (בארץ המחר – Tomorrowland)
מתקן פופולרי נוסף באזור "ארץ המחר", שבו תצלפו ברובי לייזר ביצורים מהחלל ושאר מטרות המגיחות מולכם תוך כדי נסיעה בקרוניות מסתובבות במטרה לצבור נקודות רבות ככל האפשר. מתאים למי שלא מתסכל אותו מדי להיות מובס שוב ושוב על ידי הקטנטנים שבחבורה…

The Haunted mansion (כיכר החירות)
קרונית בה תצאו למסע בטירה רדופת רוחות. אם תתבוננו במראות שבסיום המתקן, תגלו שאחת מהרוחות יושבת ממש לצדכם…

הטירה המכושפת. בתום המסע תגלו רוח רפאים קרובה במיוחד Disney ©

פיטר פן ( בארץ הפנטזיה – Fantasyland)
מתקן מקסים המבוסס על סיפורו של פיטר פן, בו תרחפו מחדרה של וונדי, דרך לונדון הליילית וסצנות שונות מהסיפור, אל ארץ לעולם לא. גם אם הגעתם לכאן ללא ילדים, "אמצו" לכם אחד או פשוט תשכחו מהמבוכה והצטרפו לקטנטנים הממתינים בתור, כי גם ההנאה שלכם כמבוגרים מובטחת.

It's a small world (בארץ הפנטזיה – Fantasyland)
אחד המתקנים האהובים על הקטנטנים, שגם מבוגרים ייהנו ממנו מאוד (לפחות עד הפעם השמינית שבה ייעתרו להפצרות הילדים לעשות זאת שוב…), בו תצאו לשייט מקסים בין מאות בובות מזמרות ומרקדות המייצגות כמעט כל מדינה על פני הגלובוס (כן, חפשו אותנו, גם אנחנו שם). הבובות לבושות בלבוש לאומי מסורתי ושרות בשפת המקום את השיר "זה עולם קטן מאוד", שיר שימשיך להדהד בראשכם עוד זמן רב אחרי שהשייט יסתיים.

עולם קטן, מתקן אהוב על קטנטנים שגם המבוגרים יתקשו לוותר עליו Disney ©

בנוסף לכל אלו, תוכלו לדהור במכוניות מירוץ במסלול מהיר ומפותל, Tomorrowland Speedway, לשמש על תקן סוהרים בכלא של סטיץ' בחלל ולספוג ממנו תעלולים בארבעה מימדים ב-Stitch's Great Escape, ולתת לרגליים מעט מנוחה בעת הפלגה בנהר בתפאורה מרשימה של יערות העולם ושוכניהם ב-Jungle Cruise. אם זמנכם בידכם, תוכלו גם לשוט ברפסודה אל האי של תום סוייר ולצפות במופע ססגוני של תוכים מזמרים ויאגו, מגיבורי הסרט אלאדין, בין פרחים מרהיבים, עמודי טוטם, מפל מים, תופים ומסכות מדברות בחדר הטיקי הקסום (Enchanted Tiki Room).

חדר הטיקי הקסום Disney ©

בבית של מיני ומיקי מאוס
אם בהרכב המשפחתי יש ילדים קטנטנים, אל תחמיצו גם את המסע בקרוניות אל עולמו של פו הדב, The Many Adventures of Winnie the Pooh, רכבת ההרים של גופי, Goofy's Branstormer Coaster, הסחרחרות של דמבו, שטיחי הקסם של אלאדין ועוד. אחד המקומות המלבבים הוא מתחם הבית של מיקי ומיני מאוס – Minnie's & Mickey's Country House שבו אפשר לשוטט בתיהם המקסימים של מיקי ומיני, להתיישב בספותיהם, לפשפש במקרר כדי לבדוק מהם המאכלים האהובים עליהם (גבינות מסוגים שונים, אלא מה…), לשוחח עם מיני בטלפון, להכין פופקורן במיקרו ולצפות מבעד לדלת התנור כיצד תופחת בו העוגה שזה עתה אפיתם.

בין לבין, אל תחמיצו גם את המחזמר המרהיב למרגלות הטירה, Dream Along With Mickey, בהשתתפות מיקי ומיני, שלל נסיכות ושאר גיבורי דיסני אהובים, וכן את Mickey's PhilharMagic, שילוב של מופע חי וסרט מוזיקלי בתלת מימד בהשתתפות בת הים הקטנה, אלאדין, פיטר פן, מלך האריות, היפה והחיה, מיקי מאוס וחבריהם, במהלכו תוכלו אפילו להריח את הריחות ולחוש היטב את הרסס שניתז עליכם כאשר דונלד דאק מתעטש…

Mickey's PhilharMagic, שילוב של מופע חי וסרט מוזיקלי בתלת מימד Disney ©

בעצם, אל תחמיצו כלום. אם זמנכם דחוק, התמקדו תחילה באטרקציות המומלצות כאן, אבל אם כבר עשיתם את כל הדרך עד לאורלנדו, הקדישו לפארק המופלא הזה יום נוסף לפחות כדי ליהנות ממנו במלואו.

