תפריט עמוד

ארצות הברית בקרוואן עם הילדים: מהמדבר לים

מסלול טיול בן שבועיים עם קרוואן שמתחיל בלאס וגאס, חולף בנופים מדבריים מפעימים ובשמורות טבע ייחודיות ומסתיים בחוף המערבי, בסן פרנסיסקו ולוס אנג'לס. שבועיים של טבע שאין שני לו, ערים מלאות עניין, פארקי שעשועים וחופים נוצצים

את מסלול הטיול המשפחתי בקרוואנים נפתח בעיר האורות וההימורים לאס וגאס ונסיים, כעבור שבועיים, בחופיה המפורסמים של לוס אנג'לס. בדרך עוברים בכמה משמורות הטבע היפות ביותר במערב ארצות הברית ונוסעים בכבישים נופיים נפלאים, כולל כביש מס' 1 המפורסם, שמדרום לסן פרנסיסקו.

יום 1: לאס וגאס והסטריפ המפורסם
נצא בטיסה מישראל לארצות הברית, לעיר ההימורים והאורות לאס וגאס. לאחר הנחיתה ניסע למלון במרכז העיר (אחרי הטיסה הטרנסאטלנטית, חובה ללון את הלילה הראשון במלון). לאחר התארגנות בחדרים, נצא לבילוי בסטריפ שבו נמצאים מלונות הפאר המיוחדים של העיר, עם המופעים, האוכל וההימורים. בין המלונות הבולטים: ונציה, ניו יורק, פריז, בלאג'יו ועוד.

יום 2: אל פארק ציון
בבוקר נגיע לתחנת ההשכרה של הקרוואנים, ולאחר קבלת הקרוואנים והצטיידות ראשונית, נתחיל בטיול הקרוואנים. מתחילים בנסיעה לכיוון צפון-מזרח, עוזבים את מדינת נוואדה ונכנסים למדינת יוטה. ממשיכים עד לפארק הלאומי ציון (Zion). נתחיל בביקור במרכז המבקרים של הפארק ונמשיך לסיור רגלי באחד ממסלולי ההליכה שבתוך הפארק. בסיום המסלול, נמשיך לחניון הלילה שנמצא בכניסה לפארק הלאומי.

שקיעה מעוררת השראה בפארק הלאומי ציון

יום 3: פארק ציון וברייס קניון
נצא מהחניון בחזרה למרכז המבקרים עם השאטל המקומי ומשם נמשיך לטיול קצר נוסף בפארק ציון. לאחר הסיור נחזור לקרוואנים ונתחיל בנסיעה לכיוון צפון-מזרח, כשהיעד המרכזי שלנו הוא הפארק הלאומי קניון ברייס (Bryce Canyon ). בנסיעה עוברת דרך מנהרה (יש להמתין למכוון מעובדי הפארק) עד שנגיע לכניסה לפארק. לאחר ביקור במרכז המבקרים של הפארק נמשיך בנסיעה בדרך הפארק לתצפית ומסלול הליכה קצר. נסיים את היום בתצפית שקיעה מול נוף ההרים האדומים. נמשיך בנסיעה לחניון הקרוואנים הנמצא בכניסה לפארק.

יום 4: סכר גלן ואגם פאול
אחרי התארגנות, נצא מפארק ברייס קניון וניסע לכיוון דרום. בשלב הזה, אנחנו עוזבים את מדינת יוטה ועוברים למדינת אריזונה. ממשיכים בנסיעה עד שמגיעים בסמוך לעיר פייג' (Page), הסמוכה לסכר גלן הענק שעל נהר הקולורדו, אשר יוצר אגם מלאכותי, אגם פאול (Lake Powell). נתחיל בתצפית על הנהר, האגם והסכר בתצפית "אוכף הסוס" (Horseshoe Point). נמשיך בנסיעה קצרה לאגם פאול, שם נצא לשייט באגם, לקניון האנטילופה המרהיב ונסיים את הביקור בפעילות מים ורחצה באגם. נמשיך לחניון לילה בפייג'.

יום 5: נופי מדבר ופארק מוניומנט ואלי
בבוקר נצא לנסיעה בכיוון דרום-מזרח בנופי המדבר המדהימים עם תצורות הסלע שנוצרו ממים ורוחות עד שנגיע לשמורת האינדיאנים והפארק מוניומנט ואלי (Monument Valley). ניכנס לביקור במרכז המבקרים של הפארק, שם נשאיר את הקרוואנים ונעלה רכבי 4X4 הנהוגים בידי תושבי השמורה המקומיים. בעזרתו של המדריך האינדיאני שילווה אותנו נלמד להכיר את האזור המיוחד, על הטבע ובעלי החיים שבו. נסיים את הסיור במרכז המבקרים של הפארק ונתארגן לנסיעת ערב דרומה לעבר העיר פלגסטאף (Flagstaff). לנים בחניון בפלאגסטף.


