תפריט עמוד

טורונטו: חמישה דברים שאסור להחמיץ

טורונטו היא עיר מקסימה בקנדה עם שלל אירועים תרבותיים וחשוב לא פחות – קרובה למפלי הניאגרה המרהיבים. אם הגעתם לכאן לזמן קצוב, הנה חמישה דברים שלא כדאי להחמיץ:

1. לעלות למגדל ה-CN
מגדל ה-CN הוא האטרקציה מס' 1 של טורונטו, אתר חובה שקשה לוותר עליו כשנמצאים בעיר. המגדל, הגבוה בעיר, מתנשא לגובה 553.3 מטר, והיה במשך שנים ארוכות הבניין הגבוה בעולם. עלייה למרפסת התצפית שנמצאת בגובה 447 מטר היא אחד הדברים הראשונים שכדאי לעשות כשמגיעים לעיר, על מנת לקבלת פרספקטיבה על העיר וסביבתה. ביום בהיר אפשר להשקיף אפילו עד מפלי הניאגרה. תצפית נוספת נמצאת יותר נמוך, בגובה 346 מטר, אבל היא מציעה ריגוש מסוג אחר – רצפתה עשויה זכוכית שקופה, וכשמביטים למטה רואים את כל העיר פרושה תחת הרגליים. מי שזקוק לעוד מנת אדרנלין יקבל אותה ב"הליכה על הקצה" – פעילות שמקבלת כאן פרשנות דו משמעית. הליכה בגובה 356 מטר על המעקה החיצוני שמחוץ לבניין, כשדבר מלבד רתמה מיוחדת מפריד ביניכם לבין העיר שמתחת.

מי שרוצה להתבונן על נופי טורונטו בלי לחטוף בחילה מוזמן למסעדה המסתובבת של מגדל ה-CN, שממוקמת בגובה 351 מטר ומציעה תצפית של 360 מעלות על העיר. אתר אינטרנט

2. לבקר בגלריה הלאומית של אונטריו
הגלריה לאמנות של אונטריו היא מוזיאון האמנות החשוב ביותר בטורונטו ואחד המוזיאונים הגדולים ביותר בצפון אמריקה. אם אתם אוהבים אמנות ומתכננים לבקר רק במוזיאון אחד בעיר, זה המקום. עוד לפני שנכנסים לגלרייה אפשר להתרשם מהמבנה המרשים, בעיצובו של האדריכל פרנק גרי, יליד העיר (שתכנן גם את מוזיאון גוגנהיים בבילהאו, היצירה הכי מפורסמת שלו).


הגלריה הלאומית של אונטריו | צילום: John Kannenberg, flickr

המוזיאון כולל כמה אגפים, ובהם אגף לאמנות אירופית, ובו יצירות של פול סזאן, קלוד מונה, אדגר דגה, וינסנט ואן גוך, רובנס, רמברנדט, פרנס הלס ועוד; אגף של אמנות קנדית, עם דגש מיוחד על אמנות מטורונטו ומאונטריו; אגף של אמנות אפריקנית ואמנות אוסטרלית, עם אוסף מרשים במיוחד שכולל, בנוסף לציורים, פסלים, מסכות וחפצי נוי; ואגף לאמנות מודרנית, עם ציורים ופסלים של פיקאסו, שאגאל, גוגן, מירו, מודיליאני עוד, לתצד יצירות של אמנים אמריקאיים. בנוסף, במוזיאון נמצא אוסף הפסלים הגדול בעולם של הפסל הנרי מור. מהקומה העליונה של המוזיאון נשקף נוף נהדר של העיר. אתר אינטרנט

3. לעשות קניות
בטורונטו יש כמה שווקים נהדרים ומרכזי קניות יוצא דופן שמציעים חוויית קניות מיוחדת ומהווים בילוי מהנה גם למי שלא מתכוון לקנות. רחוב הקניות המרכזי בעיר הוא Queen St. West שבו ריכוז גבוה במיוחד של חנויות אופנה לצד חנויות נישה כמו חנויות קומיקס, צעצועים מיוחדים ועוד. ברחוב זה נמצא גם מרכז איטון – קניון ענקי במבנה מרשים עם כיפת זכוכית, ובו כ-230 חנויות.