ואיך אפשר בלי התהלוכות?
בנוסף למתקנים השונים ולמפגשים מקרוב עם כוכבי דיסני, גולות הכותרת של הפארק, אותן ממש לא כדאי להחמיץ, הן התהלוכות, שכל אחת מהן היא מפגן ראווה מרהיב. דמויות דיסני האהובות נישאות לאורך הפארק במצעד מרשים על גבי תפאורה ממונעת המתנשאת לגובה של שלוש קומות, בליווי עשרות רקדנים בתלבושות ססגוניות. אל דור האצולה הוותיק מצטרפות נסיכות מהדור החדש, כמו מרידה מ"אמיצה" ואנה ואלזה, כוכבות "לשבור את הקרח", כשלכל אלו מתווספים גם אפקטים חדשניים ורבי רושם, כמו ספינת פירטים שתותחיה יורים עשן ודרקון הנושף אש מלועו, ההופכים את התהלוכה למרהיבה מאי פעם.

כוכבות "לשבור את הקרח" בתהלוכה בממלכת הקסם Disney ©

במצעד הלילי מתווספים לכל אלו מיליוני נורות זוהרות המעטרות את הדמויות ופמלייתן. המחזה המרהיב נוסק לשיאים חדשים במופע הסיום שמגיע אחריו, כשהטירה של סינדרלה מוארת בגוונים מתחלפים בכל צבעי הקשת והופכת למסך ענק, עליו מוקרנות סצנות שבהן גיבורי דיסני נאבקים בכוחות הרשע ומוכיחים לעולם שמשאלות מתגשמות, כשטינקרבל מרחפת ממעל ומופע מהפנט של לייזר ומטחי זיקוקים צובע את שמי הלילה באקורד סיום בלתי נשכח.

המצעד הלילי מסתיים במופע מהפנט הצובע את שמי הלילה Disney ©

זמן שווה כסף: כל החידושים והדרכים למזעור משך ההמתנה בתורים
הגעה מוקדמת: כן, אנחנו יודעים שאתם בחופשה, אבל ככל שתקדימו להגיע – רצוי סמוך ככל האפשר לשעת פתיחת השערים, תרוויחו פרק זמן גדול יותר שבו עדיין לא משתרכים תורים ארוכים, טרם שהפארק מתמלא באנשים. נצלו פרק זמן זה לאטרקציות המבוקשות ביותר.

FastPass+ – מאפשר לשריין כניסה לרבות מן האטרקציות בפארקים של דיסני בתור מקוצר במיוחד על פי השעה שנקבעה. שירות זה אינו כרוך בתשלום נוסף ואם תשתמשו בו ביעילות תוכלו להספיק לחוות הרבה יותר בעת הביקור ולחסוך המתנה מיגעת בתורים שעלולה לגזול חלק משמעותי מזמנכם. אם ביקרתם בפארקים של דיסני בעבר, תשכחו ממה שהכרתם. כבר אין צורך לשגר את האביר לקצה השני של הפארק כדי להשיג FastPass למתקן מסוים. אם כבר רכשתם כרטיס לפארק, כעת תוכלו לשריין מראש תור למתקנים בהם אתם מעוניינים אפילו עוד לפני שתצאו מהבית (החל מחודשיים מראש לאורחי מלונות דיסני, חודש מראש לכל השאר). במידה ותרצו לשנות, תוכלו לעשות זאת בכל עת באמצעות האפליקציה My Disney Experience או בדוכני ה-FastPass+ ברחבי הפארק.

ניתן לשריין מראש שלוש אטרקציות כאלו ליום בפארק, ולאחר שניצלתם זאת תוכלו בכל פעם להזמין באחד הדוכנים FastPass למתקן נוסף, אולם חשוב לדעת כי למתקנים מבוקשים במיוחד ה-FastPass אוזל לעיתים כבר בשעות מוקדמות יותר של היום, ולכן רצוי לשריינם מוקדם ככל האפשר. מספר המתקנים שבהם קיימת אפשרות ל-FastPass הוכפל וכעת ניתן להשתמש בו גם לקיצור תורים נוספים, כגון מפגשים עם דמויות דיסני.

