תפריט עמוד

ורשה – סוף שבוע של בילויים

אם חשבתם שתושבי ורשה סובלים בשקט בחושך, כמו בבדיחות על פולנים - אין רחוק מזה במציאות. סוף שבוע בוורשה מגלה עיר תוססת ומלאת חיים, עם מסעדות שף נהדרות, ברים מעוצבים, אופנה עדכנית והמון מה לעשות ולאן ללכת. ברלין, מאחוריך

"תרצו לשתות משהו לפני האוכל?", שואל הברמן החייכן ממסעדת Solec 44, בר-מסעדה לא רחוק מנהר הוויסלה (Wisła), שחוצה את פולין לכל אורכה ובדרכו עובר גם בוורשה. כשאנחנו מתלבטים – יין? בירה? אולי סתם כוס מים? – הוא מציע להכין לנו משקאות מיוחדים. הפתעה. המקום כל כך חמים ונעים בלילה גשום ואפור, הקהל, שמגיע לכאן לא רק כדי לשתות ולאכול אלה בעיקר כדי לשחק במשחקי שולחן דוגמת מונופול ונגזרותיו, כל כך צעיר ועדכני, המוזיקה כל כך מקפיצה והכל כל כך מלא שמחה, שאנחנו מתמסרים להצעה. הפתעה.

כמה דקות מאוחר יותר, אחרי מופע מרהיב של ערבוב ושקשוק, המשקאות צונחים על שולחן העץ שלנו. אכן הפתעה. וודקה מתפוחי אדמה צעירים עם נגיעות של פפריקה מתוקה (הטעם מוזר ומפתיע ממש כמו שזה נשמע), טקילה עם ליים ותבלינים, וודקה עזת טעם עם ליקר תפוזים מתוצרת בית. ואז מתחילות להגיע לשולחן ההפתעות האמיתיות: תפריט הטעימות של השף אלכסנדר ברון, שחזר לא מזמן מביקור בישראל מלא בחוויות על חומוס נפלא ושפים ישראלים שבישל בחברתם. בזו אחר זו צצות צלחות ועליהן מיני קסמים – יפים לעין, טעימים לחיך, אם כי בהחלט מוזרים, לעיתים מעט הזויים. זוהי פרשנות יצירתית (מאוד!) של השף למנות פולניות מסורתיות, פרשנות שכוללת תוספות כמו מרנג מגחלים (אכן!) וקוויאר חלזונות. כל מנה מלווה בכוסית אלכוהול שהותאם במיוחד עבורה. שבע או שמונה מנות ושבע או שמונה כוסיות אחר כך הבנתי סופית שאני מאוהבת. בוורשה, באנשים, באווירה, באוכל. מי שמעדיף ארוחה קצת פחות מורכבת, יכול להזמין מרק (נסו את מרק הקרופניק המופלא שהשף הוסיף לו טעם מעושן מפתיע) או המבורגר שמנמן ועסיסי. כתובת: Solec 44, אתר אינטרנט (בפולנית)


הבר ב-Solec 44. לאמיצים – נסו קוקטייל של וודקה מתפוחי אדמה צעירים עם פפריקה מתוקה | צילום: רותם בר כהן

לפני שנים אחדות פגשתי צעירה ישראלית שלמדה אדריכלות בברלין. כששאלתי אותה על חיי הלילה של ברלין היא סיפרה שכשהיא והחברים שלה רוצים לבלות באמת, הם תופסים רכבת לוורשה לסוף שבוע של בילויים. מה שנשמע אז כדבר הכי מופרך, נראה הגיוני למדי אחרי סוף שבוע ארוך בוורשה. פחות מארבע שעות טיסה מישראל ובמחיר סביר ביותר (ראו בהמשך), בירת פולין מתגלה כמקום הכי רחוק מהבדיחות על פולנים שיושבים לבד בחושך וסובלים בשקט. זוהי עיר תוססת ומלאת חיים, עם כל כך הרבה אפשרויות בילוי לכל טעם והעדפה, שסוף שבוע יתברר עד מהרה כקצר מדי.

