תפריט עמוד

הטיילות הכי יפות בעולם

למי שרוצה לטייל לאורך קו המים, להשקיף על הנוף, לנשום אוויר צח או לשבת מול הים, אין כמו טיילת חוף מקסימה. מקרואטיה ועד ארצות הברית - הנה כמה טיילות יפות להפליא, ויש גם טיילת מקומית שאנחנו אוהבים במיוחד

טיילת הנמתחת לאורכו של חוף ים או על גדת אגם מאפשרת לטייל מול נופים מקסימים או פשוט לשבת מול המים ולבהות בכחול-הכחול הזה. הרעיון של טיילת מרוצפת לאורך הים צבר פופולריות באנגליה של סוף המאה ה-19, כשבני החברה הגבוהה רצו לטייל על החוף, לנשום אוויר צח ולהציג את מיטב האפנה העכשווית בפני העוברים והשבים. וכדי שנעליהם הענוגות, קצות המכנסיים או החצאיות הארוכות לא יתלכלכו בחול, רוצפו הטיילות בעץ או במרצפות אבן, והשאר, כמו שאומרים – היסטוריה.

הטיילת של ברייטון נולדה במאה ה-19, לטובת בני החברה הגבוהה שלא רצו ללכלך את הנעלים בחול

הטיילת של ברייטון נולדה במאה ה-19, לטובת בני החברה הגבוהה שלא רצו ללכלך את הנעלים בחול | צילום: Michaelasbest / Shutterstock.com

עם השנים טיילות הפכו למקום בילוי אהוב על משפחות עם ילדים ועל זוגות רומנטיים, וכדי שלא ישעמם למטיילים אחרי ששבעו מנופי הים ומהרוחות המרעננות, הוקמו על הטיילות מיני אטרקציות, חנויות ודוכנים. הטיילות המוכרות לנו מישראל מציעות בעיקר מסעדות, בתי קפה וקיוסקים, אבל באנגליה ובארצות הברית, רבות מהטיילות ההיסטוריות כוללות מתקני שעשועים דוגמת גלגל ענק, קרוסולות, דוכני קליעה למטרה וכדומה. אז איפה תמצאו את הטיילות היפות ביותר? יש לנו כמה המלצות לטיילות מקסימות – מצרפת ועד סינגפור:

טיילות הן מקום נפלא לזוגות רומנטיים וגם למשפחות עם ילדים

טיילות הן מקום נפלא לזוגות רומנטיים וגם למשפחות עם ילדים | צילומים בכתבה: שטארסטוק

הטיילת האנגלית בניס, צרפת

שמה של הטיילת הזאת, Promenade des Anglais, ניתן לה עוד בתקופה שהחוף של ניס, כיום אחד התוססים בריביירה הצרפתית, היה עדיין שומם ומבודד. כמה אנגלים עשירים, שבנו את ביתי הנופש שלהם על גבעה מעל החוף, רצו לטייל ליד הים מבלי שהחול והמים יפריעו להם, וכך נבנתה הטיילת, ששמה הרשמי הוא אמנם הטיילת האנגלית, אבל כולם בניס קוראים לה פשוט La Prom. כשהולכים לאורך הטיילת היום קשה להאמין שפעם המקום הזה היה ריק מאנשים. בקיץ (ובסופי שבוע כל השנה) כולם מגיעים לכאן – משפחות ובני נוער, רוכבי אופניים וסקטבורדים, תושבים ותיירים. כולם משוטטים הלוך ושוב או יושבים על הספסלים הלבנים, משתזפים, צופים ברוחצים שעל החוף ובמי התכלת של המפרץ. לאורך השנה מתקיימים אירועים שונים בטיילת של ניס, מקרב פרחים ועד לקרנבל שנתי.

הטיילת האנגלית בניס. המקומיים קוראים לה "לה פרום"

הטיילת האנגלית בניס. המקומיים קוראים לה "לה פרום" | צילום: Elena Elisseeva / Shutterstock.com

הטיילת באופטיה, קרואטיה

הטיילת על שם פרנץ יוזף, הנקראת פשוט Lungomare, שונה מאוד מטיילות החוף המוכרות לנו בארץ. היא מתפתלת לאורך 12 ק”מ על מצוק מעל הים האדריאטי, מוקפת בצמחייה עשירה. הטיילת, שמתחילה בוולסקו (Volosko) ומסתיימת בלוברן (Lovran), עוברת לכל אורכה של עיירת הנופש המקסימה אופטיה. מכל פיתול בדרך נשקף נוף יפהפה של הים, מנוקד בסירות ובאיים זעירים. השקט המבורך, הרוחות הקלילות והנופים המקסימים יקדמו את פניכם בכל עונה שתטיילו כאן, בקיץ נוספים חופי הרחצה היפים החבויים במפרצים שבדרך. גלידה מצוינת בלוברן ממתיקה את הטיול עוד יותר.