Single rider – תור מקוצר שיכול לחסוך זמן רב של המתנה לכאלו שלא אכפת להם להתפצל ולעשות את המתקן גם מבלי להחזיק למישהו מוכר את היד. זה מסלול פחות מוכר ובדרך כלל, בניגוד לתור המקוצר של ה-FastPass, לא תמצאו שילוט המכריז עליו, אולם במתקנים רבים קיימת אפשרות כזו, תשאלו את איש הצוות בכניסה למתקן והוא כבר יכוון אתכם לכניסה המקוצרת במידה וקיימת.

My Disney Experience – אפליקציה לסמרטפון ולטבלטים שבאמצעותה אפשר לעשות שינוי ב-FastPass, לקבל מפות, מידע ואפילו לראות בכל רגע נתון מה משך התור לאטרקציות השונות בפארק.

Child Swap – אם יש עמכם ילד צעיר מדי מכדי לעלות על מתקן בו אתם מעוניינים, בקשו מאיש צוות לעשות Child Swap. בדרך זו, הורה אחד נהנה מהמתקן בזמן שהשני ממתין עם הילד, ומיד עם תום הנסיעה, מי שחיכה עם הילד נכנס למתקן ללא המתנה.

בעת התהלוכות התורים מתקצרים באופן משמעותי, לכן אם כבר צפיתם בתהלוכה ואתם מעדיפים לדלג עליה – זהו זמן מצויין לתפוס מקום במתקנים המבוקשים יותר.

מתי לבקר? בתקופת החופשות והחגים האמריקאים (יולי – אמצע אוגוסט, פסחא וחגים נוספים) ובסופי שבוע הפארקים עמוסים יותר, והתורים – בהתאם. יחד עם זאת, בתקופות אלו בדרך כלל גם שעות הפתיחה ארוכות יותר, ובתקופות הרגועות יותר מבחינת העומס לא תמיד מתקיימים כל המופעים.

טיפים נוספים
הטיפ החשוב מכולם: אל תנסו לדחוס מדי. קחו את הזמן, שריינו מספיק זמן כדי ליהנות מכל מה שמצפה לכם כאן, כולל פסק זמן רגוע יותר לבריכה ולהנאות הקטנות. רבים חווים את הביקור בדיסני כמו מבצע צבאי מורכב במרוץ מטורף ומתיש, וחבל. אם אתם מתכננים לבלות בארבעת פארקי השעשועים של דיסני, מומלץ לשריין כשבוע.

תכנון מראש: בימים מסויימים פארקים שונים פתוחים במשך שעות ארוכות יותר ולעיתים, במיוחד מחוץ לעונת השיא, מופעים מסויימים שחבל להחמיצם אינם מתקיימים בכל יום, לכן חשוב לבדוק מראש את שעות הפעילות של הפארקים השונים ותכניותיהם בעת ביקורכם ולתכנן בהתאם.

זכרו: הפארקים מתפרשים על פני שטח עצום והומים בני אדם וגירויים שבקלות יכולים להסיט את תשומת לב הילדים, לכן חשוב במיוחד להקפיד על השגחה מתמדת. מומלץ לצייד את בני המשפחה באמצעי נוח לשמירה על קשר, כגון טלפון נייד עם סים מקומי או מכשירי קשר שיסייעו ללא עלות בשמירת הקשר ביניכם גם במקרים בהם תהיו מעוניינים להתפצל. מומלץ לצייד את הילדים בפתק שבו רשומים פרטי ההורים ומספר טלפון נגיש, למקרה שאתם מאבדים זה את זה ולתאם מראש נקודת מפגש למקרה שכזה (הנחו את הילדים פשוט לעמוד במקום האחרון בו אבדו עמכם קשר, כדי שתוכלו לאתרם ביתר קלות).

לא רק רכבות הרים מאתגרות – שייט רגוע בספינת נהר בממלכת הקסם Disney ©

 

איפה לישון?
באזור הפארקים קיים שפע בתי מלון ואפשרויות לינה נוספות במגוון רחב של סגנונות ורמות מחיר. לשהות באחד ממלונות דיסני יתרונות רבים, בהם הזכות ליהנות משעות בילוי נוספות (Extra Magic Hours) בהן הפארקים פתוחים רק לאורחי המלונות (שעה לפני פתיחת הפארק לקהל ועד שלוש שעות לאחר סגירתו), הסעה חינם משדה התעופה וגישה נוחה ומהירה לפארקים באמצעות הסעה (ובחלק מהמקרים שייט בסירה) מפתח המלון, החוסכים עלויות של שכירת רכב וחניה, והטבות נוספות המשדרגות את הנוחות, כגון שליחת הקניות שעשיתם בחנויות הפארק היישר למלון במקום להיגרר עמן לאורך היום.

