תפריט עמוד

ילדים וסקי – גדלים על מגלשיים

מאיזה גיל אפשר להתחיל ללמוד לגלוש, איך נדע אם ילדנו מוכן לעלות על מגלשיים וכיצד לבחור את האתר המתאים ביותר לילדים? כל מה שרציתם לדעת על ילדים וסקי

הורים רבים בוחרים לחשוף את ילדיהם לתרבות הסקי, מתוך ידיעה שחשיפה מסוג זה (כמו החשיפה לשפות, למוזיקה ולכל ספורט אתגרי אחר) תעשיר את עולמם ואת כישוריהם לעתיד. היכרותם עם השלג ועם מקומות קרים, שכה שונים מארצם ומולדתם החמה, יחד עם פעילות ותנועה שטרם הכירו, תתרום להם רבות להמשך חייהם. אך מהי הדרך הטובה ביותר לחשוף את הילדים לסקי וכיצד לבחור נכונה את חופשתם הראשונה על השלג?

ד"ר ירום, רופא ספורט ומנהל רפואי במדיקס ת"א, מדבר על בחירת הגיל המתאים לעלייה על השלג. "הגמישות והרכות של הילדים בגילאים מוקדמים מהוות יתרון ביכולת הספיגה והלמידה שלהם, ולכן, ככל שתקדימו לחשוף את הילדים לסקי, כך תהפוך הפעילות לטבע שני עבורם, כמו ללכת או לרכוב על אופניים. הגוף יזכור את הפעילות המוטורית לשנים קדימה, כך שגם לאחר הפסקה של כמה שנים, יוכלו לחזור ולגלוש ביתר קלות. היתרונות בחשיפת הילדים לסקי", מסביר ירום, "הם כמובן תרומה עצומה לביטחונם העצמי ויציבותם, ליכולתם להתמודד עם גבהים ומהירויות ופיתוח חוסן בפני תנאי מזג אוויר קשים".


ככל שמקדימים לחשוף את הילדים לסקי, כך הפעילות הופכת לטבע שני עבורם

אז איך נדע האם ילדנו מוכן להיחשף לסקי?
"כל ילד בעל יכולת מוטורית טובה, שמצליח לעשות פעילויות פשוטות של שיווי משקל, כמו לעמוד על רגל אחת, להתכופף ולהזדקף, ללכת על משטחים צרים בקו ישר ולרכוב על קורקינט או אופניים, מוכן לעלות על השלג. אני ממליץ כמובן להתחיל בחשיפה נעימה ובטוחה יותר לשלג, כמו ישיבה על מזחלות ומשם להמשיך ללימוד רגוע על מסלולים מתונים במיוחד בבתי הספר. כהורים, חשוב לדאוג להלביש את הילד היטב, כך שהראש, בית החזה והמפשעה יהיו מוגנים מהקור. חשוב גם כן, לדאוג לריבוי הפסקות שתייה. ילדים פחות מבטאים צמא בקור ולכן צריך לעצור ולהשגיח שהם אכן שותים", מסביר ד"ר ירום.

מהם הקריטריונים בבחירת אתר סקי ללימוד ילדים?
חלק מלימוד הסקי הוא התארגנות וסחיבה של הציוד. ברוב בתי הספר יתנו לילדים לעלות עם הציוד מהמלון לאתר ולסחוב אותו ממקום למקום במשך היום, ולכן חשוב למצוא אתר בו הגישה מהמלון לבית הספר ומבית הספר למעליות – נוחה. ככל שהעיירה קטנה יותר, ההתניידות בה תהיה קלה יותר. מספר מסלולי בית הספר הוא נתון חשוב גם כן. חשוב שיהיו כמה מסלולים מתונים במיוחד עם מסוע שנוח לעלייה עבור ילדים (ולא טי-בר שקשה מאוד לשבת עליו בשלבי הלימוד).

אתרים נוחים במיוחד ללימוד ולמשפחות הם פאסו טונלה באיטליה, עיירה קטנטנה עם גישה נוחה למגוון מסלולים למתחילים, שפינדלרוב מלין בצ'כיה שתפור למתחילים בכל הגילאים וליביניו שבאיטליה, שאמנם מתאים מאוד למתקדמים אך יש בו המון מסלולי לימוד.


קייטנת סקי. לילדים מתחת לגיל 13 חשוב שההדרכות יתקיימו בעברית

על מה להקפיד בבחירת הקייטנה המתאימה?
אם הילדים קטנים מגיל 13, חשוב שההדרכות יתקיימו בשפה העברית, על מנת שיבינו היטב את מהות הטכניקה ויתקשרו בצורה קולחת עם המדריכים. ילדים שלומדים בשפתם יקלטו את הסקי מהר יותר, מאלה שינסו להבין ללא מילים מתוך דוגמה אישית של המורים. מה גם שהתקשורת עם התלמידים האחרים חשובה ומלמדת, והילדים נהנים יותר לבלות עם ילדים אחרים שמדברים את שפתם. כשמחפשים בית ספר או קייטנה בעברית, חשוב לבחור בזו שדואגת לפיצול מקסימלי בין הגילאים השונים ורמות הגלישה וללימוד בקבוצות קטנות, על מנת שילדיכם יזכו למרב תשומת הלב. חלק מקייטנות הלימוד גם כוללות פעילויות כיף אחרי הגלישה, דבר שמגבש בין הילדים ומאפשר להם מנוחה מהסקי ולכם ההורים – עוד כמה שעות של גלישה נעימה בראש שקט. קייטנות בעברית של חברת SkiDeal מתקיימות בחגים במגוון אתרים.

___

הכותבת היא מנהלת מדיה בחברת SkiDeal

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.