הטיילת של אופטיה מוקפת בצמחייה ומשקיפה על הים האדריאטי. בסוף הדרך מצפה גלידה נהדרת

הטיילת של אופטיה מוקפת בצמחייה ומשקיפה על הים האדריאטי. בסוף הדרך מצפה גלידה נהדרת

הטיילת של סנדוויץ’, מסצ’וסטס

סנדוויץ’, עיירה ציורית בקייפ קוד שבמסצ’וסטס, מציעה טיילת מקסימה שעוברת לאו דווקא לאורך חוף הים, אלא מובילה אליו דרך אזור של ביצות וצמחיית מים נמוכה ודיונות חול זהובות. הטיילת עשויה מלוחות עץ צרים, שנתרמו על ידי תושבי העיירה ומטיילים שהתאהבו בנופים היפים, כפי שאפשר לראות מהשמות החקוקים על לוחות העץ. ההליכה לאורך הטיילת הזאת יפה במיוחד לפנות ערב, כשהשמש צובעת את השמים בצבעי שקיעה כתומים-אדמדמים.

סנדוויץ' זה לא רק כריך... טיילת העץ של העיירה סנדוויץ' עוברת מעל אזור ביצות

סנדוויץ' זה לא רק כריך… טיילת העץ של העיירה סנדוויץ' עוברת מעל אזור ביצות

הטיילת של וניס ביץ’, קליפורניה

במהלך טיול בלוס אנג’לס, אל תוותרו על קפיצה לטיילת של וניס. השם אולי מזכיר את ונציה, אבל כאן מסתיים הדמיון: זוהי אחת הטיילות המטורללות בעולם, עם שלל טיפוסים שהמילה ססגוניים קטנה עליהם. להטוטנים, מקעקעים, רקדני ברייקדאנס, אנשים בלבוש מינימלי על גלגליות, ציירי רחוב, שרירנים, אנשים עם פירסינג ושערות בצבעים פסיכדליים וגם המון דוכנים ומקומות אכילה. החוף, אם תגיעו אליו, מקסים וכך גם עצי הדקל התמירים, אבל רוב ההולכים לאורך הטיילת לא באמת באים כדי לצפות באדוות הגלים או לשבת על החול ולהרהר על מהות החיים.

הטיילת של וניס, צבעונית ומלאת חיים

הטיילת של וניס, צבעונית ומלאת חיים | צילום: Worachate Joe Khongthon / Shutterstock.com

טיילת קופקבנה, ריו דה ז’ניירו

חוף קופקבנה בריו דה ז’ניירו שבברזיל הוא אחד החופים המפורסמים בעולם. החוף עם החול הלבן והרך משתרע לאורך ארבעה קילומטרים בצורת קשת ולכל אורכו נמתחת טיילת שמאפשרת ליהנות לא רק מהאוקיינוס אלא גם מהיפים והיפות שמשתזפים על החוף ומציגים גופות שזופים וחטובים להפליא. הטיילת, שהוקמה בשנות ה-70, היא פרי תכנונו של אדריכל הגנים והאמן הברזילאי המפורסם רוברטו בורלה מרקס והיא מרוצפת באבנים שחורות ולבנות שיוצרות צורת גלים.

מטיילת קופקפנה נשקפים נופי ים יפים ונופים אנושיים יפים לא פחות

מטיילת קופקפנה נשקפים נופי ים יפים ונופים אנושיים יפים לא פחות

טיילת אל מקון בפוארטו ויארטה, מקסיקו

הטיילת לאורך חוף האוקיינוס השקט בעיר פוארטו ויארטה שבמקסיקו אינה ארוכה במיוחד – בסך הכל קילומטר וחצי. אבל יופיו של הים הכחול והחול הלבן הנשקפים ממנה, כמו גם השקיעות המלהיבות מעל מפרץ בנדרס הופכים את ההליכה לאורך הטיילת הזאת לנעימה עד מאוד. אבל גולת הכותרת כאן הם הפסלים של אמנים מקומיים שמעטרים את הטיילת – שימו לב במיוחד לשמונת פסלי הברונזה שמזמינים לשבת עליהם, לקרוא ספר, לצפות בעוברים והשבים או פשוט לבהות במים.

