תפריט עמוד

7 סיבות לבקר במלבורן

מוזיאונים מצוינים, גנים יפים, אתרי טבע נפלאים במרחק נסיעה קצרה, מסעדות משובחות, ארכיטקטורה נהדרת, והמון אטרקציות משפחתיות - יש הרבה סיבות טובות לבקר במלבורן, הנה כמה מהן

מלבורן, העיר השנייה בגודלה באוסטרליה ובירת מחוז ויקטוריה, היא עיר קוסמופליטית ומלאת חיים שנחשבת לבירה התרבותית של אוסטרליה. תמצאו פה ארכיטקטורה נהדרת, אמנות רחוב נפלאה, מוזיאונים מעולים, סצנה מוזיקלית תוססת, מסעדות מעולות ואווירה טובה. וזה עוד לפני שהזכרנו את הפארקים והגנים הירוקים ומרחבי הטבע שנמצאים במרחק נסיעה קצרה מהעיר. כשמוסיפים לאלה את התחבורה הציבורית המצוינת ואת העובדה שהכניסה לרבות מהאטרקציות הנהדרות של מלבורן היא בחינם, אין זה פלא שמלבורן מדורגת בקביעות בכל הסקרים כאחת הערים שהכי כדאי לגור בהן. ואם לא לגור בה, אז לפחות כדאי לבקר – מלבורן היא יעד שכדאי לשלב בכל טיול באוסטרליה. הנה שבע סיבות טובות, מתוך רבות, לבקר במלבורן.

1. בגלל האמנות והמוזיאונים
מלבורן נחשבת, כאמור, לבירה התרבותית של אוסטרליה, וזאת במידה רבה הודות למוזיאונים המצוינים שבה ולסצנה האמנותית התוססת. מוזיאון האמנות הטוב ביותר בעיר הוא הגלריה הלאומית של ויקטוריה, שמציגה אמנות אוסטרלית לצד אמנות בינלאומית עם יצירות של אמנים כמו מונה, רמברנדט ופיקאסו. לצד מוזיאונים לאמנות יש בעיר עוד מוזיאונים מרתקים רבים כמעט בכל תחום שאפשר להעלות על הדעת – מוזיאון מלבורן שעוסק בתרבות, בהיסטוריה ובטבע של מדינת ויקטוריה עם תצוגות אינטראקטיביות שיקסמו לכל המשפחה, כולל שלדי דינוזאורים ושלד של לווייתן כחול; מוזיאון הספורט הלאומי המצוין, מוזיאון ההגירה שמציג את סיפוריהם של המהגרים הרבים לוויקטוריה, המרכז האוסטרלי לתמונה הנעה, המוזיאון היהודי, המוזיאון הסיני, מוזיאון המשטרה ועוד. האמנות במלבורן, אגב, לא נמצאת רק בין כתלי המוזיאונים. מלבורן מפורסמת באמנות הרחוב שבה, ויצירות אמנות וגרפיטי מעטרות את קירות הבניינים ומבני הציבור. אחד הרחובות המפורסמים במלבורן באמנות הרחוב שבו הוא Hosier Lane.


אמנות רחוב על קירות הבתים ב-Hosier Lane 

2. בגלל הטבע
מלבורן היא יעד נהדר לכל מי שאוהב טבע וירוק בעיניים. בעיר יש הרבה פארקים וגנים ירוקים, ואחד האתרים האהובים בעיר הוא הגנים הבוטניים המלכותיים, מהגנים הבוטניים היפים והמפורסמים בעולם. הגנים העצומים בגודלם כוללים עצים, יערות, בריכות, שבילי הליכה ולמעלה מ-50,000 מיני צמחים מאוסטרליה ומהעולם כולו. בין היתר תראו פה צמחייה של יער גשם אוסטרלי, גם בסגנון סיני, חממות טרופיות, גן ורדים, גן קקטוסים, יער גשם לח ועוד.


פינת חמד בגן הבוטני של מלבורן

טבע נהדר יש גם מחוץ לעיר – מלבורן מהווה בסיס מצוין לטיול בכמה מאתרי הטבע היפים של ויקטוריה. מן העיר ניתן לצאת לטיול בדרך האוקיינוס הגדולה (Great Ocean Road), כביש יפהפה הפרוש לאורך החוף הדרומי של אוסטרליה ומציע נופים עוצרי נשימה על קו החוף, כשבדרך תראו עמודי סלע עצומים שמזדקרים מן הים, מצוקים תלולים, יערות, הרי געש, אגמים, מושבות של כלבי ים ועם קצת מזל גם לווייתנים שמגיחים מן המים. ממלבורן אפשר לצאת לטייל גם בפארק הלאומי גרמפיינס, ובו יערות, אגמים, תצפיות נוף מרהיבות ושבילי הליכה. בקרבת העיר נמצא גם האי פיליפ, ובו קואלות, כלבי ים ופינגווינים.  