שוק קנזינגטון הוא שוק מקסים וצבעוני ששוכן בין הרחובות Dundas ו-College, באזור של רחובות צרים עם בתים ויקטוריאניים, ובו סחורות מאירופה, הקריביים, אסיה ודרום אמריקה לצד הרבה חנויות של בגדי וינטג' ויד שנייה.


שוק קנזינגטון. בתים ויקטוריאניים ובגדי וינטג' | צילום: it_paris, flickr

השוק הוותיק ביותר בעיר הוא שוק סנט לורנס, שהחל לפעול ב-1793. זהו שוק אוכל ששוכן בשלושה בניינים, שאחד מהם הוא בית לבנים אדומות ששימש בעבר כבית העירייה. המקומיים מצטיידים בשוק בפירות ים, בשרים ונקניקים, גבינות, פירות וירקות ומאפים, ועבור התיירים זה מקום מצוין לאכול בו ארוחת צהריים או להצטייד ולצאת לפיקניק. בימי שבת מתקיים במקום שוק איכרים ובימי ראשון פועל במקום שוק עתיקות.

4. לטייל ולאכול בשכונות האתניות של העיר
בטורונטו יש אוכלוסיית מהגרים גדולה וכמה שכונות אתניות שהביקור בהן הוא חוויה לכל החושים. הצ'יינהטאון של טורונטו נחשבת לאחת מהגדולות בצפון אמריקה, והאוכלוסייה בה מורכבת לא רק מסינים אלא מלאומים אסייאתיים נוספים ובהם וייטנאמים, יפנים, תאים ועוד. זהו מקום מצוין לספוג בו אווירה אסייאתית, עם הרבה חנויות מיוחדות, שווקים ומסעדות מצוינות.


לילה בצ'יינה טאון של טורונטו | צילום: Kiril Strax, flickr

כדאי במיוחד לבקר בשכונה בתקופת ראש השנה הסיני, אז השכונה לובשת חג, הרחובות מקושטים ומתקיימות תהלוכות ססגוניות. אם יש לכם עוד זמן, כדאי לבקר גם באיטליה הקטנה, מקום מצוין ליהנות בו מאוכל איטלקי משובח, ובאינדיה באזאר – האזור ההודי של העיר עם שפע של חנויות שמוכרות סחורה מהודו לצד מסעדות הודיות נהדרות.

5. לשוט במעבורת לאיי טורונטו
טורונטו שוכנת על גדות אגם אונטריו העצום בגודלו (שטחו גדול מזה של מדינת ישראל), ובאגם יש כמה איים יפים שמהווים מקום מפלט שליו וירוק מהמולת העיר. אל האיים ניתן להגיע במעבורות שיוצאות מרחוב 9 Queen's Quay West. זהו מקום מצוין להליכה, רכיבה על אופניים, שייט בסירות, פיקניק ותצפית יפה על האגם ועל קו הרקיע של העיר. יש באיים כמה אטרקציות, כמו מגדלור Gibraltar Point ופארק השעשועים Centreville.

מפת טורונטו:



לחצו להגדלה

לקריאה נוספת:

 

קנדה עם ילדים - טיול משפחתי במזרח קנדה
קנדה עם ילדים – טיול משפחתי במזרח קנדה
אזור מזרח קנדה עמוס באטרקציות נפלאות לכל המשפחה – מערים נהדרות, דרך מוזיאונים, גני חיות ופארקי שעשועים ועד לאתרי טבע מפעימים. מי אמר מפלי הניאגרה ולא קיבל?

קרנבל החורף בקוויבק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.