לה רוטנדה דל מר. מותר לשבת על הפסלים | צילום: Keren, flickr

לה רוטנדה דל מר. מותר לשבת על הפסלים | צילום: Keren, flickr

דרך הים, גולד קוסט, אוסטרליה

בקצה השני של העולם נמצאת טיילת מסוג אחר לגמרי – דרך הים של חוף הזהב (The Gold Coast Oceanway) מורכבת מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים לאורך 36 ק”מ בחוף הזהב שבמזרח אוסטרליה. זוהי דרך ידידותית לסביבה להכיר את אחד מאזורי החוף הפופולריים באוסטרליה, אבל במקום להתרכז במלונות, חנויות, מסעדות ופארקי השעשועים באזור, הטיילת הזאת מאפשרת להכיר את החופים הנסתרים ואתרי הטבע החבויים. לא חייבים ללכת או לרכוב את כל הדרך, הטיילת מחולקת לתשעה חלקים, שכל אחד מסומן בשלט מיוחד המראה כמה קילומטרים עד לנקודה הבאה.

טיילת דרך הים האוסטרלית. הצד הרגוע של החוף הזהב ההומה

טיילת דרך הים האוסטרלית. הצד הרגוע של החוף הזהב ההומה | צילום: DCP Stock / Shutterstock.com

דרך החוף צ’אנגי פוינט, סינגפור

בלב ההמולה של צ’אנגי פוינט בסינגפור נמצא אי של שקט ושלווה – Changi Point Coastal Walk. הטיילת, שאורכה 2.2 ק”מ, עוברת דרך צמחייה עשירה ומאפשרת ליהנות לא רק מנופי הים אלא גם מצמחייה עשירה. בשונה מטיילות רבות, רחבות ושטוחות, הטיילת הזאת צרה ומתפתלת – חלקים ממנה מחופים בעץ ואחרים באבן. יש בה שישה אזורים שונים, שנקראים על פי הנופים – שביל המצוק, שביל החוף, שביל הנחל וכו’. תזמנו את הטיול כאן כך שתגיעו אל שביל השקיעה בשעת בין ערביים למראה רומנטי במיוחד.

תזמנו את הטיול בדרך החוף צ’אנגי פוינט לשקיעה. אין רומנטי מזה

תזמנו את הטיול בדרך החוף צ’אנגי פוינט לשקיעה. אין רומנטי מזה

ומה בישראל?

רצועת החוף באורך 196 ק”מ שמשתרעת בגבולה המערבי של ישראל מאפשרת את קיומן של טיילות חוף רבות ויפות מאוד. ישראל מציעה טיילות מצטיינות, בהן הטיילת של תל אביב, הטיילת בבת ים, הטיילת בנתניה ועוד ועוד. כל אחת מהן מציעה שילוב של נופי ים מקסימים, בתי קפה ומסעדות. אבל הטוענת לכתר הטיילת היפה בישראל היא חיפה, שבימים אלו משלימה את חיבור כל טיילות החוף הנפרדות. בסיום העבודות יווצר רצף של 10 ק"מ – מטיילת דדו דרום ועד טיילת בת גלים – עם שבילי הליכה ושבילי אופניים, תאורה חדשנית שתאפשר הליכה ורכיבה גם בלילה, ברזיות ומוקדי התרעננות.

טיילת בחיפה. בקרוב כל הטיילות בעיר יחוברו לרצף של 10 ק"מ | הצילום באדיבות דוברות עיריית חיפה

טיילת בחיפה. בקרוב כל הטיילות בעיר יחוברו לרצף של 10 ק"מ | הצילום באדיבות דוברות עיריית חיפה

בחיפה תמצאו גם את טיילת לואי ("פנורמה"), שאמנם אינה צמודה לים אבל משקיפה על כל מפרץ חיפה ובימים בהירים אפשר לראות ממנה את נהריה ואת "רגל הפיל" הלבנה של ראש הנקרה. המלצה שלנו: לכו לאורך טיילת בת גלים עד לתחנת הרכבל, עלו ברכבל לסטלה מריס, לתצפית נוף מקסימה, ומשם המשיכו ברגל לטיילת לואי ועוד כמה תצפיות יפות להפליא. ים, הר, נוף, מקדש בהאי וגנים מעוצבים לקינוח – היש יפה מזה?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.