תפריט עמוד

לונדון עם ילדים בחורף

מוזיאונים ידידותיים לילדים, החלקה על הקרח, ביקור באקווריום, בילוי בחנות צעצועים ואפילו שעת תה עם הכובען המטורף - הנה כמה דברים נהדרים שאפשר לעשות עם הילדים בלונדון ביום גשום

לונדון היא יעד פופולרי למשפחות לאורך כל השנה, וגם אם אתם מבקרים בה עם ילדים ביום קר וגשום אין צורך להסתגר בחדר המלון. לונדון מציעה עשרות אטרקציות משפחתיות סגורות ומחוממות שמתאימות גם ליום סוער. הנה כמה הצעות:

הגלגל הענק London Eye
הגלגל הענק המפורסם של לונדון (London Eye) הוא אחת האטרקציות המובילות בעיר מאז נפתח ב-31 בדצמבר 1999. עד 2006 הוא היה הגלגל הענק הגבוה בעולם, אבל גם כעת, כשהוא כבר לא נושא בתואר המכובד, הוא עדיין מספק את אחת התצפיות הכי יפות ומרגשות בעיר, מגובה מקסימלי של 135 מטרים.


הלונדון איי. נהדר גם ביום חורפי

מדובר בבילוי קלאסי לכל המשפחה – הילדים אוהבים אותו בשל הריגוש שבעלייה לגובה, ואילו המבוגרים נהנים מההזדמנות לתת לרגליים לנוח בעודם נהנים מהנופים היפים של העיר. אחד מהיתרונות הגדולים של הגלגל הענק הוא העובדה שתאי הגלגל סגורים וממוזגים, כך שאפשר ליהנות מהנסיעה בגלגל בכל מזג אוויר.
אתר אינטרנט

האקווריום של לונדון
ממש מתחת ללונדון איי שוכן האקווריום של לונדון, הסי לייף. זהו האקווריום הגדול ביותר באנגליה ולא במקרה מדובר באחת האטרקציות המשפחתיות האהובות בעיר. יש בו שוניות אלמוגים עם דגים טרופיים, תצוגות של כרישים (עם מסלול שעובר בליבה של בריכת הכרישים כשהמבקרים מוקפים בכרישים משני צידיהם), חתולי ים, סוסוני ים, צבי ים, מדוזות, דגי פיראנה, פינגווינים, תנינים ועוד.


בריכת ליטוף באקווריום של לונדון

אסור להחמיץ את זמני ההאכלה – המבקרים יכולים להצטרף למטפלים כשהם מאכילים את התמנונים, הפינגווינים, הכרישים וסוסוני הים. אחת התצוגות המקסימות היא תצוגת הפינגווינים לבני האוזן, שכוללות קירות קרח, בריכות צוננות, מערת קרח ועוד. המבקרים יכולים ללטף את הפינגווינים בבריכת הליטוף, להציץ על הפינגווינים במערת הקרח ועוד. אתר אינטרנט

החלקה על הקרח
בכל חורף נפתחות בלונדון זירות החלקה על הקרח שמאפשרות להחליק בקור המקפיא ובאוויר הפתוח, חוויה שאינה דומה במאום להחלקה באולם סגור. בתחילת החורף, בדרך כלל מנובמבר ועד תחילת ינואר, נפתחות זירות החלקה בכמה מאתרי התיירות הבולטים בעיר, כמו מוזיאון הטבע, המפטון קורט, סומרסט האוס ועוד. בתחילת ינואר, אחרי חג המולד, נסגרים מרבית משטחי ההחלקה, אבל יש שני משטחי החלקה שנשארים פתוחים גם בינואר ובפברואר. אחד מהם הוא משטח ההחלקה Broadgate, משטח ההחלקה הגדול בעיר, ששוכן בכיכר Exchange. ניתן לשכור מחליקיים במקום וכן להיעזר בשירותיהם של מדריכים (תמורת תשלום). אתר אינטרנט


מחליקים על הקרח בקנרי וורף

משטח ההחלקה השני הוא קנרי וורף (Canary Wharf) בכיכר קנדה. האווירה במשטח מיוחדת, העצים מסביב מוארים בתאורת חג ויש גם מסלול מיוחד בין העצים. בזירה יש בר שניתן להחליק אליו, ובו תפריט בסגנון שנות החמישים שילדים יאהבו במיוחד, עם מילשייקס ונקניקיות. מי שלא רוצה להחליק יכול לשבת במרפסת התצפית ולהתבונן במחליקים.

ביקור במוזיאון
מוזיאונים הם מקום מצוין לבילוי ביום חורפי, ואחד היתרונות הגדולים של לונדון הוא היצע המוזיאונים המסחרר שלה שבו כל ילד יכול להעביר שעות ארוכות של הנאה. בין המוזיאונים הידידותיים לילדים בלונדון ניתן למנות את מוזיאון המדע, עם תצוגות אינטראקטיביות שעוסקות באנרגיה, חלל, תעופה ועוד, לצד קולנוע איימקס (בתשלום) ופעילויות וסדנאות לכל המשפחה; מוזיאון הטבע, עם מיליוני מוצגים שקשורים למדעי החיים ולמדעי כדור הארץ, כשגולת הכותרת היא אוסף מרשים של שלדי דינוזאורים; ומוזיאון הילדות, שבו אוסף גדול של צעצועים ומשחקים מהמאה ה-17 ועד ימינו, לצד סדנאות ופעילויות לילדים.