הנופים הייחודיים של פארק מוניומנט ואלי

יום 6: לאורך כביש 66 ההיסטורי
את היום הזה נקדיש לכביש 66 ההיסטורי, שחצה את ארצות הברית לכיוון המערב. נתחיל בנסיעה קצרה מערבה לעיירה סליגמן (Seligman) ונסייר ברחוב הראשי של העיירה, המשמרת את אופי החיים שהיו בכביש 66 ההיסטורי. לא נדלג על ביקור בחנות הגלידה Delgadillos Snow Cap המפורסמת.

נמשיך בנסיעה על קטע שנשמר כפי שהיה בכביש 66 – מעיירה סליגמן לעיירה קינגמן (Kingman), כשבדרך עוברים על פני נקודות ישוב קטנות. בקינגמן נבקר במוזיאון כביש 66 הנמצא בעיירה. נמשיך בנסיעה מערבה לאגם הווסו (Lake Havasu). בנהר שליד האגם מצפה הפתעה: גשר לונדון המקורי, שנמכר לאמריקאי תמורת כ-2.5 מיליון דולר, פורק לחלקים, הועבר מלונדון לאריזונה דרך תעלת פנמה ונבנה מחדש. נמשיך לחניון בעיירה לייק הווסו סיטי לעצירה ללינת לילה.

יום 7: בעקבות כורי הזהב
בבוקר נמשיך בנסיעה מערבה, תוך המשך חציית המדבר, נעזוב את מדינת אריזונה וניכנס למדינת קליפורניה, שבה נבלה את יתרת ימי הטיול. נתחיל בביקור בעיירת רפאים מתקופת הבהלה לזהב, שננטשה לאחר שהכורים עזבו אותה. הביקור בעיירה נותן מושג על החיים בתקופה המרתקת הזאת. בסיום הביקור נמשיך מערבה לכיוון העיר בייקרספילד, שם נעצור בחניון קרוואנים לחניית לילה.

יום 8: בדרך ליוסמיטי
את היום הזה נקדיש בעיקר לנסיעה לפארק הלאומי המפורסם יוסמטי (Yosemite National Park). נתחיל בנסיעה צפונה מבייקרספילד לעיירה טולאר, שבסמוך אליה נמצא מרכז קניות מוזל (אאוטלט). נעצור להתרעננות וקניות בזול. משם נמשיך צפונה לכיוון פארק יוסמיטי ונכנס לפארק דרך מעברי ההרים מצדו הדרומי, עד לחניון הלילה הנמצא בכפר קורי. כיוון שהחניון נמצא בשטח הפארק, הוא ללא חיבורי חשמל.


פינה קסומה בפארק הלאומי יוסמיטי

יום 9: טיולים בפארק יוסמיטי
את היום הזה נבלה כולו בשמורה המדהימה יוסמיטי. יש אפשרויות טיול מגוונות בשטח השמורה: ברגל, ברכיבה על אופניים, בשייט קיאקים ועוד. אפשר, למשל, לשכור אופניים בתחנה הסמוכה לחניון (יש כאן סוגים שונים של אופניים – רגילות, לילדים, זוגיות, נגררים לתינוקות וכדומה) ולצאת לסיור באופניים בשבילי הרכיבה של הפארק. בהמשך אפשר לשוט בקאייקים או בסירות נהר מתנפחות. במהלך הטיול ניתן לשלב ביקור במרכז המבקרים של הפארק, הנמצא בכפר יוסמיטי הסמוך (מי שמעדיף לא לדווש, יכול להגיע למרכז המבקרים בעזרת השאטלים שבפארק). ניתן כמובן גם לצאת מהחניון בעזרת השטאל לאחד ממסלולי ההליכה הרבים המפוזרים בפארק, ולקראת ערב לחזור לחניון. גם הלילה ישנים בחניון בפארק יוסמיטי.

