תפריט עמוד

סרי לנקה היא יעד מצוין לחופשה משפחתית, למשפחות שכבר ראו הכל ולא חוששות לנסוע עם הילדים ליעד אקזוטי. אין בה פארקי שעשועים גדולים, מרכזי קניות נוצצים tu רשתות מזון מהיר בינלאומיות, אבל יש בה מזג אוויר חמים, חופים טרופיים משגעים, אתרי נופש מפנקים, טבע מרהיב ביופיו ובעלי חיים שכל ילד יתרגש לראות – פילים, קופים, צבי ים ואפילו נמרים. ילדים רבים ייהנו גם מהחוויה התרבותית: ביקור בארמונות עתיקים, בשווקים ססגוניים ובמקדשים מוזהבים. לכל אלה יש להוסיף את המחירים הזולים שהופכים את החופשה המשפחתית בסרי לנקה למשתלמת במיוחד. הנה כמה חוויות משפחתיות שילהיבו את הילדים בסרי לנקה:

עוד טיולים עם ילדים

חופים
עבור משפחות רבות, החופים הם האטרקציה המרכזית של סרי לנקה. חופי סרי לנקה עונים על כל מה שמצופה מחוף טרופי: חול רך שאפשר לבנות בו ארמונות נהדרים, מים בצבע טורקיז שאפשר לשנרקל בהם, דקלים נטויים וצמחייה טרופית. בדרום המדינה נמצאים כמה מהחופים היפים באי. חוף אונווטונה (Unawatuna) נחשב בעיני רבים ליפה באי, עם חול לבן ונקי ומים צלולים. מיריסה (Mirissa) היא עיירת חוף מנומנמת ששוכנת על רצועת חוף יפהפייה. חוף היקדואה (Hikkaduwa) הוא מהחופים הפופולריים בסרי לנקה, אולי בשל קרבתו לבירה, פחות מ-100 ק"מ מקולומבו. זהו אזור מפותח מאוד, עם הרבה מלונות, מסעדות ובתי קפה לצד פעילויות ספורט ימי. חוף פופולרי במיוחד בקרב משפחות הוא חוף בנטוטה (Bentota) שבדרום-מערב האי. זוהי רצועת חוף יפה עם מלונות מפנקים, ומגוון גדול של פעילויות ספורט ימי.


חוף מיריסה, אחד מהיפים בחופי סרי לנקה

לאורך רצועות החוף של סרי לנקה יש בתי מלון מפנקים, שמתאימים מאוד למשפחות, גם כאלה שחוששות מהתנאים במדינה אקזוטית. במרבית המלונות יש בריכה ומסעדות שמגישות אוכל מערבי שילדים מכירים ואוהבים.

מפגש עם בעלי חיים
סרי לנקה מציעה אפשרויות רבות למפגשים קרובים עם בעלי חיים, בעיקר מהסוג שלא רואים בדרך כלל בישראל. קשה לחשוב על ילד שלא יתרגש לפגוש פיל וגם ההורים ישמחו לאפשרות הזאת. הנה כמה מקומות שבהם תוכלו לפגוש בעלי חיים בסרי לנקה:

בית המחסה לפילים יתומים
בית המחסה לפילים יתומים פינאוולה (Pinnawela Elephant Orphanage) הוא בית מחסה ממשלתי שבו מתגוררים עשרות פילים, בהם פילים יתומים וכאלה שננטשו. יש פה הרבה גורי פילים מתוקים, מה שמסב התרגשות רבה לילדים ששמחים לראות פיל קטן מהם. אפשר לצפות ברחצה היומית של הפילים וגם בהאכלה שמתקיימת שלוש פעמים ביום, כשאת הגורים הקטנים מאכילים בבקבוק.


פילים צעירים משתעשעים בנהר בבית המחסה פינאוולה

מדגרת צבי הים
בדרום-מערב סרי לנקה נמצא הכפר קוסגודה (Kosgoda), שמהווה אתר קינון מועדף על צבי ים. באזור אפשר לפגוש שישה מינים של צבי ים, שהנפוצים בהם הם צבי הים הירוקים. בכפר פועל פרויקט לשימור צבי ים ושוכנות בו כמה חוות ומדגרות לבצי הצבים, שאפשר לבקר בהן. אחת המוצלחות בהן היא Kosgoda Turtle Hatchery השוכנת על החוף. בחווה ניתן לצפות בצבי ים ממינים שונים ולחזות בשחרור של הצבים לים, הנערך בשעה 18:15.

הפארק הלאומי יאלה
בשביל חווית ספארי אמיתית, כזו שכוללת נסיעה בג'יפים בשטח הפתוח ומפגש עם בעלי חיים גדולים ומרשימים, כדאי לנסוע לפארק הלאומי יאלה (Yala) שבדרום סרי לנקה. הפארק, שמהווה את אחד האתרים הפופולריים בסרי לנקה, משתרע על שטח עצום (לא כולו פתוח לקהל הרחב), הכולל סוואנה, חורש, נחלים ואגמים. גולת הכותרת היא הצפייה בבעלי החיים שמסתובבים בשטח הפארק: 44 מינים שונים של יונקים, בהם פילים, נמרים (בפארק נמצאת אחת מאוכלוסיות הנמרים הגדולות בעולם), דובים, תאואים וקופי מקוק, לצד תנינים, דגים ו-215 מינים של ציפורים. בשעות אחר הצהריים יש סיכוי רב יותר לראות את בעלי החיים מסתובבים באזור.