נוף לאורך דרך האוקיינוס הגדולה

3. בגלל הספורט
מלבורן היא עיר נהדרת לחובבי הספורט, עם אירועי ספורט בינלאומיים גדולים ומתקני ספורט ברמה גבוהה במיוחד שהופכים את הצפייה באירועי הספורט בעיר לתענוג גדול. בעיר נמצא אחד מהאצטדיונים הגדולים בעולם, Melbourne Cricket Ground, אשר מארח משחקי קריקט ופוטבול. בעיר מתקיימים כמה אירועי ספורט גדולים במיוחד, כמו אליפות אוסטרליה הפתוחה, אחת מתחרויות הטניס החשובות בעולם, חוויה גדולה גם למי שלא נמנה על חובבי הטניס. ומדי נובמבר מתקיים בעיר המלבורן קאפ, אחד ממרוצי הסוסים החשובים בעולם, שזוכה בעיר למעמד של יום חג עם אווירה של הפנינג אמתי.


מתחרים במלבורן קאפ, מאירועי הספורט הגדולים במדינה

4. בגלל האוכל
כיאה לעיר רב תרבותית עם מהגרים רבים, במלבורן תמצאו ייצוג כמעט לכל מטבחי העולם. תמצאו פה אוכל צרפתי, סיני, יפני, מזרח תיכוני, איטלקי, יווני, וייטנאמי, תאילנדי, ספרדי ועוד. וזה לא הכל – למרות מסעדות הגורמה הרבות שמלבורן משופעת בהן, מרבית המסעדות הטובות ביותר בעיר מציעות אוכל מצוין במחירים שווים לכל נפש. עם המסעדות הטובות בעיר ניתן למנות את Vue de Monde שמציעה בנוסף לאוכל משובח גם תצפית נהדרת על העיר, Cutler & Co, Pei Modern, Attica ועוד. בסוף פברואר ובתחילת מרץ מתקיים פסטיבל האוכל והיין של מלבורן, שמהווה הזדמנות מצוינת להתרשם מהסצנה הקולינרית של העיר.

5. בגלל השופינג
מלבורן נחשבת לבירת השופינג של אוסטרליה, והתדמית הזו בהחלט מוצדקת. יש בה הכל מכל – מאאוטלטים שמציעים מציאות ועד לבוטיקים יוקרתיים של מיטב המעצבים. אחד ממרכזי הקניות הגדולים בעיר הוא Melbourne Central, מרכז קניות מרשים ובו קרוב ל-300 חנויות אשר מפורסם בחרוט הזכוכית שמתנשא מעליו. בפרברי העיר נמצא מרכז הקניות Chadstone, הגדול ביותר באוסטרליה, עם למעלה מ-500 חנויות של מותגי אופנה מקומיים ובינלאומיים. עם רחובות הקניות המעניינים של העיר ניתן למנות את Chapel Street ואת Collins Street. ויש במלבורן גם שוק נהדר – שוק המלכה ויקטוריה, שמציע תוצרת טרייה ומעדנים לצד בגדים, תכשיטים וחפצי אמנות.


מרכז הקניות מלבורן סנטרל עם חרוט הזכוכית

6. בגלל הארכיטקטורה
במלבורן אולי אין מבנים שהפכו לסמל עולמי כמו בית האופרה של סידני, למשל, אבל יש בה ארכיטקטורה נהדרת מהמאות ה-19 וה-20, ותענוג לטייל ברחובותיה מלאי הקסם עם הבתים בסגנון ויקטוריאני ואדורדיאני והמבנים המעוצבים בסגנון הארט דקו. לצד אלה יש בעיר גורדי שחקים מודרניים, ובהם מגדל Eureka , הגבוה ביותר בעיר, שמציע תצפית נהדרת על האזור. מבנים נוספים מעניינים בעיר הם קתדרלת סט פול, בית הפרלמנט, קולג' טריניטי, מגדל השעון של בית העירייה ועוד.

צפו בסרטון על הארכיטקטורה המתחדשת של מלבורן:



7. בגלל האטרקציות המשפחתיות
בין שאר מעלותיה, מלבורן היא עיר נהדרת לחופשה משפחתית, הודות לשפע האטרקציות המשפחתיות שבה. בנוסף למוזיאונים רבים שמתאימים לכל המשפחה, כמו מוזיאון מלבורן שבו קולנוע איימקס וגלריה מיוחדת לילדים, יש במלבורן אטרקציות רבות לאוהבי החיות. בין היתר, תמצאו פה אקווריום שבו למעלה מ-10,00 יצורים ימיים, כולל אלמוגים, מדוזות, סוסוני ים, כוכבי ים, צבי ים ועוד. בנוסף, יש במקום קולנוע 4 ממד, מושבת פינגווינים, אפשרות לצלילה עם כרישים ושייט בסירה עם תחתית זכוכית.


פינגווינים באקווריום של מלבורן

אטרקציה אחרת לאוהבי החיות היא גן החיות של מלבורן, הוותיק ביותר באוסטרליה, ובו חיות אוסטרליות לצד יער גשם טרופי עם גורילות, חממת פרפרים ועוד. בקרבת העיר יש גני חיות נוספים כמו גן החיות הילסביל שמשמש גם כבית חולים עבור חיות פגועות. ביום חם ילדים ייהנו מפארק המים המקורה Watermark. אטרקציה מסוג אחר תחכה לכם בפרבר סנט קילדה המקסים, ובו לונה פארק וותיק ונוסטלגי. 


מפת מלבורן:

לחצו להגדלה

 

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.