מוזיאון הטבע בלונדון. ידידותי לילדים

מוזיאון מומלץ במיוחד לילדים הוא Discover's Children story Center, מוזיאון ילדים מקסים שבו הילדים צועדים בשביל סיפור מלא בהפתעות – הם נכנסים למערה סודית, גולשים במורד המגדל הקסום, מדלדים מעל נהר עם תנינים, יוצרים בובות תיאטרון, מתחפשים ועוד. בנוסף למוזיאונים הגדולים פועלים בלונדון הרבה מוזיאונים קטנים ונהדרים שישבו את לב הילדים, כמו מוזיאון התחבורה בקובנט גרדן, עם דגמים עתיקים של כרכרות, קטרים ואמצעי תחבורה נוספים; המוזיאון הימי הלאומי; מוזיאון לונדון שמספר את עברה של העיר ועוד.

חנות הצעצועים המלי’ס
גם חנות צעצועים יכולה לספק בילוי הולם לשעות ארוכות, לפחות כשמדובר בהמלי'ס, חנות הצעצועים הגדולה והוותיקה בעולם. לא במקרה המלי'ס הפכה לאתר תיירות בפני עצמו. החנות, שנוסדה ב-1760, משתרעת על פני שבע קומות ברחוב ריג'נט. תוכלו למצוא בה על צעצועי שתעלו על דעתכם – צעצועים רבים, בובות פרווה, צעצועי עץ וצעצועים של פעם, בובות מכל הסוגים, משחקי בנייה והרכבה, מכוניות, משחקי חצר ועוד. בין לבין החנות מקושטת בבובות ענק, דגמים עצומים מלגו ושאר הפתעות.


חנות הצעצועים המלי'ס. אתר תיירות בפני עצמו

מה שמבדיל את המלי'ס מחנויות אחרות, בנוסף לוותק, לגודל ולמגוון, הוא הפעילויות הרבות שמתקיימות בחנות. צוות העובדים עוטה תחפושות צבעוניות ומדגים את הצעצועים הכי חדשים שיצאו לשוק, ובנוסף, מתקיימות בחנות שעות סיפור, הצגות של תיאטרון בובות, סדנאות, תחרויות ועוד. בקומה השלישית של החנות אפשר להשתתף, תמורת תשלום, בסדנת Build a Bear, בה הילדים יוצרים לעצמם דובי (או כל חיית פרווה אחרת), ובוחרים לו לבוש, נעליים ואביזרים, כשאפשר גם להכניס לו לב פועם, לבחור את המוזיקה שהוא ינגן ואפילו דרכון. גם כשהגשם יפסיק לרדת תיווכחו שלא פשוט להוציא את הילדים מהחנות.
כתובת: 188-196 Regent Street, אתר אינטרנט

ועוד כמה הצעות:

בתקופה שקודמת לחג המולד, מתקיים בהייד פארק יריד החורף Winter Wonderland, עם גלגל ענק, מתקני שעשועים, זירת החלקה על הקרח, שוק חג מולד, תצוגת פסלי קרח מרשימה, מופעי קרקס ועוד.

לונדון היא מעצמת תיאטרון, וגם ילדים יכולים ליהנות בה ממבחר גדול של הצגות ומופעים שמתאימים לכל המשפחה. מומלץ לקחת את הילדים למחזות זמר, כך שגם אם אינם מבינים אנגלית הם יכולים ליהנות מהשירים, הריקודים, התפאורה והתלבושות. כמה מחזות זמר פופולריים למשפחות שאפשר לראות במהלך חורף 2014, חלקם רצים כבר שנים רבות, הם מלך האריות, בילי אליוט, צ'ארלי ומפעל השוקולד, מתילדה ועוד.


סחלבים בקיו גרדנס. כל שנה בפברואר מתקיימת תערוכה מיוחדת המוקדשת להם

ילדים אוהבי טבע ייהנו מביקור בקיו גרדנס. חממות הענק מספקות מפלט חמים ביום גשום, ותענוג לטייל בין עצים וצמחים טרופיים כשהגשם מטפטף על קירות הזכוכית. מדי שנה בפברואר מתקיימת בגנים תערוכת סחלבים מרהיבה ביופיה.

אין כמו תה כדי לחמם את הגוף ביום קר, ואין מקום מתאים יותר מלונדון כדי ליהנות בו משעת תה מסורתית. הילדים, ובעיקר ילדות קטנות שנמצאות בתקופת הנסיכות בחייהם, ייהנו משעת התה עם הכלים היפים, הכריכונים הזעירים והעוגות הקטנות לא פחות מהוריהם. יש בלונדון כמה מקומות שמציעים שעת תה ידידותית לילדים, כמו מסיבת התה של הכובען המטורף שמתקיימת מדי יום אחה"צ בגן המקורה של מלון סנדרסון, בהשראת אליס בארץ הפלאות. לילדים מצפות המון הפתעות, כמו התפריט שמסתתר בתוך ספר ישן והסוכר שמתחבא בתוך תיבת נגינה עם בלרינה שרוקדת בתוכה. אתר אינטרנט

התמונות בכתבה: פליקר – jaimelondonboy, Olivier Bruchez, Martin Hesketh, Andos_pics, Jagrap

האדריכלות המפוארת של לונדון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.