נהר הויסלה החוצה את פולין לכל אורכה עובר גם דרך ורשה | צילום: warsawtour.pl / Zbigniew Panów ©

מבחינת חזות, אל תצפו לעיר אירופאית עתיקה, מקסימה וציורית. ורשה רחוקה מהמראה המוכר של בתי אבן חומים עם אדניות פורחות בחלונות, רחובות צרים, גשרים עתיקים וכנסיות גותיות. במילים אחרות, זאת לא אמסטרדם, באזל או פראג. חשבו על מזרח ברלין ותבינו איך ורשה נראית: רחובות רחבים, ישרים וארוכים להפליא, מהסוג שיכול היה להכיל בקלות המוני צועדים במצעדי 1 במאי, שמשני עבריהם ניצבים בניינים חמורי סבר ונקיי קווים בסגנון סובייטי. את המראה הנוקשה מרככים הגנים והפארקים הרבים שמנקדים את העיר, וכך גם נהר הוויסלה שעל גדותיו בקיץ נפתחים חופי רחצה וברים מאולתרים רבים שבהם אפשר לשתות ולשמוח.


ממש לא יושבים לבד בחושך – צעירים מבלים בוורשה | צילום: warsawtour.pl / Daria Pawęda ©

ותושבי ורשה, הצעירים שבהם בכל מקרה, יודעים לשמוח. Solec 44 היא רק דוגמה אחת למקומות בילוי הומים גם באמצע השבוע. במרכז העיר, כיכר Zbawiciela מושכת מבלים רבים. יש כאן לא מעט ברים ובתי קפה שפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה. המתגעגעים לחומוס יכולים לספק את התשוקה באחד משני פאבים סמוכים – תל אביב ומולו ביירות, המגישים את המנה האהובה בגרסתה הישראלית והלבנונית (בהתאמה) לצד משקאות קלים ואלכוהוליים. עוד תמצאו כאן את שרלוט (Charlotte), ביסטרו עם ניחוח צרפתי, שפתוח עד אחרי חצות ומגיש מאפים ולחמים שנאפים במקום – קרואסונים פריכים, באגטים אווריריים ולחמי שאור כבדים ומלאי טעם. המקום מלא רוב שעות היום והלילה, וכולם יושבים לצד שולחנות עץ גדולים (בקיץ השולחנות גולשים החוצה), אוכלים כריכים מצוינים ושותים יין. כתובת: Plac Zbawiciela, אתר אינטרנט (בפולנית). זה המקום להגיד מילה טובה על הלחם הנפלא שפגשנו שוב ושוב בוורשה – לחם דגנים עמוס בזרעונים או לחם מחיטה מלאה, מוצק, טרי מאוד וטעים עד בלי די.


לחם מהמאפייה של שרלוט, אתר בילוי חביב על המקומיים, ששותים יין לצד הלחם והמאפים

מסעדה מומלצת נוספת במרכז העיר, ברחוב צדדי ושקט, היא Opasly Tom הממוקמת במה שהיתה פעם חנות הספרים של ההוצאה לאור הממשלתית. את האוכל של שף אנג'לה ווידה אפשר להגדיר כ"נובו-פולני" עם מנות כמו מוס פורל ברוטב ג'ינג'ר, מרק פארסניפ עם תלולית של מוס חזרת (נפלא ביותר) וקונפי אווז עם פירה דלעת ורוטב של שזיפים מעושנים. בקינוחים – מוס חלבה עם שבבי אגוזים, מוס שוקולד עשיר שמחביא בתוכו שזיף וגלידת מנגו ביתית מעולה. כתובת: Foksal 17, אתר אינטרנט.


כיכר Zbawiciela, אחד מאזורי הבילוי הפופולריים בעיר | צילום: warsawtour.pl / Daria Pawęda ©

שכונת פראגה (Praga) המתחדשת, במזרח ורשה, מציעה אף היא מקומות בילוי מגוונים, אבל כיוון שלא כל חלקיה כבר עברו מתיחת פנים וחידוש, עדיף להגיע אליה בלילה בלוויית מקומיים או לפחות מצוידים בהמלצות לאן כדאי ללכת ומאיפה עדיף להימנע. מקום שאין חשש לטייל בו הוא Soho Factory, מתחם תעשייתי שהוסב לגלריות וחנויות עיצוב ואשר שמו מרמז על התקוות שתולים בו בעליו. אנחנו הגענו לכאן בשעת צהריים, ביום סגרירי וגשום, כדי לבקר במוזיאון זעיר ומקסים, Neon Museum. בבניין תעשייתי עם קירות לבנים חשופות הקימו זוג אמנים, אילונה ודיוויד, היא צלמת מפולין והוא מעצב גרפי מאנגליה, מקדש קט לשלטי הניאון האדירים שהמפלגה הקומוניסטית העלתה לחזיתות הבתים ומעל חנויות בתקופת המלחמה הקרה, כחלק מפרויקט תעמולה שאמור היה לתת לתושבי הערים האפרוריות תחושת גאווה ושייכות, משל היו חלק מעולם נוצץ וזוהר. עם דעיכת הקומוניזם, גם השלטים דעכו לאיטם עד שהוסרו והושלכו לקרן זווית.