במלונות אלו הקסם הדיסנילנדי ממשיך ללוות אתכם גם מעבר לשעות הבילוי בפארקים, החל משירות השכמה מפיה של אחת מדמויות דיסני וכלה במפגשים עם הדמויות ברחבי המלון. אחד החידושים האחרונים הוא צמיד הקסם – צמיד אלקטרוני שאותו מקבלים אורחי מלונות דיסני, המשמש לא רק כמפתח הכניסה לחדר אלא גם ככרטיס כניסה לפארק ולתור המקוצר, FastPass, באטרקציות ששוריינו בו. ניתן להשתמש בצמיד גם ברכישה בחנויות ולשיוך תמונות ביציאה מהמתקנים לחשבונכם, כך שבשובכם הביתה תוכלו להחליט אם ברצונכם לרכוש תמונה מסוימת ולהורידה במחשב.

אחד המלונות המפנקים ביותר הוא Disney's Grand Floridian Resort, מלון מפואר בסגנון ויקטוריאני על גדות הלגונה, הבנוי כטירה עם צריחים לבנים וגגות אדומי רעפים. בין השאר תמצאו כאן טרקלינים מפוארים עם כיפות זכוכית מרהיבות ונברשות מרשימות המשלשלות מן התקרה, בריכות ומגלשות מים, חדרים יפהפיים שכיף לסגור בהם את הלילה לאחר יום אינטנסיבי בפארקים, ספא מפנק, מפל מרשים ואפילו חוף עם חולות לבנים ולגונה בה ניתן לשוט בסירה או ביאכטה מפוארת, שממנה ניתן להשקיף על הזיקוקים המאירים את שמי הלילה מעל טירת סינדרלה בפארק ממלכת הקסם הסמוך.

עוד פארקים בדיסניוורלד אורלנדו:

אפקוט - אל עולם המחר
אפקוט – אל עולם המחר
וולט דיסני לא זכה לממש את החלום להקים עיר עתידנית על קרקע שקנה באורלנדו שבפלורידה, אבל החזון שלו ניכר היטב באפקוט, פארק מרתק שמשלב בין עולם העתיד לחלון ראווה של מדינות העולם. ואת המופע בסוף היום לא תשכחו הרבה אחרי שתחזרו הביתה

אולפני דיסני באורלנדו – חוויות מהסרטים
אולפני דיסני באורלנדו – חוויות מהסרטים
לטוס בחללית כמו במלחמת הכוכבים, להתמודד עם הפתעות מבהילות באזור הדמדומים, להתלהב מהשירים והריקודים במחזמר "היפה והחיה" – זהו רק קומץ ממה שמחכה לכם באולפני דיסני באורלנדו, פארק שעשועים נהדר שמוקדש לסדרות טלוויזיה וסרטים אהובים

ממלכת החיות בדיסניוורלד, אורלנדו
ממלכת החיות בדיסניוורלד, אורלנדו
בממלכת החיות, אחד מארבעת הפארקים המרכזיים של דיסניוורלד, תמצאו שילוב של רכבות הרים מסעירות ומפגשים עם בעלי חיים אמיתיים ואגדתיים, ויש עוד המון אטרקציות שישאירו אתכם עם חיוך גדול על הפנים

הכותבת היתה אורחת של אראי סיטונאי נסיעות בע"מ, נציגי דיסניוורלד אורלנדו בישראל

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאורלנדו

אורלנדו: טיולי יום מחוץ לעיר
אורלנדו: טיולי יום מחוץ לעיר

חופשה משפחתית בפארקי השעשועים של אורלנדו יכולה להיות תענוג גדול, אבל לפעמים צריך הפוגה קצרה מרכבות הרים, צמר גפן מתוק וזיקוקים. הצעות לטיולי יום מחוץ לאורלנדו - אל אתרי טבע, מעיינות, חופים יפים ושלווה מבורכת

אולפני דיסני באורלנדו – חוויות מהסרטים
אולפני דיסני באורלנדו – חוויות מהסרטים

לטוס בחללית כמו במלחמת הכוכבים, להתמודד עם הפתעות מבהילות באזור הדמדומים, להתלהב מהשירים והריקודים במחזמר "היפה והחיה" - זהו רק קומץ ממה שמחכה לכם באולפני דיסני באורלנדו, פארק שעשועים נהדר שמוקדש לסדרות טלוויזיה וסרטים אהובים

פארקים באורלנדו – טיפים לתכנון החופשה
פארקים באורלנדו – טיפים לתכנון החופשה

לפני שנוסעים לחופשה חלומית באורלנדו, בירת פארקי השעשועים העולמית, כדאי לתכנן כמה דברים מראש: באיזה פארקים כדאי לבקר, איפה מומלץ ללון, האם לשכור רכב ועוד. לפניכם טיפים והמלצות שיעזרו לכם לבחור בחוכמה ולהפיק את המירב מחופשה באורלנדו