יום 10: תצפית גליישר פוינט ופרידה מיוסמיטי
בבוקר נעלה לאוטובוס של הפארק לטיול בחלק הגבוה של השמורה, ונמשיך עד לתצפית גליישר פוינט המדהימה, שלוּ בשבילה שווה להגיע ליוסמיטי. עם האוטובוס של הפארק נחזור חזרה לחניון. לאחר שנתארגן, נצא בנסיעה מערבה, דרך המעבר הצפוני של השמורה, ונמשיך לכיוון צפון-מערב עד לעיירה טרייסי, שם נמשיך לחניון קרוואנים וללינת לילה.

יום 11: רכבות הרים ושעשועי מים
הבוקר הזה מסמן את התחלת הכיף הגדול לילדים ולילדים בנפש. נצא מחניון הקרוואנים לכיוון צפון-מערב, בנסיעה קצרה לעיר וולג'יו, שם נמצא פארק השעשועים והמים דיסקוורי קינדום (Discovery Kingdom) מרשת סיקס פלאג המפורסמת. בפארק יש שילוב משמח של רכבות הרים, מתקנים ומשחקים, מופעים של בעלי חיים, מתקני מים, אזור מיוחד לילדים קטנים ושפע של מסעדות ודוכנים. בשעות הערב, לאחר שהפארק נסגר, נמשיך בנסיעה קצרה לסן פרנסיסקו, לחניון לילה הנמצא על שפת האוקיאנוס.


לא, זאת לא טעות… רכבת הרים מסחררת ומסתחררת בפארק דיסקברי קינדום

יום 12: סן פרנסיסקו
את היום הזה נקדיש לסן פרנסיסקו. נצא בשאטל של החניון לרציף הדייגים המפורסם ונסייר להנאתנו לאורך הרציף שוקק החיים, עם שפע של דוכנים. משם נמשיך לביקור באתרים שונים בעיר: נסיעה בטרולי המפורסם, ביקור ברחוב לומבארד המפותל ובציינה טאון, שייט לגשר הזהב, ביקור באי אלקטרז. בערב נחזור עם השאטל אל חניון הקרוואנים.

יום 13: לאורך כביש מס' 1
ביום זה, שהוא יום של טבע חופי, ניסע לאורך כביש מספר 1 המפורסם, שנחשב לאחת מדרכי הנוף היפות בעולם. נתחיל בנסיעה דרומה מסן פרנסיסקו, נעבור על פני העיירות המפורסמות כרמל ומונטריי ונעצור לביקור בפארק הלאומי פוינט לובוס (Point Lobos). משם נמשיך עם הכביש שחולף דרך תצפיות נוף מרהיבות. נעצור לתצפית על כלבי ים ונסיים בבילוי ורחצה באחד החופים לאורך הכביש. נמשיך דרומה למפרץ מורו ולעיירה מורו ביי Morro Bay)), על חוף האוקיינוס, לחניון לילה.

יום 14: לוס אנג'לס
את היום הזה נקדיש לחופים המפורסמים של אזור לוס אנג'לס. נתחיל את הבוקר בנסיעה דרומה לכיוון קו החוף שבצפון העיר. נעבור בחופים המפורסמים של מליבו וסנטה מוניקה ונעצור בחוף וניס התוסס, שבו אפשר לצפות בשלל טיפוסים שונים ומשונים: שרירנים מרימי משקולות, גולשי גלגיליות וסקטבורדים, גולשי גלים, דרי חוף וכן הלאה. נסיים את היום בנסיעה לתחנת ההשכרה – להחזיר את הקרוואן.

מכן ניתן להמשיך לעוד שלושה עד ארבעה ימים בלוס אנג'לס, בלינה במלון ונסיעה ברכב או להמשיך עם הקרוואן לחניון הצמוד לפארק השעשועים דיסנילנד. בעיר עצמה נבקר באולפני יוניברסל, התיאטרון הסיני עם טביעות כפות הידיים של הכוכבים, שדרת הכוכבים, שוק האיכרים, שכונת בוורלי הילס, רודאו דרייב וחניות היוקרה, גריפית' פארק, שבו יש תצפית מצוינת על השלט המפורסם של הוליווד, מצפה הכוכבים, פארק הקקטוסים ועוד. ניתן לשלב גם יום עד יומיים בסן דייגו, שבה אפשר לבקר בגן החיות הענק, בעולם הים המפורסם ובחוף כפר הדייגים.

לקריאה נוספת:

עם קרוואן בארצות הברית: היכרות ראשונה
לפני שיוצאים לטיול קרוואנים בארצות הברית יש כמה דברים שכדאי לדעת, החל מדברים שמומלץ לרכוש לפני הטיול, דרך שלב קבלת הקרוואן ועד המתקנים השונים שתמצאו בחניונים

 


לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...