ברלין, אחד השלטים במוזיאון הניאון שבמתחם סוהו פקטורי

אילונה ודיוויד תרים אחרי השלטים העזובים, אוספים ומשחזרים אותם, מחזירים להם את זוהרם ואז תולים את חלקם (ככל שהמקום מאפשר) על קירות המוזיאון הקטן שהקימו בפראגה. הכניסה בחינם (תרומות מתקבלות בברכה) ואפשר להוריד אפליקציה חינמית ולערוך סיור מודרך בין השלטים המנצנצים. אם דיוויד נמצא שם (בני הזוג חולקים את זמנם בין ורשה ללונדון), תזכו לשמוע סיפורים מרתקים על ניאון, קומוניזם ועיצוב. מומלץ בחום לחובבי עיצוב ונוסטלגיה. כתובת: Budynek 55, Soho Factory, אתר אינטרנט.


השלטים מהתקופה הקומוניסטית משופצים ונתלים באהבה על קירות מוזיאון הניאון | צילומים: רותם בר כהן

בבניין סמוך למוזיאון הניאון נמצאת מסעדה מלבבת, Warszawa Wschodnia שמה ("מזרח ורשה", בפולנית), שפתוחה 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. שף מתיוס גסלר, ששמו הולך לפניו בפולין, מנצח על צוות צעיר ונלהב של טבחים שמבשלים ממש מול עיני הסועדים. בחדר אחד האורחים יושבים לאורך דלפקים צמודים למטבח הפתוח ושם אפשר לסעוד מתפריט קבוע במחיר זול במיוחד; בחדר השני, עם פסנתר פסיכודלי מעוטר בפס ורוד זוהר (בלילה יש מוזיקה חיה) בצד אחד ומטבח פתוח בצדו האחר, אפשר לבחור מנות מתפריט משתנה. גם כאן הגישה היא לקחת מנות פולניות מסורתיות ולתת להן פרשנות עדכנית. מרק פיטריות עם לוקשן, קציצת בקר עם תלולית של פירה וסלט כרוב חם ופחזנית לקינוח נראו אולי כמו ארוחת צהריים אצל סבתי הפולנייה עליה השלום, אבל הטעם, ותסלח לי סבתא שרה האהובה, קליל יותר, מרגש ומפתיע. כתובת: Minska 25, Soho Factory, אתר אינטרנט.


מסעדת Warszawa Wschodnia בשכונת פראגה. תפריט פולני בפרשנות מודרנית | צילום: רותם בר כהן

ורשה אמנם מציעה מסעדות וברים רבים ומוצלחים מאוד, אבל כמובן שסוף שבוע בעיר הוא לא רק אוכל ושתייה. חובבי מוזיקה יחגגו כאן בקיץ: בשבתות אפשר ליהנות ממופע ג'אז חינמי בכיכר השוק שבעיר העתיקה (למרות שהרובע העתיק של ורשה זעיר, הוא שוקם באופן מוצלח כל כך עד שהוכרז כאתר מורשת עולמית); בימי ראשון יש שני קונצרטים קלאסיים, עם דגש על יצירות של בן העיר פרדריק שופן, אף הם בחינם, בפארק לזינקי (Łazienki Park). ואם כבר הזכרנו את פארק לזינקי, גם אם הגעתם, כמונו, בחורף, אל תיכנעו לקור ולרוחות, התכרבלו היטב במעיל וצעיף, עטו כובע צמר וכפפות וצאו לטיול בפארק היפהפה, הגדול ביותר בוורשה. הפארק, ששימש כגינת ארמונו של מלך פולין, שאף הוא ניצב כאן (והיום משמש את נשיא המדינה), עוצב במאה ה-17 בסגנון בארוק שופע.