מבט מקרוב על נמר בפארק הלאומי יאלה

צפייה בלווייתנים
לא רק פילים ונמרים אפשר לפגוש בסרי לנקה, אלא גם לווייתנים – סרי לנקה נחשבת לאחד היעדים הטובים בעולם לצפייה בלווייתנים. מומלץ להשתתף בסיורי צפייה בלווייתנים, שיוצאים מהחוף הדרומי של סרי לנקה, שם סיכויי הצפייה גבוהים במיוחד, ועם קצת מזל תזכו לראות לווייתנים גם מהחוף. אחד המקומות הטובים ביותר לצפייה בלווייתנים הוא חוף מיריסה, ובעונה (ינואר-אפריל) ניתן לצפות שם בלווייתנים כחולים, קטלנים, ראשתנים ועדו וכן בכמה מינים של דולפינים. סיורי השייט היוצאים מהנמל של מיריסה נמשכים כשלוש עד חמש שעות.


סרי לנקה היא אחד המקומות הטובים בעולם לצפייה בלווייתנים

הרפתקאות באוויר, בים וביבשה
סרי לנקה מספקת מגוון גדול של הרפתקאות לכל המשפחה – מספארי ג'יפים בשמורות הטבע, דרך רפטינג בנהרות ועד טיסה בכדור פורח. וגם נסיעה ברכבת יכולה להיות חוויה מהנה במיוחד בסרי לנקה. הנה כמה רעיונות:

רפטינג בקיטולגלה
משפחות עם בני נוער אוהבי אדרנלין ישמחו לגלות את נהר קלאני (Kelani), שמזמין לרפטינג במים לבנים בדרגה של 3-2 אשדות. העיירה קיטולגלה (Kitulgala) במערב סרי לנקה היא הבסיס לטיולי הרפטינג באזור וחברות רבות מוציאות ממנה סיורי רפטינג. הנהר שוכן בליבו של יער גשם, ונופי היער מלווים את השייטים. כאן, אגב, צולם הסרט "הגשר על נהר קוואי", ולא בתאילנד, כפי שנהוג לחשוב.

שייט בסירה עם תחתית שקופה בהיקדואה
שייט רגוע הרבה יותר, שמתאים גם לילדים קטנים ובו מובטח לכם להישאר יבשים, מוצע לנופשים בהיקדואה. אזור היקדואה מפורסם בשונית אלמוגים יפהפייה, ומי שלא צולל או משנרקל יכול להתרשם מהשונית ומהעולם התת הימי העשיר במהלך שייט בסירה עם רצפת זכוכית. גם צבי ים נצפים לעיתים קרובות במהלך השייט.

נסיעה ברכבת באזור נווארה אליה
סרי לנקה מציעה כמה מסלולי רכבת יפים במיוחד, אבל אחד היפים מכולם מחבר בין הערים נווארה אליה (Nuwara Eliya) ואלה (Ella) שבארץ הגבעות. זהו אזור הררי ירוק ויפהפה, עם מטעי תה, יערות עננים, אגמים, נהרות ומפלים. מהירות אינה הצד החזק של הרכבת ההיסטורית הזו, והנסיעה בין הערים נמשכת שעתיים וחצי, אבל הנופים שתראו בדרך מפצים על כך. אפשרות נוספת היא לעלות על הרכבות שנוסעת מקנדי לנווארה אליה, ועוברת דרך נופים מרהיבים לא פחות.


רכבת קיטור עתיקה שנוסעת בין מטעי התה באזור נווארה אליה

טיסה בכדור פורח
סרי לנקה היא מדינה יפהפייה, שכדי ליהנות ממנה באמת כדאי להשקיף עליה גם מהאוויר, ואחת הדרכים הייחודיות לעשות זאת היא בטיסה בכדור פורח. הטיסה מתאימה לילדים מגיל 7, ובמהלכה הכדור מרחף מעל יערות הגשם של סרי לנקה ומדגדג את צמרות העצים, עם סבירות גבוהה להשקיף מלמעלה על פילים, תאואים וקופים.

ספארי ג'יפים בשמורות הטבע של סרי לנקה
כבר הזכרנו כאן את הפארק הלאומי יאלה, שמציע חווית ספארי אמיתית עם נסיעה בג'יפים בלב השטח הפתוח ותצפית מקרוב על פילים, נמרים וחיות נוספות. יש בסרי לנקה שמורות טבע נפלאות נוספות שמציעות מפגש בלתי אמצעי עם חיות בר, ובהן הפארק הלאומי Udawalawa שבדרום המדינה, שבו אפשר לראות פילים, נמרים, חתולי בר, חזירי בר, כמה מינים של קופים וכן מינים רבים של עופות מים. מכל אלה אפשר ליהנות בצורה הטובה ביותר בטיול ספארי שכולל נסיעה בג'יפים, בליווי מדריך מוסמך, ולינה במחנות אוהלים שמציעים תנאים מפנקים שמתאימים במיוחד למשפחות.

עוד על טיול לסרי לנקה

הצילומים בכתבה: פליקר – James Higgott, Michael Renner, claire rowland, Kosala Bandara, whl.travel, lola media

 

סרי לנקה: בולעים להבות, הולכים על אש

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.