המרחצאות המלכותיות בפארק לזינקי. יפה כאן כל השנה


אותן מרחצאות בפארק בציור שמן מ-1836 של הצייר הפולני מרסין זלסקי

הפארק בנוי במפלסים שונים, ויש בו אגמים ונחלים, ארמונות מהודרים, אמפיתיאטרון מעוטר בפסלים, פינות חמד נסתרות והמון סנאים אדמוניים – מומלץ להצטייד מבעוד מועד באגוזים כדי להבטיח שהסנאים יתקרבו אליכם. בכניסה לפארק ניצב פסל גדול ומוזר, שבה דמותו של המלחין שופן נראית יושבת לצלו של עץ ערבה בוכייה, שלמען האמת נראה יותר כמו רוח רפאים מפחידה (ויש האומרים כמו ברוקולי מעוות). כיוון שהפארק אינו מואר בתאורה מלאכותית הוא פתוח רק משעת הזריחה עד רדת השמש, והוא מקסים בכל שעה של היום ובכל עונה של השנה, אל תחמיצו! הגעה בתחבורה ציבורית: אוטובטס – 116, 180, טראם – 4, 10, 18, 35.


העיר העתיקה של ורשה. אזור זעיר אך משופץ להפליא שהוכרז כאתר מורשת עולמית | צילום: רותם בר כהן


כיכר השוק בעיר העתיקה. בחורף יש כאן משטח החלקה על הקרח, בקיץ – מוזיקת ג'אז | צילום: רותם בר כהן


אם אתם חובבי מוזיקה קלאסית ולא הסתפקתם בשופן שבפארק, תיאטרון Wielki ("התיאטרון הגדול" בפולנית), הוא ביתה של האופרה הלאומית שמופיעה כאן לאורך השנה במגוון יצירות קלאסיות, בהן מאדאם בטרפליי, ריגולטו, לה טריוויאטה ועוד לצד יצירות של מלחינים פולניים. בתיאטרון, אחד הגדולים באירופה, יש גם מופעי בלט. והבשורה המשמחת – הכרטיסים במחירים שפויים מאוד (כ-40 אירו לכרטיס במקום הטוב ביותר). כתובת: Plac Teatralny 1, אתר אינטרנט.

בין אם הגעתם לוורשה לסוף שבוע מוזיקלי או לסוף שבוע של קניות (המחירים, בעיקר בחנויות העצמאיות, זולים מאוד), אל תוותרו על ביקור במוזיאון לתולדות יהדות פולין. המוזיאון החדש, שניצב במקום בו היה גטו ורשה, פתח את דלתותיו ב-2013, אבל התצוגה המרכזית שלו נפתחה רק בסוף אוקטובר 2014. אי אפשר להישאר אדישים למראה הבניין, בעיצוב מצטיין של שני אדריכלים מפינלנד. לפני שאתם נכנסים דרך הכניסה המרהיבה שימו לב לחיפויי הזכוכית שעליהם חרוטות מילים בשפות שונות, כולל בעברית, ובפתח הכניסה הביטו לשמאלכם – המזוזה הגדולה והפשוטה למראה עשויה מלבנה אדומה שנמצאה בשטח הגטו.


המוזיאון לתולדות יהדות פולין. אלף שנות היסטוריה של יהדי פולין | צילום: W. KryΣski / POLIN Museum

למרות המיקום והשם, זהו בפירוש לא מוזיאון שואה. התצוגה המרכזית, שסיור מודרך בה אורך שעתיים (אפשר לסייר גם באופן עצמאי), פזורה על פני שמונה גלריות שנמצאות בקומת המרתף והיא מכסה אלף שנות היסטוריה של יהדות פולין. כמות החומרים המוצגים פה מסחררת וכך גם דרך התצוגה שלהם, שניכר בה כי נועדה למשוך את בני הדור הצעיר, במיוחד כאלה שאינם יודעים דבר וחצי דבר על יהודי פולין. אלף שנות היסטוריה מוצגות דרך כיתובים, צילומים, סרטונים, מיצגים אינטראקטיביים ודגמים משוחזרים, למשל של בית כנסת יפהפה מעץ מהמאה ה-17, שתקרתו המאוירת שוחזרה בעבודת נמלים על פי צילומים ישנים. מלבד התצוגה המרכזית, הבניין משמש גם כמרכז חינוכי ומקום כינוס ויש בו חנות, בית קפה ואזור משחקים לילדים. כתובת: Mordechaja Antelewicza 6, אתר אינטרנט; הגעה בתחבורה ציבורית: אוטובוס – 111, 180; טראם – 15, 35, 18


דגם של בית כנסת מעץ מהמאה ה-17 במוזיאון ליהדות פולין | צילום: M. Starowieyska

ועוד כמה דברים מומלצים:
בימי ראשון מתקיים בשכונת Wola שוק אוכל שנקרא Trag Sniadaniowy ("שוק ארוחת בוקר", בפולנית). זוהי יוזמה מקומית מרנינה, שבה בשלנים, מגדלים ויצרני מזון, כולם מהאזור, מציעים את מרכולתם בדוכנים ולצד אלה יש הפעלות ומשחקים לילדים. בקיץ השוק מתקיים בפארק ירוק ומוצל ואז אפשר לפרוש מפת פיקניק על הדשא ולסעוד באוויר הצח; בחורף השוק נודד לאולם הספורט המקומי, שבמרכזו יש שולחנות ארוכים לאוכל, אזור משחקים ופינות יצירה לילדים. למרות שזה עתה סיימנו ארוחת בוקר דשנה ובעוד פחות משלוש שעות חיכתה לנו ארוחת צהריים נהדרת במסעדת Strefa (כתובת: 9 Prozna St), לא התאפקנו למראה דוכן פירוגי מפתה. מתוך אינספור פירוגי במילויים שונים בחרנו במגוון מייצג – פירוגי ממולאים בערמונים, בכרוב ופיטריות, בתפוחי אדמה, בסלומון, בגבינת קוטג' רכה ומתקתקה (שונה מאוד הקוטג' שלנו) ולקינוח – פירוגי ממולאים בפרג. כל פירוגי שנבחר הורם בחגיגיות על ידי הבשלנית החביבה שעברה מזמן את גיל הפנסיה, נזרק לסיר מלא מים רותחים, נמשה אחרי דקות ספורות, נמרח בהמון חמאה מומסת והצטרף לאחיו שכבר חיכו בצלחת. התוצאה היתה מענגת מעין כמותה, ואם היינו יכולים – היינו ממשיכים לאכול פירוגי עד עצם היום הזה…


פירוגי ממולאים בכל טוב ושוחים בחמאה מומסת בשוק האוכל של יום ראשון בשכונת וולה | צילום: רותם בר כהן

ההצלחה של השוק בשכונת וולה הניבה שווקים דומים בכמה ערים נוספות בפולין, בהן קרקוב ופוזנן. השוק בוורשה: בימי ראשון בין 9:00 ל-16:00, בחורף – בהיכל הספורט Osir Wola ברחוב Redutowa 37, אתר אינטרנט.

"שפם" (mustache) הוא שמה של קבוצת מעצבים צעירים, כולם מפולין, שמוכרים את התוצרת שלהם – בגדים, תכשיטים, נעליים, תיקים, כובעים ועוד – דרך אתר אינטרנט (בפולנית). אבל פעמיים בשנה, לפני חג המולד ובסביבות חג הפסחא, נערך יריד של ממש בוורשה ובו עשרות דוכנים של המעצבים, שבהם אפשר למשש, להתרשם, למדוד ואולי גם לקנות (אלו הם בגדי מעצבים ועל כן המחירים לא זולים, ודאי בהשוואה לבגדים בחנויות בעיר, אבל כיוון שהמעצבים עצמם נמצאים במקום, ניתן לעיתים לקבל הנחות ספונטניות). גם מי שלא מתכנן לקנות, כדאי לו להסתובב ביריד הגדול והגדוש כדי להתרשם מהאופנה הפולנית העכשווית. מעיל מעטפת גדול ורך תפס את עיני וגם המחיר היה אפשרי, אבל אז נזכרתי בחורף הישראלי ובעובדה שוודאי יישאר בארון לנצח, והתאפקתי.

היריד נערך באחד הבניינים השנויים במחלוקת בעיר – ארמון התרבות והמדע, שהוא גם הבניין הגבוה ביותר לא רק בוורשה אלא בפולין כולה. גורד השחקים, שנבנה בראשית שנות החמישים כמתנה מסטלין לעם הפולני, מסמל בעיני תושבי העיר את תקופת הסטליניזם הזכורה לרע. הם נוהגים לומר כי התצפית מהקומה העליונה יפה כל כך כי זהו המקום היחיד בעיר שבו לא רואים את הבניין הזה… אבל למי שלא סובל מזיכרונות קשים מימי השלטון הקומוניסטי, המגדל העצום אמנם מגוחך משהו, אבל יש בו גם חן משלו. כתובת: כיכר המצעדים (Plac Defilad w Warszawie.


ארמון התרבות והמדע, המתנה שסטלין העניק לתושבי ורשה – הבניין הגבוה בפולין | צילום: שאטרסטוק

בחורף חובבי החלקה על הקרח יכולים להחליק בזירה הקטנה שמוקמת כל דצמבר בכיכר השוק בעיר העתיקה. זירה גדולה בהרבה ותוססת מאוד תמצאו באיצטדיון הלאומי העצום, שהוקם לקראת משחקי היורו 2012, שהתקיימו בפולין ובאוקריאנה. האיצטדיון, שבימים רגילים מארח משחקים של נבחרת פולין בכדורגל ואירועי ספורט אחרים, הופך בחורף למקום בילוי למשפחות ולצעירים, עם זירת החלקה על הקרח ומגלשות קפואות שמחליקים עליהן באבובים. כתובת: Księcia Józefa Poniatowskiego 1, אתר אינטרנט

איפה לנים? מלון מומלץ למי שרוצה ליהנות עד הסוף מתפנוקי העיר – Polonia Palace הוא מלון מהודר ואלגנטי השוכן בבניין מרשים מראשית המאה שעברה (אחד הבניינים היחידים במרכז העיר שלא נהרס במהלך מלחמת העולם השנייה) עם לובי מקסים, צוות אדיב וקשוב וחדרים מרווחים מאוד בעיצוב מודרני. מהחדרים הקדמיים נשקף נוף אורבני שכולל את ארמון התרבות והמדע. מעבר לפאר ולמחיר הסביר מאוד (החל מ-60 אירו לחדר), המיקום שלו מושלם, סמוך לתחנת הרכבת המרכזית, לארמון התרבות והמדע ולאחד הקניונים הגדולים והמעוצבים של העיר, Złote Tarasy. כתובת: 45 Jerozolimskie St, אתר אינטרנט.


חדר במלון Polonia Palace. ארמון התרבות והמדע נשקף במלוא הדרו מהחלון

מה להביא הביתה? ורשה היא עיר זולה מאוד, אפילו יותר מברלין ופראג. ידיד שמגיע לעיר כמה פעמים בשנה נוהג להצטייד בסופרמרקט מקומי במוצרים יום-יומיים דוגמת משחות שיניים וכדורים נגד כאבים של אותם יצרנים שהוא נוהג לקנות בארץ – בפחות משליש המחיר. בקניונים המפוארים המחירים לא זולים באותה הרמה, אבל אפשר למצוא כאן חנויות לא מוכרות של שמות בינלאומיים – לזארה, למשל, יש חנות שנקראת זארה הום ואפשר לקנות מיני דברים לבית (אחת מאיתנו מצאה כאן ידיות מקסימות לארונות מטבח במחיר סביר ביותר). וכדי להמתיק את החזרה הביתה, מומלץ לקנות קופסת פרלינים נהדרים מתוצרת Wedel, מפעל שוקולד פולני מצטיין, שאפשר להשיג ברשת בתי קפה שהחברה מתפעלת ברחבי העיר וגם בקופסאות מוכנות בסופרמרקטים. אם כבר הגעתם לאחד מבתי הקפה של Wedel פנקו את עצמכם בספל שוקולטה – אפשר ללכת על הגרסה הקלאסית שאינה מתוקה מדי או לבחור בתוספות כמו אגוזים, טופי, קרמל ועוד אינספור גרסאות.


בית קפה של ודל, מפעל השוקולד הפולני, במרכז ורשה. אחרי ששותים כוס שוקולטה אפשר לבחור פרלינים הביתה
| צילום: Adrian Grycuk, cc-by-sa 3.0

איך מגיעים? חופשה בוורשה יכולה להיות זולה במיוחד, לא רק בשל המחירים הנוחים של המסעדות והשירותים השונים בעיר, אלא גם בזכות הקו החדש של חברת התעופה Air Wizz, שמפעילה שתי טיסות שבועיות בין תל אביב לוורשה (בימים שלישי ושבת) עם מחירים שמתחילים ב-239 שקל לצד. המחיר כולל מיסים ותיק יד, בתוספת תשלום אפשר להוסיף מזוודה, ולא סתם מזוודונת, אלא כזאת ששוקלת עד 32 ק"ג. סביר להניח שלחופשה של שלושה ימים לא תצטרכו את כל המטען הזה, אבל בדרך חזרה, אחרי מסע קניות מענג ומשתלם בוורשה, יש סיכוי שתנצלו את האופציה עד תום… פרטים נוספים באתר האינטרנט או בטלפון: 97237630911

___

הכותבת היתה אורחת של לשכת התיירות של ורשה Warsaw Tourist Office ושל Wizz Air. תודה מיוחדת ל-Jakub Wesotowski, שהוביל אותנו בבטחה, בחן ובכישרון ברחובותיה של ורשה – dziękuję

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.